Honden op het ijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Honden op het ijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:55

Beter te vroeg dan te laat :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:59

Kuggur schreef:
Daarbij komt, al dat geneuzel over honden die onbetrouwbaar ijs opgaan, staan die niet onder appél, doen die maar waar ze zin in hebben buiten?

Dat is wel de praktijk voor veel, heel veel honden in Nederland ja. :j

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:22

die van m,ij kan prima los en blijft naast me of achter me lopen
geef gewoon rustige commando's maar hij weet dat hij bij oversteken of bij einde stoep moet zitten en pas mag komen als ik het zeg
als we ijs zien wil hij el graag op hij begint te kwispelen en te piepen maar blijft naast me lopen tot het mag
maar hij mag pas op het ijs als ik het daar goed ken en weet dat het ijs goed en sterk is

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:54

Paganx33 schreef:
Nou ja als het hem pijn zou doen of hij het niet leuk zou vinden , dan zou hij er wel af gaan toch? :) Het is helemaal open en hij kan gaan en staan waar hij wilt .. Verder was het ook zijn eerste keer , ik vond dat hij toch wel even kennis mocht maken hoe en wat ijs is.

Die opmerking slaat kant nog wal. Een hond kan toch niet inschatten wat goed voor hem is en wat niet. Daar ben jij als baas verantwoordelijk voor.
Er zijn ook honden die hele plastic ballen opvreten, dan maar lekker laten vreten want dat vind hij leuk en hij voelt er niet direct pijn mee..
Jij haalt de hond in het filmpje over om het ijs op te gaan en zo vreselijk uit te glijden met alle gevolgen van dien.. bijvoorbeeld verrekking of scheuring van pezen, spieren, banden enz.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:13

Nou ja iedereen heeft hier blijkbaar zijn eigen menig over :) Ik vind dat hij gerust even mocht zien wat ijs inhoud.. Verder is hij er ook nooit meer op geweest. Er zijn genoeg honden zoals je leest hier boven die heeel vaak op het ijs gaan. En hier gewoon aan zijn geworden.