Bassenqua schreef:lor1_1984 schreef:Klopt, maar als het beestje bij mij geboren zou zijn, had ik hem alsnog laten inslapen.
Gewrichten van de pootjes hebben wel degelijk wat te verduren, omdat ze de hele handel moeten ondersteunen.
Slijten zal minder snel gaan dan bij een rottweiler, maar slijtage ontstaat hoe dan ook wel.
Wat een vreemde gedachtengang hebben sommige mensen toch. Jij zegt dus eigenlijk dat bij mij de spuit er ook in moet ? Mijn gewrichten zijn namelijk ook versleten, jij zegt nu dus dat ik een mensonwaardig bestaan heb ? Laat ik daar nou zelf een ander idee over hebben, ondanks dat mijn gewrichten versleten zijn doe ik alles, geen pijnstilling nodig en ik heb geen beperkingen.......WAAR GAAT DIT OVER ? Zo verschrikkelijk kortzichtig en beledigend.
Goed lezen, ik zeg nergens dat jij geen menswaardig leven kan leiden.

Enkel dat ik dit geen dierwaardig leven vind en dat 'ie bij mij niet in huis zou komen of als 'ie bij mij geboren zou zijn de spuit had gekregen.
Een dier kan nl niet zeggen 'ik heb pijn', je moet er maar op hopen dat een dier dat op tijd aan geeft, een mens kan wél zeggen dat 'ie pijn heeft en daardoor veel eerder maatregelen nemen als rust, pijnstilling etc.
Elegante05 schreef:Die kat kan er prima mee leven, die weet zelf niet wat ie mist en kan gewoon lekker rennen en spelen.. Een gelukkig katje in mijn ogen. Want laten we eerlijk zijn, katten die hun hele leven op een flatkamertje worden gehouden kunnen toch ook niet rennen en jagen? Dat vind ik eerlijk gezegd veel zieliger.
Hoop mensen zorgen ervoor dat hun binnenkat veel hoge plekjes heeft waar 'ie kan klimmen en overzicht heeft.

Daarnaast spelen ze vaak met bijv laserlampjes, dus hoezo de kat kan niet rennen en jagen?