Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:Vjestagirl schreef:Er zijn zo veel belastingen die je betaald die niet terug gaan naar waar je over betaald hebt. Je wegenbelasting doet dat bijvoorbeeld ook niet. Dat vind ik echt geen argument om hondenbelasting af te schaffen.
Als je argumenten baseerd op het feit dat honden belasting van oudsher ingevoerd is omdat de hond een gebruiksdier was en dat tegenwoordig niet meer is vind ik het wat anders.
Hondenbelasting is ingevoerd ivm de vele zwerfhonden en het gevaar dat dit gaf voor huishonden en mensen ivm rabies. Met de hondenbelasting werd (al in de middeleeuwen) de entingen voor alle honden betaald voor rabies.
Raad eens wie tegewoordig die enting betaald? Inderdaad, dat doe ik gewoon zelf...
Ik heb vorig jaar al bezwaar ingediend om deze reden, toen afgewezen. Dit jaar ga ik het weer proberen... Ik betaal meer dan 100e per jaar en de afgelopen 2 jaar zijn vrijwel alle voorzieningen afgeschaft. Geen gratis poepzakjes meer, hondenpoep wordt hier niet meer opgeruimd (want er zijn zoveel mensen die niet het fatsoen hebben op te ruimen) en het enige veldje dat er is wordt gebruikt als fietspad en parkeerplaats waardoor er nauwelijks gras meer op staat. Ik woon dan wel naast het zuiderpark, maar daar wil je niet komen in de ochtend of avond... Ook de voorzieningen daar zijn weg of worden niet meer onderhouden.

essiesilly schreef:ik zou wel honden belasting moeten betalen maar ik betaal geen cent! ik woon ook in het buitengebied en ga dan wel wandelen in het buitengebied maar nergens ook maar 1 prullenbak of strontzakje te bekennen. dus nee ik geef ze geen cent
@ zwanepol en dan nog betaal je?? je hond komt niet eens van het erf af en jij moet geld aan de gemeente betalen? nou ik zou ze regelrecht m n erf af sturen.. zijn ze helemaal gek!
) ingediend.essiesilly schreef:tss echt vreselijk! gore ambtenaren! op je eigen terrein nog belasting betalen voor die gasten ook bah!