Kat met 2 poten ... katwaardig leven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anakin leidt een kat-waardig leven

Ja
68 (56%)
Nee
53 (43%)

Totaal aantal stemmen: 121

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:38

Bassenqua schreef:
lor1_1984 schreef:
Klopt, maar als het beestje bij mij geboren zou zijn, had ik hem alsnog laten inslapen. ;)
Gewrichten van de pootjes hebben wel degelijk wat te verduren, omdat ze de hele handel moeten ondersteunen.
Slijten zal minder snel gaan dan bij een rottweiler, maar slijtage ontstaat hoe dan ook wel.

Wat een vreemde gedachtengang hebben sommige mensen toch. Jij zegt dus eigenlijk dat bij mij de spuit er ook in moet ? Mijn gewrichten zijn namelijk ook versleten, jij zegt nu dus dat ik een mensonwaardig bestaan heb ? Laat ik daar nou zelf een ander idee over hebben, ondanks dat mijn gewrichten versleten zijn doe ik alles, geen pijnstilling nodig en ik heb geen beperkingen.......WAAR GAAT DIT OVER ? Zo verschrikkelijk kortzichtig en beledigend.

Goed lezen, ik zeg nergens dat jij geen menswaardig leven kan leiden. :n
Enkel dat ik dit geen dierwaardig leven vind en dat 'ie bij mij niet in huis zou komen of als 'ie bij mij geboren zou zijn de spuit had gekregen.
Een dier kan nl niet zeggen 'ik heb pijn', je moet er maar op hopen dat een dier dat op tijd aan geeft, een mens kan wél zeggen dat 'ie pijn heeft en daardoor veel eerder maatregelen nemen als rust, pijnstilling etc.
Elegante05 schreef:
Die kat kan er prima mee leven, die weet zelf niet wat ie mist en kan gewoon lekker rennen en spelen.. Een gelukkig katje in mijn ogen. Want laten we eerlijk zijn, katten die hun hele leven op een flatkamertje worden gehouden kunnen toch ook niet rennen en jagen? Dat vind ik eerlijk gezegd veel zieliger.

Hoop mensen zorgen ervoor dat hun binnenkat veel hoge plekjes heeft waar 'ie kan klimmen en overzicht heeft. ;)
Daarnaast spelen ze vaak met bijv laserlampjes, dus hoezo de kat kan niet rennen en jagen?

geerke

Re: Kat met 2 poten ... katwaardig leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:41

die kat is toch zo geboren?Ik denk dat hij niet beter weet.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:51

Ik krijg uit het filmpje niet het idee dat het dier pijn heeft, beest lijkt gelukkig en doet wat ie wil, wat wij niet of wel gedaan zouden hebben kan dit prachtdier niets schelen, ze is er nog en leeft een gelukkig leventje en weet niet wat ze mist omdat ze het nooit heeft gehad, dieren zijn geen mensen en denken niet,,ach die heeft vier pootjes en ik maar twee,,

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:04

Moeilijk, in het begin dacht ik nee dat kan niet maar, nadat ik het filmpje gezien heb zie ik eigenlijk wel een leuke speelse kat die zelf weinig problemen mee heeft, het verschil is natuurlijk dat hij zo geboren is en dus niet beter weet. En ja het zijn roofdieren en hij zal nooit een muis kunnen vangen misschien maar honden zijn toch ook roofdieren? Ik wil niet dat mijn hond op de kippen gaat jagen dus ik zie het probleem wat betreft het jagen niet zo. Daarnaast zie ik hem ook spelen met andere katten, dus sociaal kan die ook genoeg zijn. Het enige wat ik zou doen is zo'n kat alleen buiten laten in een afgesloten omgeving. Ik denk dat dit katje een prima leven heeft op het moment en ja hoe dat over 3 jaar is dat kun je niet inschatten maar als die nu lekker 3 jaar kan genieten en pijnvrij is lijkt me goed te doen. Blijft lastig om een grens te trekken bij dieren, wanneer hebben ze pijn, hoeveel pijn is het dragelijk dat is bijna onmogelijk inschatten omdat ze niet kunnen praten. Maar ik zou het zonde vinden om het dier te laten inslapen.

