Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sabrinagirl schreef:
dierenfan schreef:deze is wel degelijk veel te mager!! Kan zeker erger maar dat noemt men dan uitgemergeld.
Qua instanties hebben we er maar 1 in NL en dat is de dierenbescherming
dees_daan schreef:Als ze met haar en de hond naar de DA zin gegaan dan lijkt me dat de DA ook achter deze keuze staat. Ik kan de foto niet zien trouwens.
Ze doen dit echt niet zomaar, en als de DA op dat moment aangegeven heeft dat ze wel goed voor de hond zorgt en dat de hond de medische zorg krijgt die hij nodig heeft dan nemen ze de hond niet mee. Hoe zien de andere honden er uit?
geerke schreef:dierenfan schreef:deze is wel degelijk veel te mager!! Kan zeker erger maar dat noemt men dan uitgemergeld.
deze foto is gemaakt toen het bij jullie sneeuwde,ik weet niet wanneer dat was....hij is tussen toen en nu waarschijnlijk niet dikker geworden
Firedancer schreef:sabrinagirl schreef:
Het is lastig te zien met al die sneeuw, maar ik vind hem echt wel heel behoorlijk mager![]()
Ik mag hopen dat hij trouwens maar even buiten was om te wandelen en niet in die lichamelijke staat ook nog buiten moest blijven?
Of hij om zijn gewicht inbeslag genomen/ afstand van gedaan is is ook niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Het kan ook nog het de noodzaak voor een operatie te maken hebben...
uiteindelijk kan alleen zijn (voormalige) eigenaresse je uitsluitsel geven.
annnepannne schreef:het beestje was te mager, en dat was de schuld van de DA volgens jou?
maar bij de DA is de hond in beslag genomen?
lijkt mij dat het toch echt de schuld van de eigenaar.
aerdenhout1 schreef:annnepannne schreef:het beestje was te mager, en dat was de schuld van de DA volgens jou?
maar bij de DA is de hond in beslag genomen?
lijkt mij dat het toch echt de schuld van de eigenaar.
[qoute]Ja ze gingen eerst naar de da om te praten
Die vrouw kan er niks aan doen niemand
Beestje heb al paar keer maagtosie gehad en toen moest hij op speciaal dieet
aerdenhout1 schreef:Lijkt mij dat als dat al meerdere keren is gebeurd er ergens iets heel fout is in hoe het dier word gehouden?
Beetje vreemd verhaal als ik eerlijk ben.
Firedancer schreef:aerdenhout1 schreef:Lijkt mij dat als dat al meerdere keren is gebeurd er ergens iets heel fout is in hoe het dier word gehouden?
Nee hoor, volgens mij is dat niet zo. Soms heb je er een hond tussen zitten die gevoeliger is. Naar wat ik weet worden die honden dan vaak wel zodanig geopereerd dat de maag anders bevestigd wordt om herhaling zo veel mogelijk te voorkomen.
Misschien dat hij deze keer weer een torsie had en zijn baas hem niet meteen wilde laten opereren? Ik snap eigenlijk steeds minder van dit hele verhaal...
geerke schreef:dierenfan schreef:deze is wel degelijk veel te mager!! Kan zeker erger maar dat noemt men dan uitgemergeld.
deze foto is gemaakt toen het bij jullie sneeuwde,ik weet niet wanneer dat was....hij is tussen toen en nu waarschijnlijk niet dikker geworden
en de hond ken ik ook niet
Firedancer schreef:sweetheart schreef:Bedoel je soms een Bordeauxdog?
Ik vrees dat jij zelf niet veel kan doen. Als de eigenaresse het er niet mee eens is, zal ze zelf protest moeten aantekenen. Sterkte!
Als de eigenaresse uiteindelijk vrijwillig een afstandsverklaring getekend heeft, kan niemand er meer wat aan doen.
dierenfan schreef:deze is wel degelijk veel te mager!! Kan zeker erger maar dat noemt men dan uitgemergeld.
[/quote]
[/quote]
Sorry...ik was niet zo duidelijk
(ik woon in Frankrijk) Firedancer schreef:aerdenhout1 schreef:Lijkt mij dat als dat al meerdere keren is gebeurd er ergens iets heel fout is in hoe het dier word gehouden?
Nee hoor, volgens mij is dat niet zo. Soms heb je er een hond tussen zitten die gevoeliger is. Naar wat ik weet worden die honden dan vaak wel zodanig geopereerd dat de maag anders bevestigd wordt om herhaling zo veel mogelijk te voorkomen.
Misschien dat hij deze keer weer een torsie had en zijn baas hem niet meteen wilde laten opereren? Ik snap eigenlijk steeds minder van dit hele verhaal...
[/quote]
Sorry...ik was niet zo duidelijk
(ik woon in Frankrijk)[/quote]
dacht al wel zoiets.