Inbeslaggenomen hond help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:27

Als ze met haar en de hond naar de DA zin gegaan dan lijkt me dat de DA ook achter deze keuze staat. Ik kan de foto niet zien trouwens.
Ze doen dit echt niet zomaar, en als de DA op dat moment aangegeven heeft dat ze wel goed voor de hond zorgt en dat de hond de medische zorg krijgt die hij nodig heeft dan nemen ze de hond niet mee. Hoe zien de andere honden er uit?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:27

Colway schreef:
als baas grijp je dan toch in ondanks een eerdere maagtorsie?

Ze heb hem al veel meer eten gegeven om dikker te worden geloo ik

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:27

sabrinagirl schreef:

Het is lastig te zien met al die sneeuw, maar ik vind hem echt wel heel behoorlijk mager :(

Ik mag hopen dat hij trouwens maar even buiten was om te wandelen en niet in die lichamelijke staat ook nog buiten moest blijven?

Of hij om zijn gewicht inbeslag genomen/ afstand van gedaan is is ook niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Het kan ook nog het de noodzaak voor een operatie te maken hebben...

uiteindelijk kan alleen zijn (voormalige) eigenaresse je uitsluitsel geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:28

dierenfan schreef:
deze is wel degelijk veel te mager!! Kan zeker erger maar dat noemt men dan uitgemergeld.

Qua instanties hebben we er maar 1 in NL en dat is de dierenbescherming ;)

deze foto is gemaakt toen het bij jullie sneeuwde,ik weet niet wanneer dat was....hij is tussen toen en nu waarschijnlijk niet dikker geworden :7

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:29

dees_daan schreef:
Als ze met haar en de hond naar de DA zin gegaan dan lijkt me dat de DA ook achter deze keuze staat. Ik kan de foto niet zien trouwens.
Ze doen dit echt niet zomaar, en als de DA op dat moment aangegeven heeft dat ze wel goed voor de hond zorgt en dat de hond de medische zorg krijgt die hij nodig heeft dan nemen ze de hond niet mee. Hoe zien de andere honden er uit?

Die zijn wel goed op gewicht
Mischien is het wel heel dom wat k nu ga zeggen
Mischien waren het geen echte agenten
Want ze waren niet in en politieauto en 2 van hun hadden geen uniform aan

Heb dit nog nooit eerder meegemaakt namelijk

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:30

geerke schreef:
dierenfan schreef:
deze is wel degelijk veel te mager!! Kan zeker erger maar dat noemt men dan uitgemergeld.

deze foto is gemaakt toen het bij jullie sneeuwde,ik weet niet wanneer dat was....hij is tussen toen en nu waarschijnlijk niet dikker geworden :7

Dit was voor de kerst nog nee niet dikker geworden nee

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:30

Mag ik vragen of je erbij geweest bent?

Hebben ze zich geidentificeerd?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:31

Firedancer schreef:
sabrinagirl schreef:

Het is lastig te zien met al die sneeuw, maar ik vind hem echt wel heel behoorlijk mager :(

Ik mag hopen dat hij trouwens maar even buiten was om te wandelen en niet in die lichamelijke staat ook nog buiten moest blijven?

Of hij om zijn gewicht inbeslag genomen/ afstand van gedaan is is ook niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Het kan ook nog het de noodzaak voor een operatie te maken hebben...

uiteindelijk kan alleen zijn (voormalige) eigenaresse je uitsluitsel geven.

Dat wet ik niet of het om om alleen het gewicht gaat

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:32

Firedancer schreef:
Mag ik vragen of je erbij geweest bent?

Hebben ze zich geidentificeerd?

Dat weet ik niet of ze dat gedaan hebben
Ik zag het gebeuren alemaal
Heb niks gehoord wat ze zijden

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:33

annnepannne schreef:
het beestje was te mager, en dat was de schuld van de DA volgens jou?
maar bij de DA is de hond in beslag genomen?

lijkt mij dat het toch echt de schuld van de eigenaar.

[qoute]Ja ze gingen eerst naar de da om te praten
Die vrouw kan er niks aan doen niemand
Beestje heb al paar keer maagtosie gehad en toen moest hij op speciaal dieet[/quote]

Is het niet zo dat bij een maagtorsie, ze moeten worden geopereerd?
Lijkt mij dat als dat al meerdere keren is gebeurd er ergens iets heel fout is in hoe het dier word gehouden?
Beetje vreemd verhaal als ik eerlijk ben.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:35

aerdenhout1 schreef:
annnepannne schreef:
het beestje was te mager, en dat was de schuld van de DA volgens jou?
maar bij de DA is de hond in beslag genomen?

lijkt mij dat het toch echt de schuld van de eigenaar.

[qoute]Ja ze gingen eerst naar de da om te praten
Die vrouw kan er niks aan doen niemand
Beestje heb al paar keer maagtosie gehad en toen moest hij op speciaal dieet

Is het niet zo dat bij een maagtorsie, ze moeten worden geopereerd?
Lijkt mij dat als dat al meerdere keren is gebeurd er ergens iets heel fout is in hoe het dier word gehouden?

Beetje vreemd verhaal als ik eerlijk ben.[/quote]

Ja ik weet ook niet alles hoor hoe het gegaan is dit is wat ik weet

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:36

aerdenhout1 schreef:

Nee hoor, volgens mij is dat niet zo. Soms heb je er een hond tussen zitten die gevoeliger is. Naar wat ik weet worden die honden dan vaak wel zodanig geopereerd dat de maag anders bevestigd wordt om herhaling zo veel mogelijk te voorkomen.

