Oude eigenaar eist kat terug!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:22

Citaat:
Een 2 tal weken geleden hebben we verre verre kennissen (een koppel) hun 2 katten opgevangen voor enkele dagen wegens verhuis.
Een week en half later krijgen we een bericht van haar dat ze de katten niet meer kan meenemen, want ze mag geen huisdieren op haar nieuwe flat.

Dit betekent dat jij pas een halve week (dus enkele dagen) geleden te horen hebt gekregen dat de katten zouden mogen blijven. Nu blijkt dat de eigenaren zich vergist hebben en de katten toch terug willen.
Ga je nou piepen over die enkele dagen?
Ga je nou menen dat je nu al zo gehecht bent dat je geen afstand meer kunt nemen?

Doe niet zo kinderachtig en geef de katten terug aan de eigenaren. Simpel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:24

xx_Horsiex schreef:
_San87_ schreef:
Niet per se waar.

Ten eerste zitten de katten nog maar anderhalve week bij TS (dus als ze nu in een asiel hadden gezeten, waren ze weer mee terug naar de eigenaar). Zitten ze er langer dan twee weken en de eigenaar meldt zich alsnog (en de kat zit er nog), dan gaat deze ook weer mee met de eigenaar.

Eigenaar heeft twee weken de tijd zich te melden en daarna mogen andere mensen deze dieren adopteren.

Mag, ja. Maar zo lang de kat nog in het asiel zit en de eigenaar meldt zich alsnog, dan gaat de kat gewoon met de eigenaar mee.

En dan nog, het gaat hier om anderhalve week. Geen twee weken. Imo horen de katten dan ook met de eigenaren mee te gaan, wat die vriendin ook heeft gezegd. De katten zijn ook van haar vriend. Kan je hoog en laag springen.

En wat die rechten betreft, als nergens op papier zwart op wit staat dat er afstand is gedaan van de katten, heeft TS geen poot om op te staan.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:24

Ik zou de katten wel terug geven maar zou wel de gemaakte kosten in rekening brengen. In een kattenpension waren ze anders ook geld kwijt geweest.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:27

AngelofLove schreef:
Ik zou de katten wel terug geven maar zou wel de gemaakte kosten in rekening brengen. In een kattenpension waren ze anders ook geld kwijt geweest.

De eigenaren hebben al aangegeven dit te willen betalen:

ChocoBesnier schreef:
Ohja we hebben al 60 euro kosten aan voeding gemaakt ondertussen.
Hier ging de vriend over telefoon mee akkoord om dit terug te betalen.

Vind dat zeer redelijk van ze :) zou er verder echt geen probleem van maken ts, maar dat is mijn mening.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:29

Het is i.m.o vrij duidelijk dat meisje de katten niet meer wilt, en dat ze die naar zeggen in de nieuwe flat ook niet mogen houden. Wat als TS de katten terug geeft, en ze na 2 weken weer op de stoep staan met de katten,moet ze ze dan terug nemen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:32

Denk dat het handig is om een groot bedrag te vragen voor de dieren. Door hun miscommunicatie hebben jullie te lijden.
Je hebt de dieren van haar gekregen. Mocht hij er ook heel erg aan gehecht zijn, moet hij imo wel een kans krijgen om het terug te draaien. Als hij een relatief hoog bedrag er voor over heeft,denk ik dat ondanks dat je het zelf niet zo zou doen,hij wel oprecht van de dieren houdt. Zal hij ook zijn les wel geleerd hebben.
ik denk niet dat het handig is om je poot stijf te houden en de katten niet terug te geven. Kans is aanwezig dat hij ze ophaald zonder dat jullie er vanaf weten (als ze buiten lopen). Kost allemaal veel stress

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:34

ChocoBesnier schreef:
Koper- In hun paspoort staat er wel naam eigenaar, koppel is niet getrouwd. Komen net van het hoger onderwijs af waardoor ze moeten verhuizen. Dus vriend heeft juridisch bekeken geen recht om katten ergens op te halen, terwijl de eigenaresse op paspoort aangeeft dat ze ze bij ons wil houden.
Dat leek voor mij iets wat we in handen hadden. Samen met dat sms'je

Neen is allemaal niet mijn probleem. Maar de katten hun probleem.
Wil ik gewoon gelijk welke kat ga ik wel 1 kopen.
Maar ik wil DEZE katten nu een stabiele thuis geven, zoals eerst afgesproken

Het maakt geen ene *** uit wat er in dat paspoort staat. Als een kat een nieuwe eigenaar krijgt schrijft die nieuwe eigenaar zelf zijn naam en adres in het paspoort. Dat wordt nergens geregistreerd, zoals dat met paarden wel gebeurt.

