Actief met je hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:21

@essiesilly Leuk dat je shows loopt!

Voor de wedstrijden GG zou het minder handig zijn, in ieder geval het stoppen. Een hond moet daar namelijk uit eigen beweging en zonder extra commando gaan zitten als de baas stopt met lopen.

Er zijn wel oefeningen als zit met doorloop of sta met doorloop. Baas loopt in regelmatig tempo, geeft de hond het betreffende commando en loopt zelf in het zelfde ritme door. De hond moet dan op de plaats waar hij het commando krijgt in de gevraagde houding achterblijven.

Leuk dat iedereen zo zijn eigen manieren en dingen heeft. :D

F_T

Re: Actief met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:23

Gaaf, wedstrijden agility.

Er zijn best nog wel een hoop mensen hier die ook echt actief met hun hond bezig zijn. Leuk topic om te lezen zo!

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:27

zijn hier ook mensen die dit jaar naar animal event gaan??

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:29

Ik heb maar 1 klein probleem met mijn hond,ze houd niets vast. Ik heb me er bij neer gelegt.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:30

wat een leuke dingen komen ervoorbij :) super leuk om te lezen hoe lekker jullie bezig zijn met de honden :D .

Ikzelf heb een duitse dog van ruim 2 jaar
Afbeelding

heb met hem alle gehoorzaamheid cursussen gevolgd bij martin gaus hondenschool, wandel elke dag met hem in het bos of strand en dan ook nog 2 grote rondjes in onze buurt, verder is hij gek op zijn speeltjes met name verstoppertje spelen :j , helaas zit het hem medisch niet echt mee (hij heeft wobbler) ;( verder step ik lekker met hem wat hij helemaal geweldig vind <3 ik heb een dogatti hondenstep en ik ben zo blij dat ik die gekocht heb , super veel plezier samen met mijn lieve hond :)

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:39

love_Soraya schreef:
wat een leuke dingen komen ervoorbij :) super leuk om te lezen hoe lekker jullie bezig zijn met de honden :D .

Ikzelf heb een duitse dog van ruim 2 jaar
[ Afbeelding ]

heb met hem alle gehoorzaamheid cursussen gevolgd bij martin gaus hondenschool, wandel elke dag met hem in het bos of strand en dan ook nog 2 grote rondjes in onze buurt, verder is hij gek op zijn speeltjes met name verstoppertje spelen :j , helaas zit het hem medisch niet echt mee (hij heeft wobbler) ;( verder step ik lekker met hem wat hij helemaal geweldig vind <3 ik heb een dogatti hondenstep en ik ben zo blij dat ik die gekocht heb , super veel plezier samen met mijn lieve hond :)

leuk beesje zeg!!:D
heb je in bergen op zoom getraind? of bij die andere martin gaus school??

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:41

dankjewel, ik ben ook heel blij met hem :) , ik heb getraint bij martin gaus in lelystad, was wel stukje rijden elke keer maar het was het zeker waard :)

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:45

graag gedaan :)
wel jammer dat ie een medisch probleempje heeft.:(

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:51

Leuk om te lezen :-)

Ik heb met onze vorige hond 2 gehoorzaamheidscursussen gedaan, 2 behendigheidscursussen en daarna 2 jaar vrijwilligerswerk bij een geestelijk gehandicapte dame.
Met onze nieuwe hond ben ik net begonnen aan EG2. En hoop ik ooit nog eens te gaan Flyballen maar dat is hier nergens in de buurt te vinden... :-(

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:53

ja heel erg jammer, ik heb namelijk me vorige hond (bordeauxdog) moeten laten inslapen op 1 jaar en 2 maanden leeftijd :n door een ernstige nierziekte.. Nu weer is mijn duitse dog opgegeven maar ik ben met hem onder behandeling bij Dorit Aharon (orthomanuele therapeut) en het gaat wonderbaarlijk goed met hem dat had ik niet durven dromen :o

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:55

Jammer Jenny 21 dat je geen flybal kan vinden bij je in de buurt, mag ik vragen wat EG2 betekend? of is dat gehoorzaamheid niveau 2?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:18

Daarom train ik dus niet op voedsel-beloningen, ivm focus daarop. Ik heb vinnie het staan aangeleerd door duidelijk commando te zeggen en hem met m'n hand omhoog te helpen, dan afstand nemen en commando bevestigen (goed zo, dat is staan!)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:19

