Is mijn hondje drachtig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:33

Was ook maar een geintje hoor.

Maar ze word zo aangevallen dan denk ik ja dat kan je wel zeggen maar daar schiet die hond nu ook niks mee op.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 01-03-13 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:35

Maseike schreef:
Ongelukje zit in een klein hoekje hoor.

Is hier ook gebeurd want ook ik moest ff naar de wc :)

Ik weet niet hoor, maar als ik een loopse teef en een reu in huis zou hebben, dan ging 1 van beiden desnoods mee naar het toilet.... De tuin in, de gang in, genoeg mogelijkheden om ze niet zonder toezicht bij elkaar te laten...
Iedereen weet toch wat er kan gebeuren als je een open teef en een open reu in huis houdt? Neem aan dat je van te voren ook bedenkt hoe je dat dan gaat doen tijdens de loopsheid...

TS ik hoop dat je hondje niet drachtig is en zo wel, dan hoop ik van harte dat alles goed gaat. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt...

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:52

kohtje schreef:
Bleu merle is niet voor niets een niet toegestane kleur bij de chi. Zo snel mogelijk (dus morgen ) naar de dierenarts. Met 9 maanden een nest is echt iets om je zorgen over te maken.

??? Hoezo....Ik heb geen verstand van deze ras dus vandaar de vraag.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:11

Och... Ts heeft ze tenminste nog in de gaten gehouden... Bij mij kwam enkele jaren geleden een overbuuf bezorgd vragen of ik kon kijken wat er met haar boomer aan de hand was. Ik ben paravet (mag geen diagnoses stellen maar met spoed mag ik natuurlijk wel van alles...) maar zag dat mevrouw zo'n beetje aan het bevallen was. Ik wist dat ze een volle reu had en vroeg toen wanneer de laatste (tevens eerste) loopsheid was geweest en of ze bij elkaar waren geweest. Ja, dat wel maar ze had altijd goed opgelet. En als ze boven de was op ging hangen had ze altijd tegen het mannetje gezegd: "En denk erom he, je blijft van d'r af..." (zie een buurvrouw met opgeheven vingertje staan, zo deed ze dat echt aan me voor) want hij luisterde altijd zooooo goed _/-\o_

Ik kwam echt niet meer bij... en mocht de volgende dag komen assisteren bij de geboorte, want 1 pup ademde niet (vlies over neusje, baasje in paniek dus zag dat niet, heb ook nog mond op snuit beademing moeten geven. Pup heeft het overleefd :D )

TS: Lüllig dat het gebeurd is, nu naar de DA en je goed inlezen op bevallingen en evt spoed-singen die je daarbij tegen kunt komen. ALS ze drachtig is je GOED voor laten lichten door de DA, evt aantekeningen maken wat te doen als. Want jouw teefje is echt te klein en te jong, kan op een keizersnede uitkomen. Dus je moet wel even goed weten wat de symptomen van een naderende bevalling zijn en hoe je kunt zien of de bevalling goed gaat of dat je naar de DA moet met spoed.

Maseike

Re: Is mijn hondje drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:36

Ha ha ha ha ha wat een verhaal.
Even was ophangen en hij lekker wippen. :)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:51

Maseike schreef:
kohtje schreef:
Bleu merle is niet voor niets een niet toegestane kleur bij de chi. Zo snel mogelijk (dus morgen ) naar de dierenarts. Met 9 maanden een nest is echt iets om je zorgen over te maken.

??? Hoezo....Ik heb geen verstand van deze ras dus vandaar de vraag.

Het merle gen bij Chihuahua’s geeft vaak gezondheidsproblemen zoals slecht zien en doof zijn.
Het gen is vandaar ook vaak als slecht kenmerk beschouwd.
Bij fokken kunnen er ook problemen uit ontstaan, zoals een verkeerde kruising van merle's waar bij de puppie's vaak voor dat ze geboren worden al overlijden..

