Mijn hond eet graag poep...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:30

Kuggur schreef:
Mijn honden eten trouwens óók mest, maar (gelukkig :D ) niet van andere honden, maar van de paarden en schapen. En daar heb ik niets op tegen, alleen maar gezond.

Heel gezond alle wormkuren en noem maar op :=

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:34

Onze hond deed het ook. Het was geen vitaminen te kort maar een gewoonte.

Dit hebben we afgeleerd om scherp op te letten, meteen te roepen als ze aanstalten nam (Jij bent toch VEEEELLL leuker dan dat drolletje dat er ligt? :o ) en constant belonen wanneer ze kwam en afstraffen als het niet hielp. Dat afstraffen deden we door bijv. een slipketting hard op de grond te gooien (of iets wat echt een kabaal maakte) waardoor ze schrok en de poep 'vergat'. Dan heel veel belonen want dan bevestig je dat poep eten 'eng' is en iets negatiefs. Dus gaan ze het niet eten.

Succes!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:21

SuzanH schreef:
Kuggur schreef:
Mijn honden eten trouwens óók mest, maar (gelukkig :D ) niet van andere honden, maar van de paarden en schapen. En daar heb ik niets op tegen, alleen maar gezond.

Heel gezond alle wormkuren en noem maar op :=

Ten eerste lopen mijn honden alleen in de buurt van mijn eigen paarden/schapen, ik weet wanneer die ontwormt zijn (vrij zelden) en waarmee.
Ten tweede zijn wormkuren (zeker slechts de sporen ervan via een hapje mest) niet ongezond voor honden (met de uitzondering van één soort medicatie en dan moet je hond óók nog het betreffende gen hebben dat hem daar gevoelig voor maakt).
Ten derde "en noem maar op", ja doe dat eens, wat voor zaken gooi jij nog meer in je paard die maakt dat hun mest ongezond wordt voor honden.

Tooske

Re: Mijn hond eet graag poep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:24

Onze labrador doet het ook met vlagen erger en dan weer minder. Hij krijgt nu pro-biotica bij voor zijn darmen en daar gaat het beter op.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:26

Ik heb dat een x bij dogwhisperer gezien, geen idee waarom ookal weer :P

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 22:09

haha bedankt voor alle reactie's. Had al wel verwacht dat er andere mensen zouden zijn met.dit probeelm. Maar niet zoveel!

ik vind de oplossing AngelSpirit wel een goed idee. Zodra hij aanstalte maar hem afleiden. Hij heeft eem rood balletje waar hij razend op is!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:18

Heel veel Retrievers doen dat.... De hond van mijn vroegere buurvrouw (Labje) deed het ook en braakte daarna thuis de boel onder :Y) Mijn jongste hond is gek op kattenpoep (gelukkig niet op hondenpoep) en als ik het zie liggen loop ik er expres langs en als ze er naartoe wil gaan straf ik haar (rukje aan de riem, nee foei!!). En als ze er langs loopt en het negeert dan belonen. Maar het is hardnekkig hoor, als ze eenmaal de smaak te pakken hebben....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:21

Kattenpoep kom je toch niet vaak tegen zeker ?
Katten begraven hun uitwerpselen toch ?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:22

paardenpoep eten honden vaak voor de vezels die er in zitten. En wij geven af en toe onze labrador eierkoeken. Dit helpt bij hem wel...

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:24

Onze hond deed het ook hij heeftbzelf een x mensenpoep gegeten ... ( iemand vond het nodig om in de bossen te poepen) hij at ook altijd paardenpoep geen hondenpoep. Hond nam ik altijd. Mee naar de paarden, mijn paard houd er niet zo van kwam ik later achter :( heeft de hond de wei uit gejaagt toen ie zat te smullen xd sindsdien eet ie geen poep meer en blijft ie uit de wei. Hij loopt altijd los bij de paarden zodat hij weg kan wanneer nodig ;). Ohh kattenpoep eet ie nog wel ismaar dat kotst ie altij uit

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:26

Op het moment dat ie aanstalten maakt om de drol op te eten een sleutelbos naast hem neergooien. Zorgt dat ie niet ziet dat de sleutelbos van jouw afkomt. Door het schrikken zal ie het daarna wel laten om nog naar een drol te kijken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:28

Gooi je straks je sleutelbos in de poep :+

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:28

Ja moet je wel goed mikken haha!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:36

@cinn87 en daarna de hemel in prijzen natuurlijk! :D "Goed zo!! Ja de poep is eng héa? Kom maar hoor!!"

