Advies nodig, zwangere kittens..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:55

Hoever is de poes? Als een DA het weigert te doen omdat ze in vergevorde staat is, zou ik mijzelf toch écht achter de oor krabben. Of ben ik de enige die dat eigenlijk moord vind? Ik ben niet tegen abortus, maar wel tegen abortus na de maximumweken...

Ik persoonlijk zou de poes dan maar laten bevallen, het leven van een kitten wegnemen die wel levensvatbaar is en misschien bijna helemaal vergroeid vind ik een verschrikkelijke gedachte. Ik zou persoonlijk de kans erop wagen. Jonge kittens vinden vaak al snel een goed huisje. Ook scheelt het geld.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:57

6 weken bij mams is idd te kort, mocht er voor gekozen worden de kittens te laten komen en mama komt bij ons bevallen gaat ze terug met kids naat TS zodra het verantwoord is. Maar goed eerst maar even kijken wat ts en haar vader willen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:00

Dus je krabt je achter je oor als de DA weigert te 'helpen' omdat de poes al een te lange tijd dragend is...? Klopt iets niet of lees ik het verkeerd?

Ook is het leven van een vergroeide kat niet erg, wel van een volgroeide of welk woord daar voor is, vergroeid betekend gehandicapt :)
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 28-02-13 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:01

Mijn dame was lang geleden ook 6 maanden toen ze haar eerste nest kreeg , kerngezonde kittens en moeders ook. Ma is nu bijna 10 jaar en dochter leeft ook nog en is half jaar jonger dus :P (Ma van november 2003 en dochter rond mei 2004) , wel hadden we hier een moeder die niks wist van sterilisatie en achteraf hadden ze veel eerder geholpen moeten worden. Maar daar gaat dit topic niet over. Succes met je beslissing!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 17:01

xSlvna schreef:
Dus je krabt je achter je oor als de DA weigert te 'helpen' omdat de poes al een te lange tijd dragend is...? Klopt iets niet of lees ik het verkeerd?

Ik denk omdat we toch we abortus overwegen.

Het risico is dus dat we kittens misschien niet gezond zijn ivm eventuele inentingen.

F_T

Re: Advies nodig, zwangere kittens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:02

Dat laatste zal wel meevallen. Ik denk dat die kans niet zo heel groot is eigenlijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:03

amandananana schreef:
xSlvna schreef:

Ik denk omdat we toch we abortus overwegen.

Het risico is dus dat we kittens misschien niet gezond zijn ivm eventuele inentingen.

Ze zegt dat ze het raar vind als de DA weigert doordat de embryo's (?) al groot zijn, en zegt erna 'Ik ben niet tegen abortus, maar wel tegen abortus na de maximumweken... '

Klopt dus iets niet, vandaar :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:21

xSlvna schreef:

Ook is het leven van een vergroeide kat niet erg, wel van een volgroeide of welk woord daar voor is, vergroeid betekend gehandicapt :)

Nee ik krab me achter de oren omdat ze tóch abortus willen plegen terwijl 1 dierenarts het al weigert omdat ze te lang draagt.
Hier een idee van hoe de kittens eruit zien tijdens de dracht.

http://www.felinefantasy.nl/text-NL/ste ... anger.html
Laatst bijgewerkt door Juangi op 28-02-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:21

Maar TS, hoelang schatte de DA de kat al zwanger?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:26

Heb nergens gelezen dat een dierenarts weigert en de ander niet od, iets gemist?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:29

Hier:

- Abortus. We hebben een dierenarts gevonden die bereid is abortus te plegen bij onze katjes, omdat ze het risico van de zwangerschap en bevalling voor de baby's en de mama's kent op deze leeftijd. €150 per kat.

