help mijn hond gromt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:07

Ik denk dat Lifaya bedoelt dat de beide rashonden die gekruist zijn werkers zijn en heel veel beweging en wat te doen moeten hebben en dat ze daarom niet voor zo'n kruising zou gaan. Maar voor een hond die minder nodig heeft. Ik deel die mening ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:08

milo, ik doel niet op kruisingen in het algemeen, dat zie je me nergens zeggen. Ik zeg voor een kruising als dit. Ofwel de kruising die TS heeft. Meer omdat dit niet bij mij persoonlijk past. Dus dat je je aangevallen voelt ligt compleet aan jezelf.

Little Birdy, ik ken het verhaal en geef je zeker geen ongelijk dat je haar hebt meegenomen :D Ik geef hiermee enkel aan dat het geen makkelijke kruising is :) En ben niet de enige die dit zegt in het topic :D
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 05-02-13 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:09

Wilawander schreef:
Ik denk dat Lifaya bedoelt dat de beide rashonden die gekruist zijn werkers zijn en heel veel beweging en wat te doen moeten hebben en dat ze daarom niet voor zo'n kruising zou gaan. Maar voor een hond die minder nodig heeft. Ik deel die mening ook.

exact wat ik bedoel wat in mijn ogen ook gewoon duidelijk in mijn voorgaande bericht stond

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:14

Het maakt geen moer uit of het een kruising of rashond is, toevallig is dat een kruising van twee 'werkrassen' die ook nog eens de behoefte heeft aan werk, geestelijk en lichamelijk.

Ik ken zat rashonden van werkrassen die te bedonderd zijn om iets te doen, en kruisingen die het huis uit stuiteren. Maar een mechelaar en een border collie willen meestal allemaal wel uitdaging. Zoek een hondenschool die is aangesloten bij de hondensportbond, die hebben vaak veel ervaring met mechelaars en daar zal je nooit horen dat je hond te druk is. Ook bieden zij vaak meer opleidingen dan alleen de puppycursus en gehoorzaamheid 1 aan.

Fietsen werkt voor onze boef erg goed, tuurlijk krijgen ze meer conditie, maar het is ook erg bevredigend voor ze, speuren doen we ook en bied wel geestelijke uitdaging maar niet lichamelijk.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:16

Ik heb ook een kruising collie en die is onvermoeibaar.. Zo'n hond moet je continue bezig houden, en niet met af en toe een spelletje. :n

Mijn hond gaat om de dag mee fietsen (5 tot 15 km), en de andere dag ga ik met haar een flink eind wandelen en flink met de bal spelen. Daarnaast doe ik nog hondensport met haar, en komt ze minsten 6 keer per dag buiten.. En dan speelt binnenshuis nog met de bal en de kat :+ En dan nog is ze niet moe, maar wel haar energie kwijt.
Ze heeft een tijd met hechtingen in haar pootje gezeten, toen mocht ze niet rennen of spelen, is ze meteen 3 kilo aangekomen, en om over haar energie maar te zwijgen, ik werd er doodmoe van :')

Ga wat met 'm doen.. fietsen, bal gooien, wandelen, agility, sport, hardlopen.. maar doe iets met dat dier, dit is gewoon zielig.

Belachelijk trouwens dat ze je weggestuurd hebben bij de cursus.. Ik zou eens op zoek gaan naar een andere, zij kunnen je vaak echt wel helpen met het gedrag van je hond..
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 05-02-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:17

lifaya schreef:
Wilawander schreef:

exact wat ik bedoel wat in mijn ogen ook gewoon duidelijk in mijn voorgaande bericht stond

Hier kan ik me helemaal in vinden, als je een werkhond, kruising of ras, aanschaft. Dan moet je er ook mee 'werken' of dat nou sport of agility is..

Wij hebben een bouvier uit werklijnen, bewust voor gekozen, en die moet ook vol aan de bak anders is ze niet te houden..
2x per week trainen op club, fietsen en thuis trainen tussen door, bovenop het 'gewone' uitlaten.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 20:18

zo he hoezo conclusies trekken ?
alsof de hond 3 keer per dag maar 5 minuten eruit komt :')
en we nooit met haar spelen
we doen nooit spelletjes met haar
leren haar geen trucjes nee hoor ze is heul zielig :')

ze is trouwens prima te houden hoor
ze is zoals ik al vaker zei echt niet altijd zo druk

Hhilde

Re: help mijn hond gromt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:27

@Miracle: Een kruising collie die zo druk is? Lijkt me zeer sterk? Of heb je het over een border collie?