Roosje911

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:08

Die van mij is geboren met een zwemmersafwijking wat niet volledig is bijgetrokken. Hierdoor zwalkt ie en en kan ie minder god lopen en traplopen is naar boven wel te doen en nar benden gaat moeilijker. Maar heb altijd geroepen gaat ie slecht dan gaat de spuit erin dat ie nog leeft is een wonder.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:08

ik denk dat het pas zielig is om hem gelijk in t laten slapen.. heb respect voor de mensen die hem hebben genomen :)

want hij is zo geboren en weet niet beter, maar als hij pijn krijgt zou ik hem wel laten inslapen, want anders ivnd ik het echt niet dierwaardig meer

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:12

lor1_1984 schreef:
Hoop mensen zorgen ervoor dat hun binnenkat veel hoge plekjes heeft waar 'ie kan klimmen en overzicht heeft. ;)
Daarnaast spelen ze vaak met bijv laserlampjes, dus hoezo de kat kan niet rennen en jagen?

Dan zie ik het verschil niet met dit katje... Deze kan toch ook klimmen en achter laserlampjes aan?
En die kat heeft echt geen pijn hoor. Die is gewoon gehandicapt geboren.. Vrolijk jong katje die geniet van het leven

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:17

Romanoff schreef:
Volgens mij heeft die kat een prima leven! kat ziet er niet ongelukkig uit.

Diertje is er mee geboren, ondervind het zelf geen hinder van zo te zien.
Zijn katten die een erger leven lijden ;).
Er wordt goed op hem gepast zo te zien, ik zie er de ernst er niet van in?
Het is niet een rottweiler van 50 kg die zich zelf moet houden op 2 voorpoten, dit beestej zal hoogstens 3kg zijn, als de eigenaren er maar om denken dat het het dikkertje word, zie ik geen problemen.

Denk dat deze kat niet buiten word gelaten, er zijn meer huiskatten, dus waarom zou hij dit dan niet mogen zijn :)?

Als hij straks ouder is en misschien hogere kans heeft op slijtage van zn voorpoten, dan is het snel einde oefening lijkt mij...

_aapjex schreef:
vreselijk dat mensen denken dat een kat zo een leuk leven heeft.
katten zijn echte roofdieren lekker rennen klimmen enz

Lekker cru, mensen zijn ook gemaakt om zich voort te platen en zelfstandig te leven en ook "roofdieren"
Oh, en mensen met een (zwaar)gehandicapt/invalide kind of zelf zijn, moeten we die dan dus ook maar laten inslapen!? Omdat het niet aan de "normale" eisen van leven voldoet.
Lekker makkelijk.

Zo'n gehandicapt kindje zou toch ook graag uit der rolstoel willen om in het klimrek te spelen met andere kindjes, maar omdat dit niet kan is ze geen leven waardig!? :?
Zo zie het ook bij die kat, beest is tevreden red zich.

Whats te problem ?

Je moet dieren niet vermenselijken Romanoff.
Soms zou het maar beter zijn bepaalde mensen in te laten slapen als je het mij vraagt trouwens.
Met zeer zware handicaps of bij ziekte die een slecht vooruitzicht heeft.
Ik vind persoonlijk dat een mens daar zelf over zou mogen beslissen.
Wat nou als iemand uitbehandeld bent voor ik noem maar iets, kanker en diegene besluit het lijden voor te willen zijn?
Kan niet tenzij je het hebt over zelfdoding, maar eigenlijk vind ik het maar krom dat dat zo is.

Een mens kan je in een rolstoel stoppen een kat nou eenmaal niet.
Imo wordt er veel teveel aangedoktert met dieren, bij mij had het dier denk ik niet blijven leven.
Of misschien wel, maar ik vrees dat het ding snel slijtage oploopt.
Anderzijds weegt een bekken een hoop en die heeft Anakin niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:04

Uuuuh wat is er aangedoktert met dit dier dan?

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:46

Met deze kat niet, maar met heel veel andere dieren wel...

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:04

@_aapjex. Ik heb jou een doodnormale PB gestuurd over het feit dat jij echt heftige dingen zegt die mensen kunnen kwetsen. Ik doe dit netjes via PB en vervolgens loop je mij hier zwart te maken? De dingen die je zegt typ je echt niet even zomaar aangezien het ook nog eens uitgebreid is, excuus heb je aangeboden zie ik maar dan nog, denk alsjeblieft na voor je iets zegt.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:06

moonfish13 schreef:
Je moet dieren niet vermenselijken Romanoff.
Soms zou het maar beter zijn bepaalde mensen in te laten slapen als je het mij vraagt trouwens.
Met zeer zware handicaps of bij ziekte die een slecht vooruitzicht heeft.

