HELP mijn kitten braakt witte slierten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Re: HELP mijn kitten braakt witte slierten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 11:37

de dierenarts vond het niet nodig om haar te zien. we moesten pillen ophalen , en ze moet nu een half jaar lang iedere maand ontwormt worden. de oude kat moet nu 1x een pilletje en dan is die klaar

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:02

Gaat vast helemaal goedkomen met je kitten!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:08

Moet de kuur niet na een maand herhaalt worden aangezien ze duidelijk wormen heeft? Of heeft de DA daar niks over gezegd?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:13

Calanddra schreef:
Moet de kuur niet na een maand herhaalt worden aangezien ze duidelijk wormen heeft? Of heeft de DA daar niks over gezegd?

TS geeft aan dat ze 6 maanden lang elke maand moet ontwormen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:16

ooow wacht, dan las ik verkeerd :') mijn fout!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:44

haa ja, hij moet dus herhaalt worden :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:43

Spoelwormen in het braaksel is niet ongewoon bij katten, die van mij had het ook (op zaterdag natuurlijk :D ), schrok me rot, gelijk de dierenarts gebeld en hij adviseerde om inderdaad goed te ontwormen, maar zo lang hij alert bleef, goed dronk en at, was het geen spoed waarmee ik hoefde te komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:57

Maar de dierenarts heeft de kitten dus helemaal niet gezien?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:28

Mindim schreef:

Vraag ik me ook af? Zomaar een wormkuur meegeven kan slecht aflopen. Zeker bij een goede kuur alle afgestorven wormen zullen gifstoffen afgeven en kunnen ook ernstige verstoppingen veroorzaken. Zeker bij een kitten. Ook om de maand ontwormen heeft weinig zin. Om de 10 dagen is eerder zinvol.

Vind trouwens dat een hoop mensen er erg laks mee omgaan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 22:18

Wilawander schreef:
Mindim schreef:

Vraag ik me ook af? Zomaar een wormkuur meegeven kan slecht aflopen. Zeker bij een goede kuur alle afgestorven wormen zullen gifstoffen afgeven en kunnen ook ernstige verstoppingen veroorzaken. Zeker bij een kitten. Ook om de maand ontwormen heeft weinig zin. Om de 10 dagen is eerder zinvol.

Vind trouwens dat een hoop mensen er erg laks mee omgaan.

paplief heeft gebeld, maar hij is "vergeten " te zeggen dat hij nieste
over 1 week moeten we heen en dan enten , dus dan ziet de DA haar. ik vind wel dat ze vandaag slaperiger is dus ff hele weekend in de gaten houden. ( ligt nu al 4! uur achterelkaar te slapen in de caviakooi. we hebben haar wakker gemaakt maar ze ligt nu weer te slapen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:51

Tja, ik zou dan toch gewoon naar het spreekuur gaan. Ik snap niet dat een da de kitten niet even wil zien. Volgende week moet je om te enten, enten ze wel een kitten in deze toestand? Je hebt het niezen niet genoemd, dat zou ik alsnog doen en niet eerst een week wachten. Dat slapen zoveel achter elkaar zou me ook niet lekker zitten.
Persoonlijk vind ik het niet echt netjes van de da, om door de telefoon een kitten in deze toestand te diagnosticeren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 23:32

Mindim schreef:
Tja, ik zou dan toch gewoon naar het spreekuur gaan. Ik snap niet dat een da de kitten niet even wil zien. Volgende week moet je om te enten, enten ze wel een kitten in deze toestand? Je hebt het niezen niet genoemd, dat zou ik alsnog doen en niet eerst een week wachten. Dat slapen zoveel achter elkaar zou me ook niet lekker zitten.
Persoonlijk vind ik het niet echt netjes van de da, om door de telefoon een kitten in deze toestand te diagnosticeren.

en totaal vergeetachtig van pap . nu crost ze vrolijk rond. ze slaapt nu in de nacht bij mij . kan ik haar in de gaten houden .