Goede tip voor honden eigenaren! Rendiergewei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:29

Wauw goed idee! Wij hebben een bullterrier en die heeft enorm sterke kaken. Alle speeltjes die 'onbreekbaar' zouden zijn heeft hij weten te slopen, en alle botten heeft 'ie binnen een uur op :') Ik denk dat hij hier wel wat langer mee doet.

Sem_

Re: Goede tip voor honden eigenaren! Rendiergewei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:33

We hebben hem 's nachts maar afgepakt, want hij bleef bezig!
Nu ligt hij er weer mee in zijn mand, helemaal gelukkig. :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:45

Oh dit is misschien ook wel wat voor onze honden.
Die zijn ook fan van die kauwbotten van runderhuid maar die mogen ze maar max een kwartiertje per dag hebben omdat ze er anders zo veel vanaf kauwen dat ze er misselijk van worden en later gaan overgeven.
Alleen misschien is zo'n gewei voor de oudste te hard, die heeft een vrij slecht gebit (2 weken terug ook weer een kies moeten laten verwijderen bij der) en die kauwbotten zijn ook soms te hard voor der.
Maar ik denk dat de jongste spontaan verliefd word op zo'n gewei haha

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:53

wat leuk zeg, mischien een leuk kerstkado voor de hoind van mijn schoonouders :P

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:46

Ik heb mijn geweien binnen.
Ik zie weinig verschil in maat, ik had een L en een XL.
De ene is wel iets dikker dan de andere,maar die is wel een stukje korter(5 cm).
Tot nu toe hebben ze er nog niet zo heel veel mee gedaan,komt misschien nog.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:48

Hier ook geweien binnen, (via eco-pet, nette service, netjes verpakt, kerstkaartje erbij in,...woensdagavond besteld en vandaag binnen). beide honden nog steeds helemaal gek op het gewei. Eentje bij besteld voor een collega en voor de hond van mn ouders. Dat is ook een fanatieke kauwer.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:21

Dat ga ik eens proberen voor onze hondjes! :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:27

Die van ons is nog steeds erg happy met zijn gewei, sinds woensdagavond is hij er regelmatig mee aan het kloten. Hij heeft een stuk van het einde van een gewei dus waar een lange haak aan zit dan is het soms net of hij met een enorme slagtand uit zijn bek rond loopt. :j
En met die slagtand moeten we ook oppassen want hij mag dat stuk gewei graag bij je op schoot droppen om te laten zien wat voor een moois hij heeft maar hij slaat die pen dan soms bijna door het scherm van de ipad heen, gevaarlijk spul dus :')

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:47

Farm food verkoopt ze ook tegenwoordig. Ik heb ze a 3 jaar in huis. Ben erg blij met de antlers.

Elke dierenwinkel die farm food producten verkoopt kan ze voor je bestellen. Ze zijn prijzig maar gaan wel lang mee en zijn goed voor je hond. Geen gemaakte rommel

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:04

Die van mij zijn ook van Farmfood.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:24

Ik ga ze ook eens kopen of bestellen voor mijn grote hond..
normaal heeft hij ze de botten in no time op..ben dus echt op zoek naar een bot waar hij lekker lang van kan genieten..!
Zit er nog veel verschil in de merken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:35

Dat ga ik ook proberen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:37

Ik merk niet zoveel verschil tussen de twee merken hoor. eigelijk zo goed als identiek. prijzen ook min of meer gelijk!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:50

Hier doen ze er nog steeds niks mee.misschien moet ik zo toch maar een keer een nachtje in het water leggen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:09

Zouden ze ook geschikt zijn voor een stafford? 1 meter bot heeft hij meestal binnen 5 minuten al op. Kong extreme is ook binnen 1 dag kapot dus ik twijfel nog een beetje!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:11

Denk het wel als je de grootste maat besteld (XXL geloof ik.. Of XXXL?) en dan om een echt dik stuk
vraagt! Het is echt hard spul.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:12

zit zo te twijfelen ben toch wel bang dat het splintert. Ik ga even meer info zoeken

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:25

Het schijnt van niet.. De binnenkant is merg dus dat splintert volgens mij sowieso niet, dat brokkelt
meer. De buitenkant is echt heel erg hard. Normaal bijt onze hond het liefst ook alles door midden
maar deze móet hij echt knagen. Hij heeft er al ruim 5 uur fanatiek op zitten bijten en nog is er
misschien een halve centimeter af. Maar ik snap je angst met een hond met zulke sterke kaken,
op internet is vast meer te vinden!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:36

kiki1983 schreef:
zit zo te twijfelen ben toch wel bang dat het splintert. Ik ga even meer info zoeken

splintert echt niet, zou niet weten hoe :P is echt beenhard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:24

Mijn honden vragen of er ook een gebruiksaanwijzing bijzit?
Heb 2 kluiven binnen maar mijn alleseters zitten me aan te kijken van wat moeten we hier nu mee?

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:29

Wij hebben hem in huis gehad om uit te proberen op onze bull terrier en de bull terriers bij de fokker thuis: we kennen iemand die ze wilde gaan verkopen en die was beniewd of ze écht niet stuk konden.

Nou, voor de mensen met honden van een sterker ras (zoals de bull terrier): helaas geen succes. bij onze honden gaat het wel splinteren en binnen een week was het hele gewei op..
voor ons baasjes is het geweldig: geen rotzooi, geen stank en de honden vinden het (als ie eenmaal nat is) helemaal fantastisch. maar niks voor de sterke honden-rakkers onder ons!

kiki 1983: wij geven ze wel eens runderkophuid: die is in aanschaf veel goedkoper (+/- 5euro voor 70cm) een klein hondje doet zo 2 dagen met 15 cm, onze bullen doen 3 uur over 50cm: maar ze zijn er gek op, stikken er niet in, tis puur natuur en: nou ja, ruiken doet het helaas wel;)
Laatst bijgewerkt door m_ss op 28-12-12 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:30

Heb er ook twee binnen
De gene die nooit kluift vind ze geweldig de andere heeft zoiets van kwijg er niks af dus niks aan
Zal kluif ee nacht in het water zetten
Bij die van mij zat er wel een gebruiksaanwijzing bij
Nacht in de koelkast in ijswater of met stukje schuurpapier inschuren, voor de honden die er niets mee doen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:50

Ik had er ook naar zitten kijken, en nu ik die succesverhalen hier lees moet mijn hondje er ook maar aan. Hij houdt van kluiven op Rawhide maar heeft ze vaak best snel op. Ik denk dat we dan wel de easy nemen eerst, aangezien mijn hond niet zoveel kent en erg kieskeurig is (rauwe karkassen van parelhoen wil hij niet, en een stukje rauwe biefstuk ook niet, ook geen kaas (alle soorten), etc. etc.
dingen die bedoeld zijn voor honden neemt hij wel (alsof hij de labeltjes leest ofzo).

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:30

Ik kreeg via via te horen van een jager die dus pertinent geen gewei aan zijn hond geeft omdat volgens hem de reuk en geur van "wild" er aan zit wat een adhd effect op de hond kan hebben. -O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:53

nou mijn jachthond is er niet meer adhd door hoor, maar ik kan me voorstellen als je met een hond jaagt en hij kent de geur van wild (ree) dat ze daardoor wel heel enthousiast/hyper kunnen worden. Mijne jaagt niet dus dat probleem zowiezo niet.