Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik geef hiermee enkel aan dat het geen makkelijke kruising is
En ben niet de enige die dit zegt in het topic
Wilawander schreef:Ik denk dat Lifaya bedoelt dat de beide rashonden die gekruist zijn werkers zijn en heel veel beweging en wat te doen moeten hebben en dat ze daarom niet voor zo'n kruising zou gaan. Maar voor een hond die minder nodig heeft. Ik deel die mening ook.

En dan nog is ze niet moe, maar wel haar energie kwijt.
lifaya schreef:Wilawander schreef:Ik denk dat Lifaya bedoelt dat de beide rashonden die gekruist zijn werkers zijn en heel veel beweging en wat te doen moeten hebben en dat ze daarom niet voor zo'n kruising zou gaan. Maar voor een hond die minder nodig heeft. Ik deel die mening ook.
exact wat ik bedoel wat in mijn ogen ook gewoon duidelijk in mijn voorgaande bericht stond
Wilawander schreef:Hier mogen ze dat ook hoor. Ik bepaal of ik er op in ga of zeg nee nu niet. Hier zie ik ons ook als maatjes. Heb 4 DH's in huis haha en werk ook met ze en geen probleem hier met rangordes hoor. gewoon een gezellige boel.
Echt hoor die moeten zeker 3 maal daags een pak slaag voro het eten hebben en enorm kort houden. Ben je nu helemaal gek!!!!
Florenc schreef:Cyrilletje schreef:Als je niet wilt dat hij dit doet moet je hem gewoon negeren en geen aandacht eraan schenken..
Dit is geen gedrag dat ik zou negeren.... Hond heeft de aandacht niet 'op te eisen', zeker niet dit type hond. Kruising border x mechelaar gaat een ongelofelijk intelligente hond zijn, en dat is het type hond waarbij je kan proberen te negeren, maar geef je'm één seconde toch die aandacht, geloof maar dat ze dat onthouden en gaan gebruiken. Wij hebben ook een border, die de neiging heeft door aandacht te vragen door te blaffen/huilen. Van zodra ze met dat spelletje weer begint, wordt ze op haar plaats gestuurd en wordt elk klein geluidje de kop ingedrukt (een "ST!" is al ruim voldoende, zolang het maar overtuigend aangegeven wordt). Als ze daar braaf blijft liggen en rustig is, krijgt ze alle aandacht van de wereld, maar niet voordat ze rustig en ontspannen is.
dierenfan schreef:Wilawander schreef:Hier mogen ze dat ook hoor. Ik bepaal of ik er op in ga of zeg nee nu niet. Hier zie ik ons ook als maatjes. Heb 4 DH's in huis haha en werk ook met ze en geen probleem hier met rangordes hoor. gewoon een gezellige boel.
oh oh oh pas maar op want een duitse herder..............![]()
Echt hoor die moeten zeker 3 maal daags een pak slaag voro het eten hebben en enorm kort houden. Ben je nu helemaal gek!!!!
Hhilde schreef:Duitse herders vallen je altijd aan in de rug![]()
Vroeg of laat keren die zich tegen de baas!! Pas maar op!!
Ze wachten gewoon op een geschikt moment om je te grijpen! Hhilde schreef:Ohnee!! Als ze eenmaal bloed geproefd hebben, is het te laat!! En pakwerk daar worden alle honden agressief van... Ik zou me niet meer veilig voelen in m'n eigen huis als ik jou wasZe wachten gewoon op een geschikt moment om je te grijpen!

