Hond laat stink scheten ( jack russel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:49

Wijslander

Re: Hond laat stink scheten ( jack russel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:30

Als ik jou was, zou ik eens langs een dierenspeciaalzaak gaan en me laten informeren over KVV. Zelfs de betere KVV's zijn per kg goedkoper dan Royal Canin brokken en nog veel beter ook. Dan krijgt je hond tenminste echt binnen wat hij nodig heeft. Overigens zou ik persoonlijk niet kiezen voor het hierboven genoemde merk Renske. Als je dan aan KVV begint, liefst 1 zonder rijst/granen en glucosamine lijkt me ook niet direct nodig.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:42

ze heeft geen vriezer...,dus kvv zal niet snel gaan...dan is renske of nature diet een mooie tussenoplossing..

beter als brokken in ieder geval..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:56

Oh daar heb ik overheen gelezen, sorry!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:58

staat op de vorige pagina :j

en renske is niet slecht hoor,80% vlees,en een beetje rijst,nou...dat moet kunnen...en de meeste honden vinden het heerlijk...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:03

kimmie261 schreef:
staat op de vorige pagina :j

en renske is niet slecht hoor,80% vlees,en een beetje rijst,nou...dat moet kunnen...en de meeste honden vinden het heerlijk...

Oh dat honden het lekker vinden, dat geloof ik helemaal! Maar als ik de keuze had, zou ik zelf niet voor Renske gaan. Maargoed, dan moet je inderdaad wel een vriezer hebben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:26

Blokje@ wat een heftige reactie. Van Exil weet ik wel dat honden daar heel vreemd op kunnen reageren. Heb daar ook hele slechte ervaringen mee. o.a. een hond aan het infuus. Maar met de "betere"middelen alles oké. Maar snap dat je dit zo doet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:34

Mijn hondje pik jij er niet uit en me vorige hond op leeftijd destijds ook niet. Kort dorp de bocht het is even vissen at voor jou hond werkt koop kleine verpakkingen en probeer het uit
moonfish13 schreef:
Ik vind het niet gek met voer van de Jumbo.
Zelf heb ik een aantal jaar met honden gewerkt 100en zo niet meer als 1000 honden in mijn handen gehad.
Je kon degene op goedkoop voer er zo uitpikken, gátver!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:41

Maar toch hoor, als je de inhoud van goedkoop voer vergelijkt met wat ik nu voer is het (sorry dat ik het zo zeg) echt rotzooi.

Mijn stieftante heeft een hondentrimsalon, en die voert vers vlees. Bestwel vaak discussies met haar gehad en haar zelfs laten uitzoeken wat naast vlees een goed alternatief is in brokvorm. Ze kwam onder andere uit op wat we nu voeren.

Hondje doet het er prima op! Haar vacht glanst niet normaal, ze is levendig en speels, ze poept 2/3 keer per dag en heeft geen scheten. Klasse spul al zeg ik het zelf!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 07:34

StalNollie schreef:
het is even vissen at voor jou hond werkt koop kleine verpakkingen en probeer het uit

De vorige eigenaren van mijn hond hebben dat dus zo gedaan, elke maand een andere brok. Dat heeft heel veel bij hem kapotgemaakt, dus zou mijn hond zeker niet op die manier als 'experiment' gebruiken. Beter kun je je van tevoren verdiepen in de samenstelling van het voer, dan een bewuste keuze maken en daar minstens 6-8 weken bij blijven (anders zie je de effecten niet). En zeker niet te vaak wisselen van voer dus.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:51

kimmie261 schreef:
ze heeft geen vriezer...,dus kvv zal niet snel gaan...dan is renske of nature diet een mooie tussenoplossing..

beter als brokken in ieder geval..

Zulke voeding is niet altijd beter dan brokken, brokken gaan ontwikkeling van tandsteen beter tegen. Maar je zou wel inderdaad iets als Renske kunnen voeren als je daarbij dan iets van een bot ofzo voor de tanden geeft.

