Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
onley schreef:en ook niet als je super blij doet? dan zou ik hem gewoon helemaal niet loslaten als het eten hem ook niet boeit lange lijn eraan en klaar is kees en enkel in losloop parkjes hem zijn gang laten gaan
vind het maar raar dat het eten hem niet boeit hoe is die dan aan de lijn zelf trekt die of juist niet?
. Doet die van ons ook, dus die moet je een beetje voor de gek houden. Wil je haar aanlijnen ga dan lekker spelen aan het eind een knuffel en zo ineens ben je aangelijnt
) Snachts op het veld hierachter. Dan zijn er geen "afleidingen", maar toch komt elke keer weer het moment dat ie niet meer komt....liedje89 schreef:Volgens mij is je hond gewoon heel slim. Hij wil je niet kwijtraken maar hij wil ook niet aan de riem dus hij zorgt dat beide niet gebeurt. Doet die van ons ook, dus die moet je een beetje voor de gek houden. Wil je haar aanlijnen ga dan lekker spelen aan het eind een knuffel en zo ineens ben je aangelijnt
![]()
Is er echt niets dat spannender is dan de geurtjes/eenden ect. is er geen speeltje of voedsel dat hij echt top vind, vind hij het niet erg als je een andere hond gaat knuffelen? Speeltje top maken kan trouwens ook door het maar zo heel af en toe te geven/nieuwe speeltjes te gebruiken, iets waar je iedere dag de beschikking over hebt is natuurlijk niet leuk genoeg.
Ook binnen in huis, is hij te slim.
Sammy_xxs schreef:@ jes_sira, Ja de mijne snapt wel waarom ik boos ben.
Maar op het moment dat hij los is, vind hij ook alles geweldig...zo blij is hij dan. Ook rent hij naar alle honden toe hij is al zovaak afgesnauwd maar hij snapt het gewoon niet hij blijft gewoon doorgaan met spelen. Zit geen kwaad in, hij vind het allemaal een leuk spelletje, boos roepen helpt niet overdreven blij helpt ook niet. weglopen werkt het beste maar als nog is het moeilijk....
Angeliquee18 schreef:Ja maar t is toch logisch dat als je hem boos roept dat die dan niet komt.. :s
Ik zou als ik jou was naar cursus met 'm gaan..
Mijn moeder is bang dat ie zichzelf in de problemen brengt.... Is nl. Uiteraardook wel eens gebeurd...Ukkiee schreef:Je moet ook vooral het bij je roepen oefenen en hem dan niet vastmaken maar weer laten lopen. Want anders leert hij komen = vast en dan willen ze vaak niet meer komen (ook niet als je ze beloond). Dus regelmatig bij je roepen, belonen, en weer laten lopen.
Probeer ook eens een hondenfluitje, soms helpt dat als ze zijn gefocused op iets anders (bijv. een andere hond) om ze uit die focus te 'fluiten'. Als je daarna roept dat 'ie moet komen heb je misschien beter zijn aandacht.
Werken aan een lange lijn werkt naar mijn inziens niet, omdat een hond inderdaad heel goed beseft wanneer hij echt los is.
En wat al eerder is gezegd; niet naar hem toe lopen, maar juist van hem af. Dat kun je ook doen als je vindt dat hij te ver weg van je gaat. Bijvoorbeeld dat je hond maar in een straal van zoveel meter om je heen van je af mag, gaat hij verder dan roep je hem één keer en draai je je vervolgens om en loop je de andere kant op. Als hij dan komt, belonen en weer terug de kant op gaan waar je heen ging. Dit blijven doen telkens als hij buiten die denkbeeldige cirkel gaat. Zo leert hij dat hij niet te ver bij je vandaan mag lopen, en in je buurt moet blijven. Meestal als een hond door heeft dat je de andere kant op gaat dan komt hij wel achter je aan.
Als het nou toch niet lukt, ondanks de tips en adviezen gegeven in dit topic, dan raad ik je echt aan om les te nemen of opnieuw op cursus te gaan. Het kunnen los laten lopen van een hond vind ik ten eerste belangrijk voor de beweging van de hond, maar vooral ook voor de relatie en het respect tussen jou en je hond.
Sammy_xxs schreef:@ jes_sira, Ja de mijne snapt wel waarom ik boos ben.
Maar op het moment dat hij los is, vind hij ook alles geweldig...zo blij is hij dan. Ook rent hij naar alle honden toe hij is al zovaak afgesnauwd maar hij snapt het gewoon niet hij blijft gewoon doorgaan met spelen. Zit geen kwaad in, hij vind het allemaal een leuk spelletje, boos roepen helpt niet overdreven blij helpt ook niet. weglopen werkt het beste maar als nog is het moeilijk....
Jis_ schreef:Je hond zit in de pubertijd, dat is niet makkelijk.Wat ik zou doen is even niet los laten lopen en thuis goed het hier blijven oefenen.