Enne... het is ook niet die katten hun probleem. Die zijn nu bij jou, hun probleem is wie het beste zonplekje krijgt. Of dat ze de buurtkatten uit jullie tuin houden. Of dat ze wel lekker te eten krijgen.

Waar ik net op reageerde, dat zijn dat koppel hun problemen. Niet de jouwe en ook zeker niet van je katten.
Laatst bijgewerkt door Koper op 12-02-13 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:34

ken je niet eerst kijken voor duidelijkheid
praten met zowel meisje als vriend..
en dan vanuit daar verder kijken de eigenaar (meisje) heb ze liever bij jou zij is dan toch de genen die beslist)
toch niet hij..

daar in tegen mogen ze geen huisdieren in het huisje houden dan moet je hun hun met de neus op de fijten drukken
bv wil je je onderdak op het spel zetten voor de dieren?
of zullen ze echt het naar hun zin hebben zonder elkaar (katten worden gescheiden)

igg succes!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:35

Amaris schreef:
Als het meisje de katten aan jullie heeft gegeven, en vriendlief is het daar niet mee eens, dan heeft vriendlief pech.

Jullie hebben met vriend niets te maken. Die heeft gewoon pech, en dat heeft ie aan zijn vriendin te danken. Ze vechten het samen maar uit.

En anders de politie bij halen, dat ze jullie niet meer lastig moeten vallen, want gegeven is gegeven.

superwoman

AngelofLove schreef:

Idd, dan niet de voerprijs die ze nog meekrijgen,want dat zijn hun normale kosten al.

Joscaa

Je weet pas sinds 3 a 4 dagen dat de katten mochten blijven, tuurlijk is het rot als ze dan weer weg 'moeten' en je weet dat ze voorlopig even niet in een stabiele situatie komen, maar als die vriend zo zijn best doet ze terug te krijgen, zal hij er wel gek op zijn. Anders had hij het allang al laten zitten, ook is hij gewoon bereidt netjes je gemaakte kosten te vergoeden.

Leuk is anders, maar ik zou gewoon afspreken dat ze ze weer terug krijgen, en mocht het echt niet gaan, je ze met alle liefde weer terug neemt, maar dan wel met duidelijke afspraken dat ze dan echt van jou zijn en ze niet meer naar hun terug gaan. ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:36

Als TS de katten meegeeft werkt ze aan iets mee wat niet mag, raar dat dat door sommige bokkers gestimuleerd wordt.
Valt mij vies tegen, de hoeveelheid bokkers zonder gevoel.
Het gaat TS zoals te lezen is helemaal niet om die paar dagen, het gaat haar om de katten die eindelijk eens een stabiele thuisbasis mogen krijgen.

Dus je geeft veel om je katten als je ze van elkaar scheidt en de 1 bij je ouders dumpt wetende dat het daar geen fijne situatie is en de ander op een appartement houdt wat niet mag......

Ze moeten het eerst maar met ze tweeen oplossen, maak ze dat duidelijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:38

Air schreef:
Als TS de katten meegeeft werkt ze aan iets mee wat niet mag, raar dat dat door sommige bokkers gestimuleerd wordt.

Willens en wetens :j

En katten meegeven, verhuurder van dat koppel inlichten dat die mensen toch een kat hebben en kat weer ophalen is ook zo omslachtig. Gewoon lekker bij je houden, allebei.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:39

Koper schreef:
Air schreef:

Willens en wetens :j

En katten meegeven, verhuurder van dat koppel inlichten dat die mensen toch een kat hebben en kat weer ophalen is ook zo omslachtig. Gewoon lekker bij je houden, allebei.

Ik denk niet dat de politie achter TS aangaat hiervoor, dat is het probleem van de eigenaresse. Hoewel het nu voor TS goed uitkomt, omdat ze de katten toch al wil houden.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:40

Ik snap dat dieren leuk zijn, dat je er aan kan hechten..
Maar je hebt ze pas twéé weken.. hoelang heeft dat meisje de katten zelf..
Ze heeft de katten NIET aan jou gegeven maar voor eventjes.. de tijdelijke oplossing tot dat zij erzelf uit is..
Je moet gewoon goeie afspraken maken dat je gewoon nog langskomt..
En anders op internet kijken.. voor ander katjes die een 'Blijvend' thuis zoeken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:41

