Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maseike schreef:Ongelukje zit in een klein hoekje hoor.
Is hier ook gebeurd want ook ik moest ff naar de wc
)
Maseike schreef:kohtje schreef:Bleu merle is niet voor niets een niet toegestane kleur bij de chi. Zo snel mogelijk (dus morgen ) naar de dierenarts. Met 9 maanden een nest is echt iets om je zorgen over te maken.
??? Hoezo....Ik heb geen verstand van deze ras dus vandaar de vraag.
Ik hoop van harte dat ze schijnzwanger is... anders gaat het een enorm zware bevalling worden voor het kleintje en het is een enorme aanslag op haar gezondheid, en die van de pups. Cayenne schreef:Ten eerste schandalig dat een negen maanden oude teef (in feite gewoon nog een pup) zwanger kan zijn in deze situatie. Wanneer je teef loops is, dan zorg je dat je ze ten alle tijden in de gaten houd wanneer er een volle reu in de buurt is, zeker bij zo'n jonge hond. Dan kun je niet van een 'dom ongelukje' spreken maar volstrekte onverantwoordelijkheid, en dan ook nog eens met een blue merleIk hoop van harte dat ze schijnzwanger is... anders gaat het een enorm zware bevalling worden voor het kleintje en het is een enorme aanslag op haar gezondheid, en die van de pups.
Zo snel mogelijk naar de DA en foto's laten maken!
Zilfstar schreef:Och... Ts heeft ze tenminste nog in de gaten gehouden... Bij mij kwam enkele jaren geleden een overbuuf bezorgd vragen of ik kon kijken wat er met haar boomer aan de hand was. Ik ben paravet (mag geen diagnoses stellen maar met spoed mag ik natuurlijk wel van alles...) maar zag dat mevrouw zo'n beetje aan het bevallen was. Ik wist dat ze een volle reu had en vroeg toen wanneer de laatste (tevens eerste) loopsheid was geweest en of ze bij elkaar waren geweest. Ja, dat wel maar ze had altijd goed opgelet. En als ze boven de was op ging hangen had ze altijd tegen het mannetje gezegd: "En denk erom he, je blijft van d'r af..." (zie een buurvrouw met opgeheven vingertje staan, zo deed ze dat echt aan me voor) want hij luisterde altijd zooooo goed
. Benfan schreef:Dit doet mij denken aan mijn zusje. Die was ook verbaast dat haar poes zwanger was, en die had een kater in huis. Soms is biologie iets te hoog gegrepen. Maar tja, gebeurd is gebeurd en blijkbaar moet je dan een glimlach opzetten en zeggen "och jo, dat kan ons allemaal gebeuren... als we niet hadden opgelet tijdens biol.." Ik bedoel "dat kan ons allemaal gebeuren"
Maar nee sorry, typisch geval van laksheid van de eigenaar. Maar dat mag je niet denken. Want hoewel zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Moet je elkaar een hand boven het hoofd houden en de schijn hoog houden.
Ik persoonlijk vind het prettiger dat ik de wind van voren krijg als ik iets doms doe. Ik haat het achterbakse, handje boven het hoofd, glimlach 'och meisie toch' gezeik. Als je wat doms doet moeten mensen je dat kunnen vertellen. Ja toch?

funnygirl1 schreef:als ik jou was zou ik de eer aan jezelf houden en niet blijven reageren op kritiek, fouten maken is menselijk tis toch al gebeurd
dierenfan schreef:nee joh het intereseerd haar niet. Gewoon mensen uitlachen die medelijden hebben met het teefje dat ze bij TS woont en vermoedelijk al drachtig is.
We mogen niet allemaal tegen TS zeggen dat ze fout bezig is want het is toch gebeurd.
Dit is gewoon wat TS wilde. Immers als je niet wil dat je hondje drachtig wordt dan wordt deze niet drachtig. Nog nooit een foutje mee gemaakt hier. TS hoopt gewoon op mensen die dit lezen en een pup willen. Kan ze lekker nu al over de rug van het hondje geld gaan verdienen. Wat maakt de kleur uit, is de moeite niet waard om van te voren over in te lezen, gezondheids eisen? Onderzoeken zijn alleen maar duur. Gewoon maar een dot doen en gelijk de eerste loopsheid vol laten proppen. En als het dadelijk niet goed gaan dan opeens begrijpt ze wel wat wij allemaal bedoelen......... helaas gaat het bij dit soort mensen veel te vaak goed!!!
Inney schreef:Ts, dit topic loopt inmiddels al ruim een dag.
Is de DA al gebeld? Is er al met hem overlegd wat het verstandigst is?
Want hoe stom het ook is, hondje is nu prioriteit natuurlijk. Dat het stom was heb je nu vaak genoeg gehoord en ik denk/hoop dat dit ook in de toekomst niet meer gebeuren gaat..
dierenfan schreef:nee joh het intereseerd haar niet. Gewoon mensen uitlachen die medelijden hebben met het teefje dat ze bij TS woont en vermoedelijk al drachtig is.
We mogen niet allemaal tegen TS zeggen dat ze fout bezig is want het is toch gebeurd.
Dit is gewoon wat TS wilde. Immers als je niet wil dat je hondje drachtig wordt dan wordt deze niet drachtig. Nog nooit een foutje mee gemaakt hier. TS hoopt gewoon op mensen die dit lezen en een pup willen. Kan ze lekker nu al over de rug van het hondje geld gaan verdienen. Wat maakt de kleur uit, is de moeite niet waard om van te voren over in te lezen, gezondheids eisen? Onderzoeken zijn alleen maar duur. Gewoon maar een dot doen en gelijk de eerste loopsheid vol laten proppen. En als het dadelijk niet goed gaan dan opeens begrijpt ze wel wat wij allemaal bedoelen......... helaas gaat het bij dit soort mensen veel te vaak goed!!!
Kitty1985 schreef:dierenfan schreef:nee joh het intereseerd haar niet. Gewoon mensen uitlachen die medelijden hebben met het teefje dat ze bij TS woont en vermoedelijk al drachtig is.
+1
Als je geen nest had gewild, dan had je ze 24 uur per dag gescheiden.
Dat doen ze meeste mensen die het beste met hun dier voor hebben. Sterker nog, er zijn mensen die hun intacte reu elders onderbrengen om zeker te zijn dat er niet gedekt wordt.
O ja, je hebt ook nog domme mensen die niet snappen dat loopse teven en intacte reuen niet samen gaan.
In en in triest dat je zo onverantwoord met je dieren om gaat. Je hondje in in mensenjaren ongeveer 11 jaar.
En wat Merle gen betreft. Ik wist dit ook. En ik heb niets met chihuahua's. En dat jouw reu gezond is. Betekend niet dat hij geen slechte genen draagt.
En is jouw hond wel zo gezond als jij denkt? Chihuahua eigenaren (en geldt ook voor andere zeer ongezonde rassen) zijn nogal geneigd om hun kop in het zand te steken w.b.t. de ziektes die in de rassen zitten.