(sneew)schoenen voor de hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:30

KimD schreef:
Ja Kentaro, dat klopt, doen we ook heel consequent, vooral bij onze Tibetaan. :j Echter als je lang gaat wandelen in de sneeuw is het toch (naar mijn eigen ervaring) vrij snel weg. En aangezien wij toch wel eerst een stuk moeten over gestrooide wegen en stukken waar de sneeuw echt hard bevroren is, vind ik het gewoon niet prettig voor de hond. :n

Ik wil dat hun ook gewoon kunnen rennen en gaan zonder dat ze om de 50 meter stoppen om sneeuw onder hun pootjes uit te bijten, of te likken van het zout.

Je hebt een Tibetaan en je denkt dat-ie niet tegen sneeuw kan? Hoeveel en hoe vaak ligt er sneeuw in Tibet, denk je?
Dat je 'm wilt beschermen tegen pekel snap ik, maar dat-ie niet over hard bevroren sneeuw zou kunnen lopen lijkt me wat vreemd.

Ik heb hier Pyreneese herders. Komen ook uit ruige gebieden, bergen en sneeuw te over. Geen haar op m'n hoofd die aan schoentjes denkt, en hebben ze sneeuwballen aan hun poten, en ze gaan er echt iedere keer aan kluiven tijdens het lopen, dan breek ik ze er even af voor ze. En de rest smelt vanzelf weer als ze binnen zijn.

Moraal van het verhaal, net als bij paarden, niet (te veel) vermenselijken, en kijk even naar de etnische afkomst van je ras voordat je met dekjes en schoentjes gaan zeulen ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:32

Ik heb schoenen van ruffwear, mijn dobermann had nagels geknapt doordat hij te hard stelde om de achtervoeten deden we toen voor de bescherming de ruffwear shoenen aan. Ze bleven heel goed zitten ook in sneeuw water etc:
Afbeelding

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:36

Grit schreef:
Zooplus heeft er nog meer
http://www.zooplus.nl/ask?q=hondenschoentjes&num=20

KimD schreef:
Edit: Je hebt zelfs bretels voor eraan, moet niet gekker worden. :+
:')

Die bretels :D , kom je toch niet meer bij. Mijn hond draagt al een jasje, voel mezelf al een beetje voor gek lopen maar met van die schoentjes zou ik me toch echt niet buiten durven vertonen. Hoe effectief ze ook kunnen zijn, gaat me niet lukken vrees ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:45

Dat zou me dus echt geen biet kunnen schelen!! Als een van m'n honden het om een reden nodig zou hebben, zou het me echt een worst zijn wat een ander daar eventueel van zou vinden.
Onze vorige hond had écht last van de pekel. Stapte een keer met haar de weg op om over te steken, ze gilde gewoon! Zó zielig!! Dan had ik zoiets perfect gevonden (en dat was toch ook niet het type 'watje', was akita x rottweiler :P )

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:47

Kentaro schreef:
:=
Was heel benieuwd!
Zou wel fijn zijn als iemand het al gebruikt had, of dat het niet hetzelfde 'geen' effect heeft dan als vaseline?!

Ik kom op een engelstalig bordercollie forum, gericht op werkhonden (schapendrijven).
Bordercollies zijn nogal fanatiek als het om werk gaat, en kunnen hun poten dan helemaal kapot lopen, schijnbaar zonder het te merken. Het is van die ervaringseskundigen, dat ik gehoord heb dat dit product goed werkt.
Het is geen vet zoals vaseline maar een taaie was.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:50

En voor honden die echt geen schoentjes aan willen, bestaat er ook een spray voor de zooltjes.
Het beschermt tegen kou,sneeuw en pekel. Werkt super bij mijn Golden Retriever :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:53

zowel voor de wax als voor de spray, gaat dit er na een bepaalde tijd weer af en kan het kwaad als de honden er aan likken??
(die rampenplannen van ons hebben echt een tik wat betreft de poten. Als we weer thuis zouden komen, zouden ze er net zolang mee aan de gang gaan tot het 'weg was'.... :+ )

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:55

Vooral de pekel is hier een probleem. Vorige winter babysokjes gehaald, lik vaselinge erop/ tussen de tenen, sok aan en met tape vastgemaakt. Bij thuiskomst er weer af peuteren en pootjes schoonspoelen zodat zoutresten eraf zijn, drogen en sudocreme erop.
Schoenen lijken me ook wel wat, maar schrik van de prijzen.
Spray: ga ik naar zoeken, wie weet werkt het ook fijn.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:55

Ik heb een langharige golden, dus tussen haar tenen zitten ook lange haren waar de sneeuw veel aan blijft plakken.
Ik spray het er op voor we na buiten gaan, en het gaat top.
Ze likt er soms aan als ze weer in de mand ligt, maar dat doet ze standaard. Geen problemen mee en veilig :j
Ik ga namelijk echt niet mijn hond schoenen aantrekken :') Kan ik ze buiten ook weer 100x aantrekken omdat ze ze toch uitschopt

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:57

Als jullie in de buurt van Amersfoort wonen, het is verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak in Bunschoten-Spakenburg :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:58

Escada schreef:
Ik heb een langharige golden, dus tussen haar tenen zitten ook lange haren waar de sneeuw veel aan blijft plakken.
Ik spray het er op voor we na buiten gaan, en het gaat top.
Ze likt er soms aan als ze weer in de mand ligt, maar dat doet ze standaard. Geen problemen mee en veilig :j
Ik ga namelijk echt niet mijn hond schoenen aantrekken :') Kan ik ze buiten ook weer 100x aantrekken omdat ze ze toch uitschopt