Misschien dat hij deze keer weer een torsie had en zijn baas hem niet meteen wilde laten opereren? Ik snap eigenlijk steeds minder van dit hele verhaal...

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:38

Firedancer schreef:
aerdenhout1 schreef:

Nee hoor, volgens mij is dat niet zo. Soms heb je er een hond tussen zitten die gevoeliger is. Naar wat ik weet worden die honden dan vaak wel zodanig geopereerd dat de maag anders bevestigd wordt om herhaling zo veel mogelijk te voorkomen.

Misschien dat hij deze keer weer een torsie had en zijn baas hem niet meteen wilde laten opereren? Ik snap eigenlijk steeds minder van dit hele verhaal...

Ik weet ook niet alles wat er is gebeurd wat ik nu zeg dat weet ik alemaal

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:38

geerke schreef:
dierenfan schreef:

Bij mij sneeuwde? Vast een foutje, hier heeft niet eens sneeuw gelegen ;) en de hond ken ik ook niet ;)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:40

Ik kan de foto helaas niet zien.

Firedancer schreef:
sweetheart schreef:
Bedoel je soms een Bordeauxdog?

Ik vrees dat jij zelf niet veel kan doen. Als de eigenaresse het er niet mee eens is, zal ze zelf protest moeten aantekenen. Sterkte!

Als de eigenaresse uiteindelijk vrijwillig een afstandsverklaring getekend heeft, kan niemand er meer wat aan doen.

Klopt! Ik ging er even vanuit dat ze dat niet gedaan heeft, volgens de TS, maar je hebt helemaal gelijk.

Maar ik snap het even niet meer. Begrijp ik het goed, dat de eigenaresse met de hond naar de DA ging en dat hij daar in beslag is genomen?

aerdenhout1

maar TS juist omdat je eigenlijk niet precies weet wat er aan de hand is, maakt het verhaal wel erg warrig.

marleen_usar

Misschien had ze geen geld voor een operatie, verhaal is moeilijk te volgen.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 03-01-13 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:41

dierenfan schreef:
Bij mij sneeuwde? Vast een foutje, hier heeft niet eens sneeuw gelegen ;) en de hond ken ik ook niet ;)

hahaha.... hier ook niet _O-

Firedancer

Re: Inbeslaggenomen hond help

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:41

TS iedereen kan hier blijven gokken, maar ik denk toch echt dat je helaas helemaal niets kunt doen.

Je bent geen "partij" in dit verhaal, juridisch gezien al helemaal niet.

Deze mevrouw zal toch echt voor zichzelf moeten opkomen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:42

Firedancer schreef:
TS iedereen kan hier blijven gokken, maar ik denk toch echt dat je helaas helemaal niets kunt doen.

Je bent geen "partij" in dit verhaal, juridisch gezien al helemaal niet.

Deze mevrouw zal toch echt voor zichzelf moeten opkomen.

Juist, dat bedoelde ik ook te zeggen. :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:42

dierenfan schreef:

deze foto is gemaakt toen het bij jullie sneeuwde,ik weet niet wanneer dat was....hij is tussen toen en nu waarschijnlijk niet dikker geworden :7[/quote]

Bij mij sneeuwde? Vast een foutje, hier heeft niet eens sneeuw gelegen ;) en de hond ken ik ook niet ;)[/quote]

ik bedoelde bij jullie in Nederland :D Sorry...ik was niet zo duidelijk ;) (ik woon in Frankrijk)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:43

Firedancer schreef:
aerdenhout1 schreef:

ik snap er ook niets van. Te mager hoeven ze niet voor te worden geopereerd. Een torsie dan kan het een half uur t/m 1 á 2 uur? max duren voordat je echt in gegrepen moet hebben voordat de hond dood is. Dus dan zouden die mensen exact op tijd gekomen zijn om de hond in beslag te nemen? Dat zou ik wel een knappe timing vinden. Echter de hond is in beslag genomen en aldus TS moest deze ook direct geopereerd worden. Iets moet er dus wel aan de hand zijn maar dat blijft gissen denk ik zo

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:43

Mijn hond heeft een maagtorsie gehad. (langharige duitse herder) Moest onmiddellijk met spoed geopereerd worden en daarna is de kans op een torsie bijna nihil, want ze bevestigen de maag met een soort "vislijn" aan de ribben, zodat die niet meer kan kantelen.
Daarna met pillen, rust en goed voer (ook pillen tegen luchtvorming in de maag) weer op gang komen, na een maand hoefde hij geen pillen meer. Mijn hond is er gewoon weer bovenop gekomen. Het komt vaker voor bij honden met een brede borst, bij kleine hondjes nagenoeg niet. De Da zegt dat het een gevolg van te schrokkerig , veel eten in één keer kan komen, en ook na heel druk spelen na het eten, maar bewezen is dit niet. Er wordt wel altijd aanbevolen 3 keer per dag voer te geven.

De foto van de hond in kwestie kan ik niet bekijken, maar ik denk echt dat de hond niet zomaar in beslag wordt genomen, daar gaat echt wel een onderzoek en waarschuwingen aan vooraf.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:44

De dierenpolitie kwam eerst naar die vrouw toe en gingen ze praten
Daarna gingen ze naar de da toe en vanuit daar is hij mee genomen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:44

geerke schreef:
dierenfan schreef:

Bij mij sneeuwde? Vast een foutje, hier heeft niet eens sneeuw gelegen ;) en de hond ken ik ook niet ;)[/quote]

ik bedoelde bij jullie in Nederland :D Sorry...ik was niet zo duidelijk ;) (ik woon in Frankrijk)[/quote]

:D dacht al wel zoiets.