Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leffroi schreef:@ dierenfan
Ik blijf het herhalen. Er zijn altijd sukkels die niet weten hoe zo'n band te gebruiken en hem dus misbruiken. En nogmaals, zo'n band is niet gemaakt om in een asiel te gebruiken.
Verder heb ik hem niet als 1e optie gegeven, gezien ts al heel wat had geprobeerd.
Dat jij er slechte ervaringen mee hebt, betekend niet dat het ondingen zijn
Zelf heb ik er geen slechte ervaringen mee omdat ik ze zelf weiger te gebruiken, absoluut niet nodig heb en uitstekend zonder kan
Ik denk dat het wel loont om op zoek te gaan naar iemand in Nederland die dezelfde methode hanteerd. briitje schreef:Tuurlijk heb je helemaal gelijk in! Beweging hoort nou eenmaal bij zn basis behoefte. En aan beweging komt hij niks te kort. Tuurlijk zal ik hem nooit met een band corrigeren tijdens spel. Absoluut niet. Dit is heel mijn intentie niet. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat hij gaat blaffen/piepen wanneer hij ze zin niet krijgt. Bv hij mag niet spelen met die hond, hij moet wachten, is alleen ect ect. En bv met een tak afpakken en het lukt hem niet, word die echt nijdig..
Als ik het zo terug lees, leg ik het idd verkeerd uit.
@ Mika11 blaffen op commando heeft de vorige eigenaar al geleerd, alleen de stil knop nog niet
Eigenlijk is alles met trainen en trainen wel te leren. Hoe? Trainen met rust en rust en rust. Dit gaat niet in 1 dag en dit gaat niet opeens buiten dit gaat wel stapsgewijs en over een hele periode.
) en dan gelijk een klik want dat commando voerde hij immers gelijk uit en tja die klik brengt iets enorm lekkers dus hij kon wel even naar mij kijken. Ik gaf het lekkers en gelijk weer 'watch' en klik enz. In het begin had ik wel eens situaties dat ik te snel wilde gaan en dan moest ik echt omdraaien en van de situatie weg lopen maar dan weer wel met 'watch' klik beloning. Nu gaat het super goed als ik er maar mee bezig ben (en dat is vaak moeilijk als je 2 honden heb net als jij en ik dan zit je met aandacht verdelen) hij gaat al zelf naar een andere hond kijken en naar mij. Geen opwinding meer met uitvallen maar opwinding dat hij een hond ziet en dus wat lekkers van mij wil krijgen. Het is nu soms moeilijk om hem 'watch' uit te laten voeren omdat de andere hond gewoon niet meer interessant is.briitje schreef:Naar de wc gaan is het probleem niet. We hebben nog een andere hond en om de dag mogen ze mee naar bed. Samen maken ze er een potje van, dus vandaar. Als hij alleen in de woonkamer moet slapen, is er ook niks aan de hand. We hebben een bench, maar daar heeft die in het begin enkele keren ingezeten, maar dat hielp ook niet. Dus nu mag die gewoon los. De vorige eigenaar heeft voor ons gevoel alles bij elkaar gelogen. De rede dat hij weg moest, is omdat de eigenaar weer aan het werk ging. Dus eigenlijk was die daar nooit alleen. Misschien is dit ook de rede, dat die juist niet alleen kan zijn.
briitje schreef:@ tycho Hij heeft in de woonkamer gewoon een vaste plek. En de ene dag mij hij mee naar bed en de andere dag de teef. Zie er het probleem niet zo van in. Hij gaat niet in een bench, omdat wij vinden dat het niet nodig is. We hebben er meer nadelen mee met onze andere hond gehad. Deze claimde hij helemaal op en er mocht geen hond in de buurt van de bench komen. En als deze hond gewoon zijn vaste plek heb, waarom zou die dan in een bench moeten??
Een eindje terug schreef je ; ik heb nog eens zitten nadenken en schoten hoop dingen te binnen die denk toch wel een onderdeel van t probleem zijn. Hij piept/blaft namelijk niet alleen als die alleen moet zijn. Maar ook als die gescheiden van ons ligt. Of als we buiten lopen en een hond is sneller ed dan hem, dan gaat die ook keihard blaffen. Als hij de stok niet te pakken krijgt, gaat die ook blaffen. Denk toch allerlei dingen wat ermee te maken heeft..
Mijn gedachten gang is dan toch dat z'n halsband het meest consequent is... correct me if i wrong
Leffroi schreef:Elektronische halsband. Meestal hebben ze het na 2 keer wel gezien. Zielig? Mwoh, valt mee. Hoeveel stroom komt er immers uit een batterijtje?
Kuggur schreef:Leffroi schreef:Elektronische halsband. Meestal hebben ze het na 2 keer wel gezien. Zielig? Mwoh, valt mee. Hoeveel stroom komt er immers uit een batterijtje?
Stap 1. Schaf een tazer aan.
Stap 2. Gebruik hem op jezelf.
Stap 3. Wacht tot je je lichaam weer onder controle hebt (gaat hopelijk vanzelf).
Stap 4. Realiseer je hoeveel "stroom" er uit een batterijtje kan komen.
Leffroi schreef:Kuggur schreef:Stap 1. Schaf een tazer aan.
Stap 2. Gebruik hem op jezelf.
Stap 3. Wacht tot je je lichaam weer onder controle hebt (gaat hopelijk vanzelf).
Stap 4. Realiseer je hoeveel "stroom" er uit een batterijtje kan komen.
Lieve schat, weet jij het verschil wel tussen een taser en een blafbandje?
Kuggur schreef:Leffroi schreef:Lieve schat, weet jij het verschil wel tussen een taser en een blafbandje?
Het gaat niet om het verschil, het gaat om de overeenkomst (ze doen het beide op batterijtjes).
Lieverd.
) zelfs nu we er hangsloten aan hebben gedaan krijgt hij het voor elkaar.