Hoe dan ook: ander voer geven.
Van beter voer zal hij minder gaan stinken en omdat er meer voedingsstoffen in zitten zul je er minder van hoeven te geven (ook weer minder ontlasting..).
Leuk dat supermarkten ook voer denken te kunnen maken, maar jammer dat het vaak niet zo goed gaat met de honden die daarop staan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:09

nee van brokken krijgen honden tandsteen..

eet maar eens een pak maria koekjes op,en zie wat er aan je tanden blijft hangen,plus dat zetmelen tandsteen veroorzaken ( wetenschappelijk bewezen) en brokken zijn nu eenmaal zetmeelbolletjes...

maw zal je hond minder last krijgen van tandsteen door een renske te voeren (wat ook nog eens voor 80% uit vlees bestaat,en voor een carnivoor dus meer voedingswaarde bevat als een schamele 20% vleesmeel wat in brokken zit) als door een bak brokken voor te schotelen.

overigens is het wel belangrijk kauwmateriaal te geven voor een hond als je zachtvoer geeft,en dan in de vorm van runderhuid,gedroogd kopvlees enz...eigenlijk is het kauwen aan groot stuk vlees/karkas wat honden ip horen te doen een vorm van tanden schoonhouden,en dat doen ze dus niet met zacht voer.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:18

Mymy, zoals kimmie zegt is het meer granen :P

Kimmie, is Renske een merk? Of lees ik het nou fout haha.

Wilawander, jeb ze maakt het in een nacht (dus als wij er niet bij zijn) echt helemaal kapot. Op de andere pc heb ik foto’s van hoe het was. Het was etterig smerig en breide elke dag extreem uit. Ik heb geen auto dus wou eerst wachten tot het weekend. Uit eindelijk werd het TE erg dus een auto geleend van familie die 25 min verder op wonen. Oppas voor me zoontje en snel naar de DA.
Het heeft lang geduurd voor overal weer haren zaten.
Na een ander middel (weet ff niet meer waarvoor) had ze een week later een plek op der kont. Inmiddels hebben wij standaard spul in huis om hotspot tegen te gaan.

Ik weet 100% zeker dat als iemand mijn hond ziet wandelen je niet zou zeggen dat het een hond is op goedkope brokken. Ik zou liever ook duurdere brokken voeren. Maar financieel zit dat er niet in. En op deze brokken reageert ze gelukkig goed. We hebben haar opgehaald bij der vorige eigenaar tijdelijk kenner gevoerd om ons te verdiepen in versvlees (van een zelfslachtende slager) toen was ik zwanger en moest er niet aan denken om vlees klaar te maken. En daarna hadden we domweg het geld er niet voor… Bij een volgende hond wachten we tot we fanicieel weer zeker zitten en dan een hond aan schaffen waar ik ook goede brokken/vlees kan betalen.
Ik ben er ook echt wel voor om een hond goed voer te geven. Maar aan onze hond zie je het niet :P Mooie vacht, mooie dikte, mooi gebit, gezonde uitstraling, goede ontlasting wel 2x daags dus misschien wat te veel ;) .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:19

renske is een merk :j

alleen het is een soort "blikvoer",wel hoogwaardig blikvoer zeg maar ( gekookt dus)

http://www.renske.com/renske-vers

overigens als je vers zou willen voeren ,waarom dan geen smuldier,kost 1,30 de kilo,goedkoper kan je haast niet voeren dmv brokken...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:26

Wat we nu voeren kost 23 euro per zak (20 kil0) = 1.15
Maar wij kopen het in de aanbieding 30 euro voor 2 zakken = 0,74 per kilo.