BobbieLover schreef:
Ze heeft de katten NIET aan jou gegeven maar voor eventjes.. de tijdelijke oplossing tot dat zij erzelf uit is..
En anders op internet kijken.. voor ander katjes die een 'Blijvend' thuis zoeken :j

Dat is niet waar, het meisje heeft zelf geeft dat TS de katten mag hebben.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:43

:)
Jorienn schreef:
BobbieLover schreef:

Dat is wel waar,,..
Maar ze had er bij gezegt dat ze het niet 'erg'zou vinden als ze bleven.
Maar daar heeft ze spijt van.. 'fouten' maken is menselijk.
Ik vind dat ze de katten aan de 'Huidige' eigenaar terug moet geven :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:45

Ik heb het even aan de jurist t.o. mij gevraagd en als de katten bij de DA op jouw naam staan dan zijn we wettelijk gezien van jou. Het mooiste is als je een overeenkomst met de vorige eigenaar kunt tekenen dat zij afstand doet van de katten, een sms-je is niet voldoende in dit geval.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:46

BobbieLover schreef:
Jorienn schreef:

Dat is wel waar,,..

Eigenaresse heeft TS gesmst dat ze de katten mocht houden,even goed lezen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:47

xx_Horsiex schreef:
BobbieLover schreef:

Dat is wel waar,,..

Eigenaresse heeft TS gesmst dat ze de katten mocht houden,even goed lezen.

Heeft juridisch geen waarde. De katten hebben twee eigenaren en er is geen afstandsverklaring getekend.

Apple

ChocoBesnier schreef:
Koper- In hun paspoort staat er wel naam eigenaar, koppel is niet getrouwd. Komen net van het hoger onderwijs af waardoor ze moeten verhuizen. Dus vriend heeft juridisch bekeken geen recht om katten ergens op te halen, terwijl de eigenaresse op paspoort aangeeft dat ze ze bij ons wil houden.

Dat is onzin. Een kattenpaspoort zegt niets, daar kan jan en alleman iets op invullen. Waar het om gaat is dat zij een gezamenlijke huishouding voeren en dus gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor alle leden van het gezin. In dit geval dus ook de katten (of cavia's of vogels of vissen).

Geef gewoon die katten terug, die worden daar heus niet de dupe van. Katten willen weten of er eten is, warm plekje om te liggen, misschien wat buiten achter de vogeltjes aan. Het zijn geen kinderen oid die je moet redden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Oh, spuit elf :').

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:49

Apple schreef:
ChocoBesnier schreef:

Dat is onzin. Een kattenpaspoort zegt niets, daar kan jan en alleman iets op invullen. Waar het om gaat is dat zij een gezamenlijke huishouding voeren en dus gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor alle leden van het gezin. In dit geval dus ook de katten (of cavia's of vogels of vissen).

Geef gewoon die katten terug, die worden daar heus niet de dupe van. Katten willen weten of er eten is, warm plekje om te liggen, misschien wat buiten achter de vogeltjes aan. Het zijn geen kinderen oid die je moet redden.

Katten steeds op en neer verhuizen brengt wel degelijk stress met zich mee, die kan leiden tot blaasontsteking of andere aandoeningen. Het is dus geen knuffel die je van hot naar her sleept.

Ik zou als ik TS was zou ik die katten ook niet zomaar terug geven, want die worden dadelijk wel weer de dupe als de vriend en dat meiske ruzie krijgen of de kat er uit moeten zetten vanwege de huisregels.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:50

Heb je al geprobeerd om de katten te kopen? Dus geld bieden (zeg 50 euro) en contractje dat ze nu van jouw zijn en dan het meisje en haar vriend laten tekenen. (van dat geld kunnen ze bij het asiel weer een eigen binnenkat kopen die ook liever in zijn eentje in een appartement woont)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:51

@xx_Horsiex
Ja , dat is meschien 'een' Te snelle beslissing geweest waar ze dus ook spijt van heeft,
Laat staan u laat u pony ff bij iemand staan.. omdat je even wat anderen dingen aan je hoofd hebt.
Finacieel of relatie's 'wat het ook mag zijn'dan zeg jij hou de pony maar even..
Maar wanneer het allemaal beter gaat wil je de pony terug..
dan doet diegene dat niet ..
En alles bij alles... is en blijft die anderen mevrouw de Éigenaresse.
Maar ik snap TS ook wel.. ze is om die katjes gaan geven.. maar dat betekend niet..
dat zij dus bepaald waar ze blijven of niet.