Ik mag al niet meer kiezen wat ik aan MIJN hond geef!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magiccc

Re: Ik mag al niet meer kiezen wat ik aan MIJN hond geef!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:35

Toch wel ironisch dat dierenartsen royal canin altijd aanbevelen terwijl het zulke troep is.. zouden ze er provisie op krijgen?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:38

Magiccc schreef:
Toch wel ironisch dat dierenartsen royal canin altijd aanbevelen terwijl het zulke troep is.. zouden ze er provisie op krijgen?

:j
Er staan ook heel vaak folders in de wachtkamer of er hangen spanddoeken. Iedereen denkt altijd dat RC hewl goed is, maar dat komt omdat je heel veel reclame ziet. Bijna geen hondenevenement dat geen connecties heeft met RC.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:46

Wel vreemd dat de door jou genoemde rotzooi (RC en eukaneuba) dan ook zo extreem duur zijn....
Pedegree valt nog wel mee in prijs

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:49

Hhilde schreef:
Magiccc schreef:

:j
Er staan ook heel vaak folders in de wachtkamer of er hangen spanddoeken. Iedereen denkt altijd dat RC hewl goed is, maar dat komt omdat je heel veel reclame ziet. Bijna geen hondenevenement dat geen connecties heeft met RC.

Wat een mafia bende zeg :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:54

tinkergirl89 schreef:
Wel vreemd dat de door jou genoemde rotzooi (RC en eukaneuba) dan ook zo extreem duur zijn....
Pedegree valt nog wel mee in prijs

Ja, ze moeten alle toegevoegde rotzooi en alle reclame toch ergens van betalen :')

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:03

Wat een ongelofelijk gezeur over merken als Royal Canin, Eukanuba etc. Neeeee: je moet vers vlees troep gaan voeren die de dierenwinkels zo aanprijzen.... Als je je hond of kat nu écht tekort wilt doen, dan moet je dat lekker doen. Is uit en te na onderzocht en bewezen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:39

Is dat zo netje? Ik zou dat onderzoek graag lezen, heb hij een linkje? Vind dat altijd interessant!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:41

Heb je het over KVV of vers vlees Netje?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:54

Onze hond heeft de hele dag beschikking over brokken en krijgt verder vlees van smuldier en alaska. Daar doet hij het super goed op. Moet er wel bij zeggen dat het een collie is en die nou niet bekend staan als goede eters :+. Ik denk dat ieder voor zich moet kijken met wat goed is voor zijn/haar hond. Wat de een troep vind is voor de ander wel iets wat werkt.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:21

ik voer nu prins brok, en in het weekend de prins KVV.
Wil wel gaan overstappen naar lotgering KVV

Zwieper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 17:10

Ben met haar vandaag een hele dag buiten geweest en ze kwam binnen, viel in slaap :)
Ze moet toch al minstens 20 gram zijn afgevallen :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:17

Netje schreef:
Wat een ongelofelijk gezeur over merken als Royal Canin, Eukanuba etc. Neeeee: je moet vers vlees troep gaan voeren die de dierenwinkels zo aanprijzen.... Als je je hond of kat nu écht tekort wilt doen, dan moet je dat lekker doen. Is uit en te na onderzocht en bewezen.

Oke kom maar op met die bewijzen ik ben er helemaal klaar voor en morgen de hele dag de tijd om ze goed door te lezen en daarna naar de winkel te vliegen om brokken *\o/* :D :+ :+ :+ :+

Ga ik over op Royal Canin. 1 ding is zeker, ze eten die brok graag (maar niet liever dan dat ze het vers vlees eten) echter ik heb dan wel 100% garantie dat mijn boxer die toch al een zwak hebben voor kanker ontwikkelen 100% zeker aan kanker gaat overlijden met die extra toegevoegde BHA/BHT in die brok.

Kijk bij katten maar eens naar blaasgruisproblemen. Heel groot probleem onder de katten. Zoek maar eens een brok zonder veel teveel zouten. Geen beginnen aan zo ongeveer. Geef mij maar vers vlees hoor! (helaas denkt mijn kat daar anders over dus ze eet gewoon brok want ik ga haar niet uithongeren en niet iets geven wat ze niet lust) Zo kan ik nog een hele hoop dingen toevoegen als je wilt. Wetenschappelijk niet onderzocht en dus geen officiele uitslagen maar jarenlang werken en vergelijken is er wel bij.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:32

IMJ schreef:
Is dat zo netje? Ik zou dat onderzoek graag lezen, heb hij een linkje? Vind dat altijd interessant!

Ik zal het navragen: mijn dochter en schoonzoon zijn beide bijna afgestudeerd DA en zitten in hun laatste jaar in Utrecht. Toevallig dit weekend nog over gehad omdat ik van mijn dierenwinkel een folder meekreeg over Naturis (of zoiets; vers vleesvoer voor honden) en toen gaven ze beiden aan dat het eigenlijk gewoon gevaarlijk is dit soort brochures omdat men doet geloven dat er alles inzit wat nodig is voor de hond, wat helemaal niet waar is. Ze missen op die manier essentiële voedingsstoffen. Die gaven allebei aan de zowel voor hond als kat er niks mis is met brokken. En het verhaal van teveel zout in kattenbrokken is ook ontzenuwd: door wat meer zout drinken katten veel meer en blijven de (slecht functionerende) nieren van katten goed doorspoeld. Zodra je dan overgaat op speciaal dieet voer of vlees omdat de brok zogenaamd slecht is, gaan ze minder drinken en gaan de nieren hard achteruit. Voor katten zonder nierproblemen is er helemaal niets aan de hand: zolang ze maar genoeg drinken. Wanneer dit niet het geval is: dan moet je uiteraard veranderen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:35

