Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Linea schreef:Er zijn namelijk ook mensen die maar 1x per dag voeren. Of op 1 dag een groot karkas en dan de volgende dag wat minder. Mits je hond gewend is om rauw vlees te voeren is wisseling en verhoging van hoeveelheden geen probleem voor een hond, normaal gezien.

Vasten kan net zo goed met een hond met ondergewicht als met een hond zonder. De hond krijgt gemiddeld per dag namelijk even veel vlees doordat je de dag vantevoren voor 2 dagen eten geeft.Woogy schreef:naar mijn idee zijn KVV en BARF voornamelijk modewoorden en kan daar niks mee.
Denk eerlijk gezegd(puur op gevoel) dat vasten voor een hond die problemen heeft met ondergewicht geen goed idee is. We hebben hem nu op iets meer voer staan en hebben voer met schapenvlees besteld en vishoofden. We gaan het eerst op die manier proberen en houden jullie op de hoogte.
Woogy schreef:Zodra het iets warmer wordt van het voorjaar komt hij direct weer aan. Het gaat er dus naar ons idee echt om dat hij enorm afvalt door de kou en iets extra's nodig heeft tijdens de winter. Ik zoek dus iets wat hem een extra spekboost geeft tijdens het koude weer.
Woogy schreef:Iedereen zeurt maar dat ik niet veel voer, maar als ik erbij zet dat hij al twee keer meer krijgt dan waar hij normaal goed van op gewicht is lijken mensen dat te missen.
Woogy schreef:meer geven blijkt geen optie eigenlijk. Timo stuitert tot aan het plafond met slechts 25 gram meer. Verplichte rust zorgde gisteren en vanmorgen nog steeds voor een hond die met bench en al door het huis heen rolt.
Macaroni is iets wat we gaan proberen.
Iedereen zeurt maar dat ik niet veel voer, maar als ik erbij zet dat hij al twee keer meer krijgt dan waar hij normaal goed van op gewicht is lijken mensen dat te missen.
Zo is hij wel bezig met zijn koppie zonder echt veel meer te grbruiken.