Ik vind persoonlijk dat een mens daar zelf over zou mogen beslissen.
Wat nou als iemand uitbehandeld bent voor ik noem maar iets, kanker en diegene besluit het lijden voor te willen zijn?
Kan niet tenzij je het hebt over zelfdoding, maar eigenlijk vind ik het maar krom dat dat zo is.

Waarom? Mijn tante is ook zwaar gehandicapt en een ontzettend gelukkig persoon. Daar zou de spuit dan in moeten van jou? Pff.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:24

xChou: ik denk dat je één ding vergeet te nuanceren: niet iedereen die zegt "bepaalde mensen laten inslapen kan ik achter staan" zegt "dus jouw tante en allemaal blije mensen moeten een spuitje".
Integendeel. Ik vind het juist stoer van aapje dat ze hier haar standpunt durft te vertellen. Doet ze naar mijn idee heel netjes. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar proberen te begrijpen waarom ze zo denkt kan heel verhelderend zijn. Misschien zijn haar ervaringen namelijk heel anders dan jouwe.
Een PB met "ik begrijp niet waarom je dat zo zegt/denkt" is heel anders dan "je bent kwetsend". (nee, ik ken de letterlijke inhoud niet en wil die niet kennen, het gaat om het idee)

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:25

Lees dit anders even, ik zit er nu gewoon even doorheen omdat ik me er zo aan irriteer. [MW] Gehandicapten.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:27

Ik snap niet dat mensen aan een spuitje denken terwijl het beestje ondanks zijn beperking duidelijk laat zien dat het een grote levenslust heeft.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:37

xChou schreef:
Lees dit anders even, ik zit er nu gewoon even doorheen omdat ik me er zo aan irriteer. [MW] Mensen met een beperking.

je bent zoals je in je topic zegt heel erg gefrustreerd en daar kunnen wij niks aan doen, wij maken 1 opmerking (helemaal niet aanvallend/negatief bedoeld) en je komt er als een pitbull op af je zegt, sommige bokkers (ik weet dat je daarmee ook op mij probeerd te aasen)
maar iedereen heeft een eigen mening en al ben je het er niet mee eens, dat kan in het leven gebeuren heel veel dingen waar je het niet altijd mee eens kan zijn.

En ik heb wel heel veel respect voor jou om wat je allemaal met je tante doet!
Maar je moet begrijpen dat niet elke reactie/opmerking van mensen slecht bedoeld is.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:40

_aapjex schreef:
xChou schreef:
Lees dit anders even, ik zit er nu gewoon even doorheen omdat ik me er zo aan irriteer. [MW] Mensen met een beperking.

je bent zoals je in je topic zegt heel erg gefrustreerd en daar kunnen wij niks aan doen, wij maken 1 opmerking (helemaal niet aanvallend/negatief bedoeld) en je komt er als een pitbull op af je zegt, sommige bokkers (ik weet dat je daarmee ook op mij probeerd te aasen)
maar iedereen heeft een eigen mening en al ben je het er niet mee eens, dat kan in het leven gebeuren heel veel dingen waar je het niet altijd mee eens kan zijn.

En ik heb wel heel veel respect voor jou om wat je allemaal met je tante doet!
Maar je moet begrijpen dat niet elke reactie/opmerking van mensen slecht bedoeld is.

Zie je PB, ik heb hier even in uitgelegd wat ik met mijn PB bedoelde. Ik respecteer iedereen's mening en zoals daar ook gezegd hoeft niet iedereen mijn mening te delen, dan zou de wereld een zooitje worden. Maar jou mening doet mij pijn op de manier hoe je het hier neerzet, ik vind dat ik daar dan best op mag reageren. Die mening heb je en hou je en dat is goed, maar je kunt hem misschien iets vriendelijker neerzetten in het vervolg.

Ik moet ook nog een hoop leren en kan met deze dingen nog niet erg goed omgaan, ook niet als mijn vriendinnen een opmerking maken hoor. Dit moet ik ook leren en iedereen maakt fouten, maar je hoeft mij hier nu ook niet zwart te gaan maken want ik maak jou helemaal niet zwart hier hoor, dit is althans niet mijn bedoeling.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:41

Maar laten we het hier weer on-topic houden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:44

Wat een leuke beest en het ziet er gelukkig uit.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:50

Saarin schreef:
Ik snap niet dat mensen aan een spuitje denken terwijl het beestje ondanks zijn beperking duidelijk laat zien dat het een grote levenslust heeft.

