Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Raimondlover schreef:Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.
Vreselijk dat mensen het erg vinden om een kat id tuin te hebben... het zijn geen knaagdieren of vogels die je in een kooitje kan houden ...

Letizia schreef:Bij mij is de omheining van m'n tuin wel zichtbaar, niet dat iemand het doet hoor, maar mocht er over geklaagd worden, dan ben ik bereid om hun op de voordelen te wijzen: nl dat de stront van mijn katten tussen mijn bloemen ligt en niet tussen dat van hun
Werkt dat koffiedik echt? Want zou het ook best prettig vinden wanneer mijn katten op hun toewezen plekje kakken en niet in de border, ik bedoel, hoeveel katten heb er zo'n luxe plekje om hun behoefte te doen??
[BB-ITP] Ik vroeg alleen maar om een afdakje...
Waar ik wel altijd een beetje van schrik is mensen die zo fel op katten reageren, begrijp me niet verkeerd, ik zou ook pislink worden als een andermans dier een puinzooi van mijn eigendommen maakt, maar word dan boos op de eigenaar en niet op het dier, daar ligt immers de verantwoording! Haat het dier niet, maar zijn baas...
Proberen kan toch?

judith370 schreef:Raimondlover schreef:Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.
Vreselijk dat mensen het erg vinden om een kat id tuin te hebben... het zijn geen knaagdieren of vogels die je in een kooitje kan houden ...
Wat een bull***
Het zijn niet mijn beesten, ik laat mijn honden toch ook niet overal kakken?
_San87_ schreef:Raimondlover schreef:Honden zijn geen katten, kan een kat moeilijk aan een lijntje gaan uitlaten
Al eens geprobeerd?
Raimondlover schreef:Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.

Die is altijd te langzaam, maar de katten zijn altijd als de dood
Vjestagirl schreef:_San87_ schreef:
Al eens geprobeerd?
Ja. Van jongs af aan geprobeerd aan te leren aan onze jongste kat. Gevolg: meneer zat in een boom, 6x om een tak heen en ik kon er achteraan. Meneer zat onder de auto en ik kon er achteraan. Meneer ging slalommen om de struiken heen, en ik kon er achteraan. Geen succes. Het zijn geen honden.
. Overigens zijn er natuurlijk wel meer opties dan los laten lopen of aan een lijn, daar ging het me eigenlijk om
. pillow schreef:Ik had ook last van een vieze zeikkater in mijn tuin en ook door het katteluik in huis. Ik heb hem gevangen , ondergedompeld in de regenton en weer losgelaten. Hij is nooit weer geweest.
fjordie333 schreef:Raimondlover schreef:Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.
Ik hou van katten maar wil ze niet in mijn tuin hoezo is het vreselijk dat mensen dat erg vinden..een kat pist precies bij mijn voordeur weet niet of je een idee hebt hoe erg dat stinkt ?
Ik laat mijn hond ook niet in iemand z'n tuin plassen !
pillow schreef:Ik had ook last van een vieze zeikkater in mijn tuin en ook door het katteluik in huis. Ik heb hem gevangen , ondergedompeld in de regenton en weer losgelaten. Hij is nooit weer geweest.
Vjestagirl schreef:fjordie333 schreef:
Ik hou van katten maar wil ze niet in mijn tuin hoezo is het vreselijk dat mensen dat erg vinden..een kat pist precies bij mijn voordeur weet niet of je een idee hebt hoe erg dat stinkt ?
Ik laat mijn hond ook niet in iemand z'n tuin plassen !
Katten mogen dan ook wettelijk gezien gewoon loslopen (behalve in enkele uitzonderingsgebieden), honden niet. Groot verschil.
. _San87_ schreef:Vjestagirl schreef:Katten mogen dan ook wettelijk gezien gewoon loslopen (behalve in enkele uitzonderingsgebieden), honden niet. Groot verschil.
Je hoeft je hond niet los te laten lopen om deze in de tuin van iemand anders te laten plassen.
Vjestagirl schreef:_San87_ schreef:
Je hoeft je hond niet los te laten lopen om deze in de tuin van iemand anders te laten plassen.
Honden mogen 9 van de 10 keer ook helemaal niet los binnen de bebouwde kom, op sommige uitzonderingsgebieden na. Voor katten ligt dat juist andersom, die mogen 9 van de 10 keer wel los.
Totaal andere discussie en wat je hond wel of niet mag is ook totaal irrelevant.