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:59

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:23

Ten eerste schandalig dat een negen maanden oude teef (in feite gewoon nog een pup) zwanger kan zijn in deze situatie. Wanneer je teef loops is, dan zorg je dat je ze ten alle tijden in de gaten houd wanneer er een volle reu in de buurt is, zeker bij zo'n jonge hond. Dan kun je niet van een 'dom ongelukje' spreken maar volstrekte onverantwoordelijkheid, en dan ook nog eens met een blue merle -O- Ik hoop van harte dat ze schijnzwanger is... anders gaat het een enorm zware bevalling worden voor het kleintje en het is een enorme aanslag op haar gezondheid, en die van de pups.

Zo snel mogelijk naar de DA en foto's laten maken!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:29

Cayenne schreef:
Ten eerste schandalig dat een negen maanden oude teef (in feite gewoon nog een pup) zwanger kan zijn in deze situatie. Wanneer je teef loops is, dan zorg je dat je ze ten alle tijden in de gaten houd wanneer er een volle reu in de buurt is, zeker bij zo'n jonge hond. Dan kun je niet van een 'dom ongelukje' spreken maar volstrekte onverantwoordelijkheid, en dan ook nog eens met een blue merle -O- Ik hoop van harte dat ze schijnzwanger is... anders gaat het een enorm zware bevalling worden voor het kleintje en het is een enorme aanslag op haar gezondheid, en die van de pups.

Zo snel mogelijk naar de DA en foto's laten maken!

Dit is al vaak genoeg gezegd. Het hoeft er niet nog verder in worden gestamd.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:54

inderdaad annepaardoes, vind ik nu ook.
Na 100x keer gezegt te hebben is het nu wel genoeg.
Ts weet het onderhand wel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:06

Zilfstar schreef:
Och... Ts heeft ze tenminste nog in de gaten gehouden... Bij mij kwam enkele jaren geleden een overbuuf bezorgd vragen of ik kon kijken wat er met haar boomer aan de hand was. Ik ben paravet (mag geen diagnoses stellen maar met spoed mag ik natuurlijk wel van alles...) maar zag dat mevrouw zo'n beetje aan het bevallen was. Ik wist dat ze een volle reu had en vroeg toen wanneer de laatste (tevens eerste) loopsheid was geweest en of ze bij elkaar waren geweest. Ja, dat wel maar ze had altijd goed opgelet. En als ze boven de was op ging hangen had ze altijd tegen het mannetje gezegd: "En denk erom he, je blijft van d'r af..." (zie een buurvrouw met opgeheven vingertje staan, zo deed ze dat echt aan me voor) want hij luisterde altijd zooooo goed _/-\o_

Sorry, maar hoe sneu het eigenlijk is ik moest hier toch even héél hard om lachen _/-\o_ .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:09

Benfan schreef:
Dit doet mij denken aan mijn zusje. Die was ook verbaast dat haar poes zwanger was, en die had een kater in huis. Soms is biologie iets te hoog gegrepen. Maar tja, gebeurd is gebeurd en blijkbaar moet je dan een glimlach opzetten en zeggen "och jo, dat kan ons allemaal gebeuren... als we niet hadden opgelet tijdens biol.." Ik bedoel "dat kan ons allemaal gebeuren"

Maar nee sorry, typisch geval van laksheid van de eigenaar. Maar dat mag je niet denken. Want hoewel zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Moet je elkaar een hand boven het hoofd houden en de schijn hoog houden.

Ik persoonlijk vind het prettiger dat ik de wind van voren krijg als ik iets doms doe. Ik haat het achterbakse, handje boven het hoofd, glimlach 'och meisie toch' gezeik. Als je wat doms doet moeten mensen je dat kunnen vertellen. Ja toch?

AMEN _O_

Heb met verbazing het topic zitten lezen, de hoeveelheid naïviteit en laksheid is onvoorstelbaar.
Afbeelding
En wat mij betreft vervang je 'failure' door 'stupidity'.

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:14

En waarschijnlijk nog steeds niet bij de da geweest.......

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 18:38

Op de mensen die alleen maar kunnen zeggen dat het onverstandig was daar ga ik niet eens meer op reageren dat heb ik nu wel gehoord :)

@ Hhilde : Ik heb gezegd dat ik er over nagedacht heb om daar over 2 jaar wellicht een nestje van te nemen. Niet dat dat al vast stond. En denk je niet dat ik tegen die tijd van alles had uitgezocht hierover? Dat ik niet meteen met stel en sprong bij de DA zit vind ik ook een beetje typische opmerking, ik heb al aangegeven dat ik zsm naar de DA ga maar dat ik daar vandaag helaas echt geen tijd voor had.

