Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
of een hekje?

*
Dus het is wel goed dit niveau. Honden zijn ook nog niet altijd echt strak aan het werk in aanwezigheid van andere honden, overblijfseltje uit hun verleden, maar we oefenen door..
Neej schreef:Even een trainingsvraagje.. Mijn spanieltrainer was van mening dat je een hond "vooruit" leert door 'm te laten zitten, op afstand een dummy te (laten) gooien zodanig dat de hond het ziet, je geeft commando+gebaar voor vooruit en vóórdat de hond bij de dummy is dat ding weer weg te halen..
Ik merkte zelf dat ik daar wat moeite mee had.. Ik vind het maar raar om de hond "nergens" naartoe te sturen, en buiten dat was ik bang dat Ol ook geen interesse meer zou gaan tonen in markeerapporten oid.. Hoe zien jullie dat?

met een dummie of lekkers ofzo, zodat ie met succes uitgestuurd wordt, ipv "loos". Denk dat mijn toenmalige trainer dat ook baseerde op de C-proef, maar ik vond het helemaal niet logisch klinken iig..
Meneer is super slim en etensverslaafd dus ik denk nog een week oefenen en dan zit het erin. Ontzettend leuk om te doen!
(gedachtengang van Balu)
Neej schreef:Ja zie je, dat dacht ik dus ook! blij dat ik niet gek ben, dat ik dat dacht
Ik heb het thuis met trainen ook altijd zo gedaan zoals jij omschrijft DeLabradormet een dummie of lekkers ofzo, zodat ie met succes uitgestuurd wordt, ipv "loos". Denk dat mijn toenmalige trainer dat ook baseerde op de C-proef, maar ik vond het helemaal niet logisch klinken iig..
Markeer staat los van vooruit sturen en daarnaast (althans zo zie ik het) wordt de hond juist afgestraft door de dummy weg te halen, terwijl ie dan just wel heel netjes heeft gemarkeerd.
Het is wel weer goed gekomen.
Yes, yes, yes de heup en elleboog uitslag van Robin is binnen!
, ze werken tegenwoordig zo graag en pikken het nu zo goed op, echt fijn!
Robin heeft een ZG behaald.