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:40

Persoonlijk zou ik niet belonen na het schrikken. Dit omdat de hond dan een schrikreactie gaat koppelen aan het belonen en dit dus ook in andere gevallen kan gaan gebruiken. bijv bij vuurwerk etc. De bedoeling is dat de hond door gaat hebben dat als hij aan een drol zit, hij gaat schrikken. En dit is juist wat een hond niet wil.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:15

Kuggur schreef:
Och, plantaardige vezels en "probiotica" bacterien (kun je ook voor veel geld in een potje in de dierenwinkel kopen :+ )
Goed voor de spijsvertering.

Grote fout.. paardenmest eten is juist ontzettend ongezond, aangezien je altijd de kans hebt dat het mest betreft van een paard dat net ontwormd is.. via t eten van die mest krijgt je hond dan (zeer) schadelijke hoeveelheden ontworming binnen, waar hij zelfs aan kan sterven!!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:15

Kuggur schreef:
Och, plantaardige vezels en "probiotica" bacterien (kun je ook voor veel geld in een potje in de dierenwinkel kopen :+ )
Goed voor de spijsvertering.

Grote fout.. paardenmest eten is juist ontzettend ongezond, aangezien je altijd de kans hebt dat het mest betreft van een paard dat net ontwormd is.. via t eten van die mest krijgt je hond dan (zeer) schadelijke hoeveelheden ontworming binnen, waar hij zelfs aan kan sterven!!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:26

nine1987 schreef:
aangezien je altijd de kans hebt dat het mest betreft van een paard dat net ontwormd is..

Je weet toch zelf wel wanneer je je paarden ontwormt, en waarmee. Beetje vreemd argument.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:55

Ruga schreef:
nine1987 schreef:
aangezien je altijd de kans hebt dat het mest betreft van een paard dat net ontwormd is..

Je weet toch zelf wel wanneer je je paarden ontwormt, en waarmee. Beetje vreemd argument.

Je hond kan ook paardenmest eten in het bos als je met hem aan het wandellen bent en dan weet je dus niet of dat paard net ontwormd is :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:04

Ik zou sowieso ten zeerste afraden om je hond zo maar iets te laten eten in het bos ... er worden ook weleens giftige dingen weggelegd ...

Mest van een gezond paard is overigens niks mis mee ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:11

cinn87 schreef:
Je hond kan ook paardenmest eten in het bos als je met hem aan het wandellen bent en dan weet je dus niet of dat paard net ontwormd is :Y)

Als je daar echt bang voor bent dan hou je hem aan de lijn in het bos, opgelost.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:13

Mijn hond eet ook paardenpoep en ook koeienpoep! Blegh!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:13

Bijna alle puppies doen het en meestal gaat het over als ze ouder worden. Als het niet overgaat ligt dat meestal aan een proteine tekort. Logisch dat dit veel voorkomt aangezien de hondenbrok (ook de duurste) alleen uitgedroogd vleesmeel bevat.
Mijn hond deed dit ook, tot zijn 2de levensjaar zelfs. Volledig gestopt na het overzetten op KVV.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:18

Mijn hond is 4.5 en doet het ook. Met tijd en wijlen eigenlijk. Zij krijgt gewoon prins brok.
Afbeelding

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:23

cinn87 schreef:
Op het moment dat ie aanstalten maakt om de drol op te eten een sleutelbos naast hem neergooien. Zorgt dat ie niet ziet dat de sleutelbos van jouw afkomt. Door het schrikken zal ie het daarna wel laten om nog naar een drol te kijken.

Hier ben ik niet zo fan van want als je thuis een keer je sleutels pakt als je weggaat krijgt de hond ook weer een prikkel van de sleutels en ik heb ook gezien hoe dat (sleutels gooien) averechts kan werken pak bij voorbaat iets wat je niet zelf in het dagelijks leven gebruikt.