de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:15

Traber schreef:
Oei,de jonge herder die Seven laat zien met die mismaakte achterpoten is geen gezicht en ook erg sneu dat mensen daar ook nog trots op zijn dat ze zoiets fokken,bah.

:D
Die is niet mismaakt is nog geen 5 maand oud dus volledig in de groei die word zo neer gezet om extreme hoeking te laten zien als dat dier gewoon staat zie je het niet eens.

De dober heeft inderdaad ook snel hartproblemen ik snap dan ook niet dat veel fokkers niet eens cardio testen, beide ouders van onze hond zijn wel cardio getetst dat was ook 1 van mijn eisen gelukkig is van onze hond dat ook helemaal goed. Verder komen er oog problemen voor en hd maar de dobermann vereniging is daar wel heel streng mee echter hoef je niet lid te zijn van de vereniging om een stamboom hond te fokken en hoef je dus ook niet aan de eisen van de club te voldoen heel krom.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 19:40

dat is idd de pest, onze club is ook heel streng ( goedkeuring van combinatie, hd uitslag, karaktertest, voldoen aan de rasstandaard, teef mag maar 3 nesten in haar leven, reu 5 nesten.. )
ook heeft de beauceron naast onze club (die al 35 jaar bestaat) een vereniging, hier gebruiken ze veelal dezelfde reu! worden zelfs combi s half broer half zus gemaakt en hebben geen karaktertest.....

Seven

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:44

Dat zie je bij de dober ook als je bekijkt hoevaak Fedor del Nasi is gebruikt in de laatste jaren heel jammer een beetje bloed verversing is alleen maar goed, Onze hond zn vader is een italiaanse reu bizar maar mensen hebben echt raar gekeken van die reu keuze want die was nog nooit gebruikt. Ik zou juist als ik zou fokken voor een reu gaan met verversend bloed die daarin aansluit op de eisen die ik bij een teef heb en zeker niet eme lopen met de rest.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:51

Ik vind het wel mismaakt.En erg lelijk....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:03

Wat vind je mismaakt? De hoeking die had wel wat minder gekund maar kwa groei kan daar nog wel wat veranderen als er meer spieren en kracht worden opgebouwd :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:07

ach van de 4 honden hier 4 kruisingen en alle 4 vele DA kosten aan gehad (of heb ik nog) omdat ze niet gezond zijn. Ik zal dus wel de laatste zijn die beweerd dat niet rashonden of vuilnisbakken gezonder zijn!!!
Mijn overburen hebben 2 vuilnisbakken en beiden pattella luxactie. Mijn tante heeft al 50 jaar goldens en nog nooit heeft 1 van hun wat gemankeerd en allen stamboomhonden. Ze heeft 1 hussel nu en die heeft al vaak de DA gezien voor huidproblemen, patella luxatie e.d.

Verder zijn er helaas idd veel misvormde honden. Met en zonder stamboom. Momenteel hebben we er 3 in de opvang ze zien er niet uit en zijn echt kruisingen van allerlei rassen. Ik zou er nooit bewust voor kiezen. Echter het is maar wat je misvormd vind natuurlijk. Ik ben gek op boxers en vind ze ook niet misvormd (de meesten dan hoor) ze kunnen goed ademen en vreselijk actief zijn en zitten nooit in ademnood. Echter ook bij boxers heb je weer honden met ademnood en dat vind ik dat voorkomen moet worden!

Mijn ideaal is en blijft fokken met goed gekeurde en gezonde stamboom honden en dan de rassen door elkaar hutselen maar wel papieren van afstammeling erbij met de gezondheids uitslagen van de ouders/voorouders/e.d.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:37

De duitse herders worden veelal zo neergezet om de hoekingen te kunnen beoordelen.
Elke DH kan je zo wegzetten. Heb er 4 en allemaal HD en ED vrij en geen glijbaan ruggen. Nu selecteer ik wel op een vrij rechte rug.

