Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:09

loes-freke schreef:
xChou schreef:
dat heb je met circus ook :D

Wat heb ik met circus ook? Dat olifanten in kudde's staan? Nee, totaal niet.

Hier een beeld van hoe die olifanten die 'leuke' kunstjes aan moeten leren.
[ Afbeelding ]

ik ben bij trainingen geweest maar DIT nog NOOIT gezien. (ik heb alles door lopen)
welk jaar en en welk land, india?? (daar worden ze met een half jaar/jaar gebruikt om mensen te vervoeren) buiten europa in iedere geval, europa heeft zijn eigen dieren voor hun eigen circus.
ik denk dat foto is van net als de dieren bescherming van de jaren 70 is of zo, blijven terug komen.
zo wordt niet in europa gedaan en ik kan het weten.

Volgens mij is het in Nederland hoor, ten minste ik geloof dat ik dat gezien heb. Maar buiten alles om, sta ik nog steeds achter mijn mening.

loes-freke

xChou schreef:
Mijn paard laat duidelijk merken dat zij het rijden leuk vind hoor, en bij ons staat lol voorop. Ik ben geen persoon dat graag Z2 gaat rijden, ik rijd dan ook zeer weinig wedstrijden én alleen op de manege. :) Dus niet al te snel oordelen graag.

Kijk eens even naar de foto uit m'n vorige post, dit is niet diervriendelijk en zo behandel ik mijn paard dus niet.

en wij de circus dieren niet.

xChou

Re: Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Dus jij bent iemand die een circus heeft / er werkt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:10

Het vergelijken van olifanten met paarden bewijst maar weer hoe weinig kijk sommige mensen hier op hebben. Paarden in Nederland zijn gedomesticeerd. Olifanten blijven wilde dieren.
Iets met appels en peren vergelijken...

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:11

Cayenne schreef:
Het vergelijken van olifanten met paarden bewijst maar weer hoe weinig kijk sommige mensen hier op hebben. Paarden in Nederland zijn gedomesticeerd. Olifanten blijven wilde dieren.

Ik ga met je mee, je hebt helemaal gelijk! Helaas begrijpt niet iedereen dat hier.

loes-freke

xChou schreef:
Volgens mij is het in Nederland hoor, ten minste ik geloof dat ik dat gezien heb. Maar buiten alles om, sta ik nog steeds achter mijn mening.

maar niet voor circus want in nederland worden ze NIET getraind, en juiste land zeg ik ook niet, om narigheid te voor komen.

drae

paarden zijn al ''mak gemaakt'' en wordt nu gezien als huisdier. Kan je vrij weinig meer aan doen.
Lijkt me geen goed idee als dat met meer dieren ( zoals leeuwen olifanten giraffen tijgers enz) gebeurt.

Ben blij dat de dieren uit circussen zijn omdat de meeste (dus niet allemaal !!) gewoon simpelweg geen goed leven hebben.
Alleen bang waar deze dieren nu heen gaan.

Maarja zo kan je over zoveel dingen gaan nadenken die eigelijk gewoon niet goed zijn (plofkippen, megastallen, dolfinaria, kiloknallers, onverdoofd slachten kortom het vlees wat wij op ons bord krijgen en de dieren aan wie wij ons vermaken)

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:12

kijk ook eens op wakkerdier.nl
kan je veel over het vlees op je bord te weten komen.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:13

Dat is helemaal waar hoor. :) Ik ga niet eens meer naar circussen omdat ik als klein meisje het al vreselijk vond om een olifant aan een ketting te zien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:13

xChou schreef:
[ Afbeelding ]

Je gooit een foto op internet zonder het verhaal erachter te weten.
Wie zegt dat die een foto is van een trainingsituatie?
Verklaring van de foto kan meerdere zijn.
Ik durf zelfs te beweren dat dit een situatie is om een kalf leren om simpelweg overeind te komen.
Gezien de leeftijd van het dier gaat het om een KALF. Een jong dier. Niet in staat om ook maar enige training buiten de opvoeding van zijn moeder op te nemen.

