Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:05

Haal je ook het gif weg?

Dit is best triest...

Maar wie zegt dat ie gif heeft gegeten?
Knarsen kan ook stress zijn.. Hij zit in een doosje...

xConnie: Dit moet je dus wel kunnen! Anders is het niet de pijnloze manier.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:05

ik vond anders het in het water gooien een hele goede, nu het zo koud is zal hij binnen een paar seconden bewusteloos zijn en meteen verdrinken. gewoon in een zakje met wat zwaars erbij

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:06

Liesje89 schreef:
Vreselijk, arm beessie. Het duurt nog wel even voordat hij dood is, ondertussen gaan zijn organen langzaam kapot door het gif. Diertje vergaat van de pijn, vandaar het knarsen.

Ik heb ooit toen ik nog op een pensionstal stond met mijn paarden een gif-muisje gehad die van de kast viel en zijn nekkie brak, maar wel nog leefde. Diertje maakte vreemde bewegingen en ik vond het reuze zielig. Eigenlijk als vanzelf heb ik het beestje opgepakt en mee naar buiten genomen.. Daar ben ik een meter of 4 van de muur af gaan staan, heb hem bij zijn staartje gepakt en hem een flinke gooi tegen de stenen muur aan gegeven.. Toen had 'ie in elk geval geen pijn meer :\

Dus... heb je een muur in de buurt?

Haha, moest effe lachen, ;-)

Hevonen

Re: Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:09

Zeg, we hebben het hier wel over een dier, he. Vergif is afschuwelijk, maar wat jullie allemaal voorstellen ook.
Neem hem mee naar de DA (zou ik doen).

En haal dat akelige gif weg.
Muisvriendelijke vallen werken heel goed. Wij hebben er veel muizen mee gevangen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:10

nou een snelle pijnloze dood is zo verschrikkelijk nog niet hoor, gif eruit halen gaat denk ik helemaal niet lukken. dan kunnen ze hem beter een spuitje geven als je naar de dierenarts zou gaan.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:11

RosiePosie schreef:
Zeg, we hebben het hier wel over een dier, he. Vergif is afschuwelijk, maar wat jullie allemaal voorstellen ook.

Muisvriendelijke vallen werken heel goed. Wij hebben er veel muizen mee gevangen.

want?, als je het toch snel en pijnloos doet.. ik vind t ergens zelfs nog beter als dat je hem meeneemt naar een dierenarts.
als TS iets doet, is ie in 1 keer weg.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:13

Ook bij ons is gif gestrooid en ik snap best dat mensen dat zielig vinden maar ze slopen alles wat ze tegenkomen, wat mij betreft strooien ze er nog wat bij.

Jammer dat ie er zo lang over doet om dood te gaan, ik laat de buurman er een einde aan maken als ik een dier tegenkom wat niet meer kon. Vorig jaar met een duif die gepakt was door de honden. Ik kan dat zelf ook niet maar probeer het dan wel te laten doen.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:16

daffodil schreef:
Ook bij ons is gif gestrooid en ik snap best dat mensen dat zielig vinden maar ze slopen alles wat ze tegenkomen, wat mij betreft strooien ze er nog wat bij.

Jammer dat ie er zo lang over doet om dood te gaan, ik laat de buurman er een einde aan maken als ik een dier tegenkom wat niet meer kon. Vorig jaar met een duif die gepakt was door de honden. Ik kan dat zelf ook niet maar probeer het dan wel te laten doen.

Zoalng je maar een gif gebruikt wat snel werkt vind ik het ook niet zielig. Maar als z'n dier aan het vechten is en pijn heeft vind ik het wel sneu...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:19

Gossie wat zielig! :(
Ik zou het niet kunnen maar het is wel de beste manier :(
Maar weet je wel zeker dat hij gif gegeten heeft? Ik zou zo gestoord zijn het beest mee te nemen naar de dierenarts eigenlijk..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:21

Ik vind gif, hoe dan ook, onacceptabel. Het dier dat bestreden wordt lijdt niet alleen enorm. Ook de dieren die dit "ongedierte" eet lijden eronder. Uilen, katten, andere roofvogels, vosjes... Gif is onacceptabel.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:22

Ik vind het best zielig om te zien, maar als je bedenkt dat deze muis tien broertjes en zusjes heeft die nu jouw stal terroriseren vind ik dat dit diertje genoeg heeft geleden door het gif. Ik vind zelf het overrijden zielig klinken, maar het zal wel effectief zijn. Maar ik had denk ik toch in het water gedaan. Ik kende iemand die hem begroef in het sneeuw en over een uurtje weer terugkwam om hem eruit te halen en weg te gooien in de container.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:22

Kom op zeg, geef die muis een klap op z'n kop met een schep oid dan hoeft hij niet zo te lijden.. Een mug sla je toch ook zo dood zonder er bij na te denken?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:24

Ik werk bij een bedrijf met een magazijn vol food artikelen, logisch dat er gifdoosjes staan, dat is volgens mij zelfs verplicht.
Dus ik kan het gif niet weghalen.
Nu 2 uur later lijkt hij wel wat levendiger.... maar een muis die je zo kan pakken die is ziek toch? dat kan niet anders.
Ik heb al een plastic zak gescoord, ik denk dat ik hem daar in doe en er dan een trap op geef...