dierenfan schreef:Florenc schreef:Dit is geen gedrag dat ik zou negeren.... Hond heeft de aandacht niet 'op te eisen', zeker niet dit type hond. Kruising border x mechelaar gaat een ongelofelijk intelligente hond zijn, en dat is het type hond waarbij je kan proberen te negeren, maar geef je'm één seconde toch die aandacht, geloof maar dat ze dat onthouden en gaan gebruiken. Wij hebben ook een border, die de neiging heeft door aandacht te vragen door te blaffen/huilen. Van zodra ze met dat spelletje weer begint, wordt ze op haar plaats gestuurd en wordt elk klein geluidje de kop ingedrukt (een "ST!" is al ruim voldoende, zolang het maar overtuigend aangegeven wordt). Als ze daar braaf blijft liggen en rustig is, krijgt ze alle aandacht van de wereld, maar niet voordat ze rustig en ontspannen is.
Waarom mag een hond geen aandacht vragen aan de baas en wij wel aandacht van onze hond vragen? Ik stimuleer het juist in mijn honden. Wat heb je aan een afgetrainde hond die als dood in zijn mand ligt tenzij de baas hem roept omdat hij zo niemand tot last is en een super gehoorzame hond is?
Ik hou enorm van actie en waardeer dat ook erg in mijn honden. Daarnaast is mijn manier van trainen aanwijzingen geven en de hond doet het werk. Daar hoef ik geen commando's voor te geven. Wij trainen vaak in groepsverband een uur lang zonder maar 1 commando aan 1 van de honden te geven. En gek genoeg ze werken allemaal voor ons en met ons en negeren elkaar volkomen omdat ze zo bezig zijn met nadenken en uitproberen wat wij als baas nu van hun verlangen.
Dus eigen initiatief niet de grond in boren!! Als het op dat moment niet uit komt dan geef je dat gewoon aan dat het 'klaar' is of dat hij even 'plaats' moet maar ga dat niet corrigeren of wat dan ook. Hier zou ik zelf wel voor negeren kiezen. Dan taaien ze vanzelf af en zoeken ze andere bezigheden. Gedrag wat niet beloond wordt sterft uit namelijk.
. Tuurlijk mag er wel wat vanuit de hond zelf komen, intitiatief is alleen maar leuk om mee te werken. Maar als dat aandacht vragen zover gaat dat je'r nietmeer kan langstkijken en dat het vervelend wordt, dan noem ik dat 'aandacht eisen' en dat is in mijn ogen zeker geen 'gewenst' gedrag... Florenc schreef:dierenfan schreef:[
Waarom mag een hond geen aandacht vragen aan de baas en wij wel aandacht van onze hond vragen? Ik stimuleer het juist in mijn honden. Wat heb je aan een afgetrainde hond die als dood in zijn mand ligt tenzij de baas hem roept omdat hij zo niemand tot last is en een super gehoorzame hond is?
Ik hou enorm van actie en waardeer dat ook erg in mijn honden. Daarnaast is mijn manier van trainen aanwijzingen geven en de hond doet het werk. Daar hoef ik geen commando's voor te geven. Wij trainen vaak in groepsverband een uur lang zonder maar 1 commando aan 1 van de honden te geven En gek genoeg ze werken allemaal voor ons en met ons en negeren elkaar volkomen omdat ze zo bezig zijn met nadenken en uitproberen wat wij als baas nu van hun verlangen.
Dus eigen initiatief niet de grond in boren!! Als het op dat moment niet uit komt dan geef je dat gewoon aan dat het 'klaar' is of dat hij even 'plaats' moet maar ga dat niet corrigeren of wat dan ook. Hier zou ik zelf wel voor negeren kiezen. Dan taaien ze vanzelf af en zoeken ze andere bezigheden. Gedrag wat niet beloond wordt sterft uit namelijk.
Er is een groot verschil tussen aandacht opeisen en gewoon aandacht vragen. Tuurlijk mag er wel wat vanuit de hond zelf komen, intitiatief is alleen maar leuk om mee te werken. Maar als dat aandacht vragen zover gaat dat je'r nietmeer kan langstkijken en dat het vervelend wordt, dan noem ik dat 'aandacht eisen' en dat is in mijn ogen zeker geen 'gewenst' gedrag...