wat voor kattenbrokken voeren jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: wat voor kattenbrokken voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:33

Van rc Maincoon voer ging die van mij ongelovelijk stinken. Nu ben ik een beetje aan het zoeken ,het best doet ze het op c1000 kittenvoer.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:35

Wij hebben thuis vijf katten. Ze krijgen alleen eten uit de Aldi en ze zijn heel gezond op ééntje na, maar die hebben we als kitten gevonden en die is nooit echt 100% gezond geweest. Hij heeft last van zijn schildklieren en hij komt ook geen grammetje (hij is graat mager), maar dat heeft niets met het eten te maken!

Als we iets anders meenemen voor de katten, brokken of blikjes/bakjes vlees, eten ze het gewoonweg niet op. Verschrikkelijk zo'n kieskeurige bende, maar ze zijn wel lekker goedkoop :P

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:40

Mijn katten krijgen vanaf het moment dat we ze hebben Hill's brokken. Hier doen ze het erg goed op. Alleen is bij mij kater een paar maanden geleden blaasgruis geconstateerd en nu eet hij Hill's C/D. Mijn poes eet dat ook, gemengd met de gewone brok. Als afwisseling krijgen ze heel af en toe een blikje van Almo Nature. Hier doet de kater met blaasgruis het ook goed op.

Ik heb wel een keer Orijen geprobeerd, maar daar begon mijn poes van de spugen. En vers vlees eet mijn kater niet.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:05

Hier een blaasgruis patient uit het asiel maar die vond al dat speciale dieetvoer echt niets....en staat sinds 3 jaar op brok van Orijen of Applaws,ook verkrijgbaar bij Zoo Plus,en nooit meer last gehad van gruis!Mede doordat er weinig toevoegingen in de brok zitten die dus niet geschikt zijn voor het verterings systeem van een kat (vleeseter).
Ook Applaws heeft een vlees of vis percentage van 80% en er zitten geen granen in.Mijn katten krijgen afgepast voer en bedelen niet tussen de 2 voerbeurten in en ze hebben een vacht om te zoenen *D en geen stinkende ontlasting.
Met een zak van 7 kilo doe ik 3.5 maand met twee katten en ben ik echt niet duurder uit dan als ik "supermarkt" voer zou voeren :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:35

tassie schreef:
Dedankt voor de tip :) mocht die niet aanslaan zijn hier vast wel bokkers die met korting de zak willen overnemen ;)

Onderhand heb je de zak denk ik al wel binnengekregen...
Hoe bevalt het of eigenlijk vind je kat het lekker?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:42

Mijn katten krijgen Taste of the Wild, bevalt erg goed :j
in het begin hadden ze er wat moeite mee maar dat is niet zo gek, ze waren brokjes gewend met een hoop koolhydraten/suikers erin. Als je dat ineens niet meer krijgt is dat natuurlijk wennen, maar nu eten ze het goed.
Ze krijgen hier als extraatje nog weleens een blikje, dit zijn uit gemak wel de Gourmet blikjes (ja met suiker). Maar goed, 1x in de week samen zo'n klein blikje delen moet kunnen :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:07

Dreamybol schreef:
Hier RC voor zijn ras (Pers), kreeg hij bij de fokker ook en zijn we mee doorgegaan. Het is een vreselijk lastige eter en ik ben zo bang dat ie dat Orijen of taste the world niet weg gaat krijgen. Die rasbrokjes zijn ook op zijn kaak/bekkie gemaakt, zeg maar. Maar het concept daarachter bevalt me ook wel.

_O- _O-
dat geloof je toch niet echt hoop ik? :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:57

Euh waarom niet? Het zijn een andere vorm brokjes en kleiner dan de gemiddelde kattenbrok die ik ken. :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:57

Mijn Pers (oké, kruising met exotic shorthair) kauwt anders gewoon hele kippennekken weg, dus die anatomisch gevormde brok lijkt me ook een hoop onzin ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:02

Misschien heb ik kneusjes, want zowel deze als de vorige doen erg moeilijk met eten. :\ De vorige had een zeer goed gebit volgens de tandarts, mijn huidige is op 4 jaar al een aantal kiezen getrokken. Hij krijgt snoepjes en kauwstaafjes ook niet weg, tenzij ik ze kleiner maak. Stukjes vlees idem.

