Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liesje89 schreef:Vreselijk, arm beessie. Het duurt nog wel even voordat hij dood is, ondertussen gaan zijn organen langzaam kapot door het gif. Diertje vergaat van de pijn, vandaar het knarsen.
Ik heb ooit toen ik nog op een pensionstal stond met mijn paarden een gif-muisje gehad die van de kast viel en zijn nekkie brak, maar wel nog leefde. Diertje maakte vreemde bewegingen en ik vond het reuze zielig. Eigenlijk als vanzelf heb ik het beestje opgepakt en mee naar buiten genomen.. Daar ben ik een meter of 4 van de muur af gaan staan, heb hem bij zijn staartje gepakt en hem een flinke gooi tegen de stenen muur aan gegeven.. Toen had 'ie in elk geval geen pijn meer
Dus... heb je een muur in de buurt?
RosiePosie schreef:Zeg, we hebben het hier wel over een dier, he. Vergif is afschuwelijk, maar wat jullie allemaal voorstellen ook.
Neem hem mee naar de DA (zou ik doen).
En haal dat akelige gif weg.
Muisvriendelijke vallen werken heel goed. Wij hebben er veel muizen mee gevangen.
daffodil schreef:Ook bij ons is gif gestrooid en ik snap best dat mensen dat zielig vinden maar ze slopen alles wat ze tegenkomen, wat mij betreft strooien ze er nog wat bij.
Jammer dat ie er zo lang over doet om dood te gaan, ik laat de buurman er een einde aan maken als ik een dier tegenkom wat niet meer kon. Vorig jaar met een duif die gepakt was door de honden. Ik kan dat zelf ook niet maar probeer het dan wel te laten doen.

_Apple_ schreef:Ik vind het best zielig om te zien, maar als je bedenkt dat deze muis tien broertjes en zusjes heeft die nu jouw stal terroriseren vind ik dat dit diertje genoeg heeft geleden door het gif. Ik vind zelf het overrijden zielig klinken, maar het zal wel effectief zijn. Maar ik had denk ik toch in het water gedaan. Ik kende iemand die hem begroef in het sneeuw en over een uurtje weer terugkwam om hem eruit te halen en weg te gooien in de container.
Arrabel schreef:Ik werk bij een bedrijf met een magazijn vol food artikelen, logisch dat er gifdoosjes staan, dat is volgens mij zelfs verplicht.
Dus ik kan het gif niet weghalen.
Nu 2 uur later lijkt hij wel wat levendiger.... maar een muis die je zo kan pakken die is ziek toch? dat kan niet anders.
Ik heb al een plastic zak gescoord, ik denk dat ik hem daar in doe en er dan een trap op geef...
Moonfight schreef:_Apple_ schreef:Ik vind het best zielig om te zien, maar als je bedenkt dat deze muis tien broertjes en zusjes heeft die nu jouw stal terroriseren vind ik dat dit diertje genoeg heeft geleden door het gif. Ik vind zelf het overrijden zielig klinken, maar het zal wel effectief zijn. Maar ik had denk ik toch in het water gedaan. Ik kende iemand die hem begroef in het sneeuw en over een uurtje weer terugkwam om hem eruit te halen en weg te gooien in de container.
Ik vind verdrinken niet echt humaan. Het dier is namelijk in erge paniek en vecht nog voor zijn leven...
Lijkt mij ook een verschikkelijke dood... verdrinken.
Beter in 1 klap weg.
RosiePosie schreef:Zeg, we hebben het hier wel over een dier, he. Vergif is afschuwelijk, maar wat jullie allemaal voorstellen ook.
Neem hem mee naar de DA (zou ik doen).
En haal dat akelige gif weg.
Muisvriendelijke vallen werken heel goed. Wij hebben er veel muizen mee gevangen.
Moonfight schreef:_Apple_ schreef:Ik vind het best zielig om te zien, maar als je bedenkt dat deze muis tien broertjes en zusjes heeft die nu jouw stal terroriseren vind ik dat dit diertje genoeg heeft geleden door het gif. Ik vind zelf het overrijden zielig klinken, maar het zal wel effectief zijn. Maar ik had denk ik toch in het water gedaan. Ik kende iemand die hem begroef in het sneeuw en over een uurtje weer terugkwam om hem eruit te halen en weg te gooien in de container.
Ik vind verdrinken niet echt humaan. Het dier is namelijk in erge paniek en vecht nog voor zijn leven...
Lijkt mij ook een verschikkelijke dood... verdrinken.
Beter in 1 klap weg.
_Apple_ schreef:Nou vraag ik me af of sommigen zich wel bedenken dat er met opzet gif is neergelegd ?
daffodil schreef:Nee dat helpt...diervriendelijke vallen! MEt dit weer zitten ze echt binnen no-time weer binnen hoor.....en dat is nou juist niet de bedoeling. Dekens worden bij ons opgevreten, voerzakken opengebeten, echt alles wat ze tegenkomen wordt gesloopt....