raket schreef:Ik heb een heel handig speeltje. Dat schijnt een lampje wat rond draait. Ik had er de meest idioten kittens wel rustig mee. Ik liet ze gewoon een poosje achter het lampje rennen. (apparaatje draaide een kwartier met het lichtje en schakelde zich dan uit...)
Er zijn ook speeltjes met een balletje wat niet uit een rails kan... Ideaal voor galbakmomenten. Ik heb veel kittens in huis gehad (pleeggezin asiel) en soms bleven ze erg lang.... Dus ik heb er ook aardig wat galbakken bij gehad... Moederloze kittens en kittens met moeder tot minstens 10 weken erbij. Galbakken had je in elke nestje. (voordeelw as dat ik ze gewoon opsloot in de logeerkamer als ik niet thuis was.
dit zijn zeer slechte speeltjes. Het lichtje is niets en ze willen het graag pakken maar kunnen het nooit te pakken krijgen. Het balletje is wel iets maar ook dat kunnen ze nooit echt te pakken krijgen. Een hoop frustratie en irritatie dus wat niet erg is maar het voldane gevoel dat ze het gevangen hebben dat ontbreekt. Zeker voor dit soort kittens erg slecht omdat ze alleen maar frustratie op frustratie op frustratie krijgen en dan ga je dus van die tirannen krijgen.
Hier is ook al veel wetenschappenlijk onderzoek naar gedaan overigens. Voor mijn kat in elk geval gewoon losse balletjes (en voor mij dan ook weer het creatief bezig zijn om te maken dat deze niet meer onder de kasten kunnen verdwijnen) en hengels waar we samen mee kunnen ravotten.
Nog een tip: laat een kitten/kat nooit met je handen spelen. Ze weten het verschil dan ook vaak niet meer tussen dan wel en dan niet in handen mogen bijten.