Ondervoedde pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

buukske

Re: Ondervoedde pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:28

Hoe gaat dat dan als je een hond of pup wat in beslag genomen wordt een fijn thuis wil bieden?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:29

Wat goed dat je er wat aan hebt gedaan zeg! +:)+
Ik hoop dat ze de hondjes snel kunnen gaan helpen.

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:31

Zou het niet doen, omdat je een andere hond hebt. Als die pup parvo of iets anders ernstig onder de leden heeft, kan je eigen hond ook doodziek worden. Bel 144 voor de pup en kijk uit naar een gezonde puppy met je bejaarde hond in het achterhoofd.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:34

steffie eff het hele verhaal doorlezen, 144 is al gebeld, ze nemen de pup niet

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:36

Ik vind het wel super dat je er iets aan doet en deze honden zo hopelijk de kans krijgen op een beter leven +:)+
Schandalig dat mensen zo met hun dieren om kunnen gaan :n

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:37

buukske schreef:
Hoe gaat dat dan als je een hond of pup wat in beslag genomen wordt een fijn thuis wil bieden?

Als die honden zouden in beslag genomen worden en er uiteindelijk beslist wordt dat hij ze misschien niet meer terug mag moet er dan toch iets gebeuren met die dieren he, ze zullen daar niet in een hokje blijven zitten bij de inspectiedienst he, die zullen dan volgens mij in een asiel terecht komen waar ze later geadopteerd kunnen worden. En ja zieke dieren laten ze niet adopteren dus ik neem aan dat ze buiten wat mager zijn verder dan wel al gezond zullen zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:45

Super TS dat je het op deze manier hebt aangepakt en dat je niet alsnog gezwicht bent om die pup te gaan 'redden'. Voor die ene pup die je redt, komt er namelijk altijd wel weer 1 terug...
Valt me ook op dat ze allerlei redenen hebben waarom je moet bellen en niet kunt mailen voor vragen, andere internetprovider, laptop kapot...
Ik hoop dat de DB hier iets aan kan doen!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:46

super wat je hebt gedaan heb de advertentie ook gezien en je ziet al aan het beestje zijn oogjes dat die niet gezond is.
een pup hoort leven in te zitten hier zie je alleen maar een brok ellende.
ik hoop dat 114 er wat aan doet dat zulke mensen hiermee stoppen het zijn dieren geen gebruiksvoorwerpen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:17

Vindt eigenlijk dat de dierenbescherming best verkoopsites zoals marktplaats wat meer in de gaten mag houden als ze eens eventjes 'niks' te doen hebben.
Want er staan heel wat belabberde situaties op waarin dieren gehuisvest zijn. Helaas is er geen regelgeving voor hoe groot een hok moet zijn voor bepaalde dieren, wat eigenlijk jammer is. Ik zie soms konijnen op marktplaats staan die in kooien worden gehouden waar ze enkel een rondje in kunnen draaien en dat was het.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:58

ben blij dat je 144 hebt gebeld ts.. tuurlijk is het zielig maar de hele wereld zit helaas vol met deze verschrikkelijke mensen! als je er 1 red komen er weer 100 voor terug.. zolang de mensen de puppies mee nemen blijven ze produceren.. je kunt dus in dit geval idd beter de dierenbescherming en zelfs de politie er op af sturen zodat meteen alles bij de bron word aangepakt en de hele broodfok word opgedoekt

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:11

Misschien is het beter om dit topic te sluiten en te verwijderen? Of in iedergeval de reacties te verwijderen waar de plaatsnaam genoemd word... voor het geval dat die man gaat zoeken op internet... via een IP-adres kan je zo je woonplaats vinden.

Denk dat die niet blij zal zijn.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 18:25

Hij mag mij wel vinden hoor. Heb nergens spijt van en angst is een emotie die ik niet echt ken ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:30

het zou wel zonde zijn als de eigenaren de meest ondervoede pups wegmoffelt voor de DB komt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:37

Diep respect voor wat je gedaan hebt en je emoties even aan de kant geschoven hebt. :)
Ik ga dit even volgen en ben heel benieuwd wat er verder gaat gebeuren, mag dat ook via PB?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:40

Ik zie nu het topic pas, maar diep respect voor jou TS!
Hoop dat ze alle hondjes daar weghalen en dat ze een goed thuis krijgen!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:45

Goed gehandeld TS!
Ik ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt!
Hoop dat alle honden weggehaald worden en dat er naar een goed thuis gezocht word.

Verschrikkelijk hoe sommige mensen met dieren omgaan, en dat allemaal voor geld... :n

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:48

Ik zie nu de advertentie pas, wat een triest hondje

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:55

Colway schreef:
Ik zie nu de advertentie pas, wat een triest hondje

Ik ook, heb gans marktplaats afgezocht op stafford (8 pagina's ofzo) en schrokt echt van wat ik aantrof, leek meer dood dan levend.

Ts, je hebt het super aangepakt, je red hier niet één hond mee maar berzorgd meerdere dieren een betere toekomst. Je bent een topper!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:50

kiki1983 schreef:
Ik heb 144 gebeld en ze namen het zeer serieus en vonden ook dat deze hond werd verwaarloost. 144 heeft mij zelfs al teruggebeld met wat ze gaan doen maar denk dat het verstandiger is als ik dat hier niet plaats. Inmiddels gaat het om rond de 27 honden inc pups.

Jeetje! Super dat je het op die manier hebt aangepakt, hier kom je een stuk verder mee dan 1 pupje redden. Misschien is het pupje niet goed verzorgd, dat is in het beste geval, maar dit pupje kon wel een keer een levershunt hebben. vaak krijg je dan ook niet groeiende, kleine pups. en dan ben je verder van huis.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:39

erg goed gehandeld TS!! Ik zou nu wel vragen dit topic te verwijderen. Dat je geen angst kent oke, maar je weet tegenwoordig gewoon nooit meer welk soort mensen je treft.... ik zou geen risico nemen. Er wordt aan gewerkt zeer waarschijnlijk en dat is TOP!!!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:53

TS goed dat je actie onderneemt,heb je marktplaats ook getipt?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:59

Ongelofelijk dat mensen met deze manier van 'fokken' nog steeds bezig zijn..schandalig
Erg goed gehandeld TS

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:34

Debsey schreef:
Ongelofelijk dat mensen met deze manier van 'fokken' nog steeds bezig zijn..schandalig
Erg goed gehandeld TS

Omdat er nog steeds zeer veel mensen deze zielige (zijn het ook echt want ze zijn gewoon het lijdend deel van het verhaal) pups kopen van deze mensen of omdat er nog steeds veel mensen niet (willen) zien dat dergelijke pups ziek zijn maar alleen maar zien pup, stafford, jong, goedkoop dus die moet ik!

Gelukkig dat TS in elk geval verder kijkt. Het is zeker moeilijk ze te laten zitten maar voor elke pup die hun plaatsen fokken ze gewoon weer nieuwe...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:11

TS: ik hoop dat je ons een beetje op de hoogte kan houden zodra de dierenbescherming actie heeft ondernomen. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Je hebt echt heel goed gehandeld!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 14:06

Ik ben ook erg benieuwd hoe het allemaal afloopt. 144 had mij nog een keer gebeld om wat informatie door te geven en wat ze allemaal doen. Ben heel blij dat ze het zo serieus nemen.