poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:41

vuurneon schreef:
Onze kat mag absoluut niet boven komen; is ook niet zo vreemd aangezien ze sproeit :+
En niets is zo smerig als in bed gaat liggen... Middenin de kattensproeisel. Of dat het in de gordijnen zit... Blegh!
Nee hoor, ze blijft mooi beneden!

ok dan snap ik het maar dat is iets anders dan gewoon een normale at die niet sproeit
mijn kat die nu op mijn bed slaapt die plaste in ons vorige huis in bed ds die mog toen niet meer maar nu doet ze dat niet meer

Gitana

Re: poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:45

krijg je dan geen vlooien in bed,
ik bedoel, je kan wel vaak schoonmaken enzo, maar dan nog..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:47

Overdag hebben we geen katten in de slaapkamer alleen als we naar bed gaan maar Ivy mee naar de slaapkamer omdat ze 's nachts anders wordt geterroriseerd door 1 van de andere katten.
Ivy ligt altijd op het voeteneind en als ik te veel draai gaat ze vanzelf op haar kussen in de kast liggen.
De andere 2 komen dus niet op de slaapkamer, Django omdat hij ander Ivy gaat pesten en Isis omdat we dan geen oog meer dicht doen.
Die blijft je neus kopjes geven en over je heen stampen, niet echt goed voor je nachtrust.

@Sadekashia mijn katten hebben geen vlooien dus daar heb ik nooit last van.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:47

sadekeshia schreef:
krijg je dan geen vlooien in bed,
ik bedoel, je kan wel vaak schoonmaken enzo, maar dan nog..

Krijg jij geen luizen in bed van je partner?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:49

Onze poes mag ook gezellig bij ons slapen!! Ze heeft alleen wel met tijden dat ze er echt bij komt.. Zo heeft ze een tijd grhad dat ze langs mijn kussen ging liggen, vond ik niet zo fijn, maar zemfopte me elke keer want ze kwam dan gewoon stiekem midden in de nacht als ik aan het slapen was hahaha! Op dit moment ligt ze op mijn hoogpolig kleedje wat naast mijn bed ligt.. Nog beter dus!! Heel het bed voor mij en mijn vriend alleen! Maar slapen zonder poes in de kamer... Dat is toch best een beetje leeg vind ik!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:49

Mijn kat slaapt ook op bed. Hij komt niet buiten. Wordt dit jaar 18 en is een beetje aan het dementeren. Als hij op het voeteneinde slaapt, is hij rustig. Als hij in de kamer moet blijven, loopt hij de hele nacht te spoken. Ik heb een aparte dekbad overtrek over het bed( mijn dekbed) liggen, waar hij op ligt.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:50

Hier 2 stuks lopen, overdag zit de kamer dicht. Maar in de winter (en alleen dan :') ) komen ze wel eens even op de 2e sprei liggen bij het naar bed gaan.. Soms blijft madam dan een nachtje plakken. Als ze goed ontvlooid/ontwormd worden, extra sprei erboven en vaker uitkloppen/verschonen zie ik echt geen probleem..

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:51

troi schreef:
Vind dat erg smerig eigenlijk.. Haren en vlooien in mijn bed yuk..

en als je kat/poes nou geen vlooien heb?
mijne in altijd in huis dus die heb echt geen vlooien en die komt elke avond lekker bij me liggen!
en als ik slaap gaat ze weer weg,

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:51

Wat stom, hij komt buiten dus het mag niet.. Ik kom ook buiten dus ik vind het vies in m'n eigen bed te slapen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:52

esmee_2001 schreef:
vuurneon schreef:
Onze kat mag absoluut niet boven komen; is ook niet zo vreemd aangezien ze sproeit :+
En niets is zo smerig als in bed gaat liggen... Middenin de kattensproeisel. Of dat het in de gordijnen zit... Blegh!
Nee hoor, ze blijft mooi beneden!

ok dan snap ik het maar dat is iets anders dan gewoon een normale at die niet sproeit
mijn kat die nu op mijn bed slaapt die plaste in ons vorige huis in bed ds die mog toen niet meer maar nu doet ze dat niet meer

Onze andere kat sproeide niet, maar beet in je teen als je bewoog in je slaap. Ook die mocht niet meer bovenkomen :=

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:54

Ja hoor, die van ons slaapt ook bij ons op bed. Vaak tegen mn benen aan. Onze vorige poes kwam echt naast me liggen, kop op t kussen, rest onder het dekbed. Last van vieze pootjes hebben we niet want kat komt niet buiten. Hooguit even met ons mee t balkon op, maar wil die nu met de kou ook niet

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:56

Ik vind het vies, vooral als ze buiten lopen := Wat er allemaal wel niet onder die vieze poten zit en onder die nageltjes. al die bacteriën... Dutjes worden beneden gehouden op de grote stoel :o

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:57

De enige afgesloten ruimte in mijn huis is het toilet, dus ze komen bij mij overal. Ik wilde eerst absoluut geen katten op bed, maar helaas. Het scheelt wel dat die van mij altijd eind van de middag binnen blijven, dus tegen de tijd dat ik ga slapen zijn ze inmiddels wel weer schoon.