Volgens internet hebben katten met een korte kaaklengte (oa Perzen dus) wel vaker moeilijkheden en problemen. En volgens RC eten deze katten ook anders (pakken brokjes op met de onderkant van de tong) en hebben daarom moeite met grote(re) brokken.

En verder weet ik het ook niet, Dreamboat doet het goed hierop en is een zeikerd met eten, dus ik zie geen redenen om te veranderen. :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:28

Dreamybol schreef:
Euh waarom niet? Het zijn een andere vorm brokjes en kleiner dan de gemiddelde kattenbrok die ik ken. :j

dus idd wat sassol zegt, elke kat kan gewoon bijv vlees scheuren, karkasjes opeten enz. je trapt gewoon in een van de veeeele verkoop praatjes ;) zoals je zelf ook al zegt... RC zegt: dat de katten anders eten uhu... RC zegt ook dat elk ras zijn eigen brokjes nodig heeft :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:30

En ik zeg dus later ook dat die van mij niet uit de voeten kan met grotere brokken/snoepjes/stukken vlees. ;)

maar dit is totaal off topic.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:36

Bah karkasjes, levertjes, hartjes, kippennekken-en pootjes komen hier niet over de vloer :r
het is sowieso al een smeerkees, ik moet er niet aan denken dat hij daarmee door het huis gaat slepen!

Ik heb een megahuge Maine Coon van 13 kilo, maar die slikt die kleine brokken gewoon door ipv kauwen,
dus die is wel degelijk gebaat bij een brok speciaal voor grote rassen, zodat hij ook moet kauwen :Y)
Ik voer nu Prins Adult Maxi is net zo grote brok als de RC Maine Coon brok.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:47

Dreamybol schreef:
Misschien heb ik kneusjes, want zowel deze als de vorige doen erg moeilijk met eten. :\ De vorige had een zeer goed gebit volgens de tandarts, mijn huidige is op 4 jaar al een aantal kiezen getrokken. Hij krijgt snoepjes en kauwstaafjes ook niet weg, tenzij ik ze kleiner maak. Stukjes vlees idem.

Volgens internet hebben katten met een korte kaaklengte (oa Perzen dus) wel vaker moeilijkheden en problemen. En volgens RC eten deze katten ook anders (pakken brokjes op met de onderkant van de tong) en hebben daarom moeite met grote(re) brokken.

En verder weet ik het ook niet, Dreamboat doet het goed hierop en is een zeikerd met eten, dus ik zie geen redenen om te veranderen. :)

Als ze het er goed op doen, zou ik gewoon lekker die brok blijven geven :j Maar dat jouw katten geen grotere brokken/stukken vlees kunnen eten, dat geloof ik niet. Mijn kat deed in het begin een half uur over een halve kippennek, en dan was het een stuk soppig vleesje geworden :') Nu een paar tanden en kiezen minder (moest op 3-jarige leeftijd al tanden missen vanwege verwaarlozing), krijgt hij nog steeds een hele kippennek weg binnen 5 min. Heeft dus niet zoveel met de tanden te maken, wel met de handigheid.

Zie het maar als voor kinderen het vlees snijden. Als jij dat altijd voor ze blijft doen, krijgen zij geen grote stukken vlees weg nee. Maar geef ze maar eens een paar keer achter elkaar een groot stuk vlees, mes en vork dan vogelen ze zelf wel uit hoe dat moet ;)

Dat brokken te klein kunnen zijn snap ik dan weer wel, het hele verhaal van Royal Canin eromheen dan weer niet. (De dobbelsteenvormige brok die aangepast is op de kaken van een Maine Coon, kom op zeg)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:02

Ik schreef vorige week nog dat mijn katten net over waren op RC sterilised en dat vooral de dikke er van bleef eten.

Inmiddels eten ze allebei een stuk minder, het lijkt alsof alles na de castratie icm dit voer weer normaal is, gewoon eten wat je nodig hebt en niet alles eten wat je pakken kan. De hangbuik van de wat dikkere lijkt ook minder te worden dus ben echt heel tevreden.

