[Discussie] Hond uitlaten, hoe vaak en hoe lang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

Re: [Discussie] Hond uitlaten, hoe vaak en hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:39

om 10.30 uur de eerste rondje 15 minuten( eerder wil ze niet moet je er letterlijk optillen als het aan ligt)
15.00 half uur 3 kwartier.
om 19.00 mee na de paarden waar ze tot 21.00 rondt rent en doet.
en daarna ligt ze in een zware coma en wil ze er niet meer uit.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:51

Ik ben meestal rond 10 uur uit bed. Dan gaan we naar buiten voor een poep en plas. Om 12,3, 6 en 9 uur ook.
1 keer per dag gaan we voor een rondje in het stadspark. Hoe laat verschilt want ik moet er echt de moed voor verzamelen (pleinvrees en angststoornis) op zondag gaan we met de buuf en haar hond met de bus naar het bos en maken we een grote wandeling. Als het flink regent of als er heel veel sneeuw ligt gaat ze op de bak. Bella wil dan niet naar buiten ondanks een trui of jas. Als ik bij mijn moeder ben dan kan ze de hele dag de tuin in naast de wandelingetjes.
Ik zou graag wat langere wandelingen maken maar helaas gaat dat nu mentaal en fysiek niet. Gelukkig lijkt haar dat niet veel te schelen. Nu is het winterstop maar anders doen we ook 1 keer in de week gedragstraining. Ik heb ook wel eens dagen dat ik noet mn bed uitkan vanwege mijn rug en heup maar gelukkig laat de buuf haar dan uit en kan ze op de bak.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:21

Elke dag lekker 2 uur rennen in het duin (vaak rond 10/12u) Dan rond 1900u nog een half uur wandelen :) Bij ons mogen ze ook de tuin in en uit lopen om evt. behoeftes tussen door te doen (en s'avonds voordat iedereen naar bed gaat) ;) Elke dag heeft één van de honden wel een trainingsdag of een 'aaiproject' (verpleeghuis) daarvoor worden ze ook nog eens uitgelaten. Dat duurt allebei ongeveer anderhalf uur.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:31

Wij hebben een duitse herder van bijna 2
Dit is ongeveer hoe wij het doen:
7.00 20 minuten
11.00 minimaal 1 uur, kan soms 2-3 uur zijn, mijn vader kan door omstandigheden niet werken en kan zo zijn hobby prima combineren met de hond uitlaten!
15.30 30-45 minuten
20.00 30 minuten
00.00 10 minuten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:26

ik loop drie keer daags 45 minuten tot 1,5 uur en 's avonds laat een tien minuten rondje.
hond is een 16 maanden oude rottweiler stuiterbal.