En vlooien, die hebben ze niet.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:58

wij hebben 3 katten eentje mag niet boven komen want die ziet alles als een spelletje en trekt alle laatjes open met als gevolg overal panty's en sokken en ik slaap dan niet :+
de andere twee mogen wel boven meestal ligt er 1 van de twee op bed maar niet dagelijks
ik behandel ze goed tegen vlooien dus geen vlo te bekennen
ze liggen ook altijd OP bed en niet IN bed zou van mij ook wel mogen hoor maar dat vinden ze te warm
ik vind er niks vies aan zolang ze niet weet ik het waar in hebben liggen ravotten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:09

liefpaardjee schreef:
fijn want ze is zo lekker warm alleen neemt ze voor dat mini
lijfje heel veel ruimte in beslag dus lig ik op een inimini stukje
en zij op een giga stuk
Heel herkenbaar!
Ik heb een twee persoonsbed, maar [naam] presteert het nog om mij helemaal naar de rand te duwen en dan kijk je naast je, zie je zo'n engelachtig poezenkopje diep in slaap en wil ik ook niet aan de andere kant gaan liggen, omdat ze dan wakker wordt. :D

Zoiets; :')
Afbeelding

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:11

nee, niet in de slaapkamer en zeker niet op bed.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 12:15

ze krijgen toch alleen vlooien als ze buiten zijn??

deze is allen binnen gewent(volgens de ouwe eigenaar)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:15

Toen onze kat er net was, was 'ie nog maar net 6 weekjes en behoorlijk zielig dus sliep hij iedere nacht bij mij in m'n armen of in m'n nek :') Ik sliep toen beneden omdat ik een gipspoot had dus ja, dan komt 'ie vanzelf bij je liggen, hartstikke gezellig!
Nu ligt hij vaak op de bedden van mijn zus/moeder/mijn bed en dat vind ik hartstikke gezellig <3 Alleen mag hij 's nachts niet boven blijven omdat hij eerst een paar uurtjes braaf blijft slapen en daarna gaat spoken en iedereen wakker maken := (schrik je wakker van een ondeugend kijkend katertje die je in je neus bijt en bovenop je staat :Y) )

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:16

doezel2 schreef:
ze krijgen toch alleen vlooien als ze buiten zijn??

deze is allen binnen gewent(volgens de ouwe eigenaar)

Vlooien krijgen ze niet persé als ze buitenkomen. Wel sneller, maar als je gewoon goed, regelmatig ontvlooit is er niks aan de hand ;)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:17

Mijn katten mogen best op bed slapen van mij, wel op het bed en niet onder de dekens haha.
Die van mij liggen liever op de dekjes van mijn pony, dus ze komen niet zo vaak bij mij liggen. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:18

Vlooien zitten niet buiten, vlooien zitten vrijwel alleen maar in huis, maar als jij geen vlooien in huis hebt en je kat gaat niet naar buiten, waar hij in aanraking komt met andere katten is de kans op vlooien binnen heel klein.
Ik heb in de afgelopen 2 jaar meer dan 40 kittens opgevangen en de verwilderde kittens die buiten hadden gezeten hadden nooit vlooien en van de kittens die duidelijk gedumpt waren omdat ze verder heel tam waren had 75% vlooien.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:20

jup mijn kat slaapt op en in het bed. Ze is altijd binnen en kortharig dus van haren bijna geen spraken.
Vind het super gezellig, zeker als je lekker uit kan slapen en er ligt er eentje heerlijk naast je te knorren...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:21

Vroeger mochten bij ons de katten ook niet boven komen, maar toen we onze 2e kat kregen werd dat wel wat soepeler... Hij ging namelijk gewoon, desnoods door een losstaand raam :')

Nou gaat hij soms 's middags naar boven en dan kiest hij een bed uit. Hij mag alleen van mijn vader niet op het bed van mijn vader en moeder :Y)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 12:23

zonnebloem18 schreef:
Overdag hebben we geen katten in de slaapkamer alleen als we naar bed gaan maar Ivy mee naar de slaapkamer omdat ze 's nachts anders wordt geterroriseerd door 1 van de andere katten.
Ivy ligt altijd op het voeteneind en als ik te veel draai gaat ze vanzelf op haar kussen in de kast liggen.
De andere 2 komen dus niet op de slaapkamer, Django omdat hij ander Ivy gaat pesten en Isis omdat we dan geen oog meer dicht doen.
Die blijft je neus kopjes geven en over je heen stampen, niet echt goed voor je nachtrust.

@Sadekashia mijn katten hebben geen vlooien dus daar heb ik nooit last van.

daar moest ik ff over lache. ::)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:24

Ik vind het ook heerlijk om met een kat te slapen, we hebben er 3 in huis dus altijd wel 1 die graag bij je komt :) Bij ons komen ze ook gewoon buiten maar ze hebben geen van drie vlooien hoor, we controleren dat regelmatig :) Ook zijn katten wat dat betreft geen honden, ze gaan niet door vieze dingen rollen. Overigens verbaas ik me er dan over dat mensen wel de kat gewoon op schoot nemen (ook in de zomer met een korte broek) maar het dan ineens vies vinden om de kat op bed te hebben, vind je ze dan eigenlijk ook vies als ze gewoon op schoot liggen en je aait ze? Ik vind mijn dieren nooit vies, zou ook met gemak mijn paarden mee naar bed nemen als dat mogelijk was. Daar zou ik dan wel het zand eerst afborstelen :+