Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en geen stinkende ontlasting.

Dreamybol schreef:Hier RC voor zijn ras (Pers), kreeg hij bij de fokker ook en zijn we mee doorgegaan. Het is een vreselijk lastige eter en ik ben zo bang dat ie dat Orijen of taste the world niet weg gaat krijgen. Die rasbrokjes zijn ook op zijn kaak/bekkie gemaakt, zeg maar. Maar het concept daarachter bevalt me ook wel.
De vorige had een zeer goed gebit volgens de tandarts, mijn huidige is op 4 jaar al een aantal kiezen getrokken. Hij krijgt snoepjes en kauwstaafjes ook niet weg, tenzij ik ze kleiner maak. Stukjes vlees idem.
Dreamybol schreef:Euh waarom niet? Het zijn een andere vorm brokjes en kleiner dan de gemiddelde kattenbrok die ik ken.
zoals je zelf ook al zegt... RC zegt: dat de katten anders eten uhu... RC zegt ook dat elk ras zijn eigen brokjes nodig heeft
Dreamybol schreef:Misschien heb ik kneusjes, want zowel deze als de vorige doen erg moeilijk met eten.De vorige had een zeer goed gebit volgens de tandarts, mijn huidige is op 4 jaar al een aantal kiezen getrokken. Hij krijgt snoepjes en kauwstaafjes ook niet weg, tenzij ik ze kleiner maak. Stukjes vlees idem.
Volgens internet hebben katten met een korte kaaklengte (oa Perzen dus) wel vaker moeilijkheden en problemen. En volgens RC eten deze katten ook anders (pakken brokjes op met de onderkant van de tong) en hebben daarom moeite met grote(re) brokken.
En verder weet ik het ook niet, Dreamboat doet het goed hierop en is een zeikerd met eten, dus ik zie geen redenen om te veranderen.
Maar dat jouw katten geen grotere brokken/stukken vlees kunnen eten, dat geloof ik niet. Mijn kat deed in het begin een half uur over een halve kippennek, en dan was het een stuk soppig vleesje geworden
Nu een paar tanden en kiezen minder (moest op 3-jarige leeftijd al tanden missen vanwege verwaarlozing), krijgt hij nog steeds een hele kippennek weg binnen 5 min. Heeft dus niet zoveel met de tanden te maken, wel met de handigheid.
. 
Zit heel erg mooi in zijn vacht en ontlasting is weer mooi
Dus nu krijgt hij dit en straks moet ik opnieuw gaan vogelen wat voor hem het beste volwassenvoer is.
Doet ze het goed op en ze wordt niet meer zo dik als voor eheen. Maar goed zijn loopt buiten en ik vrdenk haar er van dat ze na onze verhuizing nog ergens iets te eten weghaalt, want ze is behoorlijik aangekomen weer, maar ze krijgt van mij niks extra's Annemiek80 schreef:tassie schreef:Dedankt voor de tipmocht die niet aanslaan zijn hier vast wel bokkers die met korting de zak willen overnemen
Onderhand heb je de zak denk ik al wel binnengekregen...
Hoe bevalt het of eigenlijk vind je kat het lekker?