Waar haal je zoiets? Klinkt ideaal! Thuis doen we er ook niks aan, maar straks in de sneeuw en in de bergen lijkt het me wel prettig voor dr. Qua ras zou het een echte sneeuwhond moeten zijn, maar mevrouw zelf heeft het liever 30+ :Y)

steenbok1980

Re: (sneew)schoenen voor de hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:09

Ik zit nog even te denken: zou een pleister spray ook iets kunnen zijn? Komt goed tussen de kussentjes, vormt laagje en is watervast.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:46

steenbok1980 schreef:
Ik zit nog even te denken: zou een pleister spray ook iets kunnen zijn? Komt goed tussen de kussentjes, vormt laagje en is watervast.

nou pleister spray is niets voor niets pleister spray :') .... dat zou ik in ieder geval niet op de poten smeren/sprayen...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:44

Dit was inderdaad niet zo fijn lopen meer voor onze hond, maar zo erg is een uitzondering. Eenmaal binnen even met warm water afgespoeld. Onze hond kluift ook wel aan de ijsballetjes, maar heeft er verder geen last van.
Afbeelding

Spray lijkt me ook wel wat. Bij schoentjes denk ik dat onze hond daar meer last/irritatie van heeft dan profijt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:53

Zoiets heeft m'n shet er ook een keer uitgezien.... :')

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:52

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:39

ik heb de schoenen van ruffwear de Bark Boots, maar ben er niet tevreden over, step heel veel met mijn dog maar ze blijven niet goed zitten ,ze draaien om zeg maar.. Ook met sneeuw omgehad tegen pekel want daar reageert hij best heftig op als het tussen zijn zooltjes zit..
Ik heb de maat xxl maar naast zijn duimnageltje gaat het bloeden, toch nog te krap denk ik...
Ik heb ze dus niet vaker omgehad dan 2 a 3 x helaas..
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 20:20

Ibbel schreef:
KimD schreef:
Ja Kentaro, dat klopt, doen we ook heel consequent, vooral bij onze Tibetaan. :j Echter als je lang gaat wandelen in de sneeuw is het toch (naar mijn eigen ervaring) vrij snel weg. En aangezien wij toch wel eerst een stuk moeten over gestrooide wegen en stukken waar de sneeuw echt hard bevroren is, vind ik het gewoon niet prettig voor de hond. :n

Ik wil dat hun ook gewoon kunnen rennen en gaan zonder dat ze om de 50 meter stoppen om sneeuw onder hun pootjes uit te bijten, of te likken van het zout.

Je hebt een Tibetaan en je denkt dat-ie niet tegen sneeuw kan? Hoeveel en hoe vaak ligt er sneeuw in Tibet, denk je?
Dat je 'm wilt beschermen tegen pekel snap ik, maar dat-ie niet over hard bevroren sneeuw zou kunnen lopen lijkt me wat vreemd.

Ik heb hier Pyreneese herders. Komen ook uit ruige gebieden, bergen en sneeuw te over. Geen haar op m'n hoofd die aan schoentjes denkt, en hebben ze sneeuwballen aan hun poten, en ze gaan er echt iedere keer aan kluiven tijdens het lopen, dan breek ik ze er even af voor ze. En de rest smelt vanzelf weer als ze binnen zijn.

Moraal van het verhaal, net als bij paarden, niet (te veel) vermenselijken, en kijk even naar de etnische afkomst van je ras voordat je met dekjes en schoentjes gaan zeulen ;)

Bij iedere normale Tibetaan had ik je direct gelijk gegeven, maar niet bij die van ons. Zo'n vreselijke sensibel hondje kom je nooit meer tegen. :n Hij miept bij alles, sneeuw, zout, water, modder. Werkelijk alles.. toen hij kleiner was hebben mijn ouders hem zelfs laten onderzoeken of hij misschien een vermindere huidgroei oid had. Niks gevonden, gewoon netjes gezond.

Het is gewoon een ontzettend zeur die alles vreselijk vind. :n

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:23

Wij hebben sneeuwschoentjes voor onze stafford als we naar oostenrijk gaan, ze gaat het huis niet uit zonder de schoentjes aan te hebben.
Vallen ze uit dan blijft ze stokstijf staan todat we ze weer aan doen.
Voor haar is het echt een uitvinding, ze komt nu tenminste buiten in de winter normaal bleef ze alleen maar binnen liggen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:15

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:29

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:38

Ik gebruik hier al een tijdje Paw Wax en ben erg tevreden. Lucan's pootjes zijn best gevoelig voor ijs en sneeuw maar met een wax laagje onder zijn pootjes gaat het erg goed. Mocht dit niet meer voldoende helpen ben ik zeker bereid schoentjes uit te proberen maar doe het toch liever zo.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:44

love_Soraya schreef:
ik heb de schoenen van ruffwear de Bark Boots, maar ben er niet tevreden over, step heel veel met mijn dog maar ze blijven niet goed zitten ,ze draaien om zeg maar.. Ook met sneeuw omgehad tegen pekel want daar reageert hij best heftig op als het tussen zijn zooltjes zit..
Ik heb de maat xxl maar naast zijn duimnageltje gaat het bloeden, toch nog te krap denk ik...
[ Afbeelding ]

Lijkt wel een paard incl deken, halster en hoefschoenen haha.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:38

Tiffany schreef:
love_Soraya schreef:
[ Afbeelding ]

Lijkt wel een paard incl deken, halster en hoefschoenen haha.

:o hihi hoor ik wel vaker

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:07

Sokken het antwoord!
schoenen lopen veel onder niet lekker mee over lopen ze makkelijk uit.
sokken houd de kou en pekel weg van het zooltje.

kijk op www.ladivadogsfashion.nl