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:24

_Apple_ schreef:
Ik vind het best zielig om te zien, maar als je bedenkt dat deze muis tien broertjes en zusjes heeft die nu jouw stal terroriseren vind ik dat dit diertje genoeg heeft geleden door het gif. Ik vind zelf het overrijden zielig klinken, maar het zal wel effectief zijn. Maar ik had denk ik toch in het water gedaan. Ik kende iemand die hem begroef in het sneeuw en over een uurtje weer terugkwam om hem eruit te halen en weg te gooien in de container.

Ik vind verdrinken niet echt humaan. Het dier is namelijk in erge paniek en vecht nog voor zijn leven...
Lijkt mij ook een verschikkelijke dood... verdrinken.
Beter in 1 klap weg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:25

Ik leg ook vergif neer; als de ratvriendelijke muizenvallen én de klapvallen niet werken maar ondertussen wel een grote plaag is dan is het 'sorry meneer en mevrouw rat, maar hier is jullie eten'.
Ze vallen dood neer in de stal, geen toegang voor katten of andere rovers. Dus weinig tot geen kans om een ander dier te vergiftigen.

Zie ik een muis of rat lijden, dan maken ze kennis met de schep.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:26

Als hij levendiger is, valt het misschien nog mee! Dan kun je hem misschien ergens uitzetten. Wel een flink eind weg, anders is hij zo weer terug.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:27

@TS, magazijn vol food stuff is gegarandeerd heftrucks dan of niet? Plastic zakje, truc eroverheen en klaar is kees.

Niet te lomp doen blijft de heftruck ook schoon.
Vast wel een man te vinden die dat ding bestuurd en zich groot genoeg voelt.

en nu levendiger? Gif gegeten = schade

Hij is op te pakken en dus ziek, ga er niet vanuit dat dat beestje nog goed herstelt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:27

Arrabel schreef:
Ik werk bij een bedrijf met een magazijn vol food artikelen, logisch dat er gifdoosjes staan, dat is volgens mij zelfs verplicht.
Dus ik kan het gif niet weghalen.
Nu 2 uur later lijkt hij wel wat levendiger.... maar een muis die je zo kan pakken die is ziek toch? dat kan niet anders.
Ik heb al een plastic zak gescoord, ik denk dat ik hem daar in doe en er dan een trap op geef...

Zeker met voedsel zou ik geen gif neerzetten....
Lekker veilig voor de mensheid.

Er horen gewoon diervriendelijke vallen te staan.

Hij is levendiger. Zet m lekker buiten neer.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:28

monica08 schreef:
Kom op zeg, geef die muis een klap op z'n kop met een schep oid dan hoeft hij niet zo te lijden.. Een mug sla je toch ook zo dood zonder er bij na te denken?

Helemaal mee eens.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:28

Moonfight schreef:
_Apple_ schreef:

Ik vind verdrinken niet echt humaan. Het dier is namelijk in erge paniek en vecht nog voor zijn leven...
Beter in 1 klap weg.

verdrinkingsdood is zo erg niet en vooral niet in ijskoud water

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:29

RosiePosie schreef:

Naar de dierenarts, 40 euro voor een muis.

Tegen de muur is hij nog sneller dood dan van een spuitje hoor?

Het idee is alleen niet zo leuk.

Set_Elkol

Moonfight schreef:
_Apple_ schreef:

Beter in 1 klap weg.

het water is nu zo koud dat het diertje binnen een paar seconden bewusteloos zal zijn :)

daffodil

Nee dat helpt...diervriendelijke vallen! MEt dit weer zitten ze echt binnen no-time weer binnen hoor.....en dat is nou juist niet de bedoeling. Dekens worden bij ons opgevreten, voerzakken opengebeten, echt alles wat ze tegenkomen wordt gesloopt....

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:30

Nou vraag ik me af of sommigen zich wel bedenken dat er met opzet gif is neergelegd ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:30

_Apple_ schreef:
Nou vraag ik me af of sommigen zich wel bedenken dat er met opzet gif is neergelegd ?

Doen bedrijven wel vaker...

daffodil schreef:
Nee dat helpt...diervriendelijke vallen! MEt dit weer zitten ze echt binnen no-time weer binnen hoor.....en dat is nou juist niet de bedoeling. Dekens worden bij ons opgevreten, voerzakken opengebeten, echt alles wat ze tegenkomen wordt gesloopt....

Dan zorg je dat je dat goed afgesloten opbergt?? :)
Ik heb op stal NERGENS last van.
Dus nee, dit gaat niet op :=
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 23-01-13 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt