Mijn arme kat is nog buiten - Vuurwerk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:47

Ik heb 6 jaar terug op 27 dec kat uit het asiel gehaald. Wou hem de eerste weken binnen houden. En prompt is hij oudjaarsnacht naar buiten gevloept via de voordeur! En je raad het nooit volgende dag zat meneer in de achtertuin te miauwen waar hij een flink blok voor om moest lopen. (ingang van het pad zit straat achter het huis. Dus als die kat zelfs thuis kom dan komt het met die van jou helemaal goed!!

Creatas

Re: Mijn arme kat is nog buiten - Vuurwerk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:54

Schuurtje openzetten, of de deur even op een kier.. Hij schiet dan heus wel een keer naar binnen (misschien weet je het dan niet eens).

Geen idee of ze daar veel afsteken? Komt de kat al veel langer buiten?
Mijn katten zijn niet binnen te houden (zelfs vanavond niet) en die hebben echt wel een eigen stekje waar ze wegkruipen tot het over is..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:55

LZP -> BB

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:00

De mijne zitten vandaag veilig binnen, eentje onder de chillpillen want dat is zo'n paniekzaaier!

Ik duim voor je dat hij nog binnenkomt TS. Misschien kun je inderdaad een schuurdeur openzetten, misschien een bakje vlees daar zetten... Maar ik denk dat hij wel slim genoeg is om zelf een veilig heenkomen te zoeken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:03

Balen! :( Ik mis er ook nog eentje, echt niet leuk! Zit aldoor naar buiten te kijken.. :(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:04

fijn, een kat die voor de nacht naar buiten gepletterd word.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:11

spicegirl, da's geen fijne opmerking. Het gaat ook helemaal niet daarover.

TS; ik zou me geen zorgen maken. Mijn kat zit ook altijd buiten en met onweer of vuurwerk loopt die altijd weg, gaat dan in de schuur zitten of onder het dichte gebladerte om te schuilen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:14

Ik mis er 4 :+

Gewoon lekker buiten, doen waar ze zich het prettigste bij voelen. Je kan wel je uiterste best doen om zo'n beest binnen te houden maar als hij zich liever ergens afzondert en later weer terugkomt.. Wie ben ik dan om te zeggen dat ze binnen moeten blijven.

9 van de 10 keer komen ze de volgende dag weer terug.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 31-12-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:17

spicegirl schreef:

Tegen wie heb je het?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:17

Ga er maar vanuit dat hij nu ergens heel stil en klein in een hoekje gedoken zit en daar pas weggaat als alles morgen weer rustig is. Mijn kat deed dat binnen ook altijd op oudjaarsdag, dook ergens weg en kwam niet tevoorschijn voordat het rustig was. Gelukkig wonen we nu buiten het dorp en hoor je niet zoveel van het geknal binnen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:18

Mijn 2 mannen van bijna 8 maanden liggen lekker binnen, nadat ze de hele dag buiten hebben gelopen. Ik woon op het platteland maar rondom werd wel aardig geknalt, ze maken er niet veel van. De paarden hier trouwens ook niet, alles is relaxed.

Mijn katten zijn altijd nog 's avonds en 's nachts binnen omdat ze zo jong zijn, maar dat vind ik nu wel prettig. Ik ben er vanavond om 12u alleen zelf niet, ik laat een gordijn open en zet de radio aan. Ze hebben elkaar en genoeg plekjes in huis waar ze zich kunnen verstoppen mochten ze wel bang worden, maar zo zien ze er niet uit.

Ik hoop dat de katten die nog buiten lopen nog veilig thuis komen straks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:27

spicegirl schreef:

Die van ons worden 's avonds ook buiten gezet. Hebben geen zin om elke ochtend eerst de bende op te ruimen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:31

love_western schreef:
spicegirl schreef:

Die van ons worden 's avonds ook buiten gezet. Hebben geen zin om elke ochtend eerst de bende op te ruimen

Slopen ze je living?

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:24

Kim_Evendi schreef:
Hier precies hetzelfde probleem...kat ging vanmorgen rond 8 uur naar buiten en is niet meer terug gekomen...
Het is nogal een schijtebak...dus hoop dat ie een veilig plekje heeft gevonden.

Mijn kat is ook een schijtlaars :') .. Hij kan al in de stress zijn als iemand iets laat vallen ofzo.. Dus nu zal hij wel helemaal ernstig gestresst zijn.
Tegen de tijd dat hij dan wel weer binnenkomt gaat hij dan op allemaal plekjes zitten waar hij niet mag zitten van mijn vader enzo -O-

Heb de hoop dat hij nog binnenkomt een beetje opgegeven inmiddels.. Vanaf 7 uur is hier niemand meer thuis dus dan kan het sowieso niet meer.. :(
Laat ik er maar niet te veel aan denken en er vanuit gaan dat hij morgen gewoon aan komt wandelen, met heel veel honger :')

Zucht.. ;(

Alle lieve katteneigenaren hier: een KNALLENDE ( :') , grapje) jaarwisseling en het allerbeste voor 2013!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:28

Bah, kan me voorstellen dat je je rot voelt. Heb onze kat ook al twee dagen binnen, vind ie niet leuk, maar helaas pindakaas voor 'm.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:30

Even off topic..

