Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dunne vacht 

ThessaKeizer schreef:Nou mijn twee lieve geitjes doen het best goed, zijn nog wel wat schuw maar wordt al minder, kon er vandaag redelijk bij in de buurt zitten en zachtjes aaien.
Ik heb ze vanwege de extreme kou nog niet naar buiten gelaten, ik laat ze deze week even in het hok zodat ze ook goed aan ons wennen, ga er steeds een tijdje bijzitten met wat lekkers en aai ze dan.
Verder hebben we voor de kleine een warmte lampt opgehangen want ze had het best wat koud volgens mij.
Eten en drinken doen ze prima al merk ik wel dat niet gewend zijn aan ander voer dan biks, appeltjes en brood laten ze mooi liggen, maar dat komt vast nog wel

Sjors schreef:jjustangela schreef:Wij hebben een dwerggeitje in huis!:)
Woow wat leuk! Maar het roept wel wat vragen op.
Waar is ie 's avonds/'s nachts ? Waar doet die zijn behoefte in?
En haren, hoe zit het daar mee? En hebben jullie ook een weitje ofzo voor hem?
Overdag loopt ze gewoon los over het erf heen, en knabbelt overal aan wat ze kan vinden, we hebben dus geen weitje voor haar, en weg lopen doet ze ook niet
ideaal dus
ga je rennen dan rent ie al bokkend en springend mee

Robin_Rikkie schreef:Uhm, vooral geiten die tegen stribbelen
en we hadden een bekap mesje gekocht maar daar komen we er absoluut niet mee doorheen, dus maar een normaal mesje gebruikt
en uh, die is zooo steek, mar mijn vader deed het bekappen en ik ze vast houden en pffoe 

Heb echt genoten van ze, leuke dieren!! Ik kan ze ook al aardig aaien en ze eten en drinken goed, ze blijven nu ook rustig liggen als ik het stalletje binnen kom, eerst vlogen ze direct overeind. Gaat wel goed komen met die twee tutjes van mij