Kat vermist, kan een chip "verdwijnen"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Re: Kat vermist, kan een chip "verdwijnen"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 13:02

Ja zeker Dav! Als het hem inderdaad is dan is het natuurlijk super! Ze heeft wel een maand voor hem gezorgd en dan halen wij hem daar weg...

Ik ben onwijs zenuwachtig, het komende uur zal heel langzaam gaan ben ik bang.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:06

Oh wat een spannend verhaal dit joh! Nog maar 55 minuten nu :+

Ga je de vindster nog blij maken met een doosje bonbons of bloemen als het echt Tamale (wat een gave naam overigens) is?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 13:11

Ja zeker! Dat heeft zij ook wel verdient. Ze had het er moeilijk mee dat we hem gisteren mee namen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:12

Hoop t beste voor jullie!!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:17

Ik ben erg benieuwd of jullie bevestiging krijgen dat het hem echt is van de DA.

een chip kan inderdaad gaan zweven en zelfs verdwijnen, vorig jaar had ik 4 kittens gechipt en
slechts 1 chip deed het een week later nog 1 vond ik thuis en 2 zaten er nog in maar deden niets meer.......

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:17

Een doos Tompoezen misschien ;)

Spannend uurtje, meid, de duimen blijven hier ook draaien voor jullie !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:20

Succes, amivedi heeft niet zo goed gehandelt maar soms wel begrijpelijk. Men regelt ontmoetingen tussen opvangadres en zoeker en ze proberen zeker te weten of het gevonden dier de juiste is. Het gebeurt namelijk nog wel eens dat mensen proberen om op deze manier goedkoop aan een hond of kat te komen, soms met verkeerde intenties. Ze hebben je niet zo netjes behandelt maar streng moeten ze zeker wel zijn.
Er zijn soms zelfs asielen die niet de moeite nemen om een dier goed te scannen, buren van ons waren een week hun kat kwijt en vonden hem op de site van het asiel. Het asiel bleef ontkennen dat de kat op de site van hun was, zij hebben er werk van gemaakt en gelukkig hun kat teruggekregen. Het dier had nooit na twee dagen al op de site mogen staan en was niet gescand terijl hij netjes gechipt was. Asiel wilde ook nog even 150 euro beuren want hij stond op de site.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:24

Spannend ik volg ook even.
Vreselijk dat sommige asielen zo doen.
Je geeft toch altijd veel om een hond of kat enz.
Als je dan je kat kwijt bent en ze gaan zo moeilijk doen of blijven ontkennen....moeilijk hoor.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 18-03-13 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:25

spannend! ben benieuwd.
jij en je kat zouden erg veel geluk hebben als blijkt dat hij het echt is!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:29

Er wordt vaak slecht gecheckt op een chip door de mensen van de dierenambulance. Ik werd gebeld door een instantie waar ik wel eens dieren voor ophaalde die waren gevonden of aangereden en zij belden mij omdat er drie tuinen verderop een ongechipte poes dood was gevonden en of ik wist van wie die kon zijn omdat ik in die buurt woonde. Ik vroeg naar de kleur en aftekeningen bleek het om mijn eigen poes te gaan. En die was 100% zeker gechipt. De mensen van de dierenambulance hadden niet goed gecontroleerd. Ze hebben direct gebeld met de dierenambulance en na nog een controle bleek ze dus gechipt te zijn en helaas mijn poes.

Fijn dat je hem terug hebt en ik hoop dat het jullie kat is. Ik keek toevallig van het weekend naar een oude uitzending van de rijdende rechter en daar was een kat gevonden (helaas ongechipt) naar het asiel gebracht en twee weken later geadopteerd. Uiteraard wilden de oude eigenaren hem terug want het dier was gewoon door een onverlaat van straat af geplukt en naar het asiel gebracht. Ze kregen de kat echter niet terug. Wettelijk gezien was degene die de kat had geadopteerd de eigenaar. Krom maar ze hadden mooi het nakijken. Ze mochten wel een eventuele nieuwe kat op kosten van het asiel laten chippen. Is uiteraard hier niet aan de orde maar als de nieuwe eigenaar kwaad had gewild dan had je hem niet terug gekregen.

De houding van Amividi is laakbaar maar ook in mijn regio een drama. In principe wordt een gevonden dier naar het asiel gebracht gechipt en gesteriliseerd/gecastreerd indien nog niet gebeurd en na twee weken ter adoptie aangeboden. Het amivedi krijgt een melding zodat zij het op de site kunnen zetten. Ze doen vaak erg moeilijk over het in contact brengen van eigenaar met vinder. Is natuurlijk belachelijk maar helaas bij veel Amivedi instellingen meer schering dan inslag. Begrijp ik uit jouw verhaal dat de vindster de kat heeft opgevangen?

Als het goed is weet je nu of het echt jouw kat is! Ik hoop het van harte! +:)+

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:38

Yinnar schreef:
Er wordt vaak slecht gecheckt op een chip door de mensen van de dierenambulance. Ik werd gebeld door een instantie waar ik wel eens dieren voor ophaalde die waren gevonden of aangereden en zij belden mij omdat er drie tuinen verderop een ongechipte poes dood was gevonden en of ik wist van wie die kon zijn omdat ik in die buurt woonde. Ik vroeg naar de kleur en aftekeningen bleek het om mijn eigen poes te gaan. En die was 100% zeker gechipt. De mensen van de dierenambulance hadden niet goed gecontroleerd. Ze hebben direct gebeld met de dierenambulance en na nog een controle bleek ze dus gechipt te zijn en helaas mijn poes.

Fijn dat je hem terug hebt en ik hoop dat het jullie kat is. Ik keek toevallig van het weekend naar een oude uitzending van de rijdende rechter en daar was een kat gevonden (helaas ongechipt) naar het asiel gebracht en twee weken later geadopteerd. Uiteraard wilden de oude eigenaren hem terug want het dier was gewoon door een onverlaat van straat af geplukt en naar het asiel gebracht. Ze kregen de kat echter niet terug. Wettelijk gezien was degene die de kat had geadopteerd de eigenaar. Krom maar ze hadden mooi het nakijken. Ze mochten wel een eventuele nieuwe kat op kosten van het asiel laten chippen. Is uiteraard hier niet aan de orde maar als de nieuwe eigenaar kwaad had gewild dan had je hem niet terug gekregen.

De houding van Amividi is laakbaar maar ook in mijn regio een drama. In principe wordt een gevonden dier naar het asiel gebracht gechipt en gesteriliseerd/gecastreerd indien nog niet gebeurd en na twee weken ter adoptie aangeboden. Het amivedi krijgt een melding zodat zij het op de site kunnen zetten. Ze doen vaak erg moeilijk over het in contact brengen van eigenaar met vinder. Is natuurlijk belachelijk maar helaas bij veel Amivedi instellingen meer schering dan inslag. Begrijp ik uit jouw verhaal dat de vindster de kat heeft opgevangen?

Als het goed is weet je nu of het echt jouw kat is! Ik hoop het van harte! +:)+

Wel erg!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:49

Fijn dat het hem wss wel is! Even meelezen!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:03

Wat erg Yinnar!

Ik ben net weer terug van de dierenarts. Bij de orthopeed geweest waar Tamale onder behandeling was. Helaas kon zij geen uitsluitsel geven of hij het was of niet. Ze vertelde dat zijn pootje naar verwachting dusdanig genezen was dat ze niets kon voelen, en ook op foto's zou waarschijnlijk niets te zien zijn.
Ze heeft naar zijn staart gekeken, vertelde dat dit volgens haar niet aangeboren was, maar hij heeft er geen last van. Nog een keer gecheckt op een chip, maar opnieuw was er niets te vinden. We hebben hem wel opnieuw gechipt.

Net huilend mijn vriend aan de telefoon gehad, die helaas niet mee kon, dat ik had gehoopt dat ze of ja of nee had gezegd. Ik heb besloten dat de twijfel te groot is en dat ik hem terug breng naar de vindster. Er zijn trekjes van Tamale die hij ook heeft, maar bepaalde dingen komen niet overeen. Ik wil niet een kat dat Tamale vervangt, ik wil Tamale zelf. En als dat betekend dat ik hem weg moet brengen, dan is dat zo. We nemen dus het "risico" dat hij het niet is, en brengen hem terug naar de vindster, hoe moeilijk en teleurstellend dat ook is.

