Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:20

eenitraM schreef:
Ja sorry hoor, maar katten poepjes zijn ook echt té smerig voor woorden...

Dit geeft geen enkel mens de vrijstelling om dit soort briefjes in de bus te gooien!! :r

Echt te walgelijk voor woorden dat er zulke mensen bestaan, ik snap ook wel dat kattenpoep in je tuin niet prettig is, maar dit slaat werkelijk alles. Dat taalgebruik en dan zó grammaticaal slecht.. |o

Nano05

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:27

Hoe een ieder over kattenpoep in zijn tuin denkt daargelaten. Maar naar mijn idee, een stuk vriendelijker om even aan de deur te komen met de vraag of het kan zijn dat jullie kat in zijn/haar tuin rondloopt en deze als kattenbak gebruikt (bij wijze van spreken), ik zou echt in alle staten zijn als ik zo'n brief in mijn brievenbus zou vinden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:36

de manier waarop is natuurlijk helemaal van de pot gepleurd, wijze les wel voor je vriend, mensen hebben blijkbaar overlast van zijn kat, hij kan hem beter binnen houden.....
al is het natuurlijk wel achterlijk hoe het vermeld wordt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 17:02

Saskiaatje schreef:
Overigens gaat het hier om een ontsnapte binnenkat, dus is het ook nog eens geheel onterecht. :\

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:06

Als het dan op zijn minst zonder spelfouten was (of wat netter geformuleerd), met een correcte interpunctie en vooral met afzender, oké, maar meneer/mevrouw is nog te stom om te schrijven en respectvol te blijven :+

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:57

Tsja.. het is te triest voor woorden dat je zo laf bent om je naam dr niet onder te zetten
Maar ook vind ik dat katten niet buiten horen te lopen..
Als je n kat wilt, geef m aandacht ipv m aan zn lot overlaten

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:05

Wat een trieste mensen heb je toch. Ik hoop dat de kat snel terug gevonden wordt!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:06

Sammielola13 schreef:
Tsja.. het is te triest voor woorden dat je zo laf bent om je naam dr niet onder te zetten

Wie zegt dat iemand z'n kat geen aandacht geeft als de kat buiten rondloopt? Ik heb een buitenkat (straatkat die is aan komen lopen) en die kreeg van ons aandacht genoeg, trust me.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:11

Ojajoh schreef:
wijze les wel voor je vriend, mensen hebben blijkbaar overlast van zijn kat, hij kan hem beter binnen houden.....

Er ligt hier al drie weken een hoop paardestront voor mijn raam op het fietspad. Dat ze die strontknollen op stal houden 8)7
(ja, vind t niet tof dat het er ligt, niet tof dat niemand het op komt ruimen van de ruiters/koetsiers die het waren, en ook niet tof dat ze met de aanspanning pal voor mijn raam langs over een fietspad komen dat net zo breed is als de koets zelf (gisteren gezien), maar toch, :+ )

Sammielola, jij hebt ECHT geen inzicht in kattengedrag of vind je zelf wel?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:15

Sammielola13 schreef:

Ja katten gaan alleen naar buiten als ze geen aandacht krijgen en verwaarloosd worden :')
Katten zijn ongedierte bestrijders, WIJ, de mens, heeft ze gefokt en gehouden en geleerd om ons van ongedierte te verlossen, ze hebben ALTIJD buiten gelopen. Vrij gek dat we ze dan nu nog steeds naar buiten laten he? :+ Net zoiets als paarden ophokken in stallen ;) Overigens kan ik me wél voorstellen dat als je buren echt last ondervinden van je katten dat je dan voor een oplossing zoekt zoals de tuin afscheiden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:21

Maar de kat is immers terecht. De TS heeft een brief van een bewoner ontvangen. Zo moeilijk is het toch niet te achterhalen wie deze 'persoon uit de onderste klasse van de samenleving' is. Dan kun je de kat daar vast in de buurt vinden, voor het te laat is!

