Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mi_Amore schreef:Schotse collie? Die van ons gaat toch braaf overal mee naar toe en helpt zelfs op de wei, vind ik geweldig leuk
CrazyCat schreef:Ik heb een Australian Shepherd die altijd los mee gaat. Super uithoudingsvermogen en hij is graag bij mij in de buurt dus hij loopt altijd netjes mee. Doet onderweg wel zijn eigen ding, maar gaat niet weg. Verder is hij een beetje een schijterd voor andere honden dus ik hoef niet echt op te passen dat hij bij elke hond die we tegen komen blijft hangen.
Mijne heeft behoorlijk veel vacht en we wonen in een skigebied in Oostenrijk, maar hij heeft niet echt last van sneeuw wat aan zijn vacht blijft hangen.
Soms wel, maar dan bijt hij het er zelf even uit en volgt me weer.
http://www.youtube.com/watch?v=wPMievWCjZc
. Dana82 schreef:Effe off topic. Als er hier 1 vlokje sneeuw valt durft niemand nog te paard de baan op en jullie rijden er gewoon lekker door. Vind dat altijd zo grappig, wat een hoop bangerikken zijn we toch.
anneliesdj schreef:Ik rij ook wel gewoon in de sneeuw hoor, ik ken de omgeving hier wel, weet waar er plassen en stronken onder de sneeuw liggen dus die vermijd ik maar verder gewoon lekker rijden, ga ook gerust een stukje galopperen.
Door de sneeuw rijden is toch juist het mooiste wat er is, is zonde om dan ineens niet te gaan rijden.
..heeft ie altijd zoveel beweging gehad.. Ze kunnen traag overkomen.. Maar denk dat het qua ras niet veel uitmaakt (niet teveel jachtinstinct) maar aan de conditie en aan hoe goed je dier naar je luistert.. anneliesdj schreef:En die herders die zelfstandig op de kudde moesten passen, zijn bovendien heel goed waaks maar wel rustig van karakter. En ze hebben vrijwel zonder uitzondering lang haar dus net wat je wilt.