Smuldier hier in het dorp bij de dierenwinkel was 500 gram en dan 1 euro.
En onze hond weegt 47 kilo dus moet volgens mij meer dan 500 gram hebben per dag?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:28

Het punt is dat bij de goedkope merken voer meer afvalproducten worden gebruikt en zouten. Daardoor moet je er meer van voeren wil je hond alle benodigde hoeveelheden binnen krijgen, bij duurder voer zitten minder afvalstoffen en een beter puurder product dus, hierdoor voer je minder en is het beter voor de hond. Een dure zak brokken wil niet zeggen dat je er net zo snel door bent als die goedkope brok.
Jou hond hoeft echt geen puppybrok meer , het is een klein ras dus hij zal aardig uitgegroeid zijn wat hoogte betreft, wellicht nog wat meer body in de breedte maar dat zal het dan ook wel zijn.
Ga voor een goed product brok. Voer het een periode, bekijk wat je hond er mee doet, hoe is zijn vacht, hoe is de poep enzovoorts, doet hij het er niet goed op probeer dan wat anders. Wat voor de ene hond een goede brok is, hoeft dat voor de andere niet te zijn (onze oude hond deed het bijvoorbeeld absoluut niet goed op Hill's en dat is toch echt een super product....)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:33

blokje schreef:
Wat we nu voeren kost 23 euro per zak (20 kil0) = 1.15
Maar wij kopen het in de aanbieding 30 euro voor 2 zakken = 0,74 per kilo.

Smuldier hier in het dorp bij de dierenwinkel was 500 gram en dan 1 euro.
En onze hond weegt 47 kilo dus moet volgens mij meer dan 500 gram hebben per dag?

niet in de dierenwinkel kopen,maar bij een c1000 of jumbo,daar kost een pakje 60 ct ( geloof ik uit mijn hoofd) ,en voor jou hond zou 1,5 bakje per dag ws wel genoeg zijn,maar op vers moet je een beetje kijken hoe je hond het erop doet,ik heb hier rottweilers,waarvan er 2 op 400 gram ( 1 bakje smuldier dus) per dag leven en er zijn er die een kilo per dag eten...

maar goed in jou goedkope brok zit mss 4% vleesmeel waar je hond het op moet doen als carnivoor,en dat in vergelijking met 100% vlees van smuldier,vind ik smuldier toch goedkoper en meer waar voor je geld krijgen :j

maar als je het niet kan betalen en je hond doet het goed op de goedkope brokken,dan kan je het ook zo laten natuurlijk..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:34

Is het ook goed of slim om bijvoorbeeld 2 dagen in de week smuldier te voeren en de rest brokken of gooi je dan alleen maar der maag door de war.

L ayka is geen hond die veel nodig heeft. Ze eet nu goedkope brokken iets van 700 gram op een dag. Voor die brokken niet veel vind ik persoonlijik. meer hoef ik derniet te geven dan gaat ze na een aantal dagen weigeren en wordt ze weer dunner...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:38

nee hoor dat kan 2 dagen per week vers voeren...alleen is er een kleine kans dat ze het vers zo lekker vind dat ze brok slecht gaat eten...

maar dat moet je dan aankijken...

en geen idee of 700 gram brokken veel is voor een hond,ik heb nog nooit een hond op brokken laten leven,zou ook niet weten hoe ik een hond op brok zou moeten voeren,qwa hoeveelheid.. Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:41

O daar ben ik niet bang voor. L ayka eet alles :+

Kim, hihi. Nou ja wij zijn begonnen bij 400 werd ze mager en toen een kilo en at ze niet meer :P
Dus wij hebben een bakje en per bakje is het 350 ongeveer. En ze krijgt 2x daags.

Ze krijgt soms al vers. Mijn zus neemt wel eens wat mee.
Zij voert ook vers. Een vriend van hun is slager en stelt pakketjes samen. Heel handig!
Der oude eigenaar geeft ook wel eens vers mee. Die voert nomaal een brok wat op cavom lijkt.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:51

De hond van mijn ouders kreeg eerst frolic, toen was zijn ontlasting de zelfde kleur als zijn eten (rood- oranjeachtig) daarna zijn ze royal canin gaan voeren. Toen moesten ze ontzettend veel voeren en ontlaste verschillende keren per dag en dan soms nogal plat.
Nu heeft hij Hill's voor kleine honden en daar gaat het super op! Hij eet veel minder, en heeft veel minder en betere ontlasting en veel minder last van eczeem wat hij op die andere voeders wel had.