Ten einde raad; 2jarige eng. staff x Rottweiler

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:10

Hoi Liejn,

Het kussen waar ze op ligt is meegekomen van de vorige eigenaar schrijf je. Maar, zoals een voedingsallergie zich op latere leeftijd kan ontwikkelen is dat ook met contactallergie. Het zou natuurlijk toevallig zijn als dat net bij julie gebeurd maar het kan wel.
Mocht het om synthetisch materiaal gaan, zou ik eens kijken of er verandering komt als je er een dikke 100 % katoenen hoes om doet. En alle ligplekken die ze kiest (deurmat? kleed op de bank? etc)
Succes in ieder geval, ik kan me je wanhoop voorstellen.

Gypsylady

Re: Ten einde raad; 2jarige eng. staff x Rottweiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:27

Honden van mij krijgen ook vers
Smuldier koop je gewoon bij de supermarkt
Af en toe mogen ze echt braffen
Krijgen ze een lekker rauw stuk rundervlees met bot of kippenekjes
Sammie was verwaarloosd toen hij bij mij kwam en zag er niet uit wat vacht betreft
Had ook altijd jeuk etc
Nu is hij mooi glad en glimt die als een spiegel

Heb een oude hond gehad die zich door verkeerd voedsel van de vorige eigenaar, ook helemaal kaal had gebeten
Heb ik een zalf van de da voor gekregen wat ook voor brandwonden bedoeld was
Werkte echt super was iets vettig hoefde maar een heel klein beetje op
Hond likte het er ook niet af, vond de lucht blijkbaar niet lekker
Was binnen een paar dagen over, zag er net zo erg uit als die van jou
Zal zo opzoeken hoe het heet

Om het likken nu tegen te gaan is een petshirt geen idee
Is een soort romperje voor honden
Dus een t shirt van voor tot achter met bovenop de rug drukknopen

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:09

ik hoorde vandaag iets wat mij heel erg aanstond en wou het toch even vertellen calendula zalf mengen met biologische honing mengen 1op1. honing blijkt bacteriedodend en calendula verzacht en geneest. ik moest ineens aan jou denken misschien werkt het verzachtend en jeukstillend omdat het bacterieen dood.daarbij kan je mischien nog denken aan een medical jasje erbij aan te trekken kan je bij de dierenarts kopen word gebruikt na castratie en andere operaties ipv een hondenkraag. bedekt geheel de buik. dus kan ze ook niet slikken en misschien worden de plekken wat rustiger. tis een tip misschien heb je er wat aan

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:53

Waarom bestel je niet een kratje bij lotgering, vlees is bevroren in pakjes van 500 gram wat jou hond ook wel in 1 keer kan hebben, ik laat de gootsteen vollopen met heet water, gooi het zakje erin en na een kleine 3 kwartier is het klaar om te voeren, als we ergens heen gaan nemen we zo'n zak mee en dan ontdooit het zelf. Je kan diverse "smaken" bestellen. Ik vind het super makkelijk had ik ook niet gedacht toen wij eraan begonnen. Frappante is dat onze hond precies dezelfde plekken had als op jouw foto. Wat je ook beslist, veel succes!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:06

misschien heel stom maar heeft je hond geen last van mijt???
ik zou eens een afkrabsel laten nemen en dat laten onderzoeken nakijken..misschien dat je uit t afkrabsel wat kan zien..

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 21:39

NathalietjeB schreef:
ik zou eens een afkrabsel laten nemen en dat laten onderzoeken nakijken..misschien dat je uit t afkrabsel wat kan zien..

heb ik ook aan gedacht.. maar omdat beide dierenartsen dit bij navragen direct uitsloten ben ik toch weer van dat idee afgestapt.. t zou wel verklaren waarom het soms wel soms niet is(weerstand).. alleen kdenk dat ze dan veeel meer jeuk zou moeten hebben en echt constant zou krabben/bijten.. en niet eens in de zoveel weken plots een paar keer obsessief kapot likken.. ook is de buik niet echt een doorgaande plaats voor mijt en zou je toch denken dat het na een half jaar wel erger zou moeten zijn geworden.. (uitgebreid vooral dan)

@patsab: is dat ook geschikt voor een eliminatiedieet en in belgie te krijgen??

