Plofkip gaat weg! Beter? Nee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Plofkip gaat weg! Beter? Nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:58

Haha meer te besteden, toe toch. Mijn ouders hebben momenteel een uitkering, dus echt breed hebben wij het ook niet hoor.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:02

Ooit gehoord van een algemene uitdrukking of had ik dat expliciet moeten vermelden? ;)

Een uitkering is krap ja, vrienden hebben dat ook met twee kleintjes. Dat is een benarde situatie. Dan maak je wel andere keuzes als hier aangedragen worden.

Edit; mijn punt is al die tijd: jullie prediken altijd prachtig dat het jullie wel lukt. Maar accepteer het ook eens dat dat gewoonweg niet bij iedereen lukt. Je kunt niet bevooroordeelend zeggen doe zus en zo. Je kent de situaties per huishouden niet.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 28-02-13 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:04

Ach, een paar reacties terug reageer je ook al zo, dat ik heel veel te besteden heb en daarom makkelijk praten. Dus bij deze; nee, wij hebben niet veel te besteden.

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:07

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:08

Lees mijn edit, mijn punt, van mijn vorige bericht maar. Dacht dat ik je voor kon zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:09

Waar een wil is, is een weg!

Die kippen boffen echt wel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:11

amoj schreef:
Waar een wil is, is een weg!

Die kippen boffen echt wel!

Prachtig gepredikt en daar laat ik het bij. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:12

Ik ook, laten we het lekker ontopic houden ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:13

magda_90 schreef:
Hier in de supermarkten is tofu nog net zo duur als 200 a 300 gram normaal gehakt viel mij vandaag op. Voor de rest zul je dan toch groenten moeten hebben, of ik ben qua vegetarisch niet up to date. Dan hoor ik dat ook graag.

Edit: koop inderdaad maar een duurder stuk en snij het door midden (en vul de rest op met groente dat net zo duur is soms?). Die reactie was te verwachten. Fijn dat jullie het zo makkelijk kunnen zeggen en denken. Nu nog beseffen dat het niet voor iedereen zo makkelijk is. ;)

Je bent idd niet helemaal up to date... :P je hoeft in principe niet eens vervangers te eten als je gewoon goed op de rest van je voeding let. Met peulvruchten ed kun je al veel vervangen bijvoorbeeld. Je kunt echt best goedkoop eten als vegetariër zijnde :j

Het zal heus niet zo makkelijk zijn voor iedereen, dat is logisch (dat beweer ik ook nergens). Maar ik denk dat er een grote groep is (studenten bijv) die er liever makkelijk over denken en er minder moeite voor willen doen :)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 28-02-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:17

wat ik er over gehoord heb in t nieuws is dat ze ipv 35 dagen groot gefokt worden naar 45 dagen gaan en ze krijgen meer ruimte ter grote van een smarthphone := dus voor mij zijn en blijven t plofkippen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:24

Bente, over die laatste "luie" groep heb ik het eigenlijk ook niet. Daarin geef ik jullie wel gelijk. Er zijn helaas ook anderen die echt benard zitten.

Overigens ga ik van het weekend eens kijken naar de andere aanvullende vegetarische zaken. Al klinkt dit voor nu duurder in mijn oren dan een bakje gehakt en groenten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:27

Die zijn er zeker, en dat zijn ook vaak mensen die "niet beter weten" zelfs al zouden ze er wat meer geld voor hebben, het is voor veel mensen nog steeds heel normaal om elke dag vlees of iig veel vlees te eten - bij het avondeten, op brood, etc. Gelukkig zijn er wel steeds meer mensen die meerdere dagen in de week vegetarisch gaan eten, dat valt mij ook op in mijn omgeving. Ik ken ook studenten die (deels) vegetarisch zijn gaan eten omdat scheelt in de kosten.

magda_90 schreef:
Bente, over die laatste "luie" groep heb ik het eigenlijk ook niet. Daarin geef ik jullie wel gelijk. Er zijn helaas ook anderen die echt benard zitten.

Overigens ga ik van het weekend eens kijken naar de andere aanvullende vegetarische zaken. Al klinkt dit voor nu duurder in mijn oren dan een bakje gehakt en groenten.

Je mag me altijd pb'en als je er meer over wilt weten :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:29

Juangi schreef:
Genetisch gemanipuleerd word vaak verkeerd bekeken. Het is dus een oorspronkelijk normale kip, waar in de DNA een verandering is gebracht zodat het sneller groeit. Uiteindelijk ontstaat er zo een nieuw kippenras met alleen maar kippen die sneller groeien. Dit is ook zo gebeurd bij de dikbilkoeien en bepaalde varkensrassen.

Deze rassen niet door genetische manipulatie maar puur door fokbeleid en selectie ontstaan!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:36

Als een kip kon kiezen.... Ging hij in Nederland wonen...
Met al zn dierenwelzijn regels.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:28

Nu ik mijn berichten terug lees, begrijp ik dat ik mijn bedoelde doelgroep niet goed heb omschreven, mijn excuses.

Ik bedoel namelijk niet die mensen die door een verandering in hun financiële patroon alsnog biologisch kunnen eten, maar dit niet doen.

Ik bedoel die groep die hun patroon niet kúnnen wijzigen om alsnog biologisch te kunnen eten. Dit kan redenen hebben als hoge medische kosten of werkloosheid maar wel je gezin moeten onderhouden met kinderen die bijvoorbeeld lichamelijk of geestelijk niet ok zijn. Maar ook diegene die op een medisch dieet moeten. Want alhoewel dit raar kan klinken, er zijn helaas medische aandoeningen waarbij je juist vlees in grote hoeveelheden moet eten om het gewichtverlies onder controle te houden. Als je dan dus al krap zit, dan heeft biologisch in deze situaties geen voorkeur, hoe graag je het wel zou willen, het is te duur. Vooral in deze tijden waar nu in de zorg gesneden wordt.
Deze mensen zijn dus daarom ook de dupe van de stijging van de (vlees)prijzen.

Ik ken dus erg veel mensen uit deze groep die met wat meer geld graag biologisch willen eten. Maar maandelijks valt er weer een rekening op de mat waar geslikt bij wordt en dan is het toch weer een normaal pond gehakt.

Vandaar mijn eerdere reacties ook; mooie preken waar deze mensen niets aan hebben.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:41

Ik vraag me af, geldt dit wel voor ALLE kippen?

Ik meende op het nieuws gehoord te hebben dat dit alleen in Nederland zo zal zijn en dat 'export kippen' plofkippen blijven. Kan iemand dit onderbouwen met bronnen? Of zit ik nu fout?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:11

Laura_x_ schreef:
Ik vraag me af, geldt dit wel voor ALLE kippen?

Ik meende op het nieuws gehoord te hebben dat dit alleen in Nederland zo zal zijn en dat 'export kippen' plofkippen blijven. Kan iemand dit onderbouwen met bronnen? Of zit ik nu fout?

Op pagina 1 staat een bron hiervan ;)