milo schreef:Van dat jaar dat weet ik inderdaad. Maar wat ik me nu dan afvraag: als je een hond uit het asiel haalt dan kan die toch nooit meer opgeëist worden door de vorige eigenaar? Dan is het twee weken de tijd en daarna klaar. Of niet?..
Ja
het asiel moet de eigenaar 2 weken de tijd geven, daarna is hij van het asiel en mogen zij hem plaatsen. Als je een dier zelf houd dan is dit idd een jaar, maar dan is het nog lastig, je moet aan kunnen tonen dat jij een jaar lang de kosten hebt betaald bijvoorbeeld, wil de vorige eigenaar er een zaak van maken dan kan dat nog heel ingewikkeld worden allemaal.
Heb je een dier gevonden en wil je hem houden dan kan je hem dus beter via het asiel adopteren dan ben je er zeker van dat de vorige eigenaar geen aanspraak meer op het dier kan maken.
@mindim, het enigste wat we kunnen doen is melding maken bij 144 en bij de gemeente, wij mogen geen honden ophalen waarvan de eigenaar bekend is, en mogen ook geen honden in beslag nemen. De hond in mijn voorbeeld ziet er niet slecht uit trouwens.
Wij hebben ons aan de regels te houden, en zijn niet bevoegd dus we kunnen niks, ook niet als hij er wel slecht uit ziet, dierenbescherming/dierenpolitie zijn daar voor, wij zijn er alleen voor om zwerf/zieke/gewonde dieren of dode huisdieren van A naar B te brengen en eerste hulp te verlenen.