latnahc2 schreef:saskiakefie schreef:Zoveel ben je kwijt als je een voedster castreert..
volgens mij is dit onmogelijk
Teven en poezen worden ook gecastreerd, betekend dat ze de eierstokken weghalen ipv dat ze afgebonden worden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Laptopmuis schreef:Zou wel eventjes contact opnemen met de fokker waarvan je ze hebt, misschien dat hij eens naar de jongen kan kijken of alles in orde is. Bij Lotharingers heb je namelijk zogenaamde 'Charlies'. Dit zijn jonge konijntjes met een genetische afwijking. Die konijntjes worden helaas niet oud en sterven vaak voordat ze een jaar oud zijn. Konijnenfokkers verwijderen deze dan ook op dag 1 uit de nesten. Ze drinken namelijk ook veel meer en drukken de andere jongen weg waardoor deze zwakker worden en uiteindelijk sterven.

Als je de ruimte heb zou ik ze gewoon aanhouden! Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar mijn groepje met enkel voedsters was nou niet bepaald risicovol.. 

pillow schreef:als je het konijn op de rug op je schoot legt kun je met twee vingers rond het geslachtsdeel drukken Dan druk je bij een ram de piemel naar buiten en bij een ooi zie je een spleetje. Geen twijfel mogelijk dan kan al bij jonge konijnen Ik zou helemaal niet beginnen aan zo'n dure castratie, de rammen wegdoen of apart zetten en dan kun je straks een jong ooitje aanhouden. ps het is binnenkort kerst.

pillow schreef:als je het konijn op de rug op je schoot legt kun je met twee vingers rond het geslachtsdeel drukken Dan druk je bij een ram de piemel naar buiten en bij een ooi zie je een spleetje. Geen twijfel mogelijk dan kan al bij jonge konijnen Ik zou helemaal niet beginnen aan zo'n dure castratie, de rammen wegdoen of apart zetten en dan kun je straks een jong ooitje aanhouden. ps het is binnenkort kerst.