Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:07

Iris82 schreef:
In Nederland hoef je voor zoiets echt de politie niet te bellen.
In Belgie wel dan?

TS: Fijn dat de hond een warm hokje heeft. Hoop dat er een baasje gevonden kan worden.

Jawel politie neemt het gewoon op, zelf ook wel eens mee gemaakt.
Eigenaar hond belde de politie die hadden een melding gemaakt, mensen die de hond gevonden hadden hebben
ook de politie gebeld conclusie hond terug bij eigenaar.

xanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:07

Goh,

ik moet toch zeggen, ik vind het redelijk egoïstisch dat je niet even belt.
De eigenaar is misschien alles aan het afrijden/afbellen op zoek naar zijn hond.
Kleine melding bij de politie en dan kan de eigenaar mogelijk ook nog een leuke kerstavond hebben ipv zich zorgen te maken over waar zijn hond is.

link: http://www.lokalepolitie.be/5370/dierenpolitie.html

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:08

Als je beest kwijt is weet je van gekkeheid niet waar je je beest moet aanmelden..
Enja ook zulke meldingen komen in Nederlands dagelijke (meerdere malen) binnen via de lokale meldkamer (dus niet 112, maar geen spoed wel politie nummer...)

Dusja voor zoiets moet je politie WEL bellen, zeker als er geen ander meldpunt is..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:08

dees_daan schreef:
kaatjeee1997 schreef:
er zijn hier geen meldingsite's en stop nu even met zuren over die politie, bij ons gaat er nu niet echt iemand zijn bij de politie die haar gaat zoeken en ik laat dat gedeelte zowiezo aan mijn ouders over. Van één nachtje in de bench in de garage gaat ze heus niet dood. ;)
waar wat advertentie? :?

Prima.. Jammer dat je zo reageert, als je je hond kwijt bent dan ga je zoeken maar ook informeren of er iets bij een instantie bekend is, in dit geval dus de politie.
Maar goed, de hond gaat niet dood van een nacht in de bench nee, maar voelt zich prettiger bij z'n eigenaar en in een vertrouwde omgeving, zou dus prettiger voor haar zijn als ze vanavond naar huis kan, jammer van de ' ze moeten blij zijn dat de hond in de garage in de bench zit en we haar niet hebben laten lopen houding'

oh wel bedankt voor deze ooh zo nuttige info, gaan we zeker gebruiken, bedankt om in dit topic te kijken, gelieve je commentaar voor in een ander topic te houden, ik weet zeker dat ook jij het beste wil voor dat hondje, maar wij ook.
wat denk je ? dat we dat hondje aan zijn lot gaan overlaten en morgen gewoon wachten tot er iemand komt opdagen? wij gaan de straten af morgen !
en gaan naar de dierenarts voor de chip!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:08

Hmm, ik had wat getypt, maar is niet geplaatst.
Zoals vele hier al zeggen zou ik het ook niet op prijs stellen als er de volgende dag pas melding van wordt gemaakt.
Een telefoontje naar een instantie of een dienst-doende dierenarts (want die werken ook gewoon als SPOED deze avond en dagen) kan voor de eigenaar al veel opluchting geven. Ze hoeven haar niet gelijk op te halen, maar weten wel dat ze veilig zit.
Stel je voor, dat de eigenaren nu niet bij vrienden of familie kerstavond zitten te vieren (wat heel gewoonlijk is) maar opzoek is naar zijn hond ...

Edit:

In de post boven mij zeg je dat je morgen de straten af gaat ... je wilt nu niet de politie of iets bellen omdat het kerstavond is, maar morgen is het kerstdag. Hoeveel mensen zijn dan niet ergens anders.
Laatst bijgewerkt door Samy op 24-12-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:09

Wilde me er niet mee bemoeien, maar kan het toch niet laten. Toe, bel de politie en meld dat je een hond hebt gevonden. Als zij dan een belletje krijgen van iemand die zn hond kwijt is geven ze je adres door en is het opgelost. Er zit altijd politie op kantoor, voor dit soort dingen, vinden ze altijd fijn om te horen en daar stoor je ze écht niet mee. En anders: pech :P. Het is 9 uur, niet midden in de nacht ;).
(ook hier ervaring met hond-kwijt-zijn en dat is echt dóódeng!)

Ik ga met Rider mee dus :).

Anoniem

Iris82 schreef:
In Belgie wel dan?