En TS ik denk niet dat jullie genoeg met haar doen. Uit alles wat ik van haar zie en over haar lees blijkt dat ze te veel energie heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 07:03

Wilawander schreef:
Hier mogen ze dat ook hoor. Ik bepaal of ik er op in ga of zeg nee nu niet. Hier zie ik ons ook als maatjes. Heb 4 DH's in huis haha en werk ook met ze en geen probleem hier met rangordes hoor. gewoon een gezellige boel.

oh oh oh pas maar op want een duitse herder.............. :+ :D Echt hoor die moeten zeker 3 maal daags een pak slaag voro het eten hebben en enorm kort houden. Ben je nu helemaal gek!!!! :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 07:05

Duitse herders vallen je altijd aan in de rug :oo :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 07:09

Florenc schreef:
Cyrilletje schreef:
Als je niet wilt dat hij dit doet moet je hem gewoon negeren en geen aandacht eraan schenken..

Dit is geen gedrag dat ik zou negeren.... Hond heeft de aandacht niet 'op te eisen', zeker niet dit type hond. Kruising border x mechelaar gaat een ongelofelijk intelligente hond zijn, en dat is het type hond waarbij je kan proberen te negeren, maar geef je'm één seconde toch die aandacht, geloof maar dat ze dat onthouden en gaan gebruiken. Wij hebben ook een border, die de neiging heeft door aandacht te vragen door te blaffen/huilen. Van zodra ze met dat spelletje weer begint, wordt ze op haar plaats gestuurd en wordt elk klein geluidje de kop ingedrukt (een "ST!" is al ruim voldoende, zolang het maar overtuigend aangegeven wordt). Als ze daar braaf blijft liggen en rustig is, krijgt ze alle aandacht van de wereld, maar niet voordat ze rustig en ontspannen is :).

Waarom mag een hond geen aandacht vragen aan de baas en wij wel aandacht van onze hond vragen? Ik stimuleer het juist in mijn honden. Wat heb je aan een afgetrainde hond die als dood in zijn mand ligt tenzij de baas hem roept omdat hij zo niemand tot last is en een super gehoorzame hond is?

Ik hou enorm van actie en waardeer dat ook erg in mijn honden. Daarnaast is mijn manier van trainen aanwijzingen geven en de hond doet het werk. Daar hoef ik geen commando's voor te geven. Wij trainen vaak in groepsverband een uur lang zonder maar 1 commando aan 1 van de honden te geven. En gek genoeg ze werken allemaal voor ons en met ons en negeren elkaar volkomen omdat ze zo bezig zijn met nadenken en uitproberen wat wij als baas nu van hun verlangen.

Dus eigen initiatief niet de grond in boren!! Als het op dat moment niet uit komt dan geef je dat gewoon aan dat het 'klaar' is of dat hij even 'plaats' moet maar ga dat niet corrigeren of wat dan ook. Hier zou ik zelf wel voor negeren kiezen. Dan taaien ze vanzelf af en zoeken ze andere bezigheden. Gedrag wat niet beloond wordt sterft uit namelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 07:16

Mijn hond doet dit als ze een drol moet draaien, ik zie een hond die wil spelen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:13

Wat een schatje! Mijn Rottweiler van vroeger kon ook zo heerlijk grommen, dat was echt een enorme kletskous :D . Ik zeg altijd maar als je er zelf geen probleem mee hebt is het ook geen probleem. Ik heb
Geniet lekker van je mooie hond!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:10

dierenfan schreef:
Wilawander schreef:
Hier mogen ze dat ook hoor. Ik bepaal of ik er op in ga of zeg nee nu niet. Hier zie ik ons ook als maatjes. Heb 4 DH's in huis haha en werk ook met ze en geen probleem hier met rangordes hoor. gewoon een gezellige boel.

oh oh oh pas maar op want een duitse herder.............. :+ :D Echt hoor die moeten zeker 3 maal daags een pak slaag voro het eten hebben en enorm kort houden. Ben je nu helemaal gek!!!! :D

Ja dat doe ik ook wel hoor maar dat kan ik hier ja niet zeggen :+

Hhilde schreef:

Ja ik ben ook best op mijn hoede, je weet maar nooit natuurlijk. Stel ze komen alle 4 tegelijk %)

:')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:14

Nee, blijven Duitse hedders :') Vroeg of laat keren die zich tegen de baas!! Pas maar op!! :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:25

Hhilde schreef:
@Miracle: Een kruising collie die zo druk is? Lijkt me zeer sterk? Of heb je het over een border collie?

En TS ik denk niet dat jullie genoeg met haar doen. Uit alles wat ik van haar zie en over haar lees blijkt dat ze te veel energie heeft.

Ik heb het idd over een bordercollie.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:29

Ik kon het al niet rijmen, zat er nog aan te denken of je een korthaar collie zou hebben, maar het verwarde me :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:00

Hhilde schreef:
Nee, blijven Duitse hedders :') Vroeg of laat keren die zich tegen de baas!! Pas maar op!! :+

En het ergste is nog, ze doen ook alle 4 pakwerk.... -O- %) %) %) %) %) Hopelijk gaat dat goed O:)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:03

Ohnee!! Als ze eenmaal bloed geproefd hebben, is het te laat!! En pakwerk daar worden alle honden agressief van... Ik zou me niet meer veilig voelen in m'n eigen huis als ik jou was ;( Ze wachten gewoon op een geschikt moment om je te grijpen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:28

Hhilde schreef:
Ohnee!! Als ze eenmaal bloed geproefd hebben, is het te laat!! En pakwerk daar worden alle honden agressief van... Ik zou me niet meer veilig voelen in m'n eigen huis als ik jou was ;( Ze wachten gewoon op een geschikt moment om je te grijpen!