Ooh, wacht! Laatmaar. Volgens sommigen hier is de 'laagste klasse' zich aan het uitbreiden. Tjah, nu gaat het moeilijk worden als het grote gedeelte van de Nederlandse bevolking hier onder valt :roll:

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:28

Urielle schreef:
Er ligt hier al drie weken een hoop paardestront voor mijn raam op het fietspad. Dat ze die strontknollen op stal houden 8)7
(ja, vind t niet tof dat het er ligt, niet tof dat niemand het op komt ruimen van de ruiters/koetsiers die het waren, en ook niet tof dat ze met de aanspanning pal voor mijn raam langs over een fietspad komen dat net zo breed is als de koets zelf (gisteren gezien), maar toch, :+ )

Tja officieel gezien is de gemeente hiervoor verantwoordelijk.....
maar ik zou zo een kat in mn tuin schijtend ook niet tof vinden en krijgt zeker een van mij ook een corrigerend lesje...
al is een bak water of een snuif peper wel anders dan gif

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:29

Wat een enorm triest briefje zeg! Wel een held hoor, diegene die het heeft geschreven... niet eens zijn/haar naam er onder zetten. Zielig persoon... bah.

Hopelijk is de kat snel terecht.
Collega van me is haar kat al ruim 3 weken kwijt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:31

eenitraM schreef:
Maar de kat is immers terecht. De TS heeft een brief van een bewoner ontvangen. Zo moeilijk is het toch niet te achterhalen wie deze 'persoon uit de onderste klasse van de samenleving' is. Dan kun je de kat daar vast in de buurt vinden, voor het te laat is!

Ooh, wacht! Laatmaar. Volgens sommigen hier is de 'laagste klasse' zich aan het uitbreiden. Tjah, nu gaat het moeilijk worden als het grote gedeelte van de Nederlandse bevolking hier onder valt :roll:

Is het ook, het aso (of dom) volk is wel groter 't worden, logisch;
Dom verdubbeld zich veel eerder dan slim, en uit dom x dom komt niks goeds :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:33

eenitraM schreef:

Dit bericht slaat kant noch wal :') Die kat is geen buitenkat dus waarom zou hij bij die persoon zijn? En waarom die laatste zin er nou bij moet snap ik ook niet. Waarom zo geïrriteerd en aanvallend? :)

Overigens ben ik het wel met je eens op het punt van dat ik ook geirriteerd zou zijn als een kat mijn tuin onderschijt. Smerig idd. 't Is maar goed dat ze dat hier niet doen :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:34

Ja maar dan ga je toch geen gif strooien?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:34

xSlvna schreef:
Ja maar dan ga je toch geen gif strooien?

Dat zeg ik toch ook niet? :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:36

Nee bedoel maar, je zegt je zou geirriteerd zijn. Logisch ook, maar wat degene van de brief doet me gif strooien, :\

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:38

Daar ben ik het ook niet mee eens, je hoeft die dieren niet te straffen voor iets wat natuurlijk is. Wel zou ik zwaar geïrriteerd zijn en eens met de eigenaren gaan praten of (diervriendelijke) maatregelen nemen om mijn tuin poepvrij te houden.

Maargoed, then again, sommige mensen vinden een emmer water over een kat gooien al zielig, dus diervriendlijk is ook maar net hoe je erin staat :P

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:39

Pfff wat heb je toch rare mensen zeg!!! }:)

Mijn kat komt ook gewoon buiten en krijgt ook genoeg aandacht als hij binnen is.
Ik vind dat je katten niet binnen moet opsluiten je laat je hond toch ook uit?
En katten is makkelijker omdat zij zelf buiten kunnen lopen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:40

imd schreef:
Maargoed, then again, sommige mensen vinden een emmer water over een kat gooien al zielig, dus diervriendlijk is ook maar net hoe je erin staat :P

Mam zei tegen de buren toen die klachten hadden 'Pak gewoon de plantenspuit' en het probleem was binnen no-time verdwenen :)
Kom op, niet alles is zielig :')

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:42

als die persoon er zo zik van wordt, dan doet hij toch gewoon zo'n kattenpiepje in de tuin, een piepje dat aangaat als er beweging in de tuin zit, kan nu mooi in de winter, je zit toch niet in de tuin, :j

- opzich wel irritant voor krantenlopers zoals mij :Y) Elke keer als ik naar de deur loop hoor je weer zo'n piep xD

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:47

Ik vind het ronduit grof hoe dit gemaakt is. (En bovendien boordevol spelfouten :oo )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:48

As je dat nogges zecht tegen mij heb je een sjlaag in je nek :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:48

xSlvna schreef:
imd schreef:

Mam zei tegen de buren toen die klachten hadden 'Pak gewoon de plantenspuit' en het probleem was binnen no-time verdwenen :)
Kom op, niet alles is zielig :')

Dat zou ik dus ook doen, of een emmer of de tuinslang. Maar ik las laatst iemand die dat zielig vond :+