Slapeloze nachten.....door mijn kat! Krabben aan de deur..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 07:20

Vjestagirl schreef:
Klinkt als verlatingsangst. Deze kat is waarschijnlijk blij dat ze niet meer in het asiel zit, gek op mensen en helemaal gek op haar nieuwe baasjes. Als ze 's nachts weg gaan heeft ze misschien wel het idee dat ze achtergelaten wordt.

Ligt eraan waar de kat vandaan komt. Er zijn namelijk behoorlijk wat asielen waar kittens bijv. in pleeggezinnen opgroeien, zo ook bij het asiel waar ik werk. T/m 12 weken leeftijd groeien ze op in huis. Vele pleeggezinnen slapen met kittens en al op bed en tja dan zijn ze het dus van jongst af aan gewend geweest en moeten ze nu aan een andere situatie wennen. daarnaast hoor je zeer zelden van katten met verlatingsangst gelukkig en worden ze in de meeste asielen niet in de steek gelaten. Het is niet hun thuis, het is een tijdelijke verblijfplaats maar ook daar krigjen ze hun eigen plek en zat aandacht en goede verzorging.

Mijn kat houd ik zelf ook niet uit mijn slaapkamer 's nachts dan moet ze bij mij zijn. Dat heeft ze bij de fokker 5.5 jaar niet gemogen (zat ze in een ren) Ze kan goed alleen thuis zijn overdag maar 's nachts wil ze wel mensen om zich heen hebben en dat is geen verlatingsangst.

Overigens als ik erg veel last van mijn allergie heb (jep, allergisch voor mijn dieren) dan slaapt ze wel buiten mijn slaapkamer en dan zet ik de krabpaal naast mijn slaapkamer deur. Daar gaat ze dan bovenop liggen wachten totdat ik uit mijn kamer kom. Doe ik dat niet dan gaat ze mauwen en krabben.

Een grote bench vind ik op zich nog niet zo gek eigenlijk. Een klein krabpaaltje erin met huisje en warm mandje, kattenbak eten en drinken en ze houden het wel vol als het goed is. Sommige katten draaien door in een bench andere worden re rustig van.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:07

En als je de hond beneden laat? Vind dat een beetje scheef, hond wel kat niet. Dat versterkt dat ze met jullie mee wil denk ik.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:28

Heb je een stofzuiger ?

Stofzuiger op "aan" stand bij de deur positioneren waar de kat krabt, zodra ze begint stekker er in, als het snoer lang genoeg is hoef je je bed zelfs niet uit. Stofzuigers zijn hele goede kattentrainers :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:30

:D
mijn katten kunnen plots allemaal een verdwijn truc, als de stofzuiger er is..