hoe hou je katten tegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: hoe hou je katten tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:47

vrienden hebben een vijver met koi's, die hebben er stroomdraad omheen werkt erg goed.
plus draad in de lucht gespannen wat je niet meteen ziet, maar das meer tegen reigers.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:59

Raimondlover schreef:
Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.

Vreselijk dat mensen het erg vinden om een kat id tuin te hebben... het zijn geen knaagdieren of vogels die je in een kooitje kan houden ...

Maar even hoor: mijn hond hoeft toch ook niet in ander mans tuin te schijten?
Ik heb een pesthekel aan katten.. moet ik ze dan in mijn tuin hebben omdat andere hun beesten niet bij zich houden?
Beetje verantwoordelijkheid mag je best voor je beesten nemen, als je buren hebt dien je jou dieren in jou tuin te houden.
Wij hebben overdag de schuur lekker open staan voor de hond, kan ze lekker in liggen.
Maar die rot katten zeiken de hele schuur onder, leuk andermans huisdieren!
Als ik t nu zie doe ik de deur dicht, pak een emmer water en die krijgen ze in de schuur over zich heen, in de hoop dat ze de volgende keer lekker in hun eigen schuur zeiken.

Ts goed dat je het wilt oplossen. Inderdaad draadje spannen en je HUISdieren in eigen tuin houden.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:18

Wij hebben een kattenren voor onze 4 katten. Ik wil inderdaad niet dat de buren last hebben van onze dieren. Je kunt een ren zo leuk maken als je wilt, met verschillende hoogtes, mandjes, plankjes en holletjes. Het staat niet zo mooi in de tuin, maar onze katten hebben er veel plezier van. Er is er maar 1 van de 4 die eigenlijk liever buiten de ren zou willen, maar omdat ze flinke staar heeft en beginnend dementerend is mag ze dit niet. En het is tot nu toe geen probleem om haar binnen de ren te houden, terwijl ze 14 jaar lang buiten los rond gelopen heeft bij mijn ouders. Inmiddels is ze 17.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:28

Wij hebben destijds onze hele tuin laten afzetten door het bedrijf nettenlijn.nl
Dit net zie je haast niet zitten, we hebben mensen gehad die er dagelijks langs liepen en pas na een jaar als ik erop wees zagen dat er een net zat.

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:36

Bij mij is de omheining van m'n tuin wel zichtbaar, niet dat iemand het doet hoor, maar mocht er over geklaagd worden, dan ben ik bereid om hun op de voordelen te wijzen: nl dat de stront van mijn katten tussen mijn bloemen ligt en niet tussen dat van hun :Y)

Werkt dat koffiedik echt? Want zou het ook best prettig vinden wanneer mijn katten op hun toewezen plekje kakken en niet in de border, ik bedoel, hoeveel katten heb er zo'n luxe plekje om hun behoefte te doen??
[BB-ITP] Ik vroeg alleen maar om een afdakje...

Waar ik wel altijd een beetje van schrik is mensen die zo fel op katten reageren, begrijp me niet verkeerd, ik zou ook pislink worden als een andermans dier een puinzooi van mijn eigendommen maakt, maar word dan boos op de eigenaar en niet op het dier, daar ligt immers de verantwoording! Haat het dier niet, maar zijn baas...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:58

Letizia schreef:
Bij mij is de omheining van m'n tuin wel zichtbaar, niet dat iemand het doet hoor, maar mocht er over geklaagd worden, dan ben ik bereid om hun op de voordelen te wijzen: nl dat de stront van mijn katten tussen mijn bloemen ligt en niet tussen dat van hun :Y)

Werkt dat koffiedik echt? Want zou het ook best prettig vinden wanneer mijn katten op hun toewezen plekje kakken en niet in de border, ik bedoel, hoeveel katten heb er zo'n luxe plekje om hun behoefte te doen??
[BB-ITP] Ik vroeg alleen maar om een afdakje...

Waar ik wel altijd een beetje van schrik is mensen die zo fel op katten reageren, begrijp me niet verkeerd, ik zou ook pislink worden als een andermans dier een puinzooi van mijn eigendommen maakt, maar word dan boos op de eigenaar en niet op het dier, daar ligt immers de verantwoording! Haat het dier niet, maar zijn baas...

Bij ons wel iig! :D Proberen kan toch? :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:59

Ja zeker!
Ik las ook over droge koemestkorrels??

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:04

Crazycat, maar dat is wel vrij kostbaar toch, nettenlijn?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:08

judith370 schreef:
Raimondlover schreef:
Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.

Vreselijk dat mensen het erg vinden om een kat id tuin te hebben... het zijn geen knaagdieren of vogels die je in een kooitje kan houden ...

Wat een bull***
Het zijn niet mijn beesten, ik laat mijn honden toch ook niet overal kakken?

Honden zijn geen katten, kan een kat moeilijk aan een lijntje gaan uitlaten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:09

Raimondlover schreef:
judith370 schreef:

Wat een bull***
Het zijn niet mijn beesten, ik laat mijn honden toch ook niet overal kakken?

Al eens geprobeerd?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:10

_San87_ schreef:
Raimondlover schreef:

Al eens geprobeerd?