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:10

Kan jij duidelijk het verschil laten zien met de zelfde hond?
Dat zal voor een leek makkelijker te herkennen zijn :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:54

Ze staan hier in stand en zijn niet extreem schuin en doorgezakt dus leek me vrij duidelijk dat ze dan normaal totaal niet schuin zijn.
Maar heb eigenlijk niet echt foto's waar ze normaal staan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:00

Voor mensen die iets over bouw ea weten is dat duidelijk ja ik kan helaas nergens de fotos vinden die ik van een herder reu heb gemaakt die leek maar 10 cm van de grond in stand gezet maar die was gewoon recht in de rug gewoon. Jammer dat ik die nergens kan vinden dan was het verschil echt goed te zien.

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:04

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:06

geerke schreef:
daarom heb ik vuilnisbakkenrassen...ik weiger hier aan mee te doen :(

hier hetzelfde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:32

ging even mis met mijn bericht
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:33

kohtje schreef:
Heb ze gefokt en heel wat gehad , ben 5 jaar geleden gestopt met fokken en heb er nog een.
Dus heb er altijd midden in gezeten. Meeste roepen maar wat hier over de Cavalier omdat ze wat filmpjes hebben gezien .
De echte liefhebber doet echt veel om het ras weer gezond te krijgen.

Maar waarom zou je een ras gezond willen krijgen waar zoveel slechte lijnen in zitten. Alleen omdat wij zo graag een hondje willen dat er zo uitziet? Is het voor de honden niet eerlijker te stoppen met fokken? Ik denk dus van wel. Ik roep niet zomaar wat, heb me er wel degelijk in verdiept en kan niet begrijpen waarom mensen hier middenin blijven zitten terwijl er van alles mis is binnen het ras. Je promoot als fokker ook de aankoop va dit soort hondjes en ze zijn gewoon verre van gezond.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:38

Het is inderdaad zonde hoe de mens tegenwoordig fokt.
Toen ik 12 was kreeg ik een pup van mijn ouders.
Een cavalier king charles. Leuke hond lief beest geweldig echt wat een topper. Maar met zo'n hond zit je elk half jaar met spoed bij de DA.
Onze hond had een hartprobleem, geknikte traanbuizen, gronische oorontsteking, ademhalingsproblemen in de zomer enzovoort. Hoofdpijn had hij niet. Hij had namelijk een aardig brede kop voor zijn ras.
Ik ben er helemaal voor dat sommige rassen verboden moeten worden. Zoals de cavalier. Het zijn lieve hondjes maar TE ongezond. Wij hadden nog 'mazzel' met onze hond.

Nu heb ik een dogo canario. Alle dogo's die ik ken zijn gezond. Er zullen vast en zeker ziektes in voorkomen maar de honden die ik ken zijn gelukkig gezond. Onze hond heeft naast hotspot nog nooit wat gehad!

Ik hou wel van sommige rassen maar een asbakkenrasje zou ik ook leuk vinden. Het gaat mij vooral om het karakter <3

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:40

kohtje schreef:
ik heb 38 jaar Cavaliers gehad en geen een met een erfelijke afwijking dus het kan wel.

Dat zou onmogelijk moeten zijn. 99% van de cavaliers krijgt een hartprobleem.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:48

Afbeelding

Dit was mijn zeer ongezonde cavalier.
Week hierna is hij ingeslapen. Op de foto was hij dus al heel ziek.
Hij had cushing. Maar ook een hart wat 1 groot drama was. Hij is geboren zonder hartruis na zijn 1 a 2e jaar kwamen de hartproblemen toen hij 6 was kregen we het bericht: Mevrouw deze hond heeft totaal geen ritme meer in zijn hart er is geen touw aan vast te knopen. Soms slaat hij over soms maakt hij ff een ander ritme en dan weer iets anders of sloeg die op hol. We moesten er maar rekening mee houden dat ons hondje zomaar dood neer kon vallen. Want met zo'n hart kon hij niet lang leven. 9 maand later hebbenw e hem inlaten slapen omdat zijn hart de bijwerkingen van cushing niet aankon.