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:49

wel om denken dat je met lotgering dieren moet gaan afwisselen om het compleet te krijgen

Mijn hond krijgt Darf eko compleet.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:57

Even een hele andere vraag uit nieuwsgierigheid, waarom ga je door met de prednison? Als er iets troep is wat je eigenlijk niet te veel moet geven is dat het wel. Zeker nu je weet dat het psychisch is... Misschien zie ik het verkeerd en is er wel een goede reden voor, maar ik zie het nut er niet van in.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 06:58

yv_on schreef:
wel om denken dat je met lotgering dieren moet gaan afwisselen om het compleet te krijgen

Mijn hond krijgt Darf eko compleet.

lotgering heb je gewoon complete voeding van hoor en daar doen mijn honden het prefect op ook ;) echter afwisselen moet je met brok juist niet doen en met vers vlees is het bijna een moeten vind ik. Altijd hetzelfde smaakje is niet echt heel spannend maar daarnaast is het voor de honden ook erg fijn om steeds wat anders binnen te krijgen. Paardenvlees is nu eenmaal anders dan geitenvlees, rundervlees, kippenvlees of vis. Zodoende wissel ik alles af maar dat ka nook goed met alleen lotgering bijv.

Verder kan je moeilijk gaan doen en calendulan zalf gaan mengen met honing maar als je naar de apotheek gaat (mensen apotheek) en je vraagt om mesitran zalf dan heb je het al gemengd in 1 tube :D en geloof me met die zalf kan je zeer nare verwondingen dicht krijgen. Als er in de opvang weer eens een kat binnen komt met een poot door zijn halsbandje waardoor het onder de oksels helemaal open gesneden is dan ga ik gelijk om een tube mesitran zalf en als de tube op is dan is de wond dicht. Je ziet het gewoon elke dag een beetje meer dicht trekken (gezien een poot beweegt kan ej daar niet hechten)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 07:39

Allereerst: wat een mooie hond!

Onze Engelse Staff kreeg na een jaar of 8 ineens van dezelfde plekken op dezelfde locatie als jouw hond.
Daarvoor nergens last van. Na heel veel docteren kwamen we erachter dat het een voedselallergie is en zodra we hem overzette op ander brok EN bepaalde hondensnoepgoed (oa dentastix) niet meer gaven was het over en genazen de wonden vrij snel. Hij krijgt nu fokker lam & rijst brok en 2x per week bonzo vlees uit blik, en nergens meer last van.

Met alle respect maar vers vlees is niet de enigste uitkomst.

Succes! Hopelijk heb je er iets aan en knapt ze snel op

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 07:47

Mijn kat heeft precies het zelfde. Na 12 jaar dokteren zit ze aan de clomicalm en ze ziet er zo goed uit.
Zij likt en krabte alles wel, soms zelf zo erg dat ze er ontstoken wonden van kreeg op haar lijf.
Nu heeft ze weer overal haar en helemaal geen wondjes meer ! :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 07:48

Wat sneu voor het diertje. Ik zou idd overgaan op versvlees. Je kan het jezelf daarbij zo moeilijk maken als je zelf wil, maar ook makkelijke kant en klaare maaltijden geven. Het hoeft geen belasting te zijn voor een reisje of een bezoekje aan iemand anders. Als je een baby heb, sleep je ook vanalles mee, dus waarom niet voor je hond? ;)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:29

Nee vers is helemaal niet moeilijk voeren
Ga met de tent op vakantie
Koop ik gewoon bij de supermarkt bakje smuldier
Even ontdooien en eten maar
Is bij iedere supermarkt te koop in veel smaken
Zelfs een gluten vrije

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:44

Dit probleem hebben helaas heel veel staffies, onze staff dame heeft eigen precies de zelfde klachten gehad, ook baar moeder problemene jeuk kale plekken etc.
Ze stond al op kvv en de Da wou een brok geven om alles uit te sluiten hier ben ik niet mee accoord gegaan we hebben juist haar vlees laten onderzoeken en er bleken toch granen in de kvv te zitten. Wij zijn daarna begonnen met ahv in combi met barf en nu naar jaren over op lotgering rund compleet en barf. De honden doen het er top op nooit meer jeuk of krabben.

Pred word in mijn ogen veel te snel gegeven ook onze da wou het aan de staff geven ik heb hier voor bedankt het onderdrukt namelijk alle symptomen en zodra het is uit gewerkt lijkt het wel 2 x zo erg terug te komen.