Oh wat leuk om te lezen! Ik volg. :D Ik heb een 8 weken jonge Labrador pup, dus het duurt nog wel even voordat we zulke dingen kunnen doen, maar inspiratie opdoen is natuurlijk altijd leuk! :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:22

Oh, een labrador! Ik zou denk ik sowieso gehoorzaamheid gaan doen, en dan kijken waar hij goed in is en het belangrijkste, of hij dat leuk vind.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:31

Joanne1987 schreef:
Daarom train ik dus niet op voedsel-beloningen, ivm focus daarop. Ik heb vinnie het staan aangeleerd door duidelijk commando te zeggen en hem met m'n hand omhoog te helpen, dan afstand nemen en commando bevestigen (goed zo, dat is staan!)

Hihi zo leerde ik mijn vorige hond ook heel veel dingen aan, ik kon haar als een kleipoppetje kneden en dan bijv. languit op de grond leggen, en dán het commando eraan koppelen. Met mijn nieuwe hond werkt dat tot dusver niet zo fijn, bij hem gaat het makkelijker om hem in een houding/ beweging te lokken en dan de beloning goed te timen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:32

Ik heb GG gedaan en nu doe ik Rally-O ;) Ik ga binnekort ook stage lopen bij een nieuwe beginners groep en wordt opgeleid door instructeur *\o/* We gaan ook met onze honden (heb er 4 ;) ) naar verpleeghuizen. Niet allemaal tegelijk hoor :P
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 06-03-13 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:33

Ik werk wel gewoon met eten als beloning, maar hij krijgt het pas als de clicker klikt. Hij word na elke oefening zeer uitbundig beloont, wat ze overigens prachtig vind, en als ze het drie keer heeft gedaan krijgt ze dus ook een brokje erbij.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:48

Ik heb gister info aangevraagd om voor certificaat te gaan puin zoeken :) zou ik graag naast t praktijk speuren willen doen. Ook ga ik in september meedoen met een dogtrail van 2 dagen :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 07:49

Oh, wat leuk! Met zowel Chip als Jolie of een van beiden?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:51

@ Essiesilly, dat klinkt goed! speuren lijkt mij ook wel leuk om te gaan doen op zich, maar een dogtrail (tenminste ik denk dat dat een trektocht is met de honden zeg maar?) klinkt ook super!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:54

ik heb met mijn beide boxers(1 kruising)ook jaren training op de honden school gedaan en beide hebben Basis en EG1 met succes behaald.
Daarna gestopt ivm tijdgebrek en onhaalbare tijden icm werk.
Mijn honden gaan elke dag 5 x mee; 2 x grote wandeling van minimaal 1/1,5 uur in het bos en 3 kleine rondjes om hun behoefte te doen.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:59

Hier een duitse herder van nu 8 maanden waarmee ik train voor IPO.
Maar ook doen we ringtraining voor clubmatches, en doen ze zo nu en dan eens behendigheid op de vereninging ( waar Baris alleen de grond dingen nog met meedoet natuurlijk )

Verder doen we thuis lekker wandelen, speurspelletjes, en lekker ravotten :)
Ben 2 keer per week op de Kringgroep te vinden.

A.s. zondag heeft Baris zijn eerste clubmatch :D
Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:53

meikemarieke schreef:
Ik heb een kruising border collie x australian shepherd waarmee ik elke week ga schapen drijven.
Het is geen talent, maar hij vindt het geweldig om te doen :)
Daarnaast helpt hij elke dag met de koeien overdrijven (van de ene stal naar de andere), hij vangt ratten en hij jaagt de vogels weg bij kuil. En in de zomer als de koeien buiten lopen, helpt hij mee ze weer naar binnen te krijgen.
Ja de hond moet hier hard werken voor z'n voer :P

Interessant, ik heb een bordercollie voor schapendrijven. Ik hoop eind deze maart aan mijn eerste trial deel te kunnen nemen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:44

Beloning met klicker vind ik prima hoor!
Maar als je niet klikt kan ge te overdadig worden al die koekjes en vaak focust de hond alleen daar nog op
Mooie herder!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:51

Dat was dus ook op de club. De hond was na tien lessen alleen nog maar aan het zoeken of springen op iedereen die koekjes had...