En hier:
Pfoee dankjewel voor je lieve reactie. Had ik even nodig. Mijn eigen dierenarts wil de abortus niet doen, omdat ze al zover gevorderd is in de zwangerschap. We hebben een dierenarts gevonden die het dus wel wil doen, de baarmoeder inclusief kittens wordt er dan uitgehaald. Ook een hele zware operatie.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:30

Oh sorry, heb ik dan overheen gelezen. Nee inderdaad zeker niet doen. Van die dierenarten die alleen aan het geld denken gok ik, bah.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:41

Als ze langer dan 4-5 weken drachtig is niet meer laten weghalen (dierenarts kan dat voelen). Het risico is dan voor de moeder ook groter en de jongen zijn te groot. Ik heb 19 jaar bij een dierenarts gewerkt en soms kwam het voor dat een poes bij sterilistatie drachtig bleek (bij 1 of 2 kittens qua buikformaat niet direct te zien) en ik kan je zeggen dat je hart breekt als je zo'n kitten naar adem ziet happen en een volmaakt maar nog te klein kittentje in je armen ziet sterven. Wij weigerde het dus ook als de poes te ver was in de dracht. Is de dracht nog in een beginstadium, dan is het nog zo klein dan zou ik het wel weg laten halen. Het is jong, maar ze zijn helemaal uitgewisseld, dus misschien al wel een maand of 8. Heel wat katten krijgen op die leeftijd gewoon gezonde jongen. Het voordeel is dat het nog vroeg in het jaar is, mochten er jongen geboren worden dan kun je ze nog makkelijk kwijt. De eerste entingen kunnen de nieuwe eigenaren gewoon doen. Wel de poes direct na de geboorte op de pil, want ze kan snel weer krols worden! Als alle jongen weg zijn en de melkklierpakketten zijn weer geslonken laten helpen. O, en meestal merk je er niets van als de moeder tijdens de dracht geënt wordt. Beter is van niet, maar het is geen ramp.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 17:49

Bednakt voor het meedenken allemaal. Ik ga alle opties met mijn vader bespreken en ervoor zorgen dat alles zo goed mogelijk opgelost wordt

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 10:50

Inmiddels komt er dus bij de poes waarvan we niet zeker wisten of ze zwanger was bloed uit haar muts.. DA gebeld en die zegt dat er een bevalling of een miskraam op gang is. Madame loopt gewoon rond en te kroelen dus hoefde me geen zorgen te maken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:25

Update: miskraam :(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:26

Dus bij de tijger/vlekken poes? Wat jammer!
Fotos van de miniatuurtjes, lijken ze ergens op...?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:27

Wat ontzettend jammer van de miskraam, maar voor jou wel weer een hele zorg minder...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:36

Ja idd het lapje. En zij was degene waarvan we het niet zeker wisten dus we hebben sowieso nog een poes te gaan. Twee dode baby's had ze, en ze druppelt nog steeds bloed dus er kan nog wat komen.

Foto's even in een linkje.
http://img17.imageshack.us/img17/268/imageepx.jpg
Hier zie je de twee embryo's en het vruchtzakje waar een in heeft gezeten. Het andere zakje heeft Bo opgegeten.

http://img687.imageshack.us/img687/497/imagelgxm.jpg
Dit is een van de embryo's. Zoals je ziet echt al een poesje met pootjes en een staartje. Niet levensvatbaar, ze hebben nog niet eens botjes.

Ik heb de diertjes bij de DA gebracht, en ze worden gecremeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:38

He 'gelukkig' natuur heeft het zelf opgelost , blijft naar maar misschien beter :(:)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:53

Ja het is nog niet helemaal
Opgelost he :) poesje 2 is ook zwanger.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:54

Interessant om te zien :j
Miskraam die wij meegemaakt hebben was van oudere kittens, konden wel hun mond open en dicht maken, bewegen (een beetje), waren echt duidelijk kittens maar dan nog zonder haartjes (en goed ontwikkelde longen etc).
Nu hopen dat het bij de andere poes wel goed gaat! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:05

amandananana schreef:
Ja het is nog niet helemaal
Opgelost he :) poesje 2 is ook zwanger.

Ja maar hier ben je 'vanaf' ...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:11

Gemengde gevoelens, denk ik ?

Aan de ene kant beter, maar toch ook sneu ... maar die sterilisatie moet hoe dan ook toch doorgaan natuurlijk :j

En de tweede poes ?
Reageert ze hierop ?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 17:47

Moon is ook onrustig en pissig omdat ze minder aandacht krijgt :p