Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shirley schreef:Wat ik me afvraag .. en dat is niet aanvallend bedoeld ... waarom worden alle onkosten min of meer verrekend in de verkoopprijs ?
Ylana schreef:Ik heb in die kleine 3 jaar dat ik nu fok ongeveer € 29.000,00 aan kosten gehad. (ja, je leest het goed. Aankoop 8 fokdieren € 15.800,00, 3 aankopen moeten castreren voor gebruik, 1 buitendekking a € 750,00, 4 keizersnedes (3 spoed en midden in de nacht) op 7 nestjes, 10 overleden kittens de meeste in moeten laten slapen,3 baarmoeder ontstekingen waarvan 1 overleden, 4 poezen na hun eerste nest moeten laten casteren, Giardia en Tritrichomonas Foetus in mijn cattery gehad waarvan de behandelkosten en testkosten zo'n € 1800,00 geweest zijn, kitten springt van tafel breekt haar rug, flesvoedingen en testen ouderdieren.)
23 kittens verkocht voor gemiddeld € 700,00 is € 16.100,00
Daar gaat aan kosten per kitten van € 300,00 af dus heb ik de afgelopen € 9200,00 aan de kittens 'verdient'.
En dat geld gebruik ik meestal om de DA kosten te betalen.
Nou, dat tikt toch lekker aan!
Shirley schreef:Wat ik me afvraag .. en dat is niet aanvallend bedoeld ... waarom worden alle onkosten min of meer verrekend in de verkoopprijs ?
Als men dat zou doen met bijvoorbeeld een veulen van een maand of vijf / zes, dan was zo'n dier toch helemaal niet meer te betalen ?
Magrathea schreef:Myrthe, lees mijn post nog even
44Myrthe44 schreef:Magrathea schreef:Myrthe, lees mijn post nog even
http://www.marktplaats.nl/z/dieren-en-toebehoren/pony-s/shetlander.html?query=shetlander&categoryId=417
matasja schreef:Kijk sorro, dat ben ik totaal met je eens, op karakter fokken ipv uiterlijk, zouden ze bij paarden ook eens mee moeten beginnen...
44Myrthe44 schreef:Shirley schreef:Wat ik me afvraag .. en dat is niet aanvallend bedoeld ... waarom worden alle onkosten min of meer verrekend in de verkoopprijs ?
Als men dat zou doen met bijvoorbeeld een veulen van een maand of vijf / zes, dan was zo'n dier toch helemaal niet meer te betalen ?
Idd, daarom zei ik al, voor één kitten kun je 7 shetlandpony's kopen!
ivy_power89 schreef:maar een fokker is niet te vergelijken met een tv verkoper
je noemt een paar kosten die je 1x hebt (foto's show etc)