betadine schreef:Diablo schreef:Dit dus.
Als ik me in allerlei bochten moet wringen om een hondje mee te krijgen, hoef ik het dier niet eens. Maar meestal hebben mensen wel een goed beeld van ons en durven ze het wel aan. Toen we Lara ophaalden (ze was toen al bijna volwassen en ze komt bij een prima fokker vandaan), keek de fokker vooral naar de reactie van haar honden op ons en aangezien ze ons letterlijk bedolven onder de knuffels en zoentjes (nouja, het waren nogal dikke lappen, die tongen), was dat geen enkel probleem.
Ahum... dus omdat de hondjes jullie meteen likjes en knuffels gaven zijn jullie meteen aanvaard door de fokkers. Sorry hoor maar honden zijn gewoon aanhankelijke dieren en dat ze goed reageren op bepaalde personen wilt niet zeggen dat die personen goed zijn. Zelf mishandelde honden houden van hun baasje.
Ik heb verschillende telefoongesprekken gehad met de fokker alvorens ze mijn reservatie aannam en je merkte meteen dat je de hond niet zomaar meekreeg als een stuk speelgoed en ondanks dit kwamen er toch nog sommige honden bij de verkeerde personen terecht, maar wel heel veel minder als andere fokkerijen van hetzelfde ras. Waarom ? Fokker geeft zijn honden niet mee aan alleenders wie. Is duidelijk over het soms minder gemakkelijke karakter van de honden en over hun behoeften.
Een hond kies je niet voor 1 dag maar voor een heel aantal jaar en als iemand niet bereid is om die moeite te doen voor zijn toekomstig dier zegt dat voor mij al genoeg.
Ik heb een hele goede band gehouden met de fokker en die loopt heel wat geld mis door niet zo maar een pup mee te geven aan de eerste de beste die het geld op tafel gooit, maar het welzijn van de dieren gaat eerst en als de toekomstige baasjes niet het nodige kunnen bieden of hun interesse niet naar het welzijn van het dier gaat dan krijgen ze die niet mee. Ik sta daar volledig achter, want zou me best schuldig voelen moest een hoog percentage van mijn honden verwaarloost worden of in het asiel belanden.
Deze fokker fokt al heel wat jaartjes en ik denk dat ze al heel wat ervaring en mensenkennis heeft. Het gaat hier om Cane Corso's, honden die heel wel aanvoelen wanneer mensen niet deugen, ik zou ook rustig op het oordeel van mijn honden afgaan, wat dat betreft. We hebben overigens nog een super contact met deze fokker (het is de bedoeling dat we gaan fokken met het teefje wat we daar opgehaald hebben) en aangezien we niet voor haar hebben hoeven betalen, was het bij haar zéker niet een kwestie van de hond meegeven aan 'de eerste de beste die geld op tafel gooit', maar aan degene waar haar gevoel goed bij zat.
), was dat geen enkel probleem.
Je zegt selectief te zijn en bent je bewust van allerlei risico's. Houden zo, ook als je een prachtig, lief, getijgerd pupje in je armen gedrukt krijgt.
Succes.