Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magiccc schreef:Toch wel ironisch dat dierenartsen royal canin altijd aanbevelen terwijl het zulke troep is.. zouden ze er provisie op krijgen?

Hhilde schreef:Magiccc schreef:Toch wel ironisch dat dierenartsen royal canin altijd aanbevelen terwijl het zulke troep is.. zouden ze er provisie op krijgen?
Er staan ook heel vaak folders in de wachtkamer of er hangen spanddoeken. Iedereen denkt altijd dat RC hewl goed is, maar dat komt omdat je heel veel reclame ziet. Bijna geen hondenevenement dat geen connecties heeft met RC.
. Ik denk dat ieder voor zich moet kijken met wat goed is voor zijn/haar hond. Wat de een troep vind is voor de ander wel iets wat werkt. 

Netje schreef:Wat een ongelofelijk gezeur over merken als Royal Canin, Eukanuba etc. Neeeee: je moet vers vlees troep gaan voeren die de dierenwinkels zo aanprijzen.... Als je je hond of kat nu écht tekort wilt doen, dan moet je dat lekker doen. Is uit en te na onderzocht en bewezen.
IMJ schreef:Is dat zo netje? Ik zou dat onderzoek graag lezen, heb hij een linkje? Vind dat altijd interessant!

Netje schreef:IMJ schreef:Is dat zo netje? Ik zou dat onderzoek graag lezen, heb hij een linkje? Vind dat altijd interessant!
Ik zal het navragen: mijn dochter en schoonzoon zijn beide bijna afgestudeerd DA en zitten in hun laatste jaar in Utrecht. Toevallig dit weekend nog over gehad omdat ik van mijn dierenwinkel een folder meekreeg over Naturis (of zoiets; vers vleesvoer voor honden) en toen gaven ze beiden aan dat het eigenlijk gewoon gevaarlijk is dit soort brochures omdat men doet geloven dat er alles inzit wat nodig is voor de hond, wat helemaal niet waar is. Ze missen op die manier essentiële voedingsstoffen. Die gaven allebei aan de zowel voor hond als kat er niks mis is met brokken. En het verhaal van teveel zout in kattenbrokken is ook ontzenuwd: door wat meer zout drinken katten veel meer en blijven de (slecht functionerende) nieren van katten goed doorspoeld. Zodra je dan overgaat op speciaal dieet voer of vlees omdat de brok zogenaamd slecht is, gaan ze minder drinken en gaan de nieren hard achteruit. Voor katten zonder nierproblemen is er helemaal niets aan de hand: zolang ze maar genoeg drinken. Wanneer dit niet het geval is: dan moet je uiteraard veranderen.
kohtje schreef:En de mensen die wel vers geven hebben er ook voor gestudeerd? Zie op bokt zat honden in profielen die vers krijgen en die er niet uit zien,van heel dik tot heel dun. Zie het hier ook in pension,honden in slechte conditie ook met alleen maar vers.
kohtje schreef:En de mensen die wel vers geven hebben er ook voor gestudeerd? Zie op bokt zat honden in profielen die vers krijgen en die er niet uit zien,van heel dik tot heel dun. Zie het hier ook in pension,honden in slechte conditie ook met alleen maar vers.