@ Kimbey : Nou als ik dat zo hoor heb ik maar mazzel dat mijn merle mannetje helemaal gezond is :)

@ anneliesdj : Jij verveelde je zeker.. :=

@ bellow2 : Als je het topic goed had gelezen had je geweten dat ze vandaag sowieso niet naar DA zou gaan maar morgen of a.s. maandag.

Voor de mensen die nog een reactie willen geven over hoe onverantwoordelijk en stom en weet ik het allemaal meer ik ben geweest, bespaar jezelf de moeite. :wave:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:38

nee joh het intereseerd haar niet. Gewoon mensen uitlachen die medelijden hebben met het teefje dat ze bij TS woont en vermoedelijk al drachtig is.

We mogen niet allemaal tegen TS zeggen dat ze fout bezig is want het is toch gebeurd.

Dit is gewoon wat TS wilde. Immers als je niet wil dat je hondje drachtig wordt dan wordt deze niet drachtig. Nog nooit een foutje mee gemaakt hier. TS hoopt gewoon op mensen die dit lezen en een pup willen. Kan ze lekker nu al over de rug van het hondje geld gaan verdienen. Wat maakt de kleur uit, is de moeite niet waard om van te voren over in te lezen, gezondheids eisen? Onderzoeken zijn alleen maar duur. Gewoon maar een dot doen en gelijk de eerste loopsheid vol laten proppen. En als het dadelijk niet goed gaan dan opeens begrijpt ze wel wat wij allemaal bedoelen......... helaas gaat het bij dit soort mensen veel te vaak goed!!!

Simonesimone

Re: Is mijn hondje drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 18:43

Wauw! Dit is wel echt de mooiste opmerking die ik ooit gehoord heb.
Denk je dat ik er niet mee zit dat mijn misschien veels te jonge dametje drachtig is? Dat ik me er geen zorgen over maak? Hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat ik dit topic aangemaakt heb voor potentiele kopers te zoeken! Ik vind dit ronduit onbeschoft. Ik zeg alleen dat dit niet iedere keer meer herhaald hoeft te worden omdat ik dit zo ondertussen ook wel weet. Maar om dan dit soort opmerkingen te gaan plaatsen..?! Heel laag.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:46

als ik jou was zou ik de eer aan jezelf houden en niet blijven reageren op kritiek, fouten maken is menselijk tis toch al gebeurd

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 18:48

funnygirl1 schreef:
als ik jou was zou ik de eer aan jezelf houden en niet blijven reageren op kritiek, fouten maken is menselijk tis toch al gebeurd

Daar heb je gelijk in. Maar ik kan er niet tegen als mensen conclusies gaan trekken over een persoon die ze niet kennen. Mijn hondjes zijn mijn allesjes en ik ben echt heel erg goed voor ze. Ik heb ze ook totaal niet gekocht met de intentie om er mee te gaan fokken. En dan krijg je dit soort reacties en daar kan ik echt pislink om worden..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:49

dierenfan schreef:
nee joh het intereseerd haar niet. Gewoon mensen uitlachen die medelijden hebben met het teefje dat ze bij TS woont en vermoedelijk al drachtig is.

We mogen niet allemaal tegen TS zeggen dat ze fout bezig is want het is toch gebeurd.

Dit is gewoon wat TS wilde. Immers als je niet wil dat je hondje drachtig wordt dan wordt deze niet drachtig. Nog nooit een foutje mee gemaakt hier. TS hoopt gewoon op mensen die dit lezen en een pup willen. Kan ze lekker nu al over de rug van het hondje geld gaan verdienen. Wat maakt de kleur uit, is de moeite niet waard om van te voren over in te lezen, gezondheids eisen? Onderzoeken zijn alleen maar duur. Gewoon maar een dot doen en gelijk de eerste loopsheid vol laten proppen. En als het dadelijk niet goed gaan dan opeens begrijpt ze wel wat wij allemaal bedoelen......... helaas gaat het bij dit soort mensen veel te vaak goed!!!