TS: Fijn dat de hond een warm hokje heeft. Hoop dat er een baasje gevonden kan worden.

In NL hebben we de dierenambulance, als die er in belgië niet is dan kan je niet anders dan het daar melden, het is ook niet zo dat je 112 hoeft te bellen hè..

Rider01

Iris82, politie neemt hier ook gewoon op.
Al verschillende keren een hondje gevonden, ook in de avond en op 1 geval na hadden de baasjes de honden al als vermist opgegeven.
(dat overige geval woont nu bij ons via de officiele kanalen :) )

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:10

Uhm je wilt hier blij melden dat je die pup gevonden hebt maar omdat het kerstavond is niet even een belletje naar de politie die mensen zitten zich nu misschien rot te zoeken te huilen en missen hun hondje dubbel zo erg op kerstavond wanneer je wil dat je gezin compleet is... Een beelteje duurt misschien 5 minuutjes en wie weet ben je de hond dan over een half uurtje kwijt en heb je een liefhebbend gezin dol gelukkig gemaakt en hebben hun ook nog een kerst avond,, excuse me maar mijn mening,, ik zou iig NIET blij met je zijn... Vindt het een beetje egoistisch vooral omdat het diertje in de garage moet ;)

prinero

Zorry schreef:
Oke dat van het bord is heel slim gedaan, maar wat als de hond al een stuk gelopen heeft en de eigenaren niet aan jullie kant zoeken. Zijn ze heel de nacht ongerust voor niks.

Nogmaals zou je een foto willen plaatsen?

Dit bedoelde ik ook met zwerven, ik bedoelde niet dat het een zwerfhond is. Overigens vind ik het goed dat jullie haar zo goed hebben opgevangen en een bord + fb bericht hebben gemaakt, maar ik denk dat als de mensen niet uit jullie omgeving komen het niet veel zin heeft. De politie werkt altijd 24/7, dus ook om 21.00 op kerstavond. Ze hoeven niet te gaan zoeken naar de eigenaar maar als ik mijn hond kwijt zou zijn dan zou ik daar wel melding van maken. Bovendien kent de politie alle hulporganisaties voor vermiste dieren in jouw omgeving.. Dus waarom niet even een belletje?

xanax

Stuur ze dan ten minste een mail ...

Dringende oproepen: 101
Andere oproepen: 011 22 29 82
Fax: 011 22 10 80
E-mail: politie@hazodi.be

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:11

kaatjeee1997 schreef:
Maargoed, hier moet je voor zoiets ook idd de politie niet snel te bellen ;)

Jij snapt het echt niet he?? De politie hoeft niks te doen, maar is in deze een meldingspunt waar baasje en vinder gekoppeld kunnen worden.
Waarom kun je morgen de politie wel bellen en nu niet??

Geloof me, ik zou iedereen megadankbaar zijn die mijn hond heeft gevonden en veilig heeft gesteld. Maar je wil niet weten wat ik dan al voor nacht achter de rug zou hebben....

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:11

Zorry schreef:
Iris82 schreef:
In Belgie wel dan?

Jawel politie neemt het gewoon op, zelf ook wel eens mee gemaakt.
Eigenaar hond belde de politie die hadden een melding gemaakt, mensen die de hond gevonden hadden hebben
ook de politie gebeld conclusie hond terug bij eigenaar.

heb je als eens eraan gedacht dat dat heel zelden hier gebeurt dat de eigenaar die zijn hond kwijtgeraakt de politie belt? de eerste dag ga je rond en bel je naar het asiel wnt weet je wat de politie zegt als wij bellen? breng maar naar het asiel, dan moeten de eigenaars hem daar maar gaan halen, en dat hondje blijft daar dan twee dagen want morgen is het kerstmis ;)

x_Kaat_x

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:12

hallo: BELGIE HEEFT GEEN MELDINGSPUNT OF ZOIETS!! BELGIE HEEFT GEEN DIERENPOLITIE EN GEEN HAZODIE, ok?

x_Kaat_x

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:13

heb ik trouwens ergens gezegd dat de politie niet zou opnemen? >;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:13

En dan als de eigenaar de politie belt, dan kunnen die melden dat het dier in het asiel zit..
Sorry maar wat ben jij een egoïst, niet te geloven.. Telefoontje kleine moeite...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:13

Ik wil ook niet doorzagen hoor, maar ben het toch hartgrondig met de andere posters eens.

