Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Boompje1985 schreef:Ik eet al 3 jaar geen vlees meer....en ik red me prima natuurlijk of niet zal mij niks uitmaken want tijden veranderen en zo ook het eet gedrag van de mens. Ik kom niks te kort volgens m'n bloed onderzoek van enige tijd geleden. Dus ik zie ook niet in waarom ik vlees zou moeten eten als ik het zo ook prima red.
dit heb ik niets voor niets gedaan om de reacties te voor komen dat dat HET doel van dieren is.
Boompje1985 schreef:Ja omdat het kan en ook omdat we niet anders gewend zijn....dat groente vlees en aardappels (even makkelijk gezegd) op een bord horen te liggen en zonder het vlees blijft er weinig over....
wat jij hebt Batlow heb ik omgekeerd....bij mij veroorzaakt vlees een hoop ellende in m'n lijf....nu na 3 jaar is het eindelijk rustig geworden en heb ik bijna nergens meer last van gelukkig.

Niet erg logisch he!
kuzznathalie schreef:Ik ben het ook eens met de stelling.
Ik vind M wel erg grappig TS, beetje een dramaqueen![]()
Zelf heb ik varkens, voor in onze eigen vriezer. En mijn vriend runt een vleesvee bedrijf.
In het begin moest ik wel heel erg wennen, maar als je er eenmaal aan gewend bent.....
Dan is zo'n stukje vlees van eigen bodem toch wel het allerlekkerste wat er is. Wat een verschil met een stuk vlees uit de supermarkt! Wil eigenlijk niets anders meer.
En dan wil ik eigenlijk ook nog wat zeggen over biologisch vlees.
Mijn vriend is eigenlijk een biologische boer, met zijn vleeskoeien. Het enige, waarom hij zichzelf niet biologisch mag noemen, is omdat hij kunstmest gebruikt op het land.
Maar stel. Er komt een veehandelaar, de koopt wat koeien, en die verkoopt ze weer door aan een biologische boer, die laat ze op zijn land lopen, dan zijn het opeens wel biologische koeien![]()
Niet erg logisch he!
Dus als je echt een eerlijk stukje vlees wil, moet je het gewoon bij de plaatselijke slager halen, het liefst een die zijn vlees uit de streek haalt.
Dus ik koop geen biologisch vlees meer, nu ik dit weet
Mindim schreef:Of je instelling TS nou met Groningse nuchterheid te maken heeft, dat geloof ik niet.
Iemand die vlees eet, tja, die kan niet anders zeggend at een dier er oa is om geslacht te worden. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen mensen die de kiloknallers van de c1000 kopen, maar tegen bio industrie zijn.
Ik eet vlees, alleen rund en kip. Het vlees wat ik eet komt van de natuurgebieden en ik koop dat dus niet in de winkel. Ik eet dus wel vlees en ben het er mee eens dat dieren oa gehouden worden om als voedsel te dienen. Ik zou echter liever zien, dat mensen zich eens druk maakten om waar hun vlees vandaan komt. Mensen hoeven van mij geen vegetarier te worden, ik zou het alleen wel fijn vinden dat mensen zich bewust worden over wat ze nu precies op hun bord hebben liggen en hoe dat dier het bij leven heeft gehad.
(zelfde is van toepassing op religie trouwens)
Je kunt dat soort verhalen ook voor je houden, daarnaast kennen de vegetariërs vast genoeg van dat soort horrorverhalen, want je stapt volgens mij heel bewust van vlees af
Koper schreef:love_western schreef:Ja dieren zijn er om op te eten. Zal dus ook nooit vegetariër worden. Mensen zijn niks voor niks alleseters.
Eerder toen mijn opa en oma nog een boerderij had, aten we regelmatig eigen varkens,koeien,schapen,kippen. Heerlijk vlees. En hadden een goed leven gehad.
Wat ik wel raar vind is, dat mensen die paardrijden. Geen paardenvlees eten. Maar wel kippen,koeien,varkens etc. eten.
Terwijl een paard ook maar een dier is
En ik vind het raar dat jij het raar vindt dat er mensen zijn die geen paard eten terwijl je zelf geen kikkers eet. En als je dat wel doet, die kikkers eten dus, vind ik het raar dat jij het raar vindt dat er mensen zijn die geen paard eten terwijl je zelf geen hond eet.
Want kikkers en honden zijn ook maar dieren.
En zie niet zo snel een hond in de diepvries liggen, zou het graag een keer willen proberen.. Wel heb ik ratelslang gezien bij de makro. Maar dat was nogal prijzig.
Ik rij namelijk niet op een kikker. Helaas zitten die pokkebeesten wel bij ons in de vijver.