Ik denk als TS het 2 of 3 keer gehoord heeft dat ze het wel weet.
Moet je het nu in blijven wrijven?
Wat een zeurmiep.
Ts weet ook dat ze fout is geweest, oke.
Maar daar schieten we niks mee op om te blijven zeuren, veranderd niks.
Het is nu eenmaal zo.
We kunnen alleen verder kijken wat te doen en een echo afwachten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:50

Ts, dit topic loopt inmiddels al ruim een dag.
Is de DA al gebeld? Is er al met hem overlegd wat het verstandigst is?
Want hoe stom het ook is, hondje is nu prioriteit natuurlijk. Dat het stom was heb je nu vaak genoeg gehoord en ik denk/hoop dat dit ook in de toekomst niet meer gebeuren gaat..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:53

Zit er in je teef ook merle in de achterlijnen? Zo ja, dan moet je de boel heel goed in de gaten houden.

Ik denk dat ze drachtig is, maar alleen een echo of röntgen kan dat met zekerheid vast stellen. Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:54

Inney schreef:
Ts, dit topic loopt inmiddels al ruim een dag.
Is de DA al gebeld? Is er al met hem overlegd wat het verstandigst is?
Want hoe stom het ook is, hondje is nu prioriteit natuurlijk. Dat het stom was heb je nu vaak genoeg gehoord en ik denk/hoop dat dit ook in de toekomst niet meer gebeuren gaat..

Ik ben ook erg benieuwd of jullie inmiddels al bij de DA zijn geweest.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:54

dierenfan schreef:

+1

Als je geen nest had gewild, dan had je ze 24 uur per dag gescheiden.
Dat doen ze meeste mensen die het beste met hun dier voor hebben. Sterker nog, er zijn mensen die hun intacte reu elders onderbrengen om zeker te zijn dat er niet gedekt wordt.

O ja, je hebt ook nog domme mensen die niet snappen dat loopse teven en intacte reuen niet samen gaan.

In en in triest dat je zo onverantwoord met je dieren om gaat. Je hondje in in mensenjaren ongeveer 11 jaar.

En wat Merle gen betreft. Ik wist dit ook. En ik heb niets met chihuahua's. En dat jouw reu gezond is. Betekend niet dat hij geen slechte genen draagt.
En is jouw hond wel zo gezond als jij denkt? Chihuahua eigenaren (en geldt ook voor andere zeer ongezonde rassen) zijn nogal geneigd om hun kop in het zand te steken w.b.t. de ziektes die in de rassen zitten.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 18:54

Kijk nou kunnen we weer normaal gaan praten met elkaar. Ik had ondertussen het idee dat de meeste mensen hier reageerden om mij zwart te maken i.p.v. te helpen. Maar goed. Ik heb contact gehad met de plaatselijke DA. DA heeft gezegd dat er een grote kans is dat ze schijnzwanger is aangezien ze met 6 weken al bepaalde verschijnselen zou moeten hebben die zij nog niet heeft. Ik heb afgesproken dat ik morgen of maandag even met haar binnen kom lopen voor een onderzoekje en een echo om het uit te sluiten.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 18:56

Kitty1985 schreef:
dierenfan schreef:

+1

Als je geen nest had gewild, dan had je ze 24 uur per dag gescheiden.
Dat doen ze meeste mensen die het beste met hun dier voor hebben. Sterker nog, er zijn mensen die hun intacte reu elders onderbrengen om zeker te zijn dat er niet gedekt wordt.

O ja, je hebt ook nog domme mensen die niet snappen dat loopse teven en intacte reuen niet samen gaan.

In en in triest dat je zo onverantwoord met je dieren om gaat. Je hondje in in mensenjaren ongeveer 11 jaar.

En wat Merle gen betreft. Ik wist dit ook. En ik heb niets met chihuahua's. En dat jouw reu gezond is. Betekend niet dat hij geen slechte genen draagt.
En is jouw hond wel zo gezond als jij denkt? Chihuahua eigenaren (en geldt ook voor andere zeer ongezonde rassen) zijn nogal geneigd om hun kop in het zand te steken w.b.t. de ziektes die in de rassen zitten.

Dus ik ben dom, in en in triest, onverantwoord en ik steek mijn kop in het zand over de gezondheid van mijn reutje. Nog even en jullie verklaren me voor dierenmishandelaar..