Spicegirl ja, inderdaad. De kat wordt er 's nachts uitgezet. Zou het uiteraard liever anders zien maar het moet van mijn vader. Hij is zacht gezegd geen kattenliefhebber en zeer wantrouwig naar onze kat toe, enorm veel problemen daarover. Kat lief vind het trouwens niet erg, weet precies wanneer hij naar binnen mag (8 uur 's ochtends meestal als iedereen opstaat) en geeft dan 's avonds altijd zelf aan dat hij naar buiten wil :j.

Zodra ik op mezelf woon, wat niet lang meer zal duren, schaf ik gewoon een kattenluik aan ;).

Mavelle, nee dat vinden ze dan niet leuk he, die van jou al hartverscheurend aan het miauwen geweest? :p Zou die van mij vast gedaan hebben als hij tenminste binnen was geweest..
Laatst bijgewerkt door Boetjewoor op 31-12-12 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:36

Zet anders nog even op een paar plekken wat bakjes met wat brokjes (donker hoekje, schuur etc).

Ik had ze hier ook wel verwacht, maar niks hoor..

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:37

Creatas, dat is wel een goed idee inderdaad. Ga ik meteen ff doen!
Pff balen he, ik zie gewoon helemaal voor me hoe hij ergens bang zit te wezen in een hoekje..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:38

Die van mij is net binnen, die gaat dus niet meer buiten vandaag. :)
En afgezien van de winter, wílt die niet eens binnen blijven 's nachts. :)

Hij komt morgen wel weer opdagen TS, wees maar niet te ongerust. Hij zal zich wel verstoppen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:38

Beter stil en bang in een hoekje dan stuiterend de straat over ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:40

Je vaders beleid - 's nachts buiten - zal de kat niet heel vervelend vinden. Ze zijn namelijk het liefst 's nachts buiten.
Dan zijn er minder fietsers, kinderen, auto's... veel minder stress dus (mijn kat verstopt zich vaak voor elke voetganger, al is het niet zozeer angst want ze blijft ook weleens rustig zitten, maar heeft er gewoon geen zin in denk ik. En dan overdag lekker lui op de bank binnen.
Dus dat is niet zo heel zielig hoor :) Wel is het fijn als ze een hokje heeft waar ze in kan, uit de wind en droog. Het mooist is als dat hokje niet op de grond staat, dat is kouder. Iets erboven enof stro en kranten eronder scheelt veel. Ik heb voor haar een huisdierenkruik, 7min in de magnetron en het geeft een paar uur warmte af. Dit zou je erin kunnen doen. Ze hebben dat niet zo nodig, uit de wind en regen is genoeg, maar dat zit tussen mijn oren :D

Creatas schreef:
Zet anders nog even op een paar plekken wat bakjes met wat brokjes (donker hoekje, schuur etc).

Ik had ze hier ook wel verwacht, maar niks hoor..

Een kat zal niet eten als ze bang is hoor. Ze komt wel weer, als de boel rustig is en dan heeft ze ook weer rust om haar buikje vol te eten.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:44

Hahah Creatas inderdaad :'), dat zal hij niet doen denk ik.

F_Orumster ik heb in de schuur een kattenluik gemaakt, en in de schuur staat (van de grond af :j) en met isolatiemateriaal eromheen, een heel mooi pluizig mandje. En wie gaat daar nou net NIET in? Juist :P de kat.. Haha. Hij gaat gewoon liggen waar hij zelf wil, heb al op verschillende plekken in de tuin mandjes gezet en weer weggehaald, vond dan zwarte haren erin terwijl onze kat rood is haha :'). Zijn favo plaatsjes zijn plantenbakken :'), daar ligt hij nu helaas ook niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:46

Heel herkenbaar. Mijn kat heeft een diepe doos die ze 1 week geweldig vond en een kattenmand, maar ze ligt het liefst op mijn naar paard en naar mij stinkende, oude jas.
Maar je hoeft je niet schuldig te voelen dat je pa haar naar buiten wilt, ze zal het fijn vinden :)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:51

Ja klopt hij geeft het ook zelf aan dat hij er 's avonds uit wil :j. Als ik hem vannacht binnen had kunnen houden, was dat sowieso tegen zijn wil in geweest. Dus begreep die opmerking van Spicegirl niet helemaal :').

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:53

Mijne wil helaas ook niet naar binnen :( zit me toch ergens niet lekker hoor..