Kan een foto zijn waarin het dier geholpen wordt om te gaan staan. Om te mesten, te plassen, te eten...
Impliceren dat het gaat om een situatie waarin een dier getraind wordt om een oefening te gaan doen in een circus? Weet je heel zeker waar het op deze foto om gaat? Durf jij vragen te stellen naar het waarom, ipv dingen het internet op te kwakken zonder dat je daar zeker van bent?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:14

xChou schreef:
Dat is helemaal waar hoor. :) Ik ga niet eens meer naar circussen omdat ik als klein meisje het al vreselijk vond om een olifant aan een ketting te zien.

Aha, nu wordt alles duidelijk. Je gaat dingen interpreteren omdat je iets in je hoofd hebt zitten.
En dat is NIET correct.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:19

Ik vind het zielig en ik vind dat ik die mening mag hebben toch?

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:19

Cassidy schreef:
xChou schreef:
[ Afbeelding ]

Ik durf zelfs te beweren dat dit een situatie is om een kalf leren om simpelweg overeind te komen.
Gezien de leeftijd van het dier gaat het om een KALF. Een jong dier. Niet in staat om ook maar enige training buiten de opvoeding van zijn moeder op te nemen.

Kan een foto zijn waarin het dier geholpen wordt om te gaan staan. Om te mesten, te plassen, te eten...
Impliceren dat het gaat om een situatie waarin een dier getraind wordt om een oefening te gaan doen in een circus? Weet je heel zeker waar het op deze foto om gaat? Durf jij vragen te stellen naar het waarom, ipv dingen het internet op te kwakken zonder dat je daar zeker van bent?

Het was training voor in het circus, dit stond bij de foto.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:20

xChou schreef:
Dus jij bent iemand die een circus heeft / er werkt?

zie vorige posten, ik heb bij circus herman rens gewerkt, voor de door van diana en herman.
toen was het nog van zijn vader. (was soms als gebroeders van toor er waren, hete het bassie en adriaan circus)
daar vandaag ben ik naar de trainingen en op fok gegaan om te kijken hoe het daar toe ging ook een jaar geweest.
xChou schreef:
Cayenne schreef:

Ik ga met je mee, je hebt helemaal gelijk! Helaas begrijpt niet iedereen dat hier.

ook alle dieren kan je eten, tegenwoordig eten ze ook al sprinkhanen en meel wormen.
zo zie ik het dus niet.

appel en peren vergelijken doen jullie ook met (wilde dieren die niet in het wilt geboren zijn), circus dus

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:21

xChou schreef:
Ik vind het zielig en ik vind dat ik die mening mag hebben toch?

Aha, gaan we die kant uit? Dan wil ik je graag naar deze website verwijzen:

http://www.wikihow.com/Form-an-Opinion
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 31-12-12 02:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:23

loes-freke schreef:
ook alle dieren kan je eten, tegenwoordig eten ze ook al sprinkhanen en meel wormen.
zo zie ik het dus niet.

appel en peren vergelijken doen jullie ook met (wilde dieren die niet in het wilt geboren zijn), circus dus

Alle dieren kun je eten? :') Daar klopt dus helemaal niets van.
Lees anders even wat feiten.

En wilde dieren blijven wild. Of ze nou in het circus of in je achtertuin geboren zijn.
Dat zit nou eenmaal in de genen en het instinct.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:25

xChou schreef:
Het was training voor in het circus, dit stond bij de foto.

welk jaar?
weer zo'n wakker dier foto?

plofkippen, lol jaren 90 bestaat niet meer omdat niet mag.
(oke 5jr geleden)

zo heeft wakker dier nog meer leuke foto's uit de jaren 80 en 90.
o zo zielig.

Cassidy schreef:
xChou schreef:
[ Afbeelding ]

netjes gezegt.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:26

Cayenne schreef:
loes-freke schreef:
zo zie ik het dus niet.