Stel, het is kerstavond en jouw paard/pony verdwijnt. Ga jij dan nog een fijne kerstavond vieren en afwachten of er morgen iemand belt, of kan die hele kerst je gestolen worden omdat je lieveling weg is? Terwijl een belletje van iemand die hem/haar al gevonden heeft je gerust had kunnen stellen.

Nee, ik begrijp de keuze van je ouders ook niet. Terwijl je wel ruim de tijd hebt om op bokt te posten... je had al 10 keer de politie kunnen bellen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:14

Dan bel je het asiel met de melding dat je een hond gevonden hebt en dat ze dat dus in ieder geval weten....

Iris82

Rider01 schreef:
Iris82, politie neemt hier ook gewoon op.
Al verschillende keren een hondje gevonden, ook in de avond en op 1 geval na hadden de baasjes de honden al als vermist opgegeven.
(dat overige geval woont nu bij ons via de officiele kanalen :) )

Ow raar dat dat blijkbaar verschilt per regio dan.
Ik heb jaren gewerkt bij de dierenambu in Eindhoven en daar stuurde de politie wel alles door. Of ze verbond ze door.

dees_daan schreef:
In NL hebben we de dierenambulance, als die er in belgië niet is dan kan je niet anders dan het daar melden, het is ook niet zo dat je 112 hoeft te bellen hè..

Hoeft niet toch? Zou toch ook kunnen dat de asiels daar de functie van register voor vermist/gevonden dieren hebben.

roxiie

kaatjeee1997 schreef:
hallo: BELGIE HEEFT GEEN MELDINGSPUNT OF ZOIETS!! BELGIE HEEFT GEEN DIERENPOLITIE EN GEEN HAZODIE, ok?

Staat toch .be achter, lijkt me dus geen nlse of andere instantie.. :roll:

mackkwek

kaatjeee1997 schreef:

nederland heeft wel brillen,dus capslock hoeft niet :+

Merle1987

Maar bij een asiel halen ze we de chipreader over het hondje heen. Als deze een chip heeft, kunnen ze de eigenaren binnen no-time achterhalen. En ja, die kan dan gewoon opgehaald worden... Ook met de kerst. Want een hondje erbij in het pension betekend extra werk.

Anoniem

kaatjeee1997 schreef:
dees_daan schreef:

Prima.. Jammer dat je zo reageert, als je je hond kwijt bent dan ga je zoeken maar ook informeren of er iets bij een instantie bekend is, in dit geval dus de politie.
Maar goed, de hond gaat niet dood van een nacht in de bench nee, maar voelt zich prettiger bij z'n eigenaar en in een vertrouwde omgeving, zou dus prettiger voor haar zijn als ze vanavond naar huis kan, jammer van de ' ze moeten blij zijn dat de hond in de garage in de bench zit en we haar niet hebben laten lopen houding'

oh wel bedankt voor deze ooh zo nuttige info, gaan we zeker gebruiken, bedankt om in dit topic te kijken, gelieve je commentaar voor in een ander topic te houden, ik weet zeker dat ook jij het beste wil voor dat hondje, maar wij ook.
wat denk je ? dat we dat hondje aan zijn lot gaan overlaten en morgen gewoon wachten tot er iemand komt opdagen? wij gaan de straten af morgen !
en gaan naar de dierenarts voor de chip!

Hoe zou jij het vinden als dit om jou hond ging en je melding hebt gemaakt en een dag later pas te horen krijgt dat de hond al sinds die avond bij mensen thuis zit die niet de moeite nemen om even te informeren of de hond vermist word terwijl je zorgen maakt en loopt te zoeken om de hond?
Ik zou behoorlijk pisst zijn als ik hoor dat mijn hond al die tijd in een garage in de bench gezeten heeft..
Ik hoef mijn commentaar niet voor me te houden, jammer dat het je niet aanstaat maar daarom hoef ik me niet stil te houden :)

Nagano

kaatjeee1997 schreef:
heb ik trouwens ergens gezegd dat de politie niet zou opnemen? >;)

dan blijf je bellen !!!! }:) -:(-

prinero

Maar stel dat de politie zegt, wat een geluk, de eigenaren hebben zich hier idd gemeld want ze zijn al 2 dagen op zoek?!

Een belletje kan nooit kwaad en niet geschoten is altijd mis.

Overigens vind ik het nogmaals wel goed dat jullie haar een warm plekje hebben gegeven voor de nacht.