Heb net twee benchen besteld. Niet voor de honden maar voor mijn man en mij :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:35

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:30

Hhilde schreef:
Ik kon het al niet rijmen, zat er nog aan te denken of je een korthaar collie zou hebben, maar het verwarde me :')

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:39

dierenfan schreef:
Florenc schreef:
Dit is geen gedrag dat ik zou negeren.... Hond heeft de aandacht niet 'op te eisen', zeker niet dit type hond. Kruising border x mechelaar gaat een ongelofelijk intelligente hond zijn, en dat is het type hond waarbij je kan proberen te negeren, maar geef je'm één seconde toch die aandacht, geloof maar dat ze dat onthouden en gaan gebruiken. Wij hebben ook een border, die de neiging heeft door aandacht te vragen door te blaffen/huilen. Van zodra ze met dat spelletje weer begint, wordt ze op haar plaats gestuurd en wordt elk klein geluidje de kop ingedrukt (een "ST!" is al ruim voldoende, zolang het maar overtuigend aangegeven wordt). Als ze daar braaf blijft liggen en rustig is, krijgt ze alle aandacht van de wereld, maar niet voordat ze rustig en ontspannen is :).

Waarom mag een hond geen aandacht vragen aan de baas en wij wel aandacht van onze hond vragen? Ik stimuleer het juist in mijn honden. Wat heb je aan een afgetrainde hond die als dood in zijn mand ligt tenzij de baas hem roept omdat hij zo niemand tot last is en een super gehoorzame hond is?

Ik hou enorm van actie en waardeer dat ook erg in mijn honden. Daarnaast is mijn manier van trainen aanwijzingen geven en de hond doet het werk. Daar hoef ik geen commando's voor te geven. Wij trainen vaak in groepsverband een uur lang zonder maar 1 commando aan 1 van de honden te geven. En gek genoeg ze werken allemaal voor ons en met ons en negeren elkaar volkomen omdat ze zo bezig zijn met nadenken en uitproberen wat wij als baas nu van hun verlangen.

Dus eigen initiatief niet de grond in boren!! Als het op dat moment niet uit komt dan geef je dat gewoon aan dat het 'klaar' is of dat hij even 'plaats' moet maar ga dat niet corrigeren of wat dan ook. Hier zou ik zelf wel voor negeren kiezen. Dan taaien ze vanzelf af en zoeken ze andere bezigheden. Gedrag wat niet beloond wordt sterft uit namelijk.

Er is een groot verschil tussen aandacht opeisen en gewoon aandacht vragen :). Tuurlijk mag er wel wat vanuit de hond zelf komen, intitiatief is alleen maar leuk om mee te werken. Maar als dat aandacht vragen zover gaat dat je'r nietmeer kan langstkijken en dat het vervelend wordt, dan noem ik dat 'aandacht eisen' en dat is in mijn ogen zeker geen 'gewenst' gedrag...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:05

Florenc schreef:
dierenfan schreef:
[

Ik hou enorm van actie en waardeer dat ook erg in mijn honden. Daarnaast is mijn manier van trainen aanwijzingen geven en de hond doet het werk. Daar hoef ik geen commando's voor te geven. Wij trainen vaak in groepsverband een uur lang zonder maar 1 commando aan 1 van de honden te geven En gek genoeg ze werken allemaal voor ons en met ons en negeren elkaar volkomen omdat ze zo bezig zijn met nadenken en uitproberen wat wij als baas nu van hun verlangen.

Er is een groot verschil tussen aandacht opeisen en gewoon aandacht vragen :). Tuurlijk mag er wel wat vanuit de hond zelf komen, intitiatief is alleen maar leuk om mee te werken. Maar als dat aandacht vragen zover gaat dat je'r nietmeer kan langstkijken en dat het vervelend wordt, dan noem ik dat 'aandacht eisen' en dat is in mijn ogen zeker geen 'gewenst' gedrag...

Dit noem je dus eisen wat die van TS doet? Je kan gewoon langs hem heen kijken hoor en hij doet het op afstand dus je kan zelfs langs hem heen lopen. En tja, die van mij mogen aandacht vragen EN eisen. Ze hebben ook gewoon recht op aandacht dus dat mogen ze ook eisen van me. Echter als het me niet uit komt dan is het aan mij om het of te negeren of een andere opdracht te geven. Niet om het te corrigeren hij doet niets fout namelijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:07

wilawander schreef:
Hhilde schreef:

Ja ik ben ook best op mijn hoede, je weet maar nooit natuurlijk. Stel ze komen alle 4 tegelijk %)

Dan zijn ze toch dom als ze met zijn vieren gaan. Dan moeten ze nog delen ook :D