Verder zie ik een nek ring langs komen leuk idee maar de hond word enkel extra gestressd want die kan niet bij de plek die dr irriteerd honden zoeken dan al snel een andere plek om de stress te verminderen en dat moet je helemaal niet willen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:50

Liejn schreef:
NathalietjeB schreef:

heb ik ook aan gedacht.. maar omdat beide dierenartsen dit bij navragen direct uitsloten ben ik toch weer van dat idee afgestapt.. t zou wel verklaren waarom het soms wel soms niet is(weerstand).. alleen kdenk dat ze dan veeel meer jeuk zou moeten hebben en echt constant zou krabben/bijten.. en niet eens in de zoveel weken plots een paar keer obsessief kapot likken.. ook is de buik niet echt een doorgaande plaats voor mijt en zou je toch denken dat het na een half jaar wel erger zou moeten zijn geworden.. (uitgebreid vooral dan)

@patsab: is dat ook geschikt voor een eliminatiedieet en in belgie te krijgen??

mijn cavia had toen ook mijt maar dat was ook niet constant bijten proberen te krabben...mijt hoeft niet speciaal zich uit te breiden dit had t bij mijn cavia toen ook niet gedaan dat bleef ook op 1 plek...op de buik is t toch wel enigsinds lekker warm ook omdat de buik warm blijft...en aangezien honden op hun buik liggen zit er misschien wel op haar slaapplek kussen mijtjes die ze mee heeft gekregen van de oude eigenaar.
maar misschien kan je dr anders eens wassen met een mijtjes shampoo?? baat t niet schaat t niet zeg ik altijd maar :D ...
ik zou t zoiezo niet uitsluiten hoor ik zou t gewoon laten onderzoeken.

en wassen met tea three shampoo is dat niet te proberen?

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:02

@ts. Het verse vlees is eigenlijk al een eliminatie test, als je je hond verder niets dan dit te eten geeft buiten dit voer, kan je aan de hand hiervan zien of je hond een voedsel allergie of een allergie voor iets van buiten heeft. Let wel dat betekent wel dat je hem toch minimaal voor een maand geen snoepjes, koekjes of iets dergelijk kan geven maar vaak wel de kortste klap. Ik bestel ook altijd wat grote botten erbij voor de knabbel. Ook bestel ik diverse smaken voor de afwisseling, het kratje " wild" wordt hier zwaar gewaardeerd ;-)

Het is gewoon ontzettend moeilijk om uit te zoeken waar de jeuk vandaan komt, voedsel of iets anders, in principe zou je hond geen reactie op dit vlees moeten geven, blijft dat wel zo dan moet je het al in een andere hoek gaan zoeken.
Edit, weet niet of ze in België leveren, zie wel noord Brabant en Limburg op de lijst staan, bel ze anders even dan heb je snel een antwoord

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:27

je zou lotgering even kunnen bellen/mailen, maar afgelopen jaar leverden ze niet in België, ik heb een lading voer door verkocht aan mensen uit België omdta ik over moest op kiploos voer.... die vertelden mij dit, zij wilden het al een tijdje proberen, maar Lotgering kwam maar tot de grens.

wat betreft diersoorten afwisselen wat Yv-on aangeeft is bij het beginnen van een eliminatie dieet niet aan de orde, dat is gewoon echt 6 weken 1 diersoort, daarna komt er een 2de bij , die 6 weken samen me de eerste , en dan een derde etc etc ..
ik voer zelf een aantal maanden(6 denk ik ? ) lotgering nu en hij doet het er geweldig op, sinds we de kip geschrapt hebben dan , hij at slecht, was wat jeukerig maar niks echt specifieks/heftigs,
voor de gein eens de kip geschrapt en sindsdien gaat het super:j

maar weet niet of je ver van de grens zit ? anders zou je nog kunnen afspreken dat er bij iemand bij de grens geleverd word en je het daar zelf ophaalt.

ze hebben in ieder geval 1 met 100% lam...
als tweede voer zou je dan de 100% rund, als die goed gaat lam/eend erbij kunnen proberen
en als die goed gaat de paard light erbij (is paard met wat lam en rund er bij, maar als lam en rund beide goed gaan, dan weet je dat het aan het paard ligt als die niet goed valt)

dan heb je al weer 4 diersoorten
totaal met pens zou dan ook goed moeten gaan (rund en lam)
een voer met kip zou ik als 1 van de laatste soorten proberen , als er een vlees allergie/gevoeligheid is, is het vaak kip.

hier gaat de wildmix er ook goed in trouwens maar dat is niet handig om te gebruiken bij het toevoegen van , zitten best wel wat verschillende soorten in ...

en ik heb altijd wat pens en eenden nekken op voorraad voor de afwisseling.

maar mocht je het willen proberen en lotgering levert niet in belgië dan wil ik eventueel wel tussen adres voor je zijn , zit een krappe 30 minuten van de grens af (Hazeldonk)
maar voor adressen en merken in belgië te krijgen zou je eens op barfplaats.nl kunnen vragen/kijken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:43

Mischien stom idee, maar ligt het niet aan schoonmaakmiddel wat je voor de vloer gebruikt? Dat ze daar last van heeft als ze op de grond ligt of zit?