Bedankt voor jullie steun en tips! Ik ben er erg blij mee, ook dat ik voor een paar dagen weer extra hoop had dat ik Tamale nog terug zou vinden. Heeft mij erg goed gedaan.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:16

He.... wat jammer nou zeg. Ik had het zo voor jullie gehoopt.
Hoe dan ook, deze kat zou het ook goed krijgen bij de vindster, dit is wel fijn. Ik hoop dat het Tamale dan niet is, en dat jullie haar toch nog weer terug mogen vinden.
Eigenlijk wel een vervelend bericht op deze manier, als je echt met 100 procent kon zeggen dat het Tamale niet was, was het vast ietsje makkelijker geweest.
In ieder geval sterkte....

edit, heb je niet iets van bepaald voer dat Tamale niet lust of waar ze juist gek op is ? Misschien zou je op deze manier nog een testje kunnen doen ? Ik noem maar iets hoor..

xanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:36

Als de kat is aangereden, lijkt het me aannemelijk dat de chip het niet heeft overleeft.

Op een foto is de chip wel te zien dacht ik.

mvg

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:40

Jammer dat het zo gelopen is. Heel veel sterkte.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:50

Dank jullie wel.

Tamale was een alles eter, het liefste at hij nog mee als wij nog aan tafel aan het eten waren. Deze kat ook, al vind hij de kattenbrokjes minder lekker. Dat is één van de zaken dat ons wel liet twijfelen. We hadden graag doorslag gekregen van de dierenarts, maar helaas. Nu hoop ik dat hij het echt niet is, maar als het wel zo is, dan weet ik dat hij een goed tehuis krijgt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:05

Jakkes -O-

Wat erg dat je geen zekerheid hebt gekregen, maar als je je er goed bij voelt dat hij teruggaat naar de vindster, dan moet je dan doen, echter ik zou het nog een paar daagjes gunnen :o

Kijken of er toch niet meer dingetjes van herkenning terugkomen of juist minder worden, gewoon om dat laatste stukje twijfel bij jezelf weg te nemen ...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:08

We brengen hem niet direct terug, morgen pas, als de vindster dan kan/dat wilt. Ik heb haar nog niet kunnen bereiken...

Ik heb er ook over na gedacht om het nog een paar daagjes te geven, maar misschien is het beter om mijzelf niet voor de gek te houden. Misschien wil ik wel te graag dat hij het is, dat ik denk dingen te herkennen...

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:09

Ik zelf denk dat je twijfel al genoeg zegt. :o
Als het hem wel was geweest dan had je het wel geweten.

Ik denk dat het het eerlijkst is om hem naar de vindster terug te bengen idd.
Die vrouw zal wel blij zijn,en de kat heeft het daar toch goed.

Anders bleef je altijd twijfelen.
Waarschijnlijk hoopte je gewoon heel erg dat het hem was.

Sterkte ermee,ik hoop dat de echte nog eens opduikt! :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:10

Ik weet het niet, je vriend is wellicht iets nuchterder daarin, die haalt je dan wel van je roze wolk af ... ik zou het zo doen :j

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:12

Erg veel sterkte!
Ik hoop snel dat je de 'goede' Tamale vind!
:(:)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:03

Heeft de dierenarts zijn hele lijf afgespeurd met de reader? Die chip kan overal zitten. Heb je een foto van Tamale? Dan kan je die vergelijken met deze kat. Ben je ervan overtuigd dat het je kat niet is zou ik je adviseren om morgen langs het asiel te gaan en te kijken of Tamale daar zit. Heb geen hoge verwachtingen van het Amivedi want sommige vestigingen laten nogal eens wat steken vallen. Sommige dieren komen niet op de site terwijl ze wel gevonden zijn. Het asiel kan je misschien verder helpen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:05

RoosG schreef:
, dan weet ik dat hij een goed tehuis krijgt.

Dat is al een fijn iets om te weten.

Jammer dat je nu geen definitief besluit hebt gekregen dat zou wel het mooiste zijn.

Lastige beslissing die je nu moet nemen maar neem je tijd ervoor.
Praat er vanavond nog eens rustig over en miss zie je de dingen morgen anders.

Sterkte.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:19

Ik ben nou toch wel benieuwd naar een foto van Tamale en van de misschien-Tamale... :o