Ik kreeg trouwens bij zooplus 5 bakjes vers vlees (90%) in allerlei variaties, nou... die eet 1 van de 2 niet. Alleen de tonijn viel in de smaak, de rest allemaal niet.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:09

Katten zijn vrij kieskeurige eters, fretten nog erger. Zo zullen de meeste broketende katten geen rauw vlees eten en de meeste rauw vlees etende katten geen brok ;)
Dat de kat rauw vlees dus niet als eten ziet, is niet zo gek.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:12

Ik voerde Acana, maar omdat dat een hele poos niet meer verkrijgbaar was bij Zooplus en er hier in de buurt ook geen winkels zijn die het verkopen, ben ik overgegaan op wat anders.
Van een bokker kreeg ik een tijdje geleden een blikvoertje mee van Almo Nature, wat de poezels erg lekker vonden. Blijkt dus dat ik dat brok dus voerde toen Acana er niet was. Nadeel is alleen dat de dierenzaak alleen 2 kg zakken heeft en met 2 katten is dat vrij snel op.
Als dit op is, wil ik weer terug naar Acana, daar deden ze het toch net wat lekkerder op en ze zeurden ook tussen de 2 voerbeurten in niet om eten, nu wel.. Verder wissel ik af met worsten kvv.
Eendennekjes ook geprobeerd, maar dat ligt er na een paar dagen gewoon nog steeds onaangeraakt, dus daar begin ik niet meer aan. Ben blij dat ze het kvv wel eten, maar als ik het 3x achter elkaar heb gegeven, moet ik tussendoor wisselen met brok, anders eten ze het kvv ook niet. Stelletje zeikerds :+.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 09-12-12 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:13

Sassol schreef:
Katten zijn vrij kieskeurige eters, fretten nog erger. Zo zullen de meeste broketende katten geen rauw vlees eten en de meeste rauw vlees etende katten geen brok ;)
Dat de kat rauw vlees dus niet als eten ziet, is niet zo gek.

Dreamboat ziet snoepjes uit de hand niet eens als eten.. :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:20

Ik geef mijn kat porta 21 die ik bestel bij zooplus..Taste of the wild en acana krijgt ze niet weg en dit bevalt super en is toch goedkoper,het is erg zuiver qua samenstelling..Ze lust helaas geen vers vlees,echt een enorme kieskauwer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:22

Taste Of The Wild, zonder graan. :)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:42

Onze kat krijgt Royal Canin Fit 32. Vroeger kreeg ze Friskies, maar daar at ze echt heel veel van om genoeg te hebben. Sinds we een beter kwalitatief voeder geven eet ze veel minder. :)
Verder nog geen problemen gehad qua gezondheid.

Je kan aan de dierenarts een voeding vragen die past bij de kat. Bij de dierenarts vind je meer dan in de dierenwinkel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:32

Hij kreeg vanuit het asiel Whiskas, daar deed hij het goed op maar hij vond het niet zo lekker.
Bij mij kreeg hij eerst Hills, daarna RC en nog iets wat ik bij Zooplus heb besteld omdat het goed zou zijn :+
Maar van alles kreeg hij diarree wat op een gegeven moment zo erg was dat het bij de muren omhoog zat. Van de DA hills vlees gekregen wat licht verteerbaar is. Daarna nog een keer Hills geprobeerd, maar weer ging het mis. Nu krijgt hij kittenbrok van de C1000 en hij doet het er super op :j Zit heel erg mooi in zijn vacht en ontlasting is weer mooi :j Dus nu krijgt hij dit en straks moet ik opnieuw gaan vogelen wat voor hem het beste volwassenvoer is.
Onze volwassen poes krijgt Hills voor gesterillisseerde katten :j Doet ze het goed op en ze wordt niet meer zo dik als voor eheen. Maar goed zijn loopt buiten en ik vrdenk haar er van dat ze na onze verhuizing nog ergens iets te eten weghaalt, want ze is behoorlijik aangekomen weer, maar ze krijgt van mij niks extra's

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:40

Mijn kat krijgt Gourmet brokjes.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:52

Mijn kittens krijgen Smõlke, kittenbrok!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 22:20

Annemiek80 schreef:
tassie schreef:
Dedankt voor de tip :) mocht die niet aanslaan zijn hier vast wel bokkers die met korting de zak willen overnemen ;)

Onderhand heb je de zak denk ik al wel binnengekregen...
Hoe bevalt het of eigenlijk vind je kat het lekker?

Kat vind het heerlijk, probleem alleen dat die de hoeveelheid krijgt die staat voorgeschreven, maar hij blijft zeuren om eten...

Er stond hier ook een link waar je met korting 2 zaken kon bestellen, ben ik kippig of is die link weg?