Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Applelover schreef:En dat bepaal jij?... of ik er wel of niet op ga zitten? Ik zal jullie wel op de hoogte houden als mijn hond een blessure heeft maar ik moet jullie teleurstellen, dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
En ik heb(zoals ik al eerder heb gezegt) een moeder die veel van honden weet en die is erbij en die ziet ook wel wanneer ik moet stoppen.
Hoe lief het ook bedoelt is, maar daar heb ik geen advies voor nodig. Ik had alleen advies nodig over het slederijden in het algemeen van mensen met ervaring maar als dat te moeilijk is voor jullie en jullie me alleen op de dingen willen wijzen die niet goed zijn(met uitzondering op een klein, heel klein aantal mensen), oke is goed mij best...
Applelover schreef:En dat bepaal jij?... of ik er wel of niet op ga zitten? Ik zal jullie wel op de hoogte houden als mijn hond een blessure heeft maar ik moet jullie teleurstellen, dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
En ik heb(zoals ik al eerder heb gezegt) een moeder die veel van honden weet en die is erbij en die ziet ook wel wanneer ik moet stoppen.
Hoe lief het ook bedoelt is, maar daar heb ik geen advies voor nodig. Ik had alleen advies nodig over het slederijden in het algemeen van mensen met ervaring maar als dat te moeilijk is voor jullie en jullie me alleen op de dingen willen wijzen die niet goed zijn(met uitzondering op een klein, heel klein aantal mensen), oke is goed mij best...
Wij willen het beste voor je hond en ook ik heb net als je moeder verstand van honden. Ik geef af en toe trainingen en clinics
Uiteindelijk bepaal jij wat je doet met al onze adviezen, maar misschien moet je het positieve en het goed bedoelde erin zien, in plaats van het vervelend op te vatten 
Applelover schreef:@Ingrid, ik snap het niet helemaal. Eerst zeg je dat sleerijden met je hond slecht is en nu kan ik de hond ineens wel voor de slee zetten, maargoe.
Sorry voor die vervelende reactie van me, ik was ff pissig om iets en het was niet zo handig om me daar hier erop af te reageren
excuses aanvaard 
Wilawander schreef:BC's zijn werkhonden. Die vinden alles leuk wat ze samen met de baas kunnen doen. Of het nu gezond voor ze is of niet. Ze zijn er niet voor geschikt en het is niet voor niks verboden. Vind een uur behoorlijk belastend eerlijk gezegd.
farpz schreef:Officieel is het niet toegestaan om andere rassen dan de Siberische husky, de Alaska-malamute, de Samojeed, de Eskimohond en de Groenlandse hond (dat waren ze volgens mij allemaal) in te spannen. Het is dus strafbaar om het met een border collie te doen.
Applelover schreef:Hoe lang willen jullie je zin nog doordrammen?
Jullie kennen mijn honden niet en ik weet denk ik beter dan jullie wat mijn honden wel en niet aankunnen...
Als jullie hadden gezien hoeveel lol ze vanmiddag had voor die slee dachten jullie denk ik wel anders. Ze liep echt te genieten!
Citaat:Ik zal jullie wel op de hoogte houden als mijn hond een blessure heeft maar ik moet jullie teleurstellen, dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
[***] schreef:Is er eens iemand die zijn collie bezig wil houden krijg je dit...
Googlen ts en niet bezuinigen op een knap tuig
) anneliesdj schreef:[***] schreef:Is er eens iemand die zijn collie bezig wil houden krijg je dit...
Googlen ts en niet bezuinigen op een knap tuig
Precies!
Gaan met die banaan, als je je verstand gebruikt (en bv niet als grote volwassene op een sleetje gaat achter 1 klein bordertje) kan het prima.
Kijk maar eens naar ceasar, die gebruikt ook vaak een rugzak met gewichten om de hond het idee te geven dat hij echt een taak heeft. En die maakt daarbij ook geen verschil in welk ras hij voor zich heeft, of ze nu groot of klein zijn, als de hond het nodig heeft gebeurd het.
dierenfan schreef:anneliesdj schreef:
Precies!
Gaan met die banaan, als je je verstand gebruikt (en bv niet als grote volwassene op een sleetje gaat achter 1 klein bordertje) kan het prima.
Kijk maar eens naar ceasar, die gebruikt ook vaak een rugzak met gewichten om de hond het idee te geven dat hij echt een taak heeft. En die maakt daarbij ook geen verschil in welk ras hij voor zich heeft, of ze nu groot of klein zijn, als de hond het nodig heeft gebeurd het.
Ga een rugzak dragen niet vergelijken met het trekken van een slede a.u.b. dat is namelijk iets totaal anders![]()
Een slede zonder gewicht is idd vast ngo wel te doen. Hou er wel rekening mee dan dat de slede niet de hond in kan halen en je hond daar van schrikt en in stress weg vliegt!
Felipe schreef:Samen met mijn hond doe ik canicross en bikejoring. Daarbij moet de hond ook echt wel trekken. Daarvoor worden echt alle denkbare hondenrassen gebruikt hoor. Vooral goede training en goed materiaal is belangrijk. Mssn kan je eens kijken naar van die canicross tuigjes voor je honden?
Vandaag heb ik (bij gebrek aan slede,) mijn skies ondergebonden....ging perfect!