Huh? Dus je hebt het over vers en niet over KVV? Als je vers uit een pakje voert (smuldier bv) moet je uiteraard de compleet versie voeren, dan zit daar gewoon alles in. Voor KVV gaat je vlieger sowieso niet op.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:48

Naturis is ook kvv. Ben het met netjes eens.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:50

netje,vlees bestaat uit 70% vocht,daardoor drinken ze minder water en worden de nieren op natuurlijke wijze gespoeld..

daarnaast zijn er bloedonderzoeken die uitwijzen dat honden die brokken eten veel hogere nierwaardes hebben als met vlees..

en brok waar maar 20% dood gekookt vleesmeel zit,en vol zitten met allerlei anti allergie ingredienten en vol vitamines en mineralen toevoegingen omdat die koekjes anders slecht zijn voor de hond/kat,zie ik heel weinig gezonds aan eigenlijk......

met kvv of met uitgebalanceerde BARF of NRV menu's missen honden/katten helemaal niets...sterker nog,ze eten 100% wat ze kunnen gebruiken/verteren :)

overigens super om te lezen dat dierenwinkels inmiddels voer wat gemaakt is voor carnivoren gaan aanprijzen +:)+ ,hoop dat vele dierenwinkels ( en dierenartsen) gaan volgen :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:52

Netje schreef:
IMJ schreef:

Ik zal het navragen: mijn dochter en schoonzoon zijn beide bijna afgestudeerd DA en zitten in hun laatste jaar in Utrecht. Toevallig dit weekend nog over gehad omdat ik van mijn dierenwinkel een folder meekreeg over Naturis (of zoiets; vers vleesvoer voor honden) en toen gaven ze beiden aan dat het eigenlijk gewoon gevaarlijk is dit soort brochures omdat men doet geloven dat er alles inzit wat nodig is voor de hond, wat helemaal niet waar is. Ze missen op die manier essentiële voedingsstoffen. Die gaven allebei aan de zowel voor hond als kat er niks mis is met brokken. En het verhaal van teveel zout in kattenbrokken is ook ontzenuwd: door wat meer zout drinken katten veel meer en blijven de (slecht functionerende) nieren van katten goed doorspoeld. Zodra je dan overgaat op speciaal dieet voer of vlees omdat de brok zogenaamd slecht is, gaan ze minder drinken en gaan de nieren hard achteruit. Voor katten zonder nierproblemen is er helemaal niets aan de hand: zolang ze maar genoeg drinken. Wanneer dit niet het geval is: dan moet je uiteraard veranderen.

Gut Netje, ze hebben er gewoon geen verstand van. Laten ze dat gewoon toegeven dan.
Daarom heb ik helemaal niks met dierenartsen en voeding. De meeste praten maar dom de reclames na zonder dat ze er maar iets van weten.
Maar goed, dat zou ik ook doen als ik bonussen kreeg voor voer wat ik in de praktijk verkocht....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:01

En de mensen die wel vers geven hebben er ook voor gestudeerd? Zie op bokt zat honden in profielen die vers krijgen en die er niet uit zien,van heel dik tot heel dun. Zie het hier ook in pension,honden in slechte conditie ook met alleen maar vers.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:17

kohtje schreef:
En de mensen die wel vers geven hebben er ook voor gestudeerd? Zie op bokt zat honden in profielen die vers krijgen en die er niet uit zien,van heel dik tot heel dun. Zie het hier ook in pension,honden in slechte conditie ook met alleen maar vers.

Want je ziet nooit brokkenhonden in die condities?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:24

Fijn TS, lekker als ze zo tevreden zijn..!

Vlees, maaginhoud, dat is toch wat een hond zou moeten eten als carnivoor... Daarom ben ik zo benieuwd naar het artikel, ik kan het me haast niet voorstellen nl maar wil mijn mening graag bijstellen.

Mijn bijna 10 jarige herder eet altijd al 's morgens brok en 's avonds smuldier(meestal compleet) en hij is gezond en energiek, ik moet hem echt flink uitlaten anders breekt hij de tent af, zo slecht kan de voeding dan niet zijn toch? Of heb ik gewoon geluk? :+

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:31

kohtje schreef:

Net zoals er kwaliteitsverschil in brokken zit, zit er natuurlijk ook kwaliteitsverschil in versvoeding.

Zwieper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 19:44

Ach.'
Mijn vorige hond heeft 16 jaar lang geleefd op brokken dus slecht zal het dus niet zijn :)
Kvv?
Klinkt me een hoop plakkerig en stinkend boeltje na een tijd ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:16

Wat ik me dan af vraag nu met alle vlees schandalen of mensen dan nog geloven dat er echt bv biologisch vlees wordt gebruikt of dat ze echt rund geven?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:24

Daar kon je inderdaad op wachten in dit topic, de barf discipelen en hun ongefundeerde claims....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:31

Kugger jij als echt hondenmens,wat voer jij het liefst? Jouw honden zijn denk ik bijna de enigste die echt werken.