Afbeelding

Dit is mijn gezonde buffel.
Idd hij heeft een kortere neus als een gemiddelde hond. MAar niet te kort. Ze kan prima ruiken en heeft het niet benauwd ofzo. Korter als dit wil ik ook echt niet. HD en ED vrij. Goed hartje etc

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:51

Seven schreef:
Voor mensen die iets over bouw ea weten is dat duidelijk ja ik kan helaas nergens de fotos vinden die ik van een herder reu heb gemaakt die leek maar 10 cm van de grond in stand gezet maar die was gewoon recht in de rug gewoon. Jammer dat ik die nergens kan vinden dan was het verschil echt goed te zien.

Heb net even wat foto's gemaakt van mijn jonge reu in stand en normaal staand. Zal straks even kijken of ik ze erop krijg.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:54

Mijn man en ik houden ook wel van duitse herders. Maar heel veel die ik zie vind ik neit mooi. Als ik de geschiedenis boeken induik dan wordt ik blij als ik een duitse herder zie :+
Je hebt wel goede duitse herders maar je moet wel goed zoeken naar een goede fokker.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:03

He bah die eerste foto...

Tsja zolang er vraag naar is en mensen het mooi vinden.. "schoonheid" gaat boven gezondheid bij sommige :n

Daarom ben ik ook zo blij met het terug fokken van de Old English Bulldog.. zouden veel fokkers een voorbeeld aan kunnen nemen
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:04

dogo's zijn er helaas ook genoeg met problemen mijn dogo is ingeslapen door hd en rug problemen. Verder komen er bij vooral de dieren met afwijkende kleuren zoals blauw veel huid en hart problemen voor. En ook die zijn dus weer mens gecreëerd ineens was blauw brindle in terwijl dit niet een kleur is die bij dogos voorkomt heel jammer door de fokkers is een groot deel van de dogo verpest niet alleen kwa gezondheid maar ook het karakter. Ineens moesten ze feller en grover worden en lijken het totaal niet meer op de dogo's zoals ze horen te zijn werkhonden met goede sterke lichaamen zonder te veel los fel. De meeste dogo's die ik nu zie op shows en verenigingen zijn veel te grof hangende lippen en vel veel te bolle lendenene en veel te veel wit of afwijkende kleuren. Dood zonde dat ze zo'n oud ras volledig hebben verpest, ik zou dol graag weer een dogo willen maar tis bijna onmogelijk een goede lijn te vinden die nog oorspronkelijk is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:05

* Niet alle duitse herders hebben een schuin aflopende rug, zeker niet de wolfsgrauwe bijvoorbeeld. Maar als je op de winner gaat kijken zie je vreselijk doorgezakte duitse herders en dat zie je ook als ze gewoon lopen, niet omdat ze toevallig zo zijn neergezet. Het ziet er echt niet uit > en dit wordt nog versterkt door de baasjes in glimmende trainingspakken en het feit dat deze honden gigantische slipkettingen om hebben met gouden schakels... En deze ongezond gebouwde honden krijgen wel prijzen. Hoe idioot kan het zijn!

* Er bestaan geen gezonde Cavaliers meer in Nederland, hou jezelf niet voor de gek!

* Ik ben niet voor- of tegen rashonden, maar een hond moet fysiek gezond gebouwd zijn en hij moet oren en een staart hebben. Honden die alleen met een keizersnee geboren kunnen worden, dat is toch absurd? Dat zou verboden moeten worden! Net als honden met overdreven rimpels en hangwangen. Maar ik snap vooral niet dat mensen zo'n hond willen hebben: waarom zou je een hond willen hebben die het altijd benauwd heeft? Als je een kind krijgt hoop je toch ook niet dat ie astma krijgt?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:06

Oud stalgenoot had zo'n doorgefokte vechthond, je zag niet of hij blij of boos was. Hij kon zich niet achter zijn oren krabben, of zijn achterste wassen. En dan al die huidplooien schoonmaken en verzorgen... Uiteindelijk gestorven aan longontsteking, te laat ontdekt, omdat hij altijd al reutelde met ademhalen.

Bij meerdere dieren, oa konijnen met veel te veel vacht, is geen bijhouden aan, voor zo'n beestje ook sneu.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:07

Edit: telefoon deed raar, was dubbele reactie
Laatst bijgewerkt door Locanda op 04-12-12 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:08

wat komen hier soms nare foto's voorbij.
ik snap inderdaad niet dat mensen dit willen fokken, waarom in vredesnaam?