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:26

Dus Sonja je bent het wel met mij eens dat je dieren moet afwisselen zodat je 4 verschillende geeft?
Ik ben mij zo aan het verdiepen in vers vlees dat ik zoiets heb van heb ik nou v erkeerd ingelezen over Lotgering? je moet toch zorgen dan je +- na 6 week 4 diersoorten hebt afgewisseld om te voorkomen dat je te korten krijgt? ik heb nog even een stukje gekopieerd van voerwijzer.com Specificaties
Compleet door:
Diersoorten afwisselen
%vlees-%bot-%orgaan:
70-15-15
calciumbron

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:56

yv_on: normaal gesproken wissel je inderdaad diersoorten af, waarbij 4 in 2 weken tijd als minimum wordt gezien. In dit geval wordt er gesproken over een eliminatiedieet, waarbij je begint met maar 1 diersoort. Stel dat je er 2 of meer zou geven en de hond blijft jeuk houden, dan kun je niet meer zien waar de jeuk vandaan komt.

Mijn Boxer volgt ook een eliminatiedieet en heeft 4 maanden op 1 diersoort gestaan. Normaal gesproken is dit niet aan te raden, maar als je moet kiezen tussen dit en jeuk... Bovendien zal een hond niet zó snel tekorten opbouwen (kijk maar naar brokhonden). Inmiddels staat hij een klein jaar op BARF en sinds afgelopen weekend is zijn menu 'compleet' volgens de minimumeisen: 4 diersoorten + vis.

(toevoeging; ik had wel in de gaten dat je het oorspronkelijk niet tegen mij had ;) )

(toevoeging 2; de percentages die je daar noemt zijn redelijk apart... Normaliter is het 45% vleesbot, 25% spiervlees, 20% orgaan waarvan 10% pens en 10% groentes...)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:06

hahaha had niet zo snel gezien dat we 2x een Sonja hadden maar geeft niets die van mij krijgt geen Lotgering. die staat op de compleet van Darf biologisch en hij vind het heerlijk. en zijn vacht ohhhh zo lekker zacht en geen jeuk meer en geen windjes meer. En af en toe krijgt hij nog is tussendoor Fokker geperst brok ( een nieuw brokje van Fokker) maar dat krijgt hij als ik vergeet wat uit de vriezer te halen of tja soms tegen het eind van de maand

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:18

Ik had het ook niet over wel of niet Lotgering voeren, ik licht alleen toe wat de andere Sonja zegt: namelijk dat het bij een eliminatiedieet in eerste instantie niet aan de orde is diersoorten af te wisselen ;)

Maar fijn dat die van jou het goed doet op Darf! :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:25

Het kan zomaar toch een allergie zijn . Ik denk dan aan granen die in hondenvoer verwerkt worden .
Laatst sprak ik iemand met een soortgelijk probleem met haar hond .
Zij is nu over op kvv ( kompleet vers voer ) zonder toevoegingen . Hond doet het super .
Bij interesse kan ik even navraag doen voor je . Het is het proberen waard denk ik zo .
PB even als je meer wilt weten dan bereikt het me zeker .

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:34

Zie nu de foto's pas . Mijn moeders hond zag er ook zo uit .
Staat ook op kvv en de jeuk en de kapotte huid is over .
Zou het echt proberen TS .
Het lijkt lastiger als het is .
Ik heb bv bakken van ikea waar een 500 grams kvv verpakking inpast . Laat hem zelf dooien of in heet water .
Het is idd even wennen maar verder super tevreden .
Mijn hond had epileptische aanvallen v voorheen , sinds de kvv niet meer .
Wel voer ik geen kip .

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:38

heel erg bedankt voor alle reacties.. heb helaas veeeeel te weinig tijd om op iedereen te reageren.. we gaan deze week starten met de hill's brokken.. dit omdat we deze al in huis hadden gehaald, de oude brokken op zijn en ik nog niet voldoende heb kunnen uitzoeken welke KVV ik nu eigenlijk wil en hoe dit allemaal in zijn werk gaat..

ben bang dat lotgering wel heel moeilijk gaat worden.. kwoon tegen de waalse grens aan(100meter lopen) dus dat is gewoon echt te ver.. het spreekt me verder wel heel erg aan dus hoop dat ik zo iets in belgie ook ga vinden..

kyra heeft verder niet meer aan haar buik gezeten en langzaam maar zeker trekt de 'wond' weer weg.. vanaf morgen moeten we weer afbouwen met de pred en tegelijkertijd dus overstappen naar de z/d..

ik hou jullie op de hoogte!