Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maargoed ieders mening is anders daarin heb ik ook respect voor
R00s schreef:Ja ik zou zelf ook wel alles willen doen om zon beestje te helpen, maar in hoeverre kan een dierenarts een mus met een gebroken vleugel helpen? Opereren gaan ze echt niet doen, dus de kans is groot dat hij dan daar alsnog een spuitje krijgt. En dat vind ik dus niet eerlijk want er had hem heel wat stress bespaart kunnen blijven als je hem zelf ter plekke uit zijn lijden verlost.
Maar ik zou het zelf nooit kunnen doen. R00s schreef:Ja ik zou zelf ook wel alles willen doen om zon beestje te helpen, maar in hoeverre kan een dierenarts een mus met een gebroken vleugel helpen? Opereren gaan ze echt niet doen, dus de kans is groot dat hij dan daar alsnog een spuitje krijgt. En dat vind ik dus niet eerlijk want er had hem heel wat stress bespaart kunnen blijven als je hem zelf ter plekke uit zijn lijden verlost.
Sprintje schreef:Draait dan werkelijk alles in het leven om geld???
idinn schreef:Sprintje schreef:Draait dan werkelijk alles in het leven om geld???
Als puntje bij paaltje komt wel ja .. helaas is niks gratis![]()
...
Sprintje, jullie hebben dat dus zelf gedaan? Dat vind ik dan heel anders als de ambu ervoor bellen
Beetje klef misschien, maar écht niet alles hoeft in geld omgerekend te worden 
Vandaar dure merel, want wij gingen natuurlijk op zondagavond... en ja we hebben de merel zelf opgevangen, verzorgd en 2x per dag zijn medicijnen gegeven, schoon hok gegeven, en heel veel moed ingesproken 
Gelukkig zijn er nog dingen die gratis zijn, anders was het wel een erg trieste wereld. Een merel op zondag is helemaal een dure! Maar als het echt weer beter kan worden, waarom niet. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
Ja als je kanker krijgt is dat de natuur, maar als mens kan je ZELF beslissen wat je dan doet. Je hoeft geen operatie of chemokuur te ondergaan hoor, je mag ook gewoon zonder behandeling doodgaan als je daar zin in hebt. En dat is die appel met peer, die mus kan dat niet zeggen. Wat niet wegneemt dat het goed is dat mensen zich voor zulke dingen inzetten (of die mus dat dan leuk vindt of niet). En een dierenambulance juich ik alleen maar toe, maar nadeel vind ik dat iedereen maar voor alles direct belt. In plaats van gewoon zelf actie te ondernemen zoals Sprintje. Ik heb het dan niet over de TS, die had die mogelijkheid niet. Toen ik 10 was heb ik ook de ambu gebeld voor een meerkoet, kon die moeilijk onder de snelbinders doen en ermee naar de DA met 2 euro zakgeld. Daphne__ schreef:idinn schreef:Ik weet niet hoe dat gaat, maar stel mijn kat loopt wel buiten, beland onder een auto en wordt door de dierenambulance opgehaald en naar de DA gebracht. Moet ik dan ook voor dat vervoer betalen of niet?
Bij ons wel
20 Euro.
pillow schreef:Ik zal wel weer een lompe boer zijn, maar kom op zeg een mus!! Weet je wat dat kost die dierenambu, goed dat die er is daar niet van, maar voor een musje laten uitrukken gaat mij te ver. Laat lopen (er komt wel een kat)of draai hem zijn nek om zou ik zeggen.
idinn schreef:Sprintje, maar het ging hier niet over de zon en de aandacht, meer over de ambulance zelf en die benzine wat erin zit. Dat valt wel onder het kopje 'helaas duur'Gelukkig zijn er nog dingen die gratis zijn, anders was het wel een erg trieste wereld. Een merel op zondag is helemaal een dure! Maar als het echt weer beter kan worden, waarom niet. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
Ragdollcat schreef:pillow schreef:Ik zal wel weer een lompe boer zijn, maar kom op zeg een mus!! Weet je wat dat kost die dierenambu, goed dat die er is daar niet van, maar voor een musje laten uitrukken gaat mij te ver. Laat lopen (er komt wel een kat)of draai hem zijn nek om zou ik zeggen.
Ah joh, als je aangereden bent en een been breekt, laat maar liggen hoor, zat mensen op de wereld, laat maar verrekken dat is ook de natuur.
Kom op nou zeg, slaat toch nergens op.
TS toppie hoor dat je dat doet.