Daarom moet je ze ook bij de geboorte gelijk in laten slapen. Maar iemand besloot dat dit niet zielig is en heeft het dier laten leven.
Net als al die andere mensen die bv 2 koppige katten laten leven en zo en wat dacht je van de dwerg paardjes.

Ik had hem ook in laten slapen.

En als we het over mensen hebben ...ja dan denk ik ook wel eens bij bepaalde mensen dat het beter was geweest dat we moeder natuur haar gang hadden laten gaan.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:54

Nadat ik het filmpje heb gezien, vind ik dat hij een best kat-waardig bestaan heeft. Het beestje was immers ook al wat ouder toen het ontdekt werd? Het is het proberen altijd waard. Echter als mijn poes zou bevallen van een kitten zonder achterpoten, geen idee wat ik zou hebben gedaan. In ons huis zou het sowieso niet gaan, omdat de katten hier in en uit kunnen wanneer ze willen en ik dat voor deze kat te gevaarlijk vind. Maar hij schijnt zich prima te kunnen redden, dus kat-waardig bestaan? Jawel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:57

Hij heeft al wel 2 operaties ondergaan wegens een uithangend rectum... Ik hoop dat het daarbij blijft.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:03

F_Orumster schreef:
Hij heeft al wel 2 operaties ondergaan wegens een uithangend rectum... Ik hoop dat het daarbij blijft.

Dat komt veel vaker voor. Bij hem wel een grotere kans, dat vast, maar kan dan nog steeds niet zeggen dat het geen kat-waardig bestaan heeft eerlijk gezegd.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:08

Romanoff schreef:
Volgens mij heeft die kat een prima leven! kat ziet er niet ongelukkig uit.

Diertje is er mee geboren, ondervind het zelf geen hinder van zo te zien.
Zijn katten die een erger leven lijden ;).
Er wordt goed op hem gepast zo te zien, ik zie er de ernst er niet van in?
Het is niet een rottweiler van 50 kg die zich zelf moet houden op 2 voorpoten, dit beestej zal hoogstens 3kg zijn, als de eigenaren er maar om denken dat het het dikkertje word, zie ik geen problemen.

Denk dat deze kat niet buiten word gelaten, er zijn meer huiskatten, dus waarom zou hij dit dan niet mogen zijn :)?

Als hij straks ouder is en misschien hogere kans heeft op slijtage van zn voorpoten, dan is het snel einde oefening lijkt mij...

Hier ben ik het er volledig mee eens. Hij ziet er goed mobiel uit, kan lekker spelen, klimmen en is nog aardig snel ook. Op het moment dat hij pijn gaat krijgen door slijtage (of iets anders) hoop ik dat zijn eigenaren een goede keuze voor hem kunnen maken, maar voor nu heeft hij toch een katwaardig leven. Dat hij geen 'wild' kan vangen zie ik niet als probleem, dat kunnen die van mij ook niet omdat ze binnen zitten.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:10

Leffroi schreef:
Nadat ik het filmpje heb gezien, vind ik dat hij een best kat-waardig bestaan heeft. Het beestje was immers ook al wat ouder toen het ontdekt werd? Het is het proberen altijd waard. Echter als mijn poes zou bevallen van een kitten zonder achterpoten, geen idee wat ik zou hebben gedaan. In ons huis zou het sowieso niet gaan, omdat de katten hier in en uit kunnen wanneer ze willen en ik dat voor deze kat te gevaarlijk vind. Maar hij schijnt zich prima te kunnen redden, dus kat-waardig bestaan? Jawel.

precies mensen doen zulk soort zieke dingen allen voor eigen belang hoor niet voor het balang van het dier,
en caviahondjes (haha zo noem ik ze altijd) zo ver doorfokken dat hun hoofdje gewoon te klein is voor de inhoud, of herders zover doorfokken dat ze met hun achterhand bijne over de grond slepen, want ja kijk mij nou stoer zijn met mn jachthond.
Die ze vervolgends op hun 3de moeten laten inslapen omdat die beesten doodgaan van de pijn aan hun gewrichten.
Dat vind ik net zo een vorm van dierenmishandeling