Ja. Van jongs af aan geprobeerd aan te leren aan onze jongste kat. Gevolg: meneer zat in een boom, 6x om een tak heen en ik kon er achteraan. Meneer zat onder de auto en ik kon er achteraan. Meneer ging slalommen om de struiken heen, en ik kon er achteraan. Geen succes. Het zijn geen honden.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 12-03-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:12

Raimondlover schreef:

jij bent leuk
Wij hebben een voliere met dwergpapegaaitjes
Weet je hoe hard die beestjes over de mik gaan als er een kat op 't dak van hun kooi komt zitten?
Moet dat zomaar kunnen?....

Blij dat TS in elk geval de instelling heeft dat ze er wat aan wil doen! :)
Hier een ren voor de eigen katten. En als ik een vreemde kat in de tuin zie laat ik de hond los :) Die is altijd te langzaam, maar de katten zijn altijd als de dood _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:13

Vjestagirl schreef:
_San87_ schreef:

Al eens geprobeerd?

Ja. Van jongs af aan geprobeerd aan te leren aan onze jongste kat. Gevolg: meneer zat in een boom, 6x om een tak heen en ik kon er achteraan. Meneer zat onder de auto en ik kon er achteraan. Meneer ging slalommen om de struiken heen, en ik kon er achteraan. Geen succes. Het zijn geen honden.

Nice _O-. Overigens zijn er natuurlijk wel meer opties dan los laten lopen of aan een lijn, daar ging het me eigenlijk om :D.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:19

pillow schreef:
Ik had ook last van een vieze zeikkater in mijn tuin en ook door het katteluik in huis. Ik heb hem gevangen , ondergedompeld in de regenton en weer losgelaten. Hij is nooit weer geweest.

Absurd dit!!
Het is voor jouw te hopen dat ik je dat nooit zie doen.
Beest kan er niks aan doen, hij weet niet beter. Om hem dan in regenron te drukken, gaat voor mij echt te ver.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:19

Raimondlover schreef:

Ik hou van katten maar wil ze niet in mijn tuin hoezo is het vreselijk dat mensen dat erg vinden..een kat pist precies bij mijn voordeur weet niet of je een idee hebt hoe erg dat stinkt ?

Ik laat mijn hond ook niet in iemand z'n tuin plassen !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:22

fjordie333 schreef:
Raimondlover schreef:

Ik hou van katten maar wil ze niet in mijn tuin hoezo is het vreselijk dat mensen dat erg vinden..een kat pist precies bij mijn voordeur weet niet of je een idee hebt hoe erg dat stinkt ?

Katten mogen dan ook wettelijk gezien gewoon loslopen (behalve in enkele uitzonderingsgebieden), honden niet. Groot verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:25

pillow schreef:
Ik had ook last van een vieze zeikkater in mijn tuin en ook door het katteluik in huis. Ik heb hem gevangen , ondergedompeld in de regenton en weer losgelaten. Hij is nooit weer geweest.

Had ik jou niet moeten zien doen, want dan had ik jou ook ff lekker in die regenton gedrukt.
Dat je geen katten in je tuin wil snap ik, maar los het dan op een NORMALE manier op, door te praten met de eigenaar!!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:29

Praten met de eigenaar lost bijna nooit wat op.
Een kat natmaken echter, komen ze maar zelde terug.

99 van de 100 katteneigenaren die hun kat buiten laten lopen vinden dat hun kat daar "recht" op heeft.
Zoals ik zei als het even lukt gaat er bij mij ook een emmer water over de katten heen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:30

Een emmer water over de kat heen vind ik heel wat anders dan een kat in een regenton gooien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:32

Vjestagirl schreef:
fjordie333 schreef:

Katten mogen dan ook wettelijk gezien gewoon loslopen (behalve in enkele uitzonderingsgebieden), honden niet. Groot verschil.

Je hoeft je hond niet los te laten lopen om deze in de tuin van iemand anders te laten plassen :D.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:32

Idd, emmer water over de kat heen vind ik ook heel anders!
Dan een kat echt zelf onder dompelen in een regenton :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:34

_San87_ schreef:
Vjestagirl schreef:

Je hoeft je hond niet los te laten lopen om deze in de tuin van iemand anders te laten plassen :D.

Honden mogen 9 van de 10 keer ook helemaal niet los binnen de bebouwde kom, op sommige uitzonderingsgebieden na. Voor katten ligt dat juist andersom, die mogen 9 van de 10 keer wel los.

Totaal andere discussie en wat je hond wel of niet mag is ook totaal irrelevant.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:37

Paardenstront mag 9 van de 10 keer ook gewoon blijven liggen in de bebouwde kom. Dat maakt dat nog niet getuigen van fatsoen :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:38

Akshay schreef:
Paardenstront mag 9 van de 10 keer ook gewoon blijven liggen in de bebouwde kom. Dat maakt dat nog niet getuigen van fatsoen :+

True. Maar een katteneigenaar heeft dus wel een punt als hij/zij zegt dat de kat het recht heeft om los te lopen. Fatsoenlijk of niet :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:39

Vjestagirl schreef:
_San87_ schreef:

Honden mogen 9 van de 10 keer ook helemaal niet los binnen de bebouwde kom, op sommige uitzonderingsgebieden na. Voor katten ligt dat juist andersom, die mogen 9 van de 10 keer wel los.

Totaal andere discussie en wat je hond wel of niet mag is ook totaal irrelevant.

Ik kan het niet beter verwoorden dan Akshay.

En ik zeg net, je hoeft je hond niet los te laten lopen om deze in de tuin van iemand anders te laten plassen. Of poepen.