Alle dieren kun je eten? :') Daar klopt dus helemaal niets van.
Lees anders even wat feiten.

En wilde dieren blijven wild. Of ze nou in het circus of in je achtertuin geboren zijn.
Dat zit nou eenmaal in de genen en het instinct.

dus een paard ook :P ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:27

:') Ik geef het op. Je wilt het gewoon niet begrijpen.
Lees even iets over de domesticatie. Genoeg over te vinden op wikipedia.
Ik ga slapen :Z

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:29

ik doe met je mee als kalf is geboren, oeps koeien horen ook bij wild ze stammen af van de ossen, maar ja mens plezier, lekkere pap eten en melk drinken.
mens plezier omdat wij het lekker vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:31

Lieve Chou

Ik bespeur een aversie in je berichten tegen het feit dat er dieren zijn die voor het vermaak van de mens op moeten treden. Of tentoon gesteld worden in een dierentuin.

Laat ik daarop een antwoord geven.

"For in the end, we will conserve only what we love. We will love only what we understand. We will understand only what we are taught."

Vrij vertaald: we gaan alleen conserveren waar we van houden. We houden alleen van dat wat we begrijpen. En we gaan alleen begrijpen wat ons is geleerd.

Menig circus en menig dierentuin is het begin van een leerproces. Want om uiteindelijk echt te gaan begrijpen waar het bij olifanten om gaat, daar moet je voor naar Afrika. Dat is niet te leren met een bezoekje aan de dierentuin of een het circus. Dat bezoekje aan dat circus kan daar echter wel het begin van zijn....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 31-12-12 02:33, in het totaal 2 keer bewerkt

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:32

Ik help/werk mee bij een circus.....
Daar hebben ze wilde dieren....
Tijgers Kamelen olifanten paarden etc....

Heb nog nooit in die tijd dat ik er help/werk nare dingen gezien of meegemaakt. En dat is nu al 2 jaar zo.

Ik snap best het standpunt van wilde dieren de tent uit. Maar vergeet niet dat alle huisdieren afstammen van wilde dieren en gedomesticeerd worden door de mens...

Maar dan ook geen demonstraties etc meer in dierentuinen /roofvogelshows of het dolfijndomein in dolfinarium voerpresentaties etc....
En zoals hier eerder ook genoemd is een paard hoort ook niet op stal/ stand te staan ,vaak ook heel lang zeker nu in de winterperiode....
Vraag mij af hoe het eigenlijk zit met de paarden van de mensen die tegen wilde dieren in de tent zijn. Hoe houden die hun dieren ? Jullie zitten toch ook op of achter je paard, van nature hoort dat niet. Is een 'kunstje' wat de mens aanleert. Net zoals dat er zulke dingen gevraagd wordt aan de dieren in het circus. Een paard is en blijft ook een 'wild' dier.

franka75 ik ben benieuwd naar jou foto's zou je mij die kunnen pben? Ben een aantal keer hier geweest en is mij nooit opgevallen/gezien.

Ook een olifant kan heel lang zonder water kijk maar naar die woestijnolifanten in afrika.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:42

De olifanten in het wild zijn zeer zeker in gevaar.

Wil je weten wat daar aan gedaan wordt? Kijk hier

[LN] Dame Daphne Sheldrick on Love, Life and Elephants

jij gaat met je veroordeling over het feit dat er dieren in circussen optreden niet ervoor zorgen dat er meer leefruimte voor ze komt in Afrika.
Sterker nog, de doorsnee olifant die je in een circus tegenkomt is Indisch.
En hoezeer ik sympathie heb voor de individuen die uiteindelijk in de USA in de Elephant sanctuary terecht komen, denk ik toch dat je uiteindelijk meer effect boekt bij de geboorteperking van de Afrikaanse bevolking, en het voorzien van voldoende voedsel aldaar, ipv het veroordelen van het feit dat er Olifanten zijn die in het circus optreden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 31-12-12 02:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:48

Ik geef het op. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:49

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 31-12-12 02:51, in het totaal 1 keer bewerkt