Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:In de plaats waar ik woon hebben kennissen al meegemaakt dat mensen onder hun balkon stonden te loeren, om een raskat te jatten.
Het zal er aan liggen in wat voor regio je woont... maar hier zijn een heleboel loslopende katten besmet met al die ziektes waar een rasfokker zijn poezen tegen probeert te beschermen door ze niet los te laten lopen.
Dit zijn trouwens vaak extreem lieve katten (niet altijd hoor, we hebben ook wel eens van die spugende katjes gehad
)
zomers is hij heel veel buiten . ik woon wel op een boerderij , dus niet midden in het dorp . 
denk dat langharige katten sneller worden meegenomen ..? troi schreef:Wat voor ziektes bedoel je? Wij enten onze katten en in de 30jaar dat we buitenkatten hebben is er nog ooit een ziek geworden..
IndianRose_ schreef:ik denk dat, als ik een raskat zou hebben, ik zo'n omheining zou installeren dat ze een schoque krijgen als ze daardoor komen. Lijkt me wel veilig, niet?
dierenfan schreef:troi schreef:Wat voor ziektes bedoel je? Wij enten onze katten en in de 30jaar dat we buitenkatten hebben is er nog ooit een ziek geworden..
denk dat ze o.a. aids bedoeld. Een groot probleem onder de straatkatten (verwilderde katten) dat voornamelijk onderling verspreid wordt door paring of door vechten (wonden, speeksel). Katten die op tijd geholpen zijn en geen vechtersbazen zijn lopen eigenlijk maar een zeer klein risico om het ook te krijgen maar het risico is wel.
FlyAway schreef:IndianRose_ schreef:ik denk dat, als ik een raskat zou hebben, ik zo'n omheining zou installeren dat ze een schoque krijgen als ze daardoor komen. Lijkt me wel veilig, niet?
Dat lijkt inderdaad zo, maar vergis je niet. Stelen kan nog steeds en de batterijen van het zendertje raken een keer leeg en dat heeft de kat eerder door dan het baasje