Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yinnar schreef:Er wordt vaak slecht gecheckt op een chip door de mensen van de dierenambulance. Ik werd gebeld door een instantie waar ik wel eens dieren voor ophaalde die waren gevonden of aangereden en zij belden mij omdat er drie tuinen verderop een ongechipte poes dood was gevonden en of ik wist van wie die kon zijn omdat ik in die buurt woonde. Ik vroeg naar de kleur en aftekeningen bleek het om mijn eigen poes te gaan. En die was 100% zeker gechipt. De mensen van de dierenambulance hadden niet goed gecontroleerd. Ze hebben direct gebeld met de dierenambulance en na nog een controle bleek ze dus gechipt te zijn en helaas mijn poes.
Fijn dat je hem terug hebt en ik hoop dat het jullie kat is. Ik keek toevallig van het weekend naar een oude uitzending van de rijdende rechter en daar was een kat gevonden (helaas ongechipt) naar het asiel gebracht en twee weken later geadopteerd. Uiteraard wilden de oude eigenaren hem terug want het dier was gewoon door een onverlaat van straat af geplukt en naar het asiel gebracht. Ze kregen de kat echter niet terug. Wettelijk gezien was degene die de kat had geadopteerd de eigenaar. Krom maar ze hadden mooi het nakijken. Ze mochten wel een eventuele nieuwe kat op kosten van het asiel laten chippen. Is uiteraard hier niet aan de orde maar als de nieuwe eigenaar kwaad had gewild dan had je hem niet terug gekregen.
De houding van Amividi is laakbaar maar ook in mijn regio een drama. In principe wordt een gevonden dier naar het asiel gebracht gechipt en gesteriliseerd/gecastreerd indien nog niet gebeurd en na twee weken ter adoptie aangeboden. Het amivedi krijgt een melding zodat zij het op de site kunnen zetten. Ze doen vaak erg moeilijk over het in contact brengen van eigenaar met vinder. Is natuurlijk belachelijk maar helaas bij veel Amivedi instellingen meer schering dan inslag. Begrijp ik uit jouw verhaal dat de vindster de kat heeft opgevangen?
Als het goed is weet je nu of het echt jouw kat is! Ik hoop het van harte!

RoosG schreef:, dan weet ik dat hij een goed tehuis krijgt.