Problemen met de buren over de kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magiccc

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:53

uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk haha :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:56

Magiccc schreef:
een kat is geen paard jiehaa, die kun je niet met elkaar vergelijken. een kat kiest zelf zijn mens uit en een paard niet, die kan ook meestal niet over het hek heen klimmen om bij de buren aan de deur te krabben :')

Een paard kiest geen mensen uit? Wauw.... jij kent overduidelijk mijn paard niet!

Maar on topic: TS ik denk ook dat de ren je beste optie is. Dat of de kat leren delen met de buuf.

Enne, ben ik nou de enige die het raar vindt dat TS in 6 weken op wéreldreis gaat? Hoe doet ze dat???

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:58

ik bedoel natuurlijk dat een paard die optie niet heeft over het algemeen omdat hij niet op stap kan gaan om baasjes uit te zoeken. (uitzonderingen daar gelaten) maar dat is een beetje offtopic vind je ook niet ? ;)

en ja je hebt gelijk, ik vond het ook heel knap dat je in 6 weken een wereldreis kan maken! :D
Laatst bijgewerkt door Magiccc op 24-11-12 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:59

miekelover schreef:
Ze sluit hem wel op. Savonds laat neemt ze hem in huis en smorgens zei ik hem uit het raam mauwen, of overdag als ze niet thuis is.

Heb mail gestuurd naar de rijdende rechter.

Kan de kat wel afstaan maar ze heeft gezegt geen kat te willen hebben

En dit vind ik nou nog wel het meest vreemde van het verhaal ...
Je wil de kat wel afstaan, maar een soort van "delen" terwijl zowel buuf als kat dat prettig vindt wil je niet ??

Waar gaat het nou eigenlijk om dan ?
Laatst bijgewerkt door Shirley op 24-11-12 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:59

Jij begint erover?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:01

Koper schreef:
Jij begint erover?

nee jiehaa begon erover ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:02

Neem me niet kwalijk.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:09

Magiccc schreef:
Koper schreef:
Jij begint erover?

nee jiehaa begon erover ;)

Ik ben de draad even kwijt geloof ik... Waar ging dit over? :?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:12

ow laat maar joh, ging over de vergelijking dat als je ziek bent dat je je paard weggeeft ofzoiets.. haha offtopic :+

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:19

Ah, ok! Ja inderdaad offtopic.

TS, ik heb zelf ook een poezenren genomen bij mijn vorige huis. Had weliswaar niks met mijn buren te maken maar met de 80 km weg vlakbij mijn huis. Gaf me een hoop innerlijke rust want ik hoefde me niet meer om de haverklap zorgen te maken over de katten. Maar ik kan me voorstellen dat als je geen weg om de hoek hebt en je buren geen bezwaar hebben dat je kat in hun tuin komt, dat je je kat liever de vrijheid geeft.

Je hebt niet zo heel veel keuze ben ik bang. Of je gaat de confrontatie met je buurvrouw aan, of je accepteert het zo, of je bouwt een ren / houdt je kat binnen, of je laat de kat alleen nog maar buiten als de burvrouw niet thuis is. Triest dat het zo moet en dat je buurvrouw haar eigen gang gaat.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:43

vind het altijd knap dat mensen naar het lezen van dit bericht kunnen weten dat ik een slechte eigenaar ben.
is een mooie reis verboden zouden meer mensen moeten doen.

werk zelf bij de dierenarts heb alles voor mijn dieren over. ze krijgen genoeg goed eten en liefde. vind niet dat mensen zo kunnen oordelen dat ik een slechte baas ben.

de buurvrouw had nooit mijn kat binnen moeten laten. hij is wat brutaal.
sommige mensen snappen niet hoe het voelt als je huisdier ergens anders ook woont. ik schrijf dit niet voor niets want het doet me zeker wel iets. misschien was 6weken te lang maar mag men tegenwoordig hun droom niet achterna gaan.

maargoed hebben jullie advies niet meer nodig want dit is bokt die heel goed is om mensen te veroordelen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:46

Euh Mieke.
Ik geloof dat er in dit topic toch wel goede adviezen zijn gegeven.
Daarnaast is het een feit dat je dit op een openbaar forum schrijft waar men nou eenmaal een mening hebben. Het makkelijkste is om de dingen die je niet aanstaan in dit topic gewoon te negeren.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:49

volgens mij zegt niemand dat je een slechte baas bent, zal helemaal niet het geval zijn tuurlijk niet. Wat we willen zeggen is dat die kat het beter naar zijn zin heeft bij de buurvrouw. misschien omdat zij hem verwent met lekkernijen ofzo? Dat is inderdaad niet netjes van haar als jij al hebt aangegeven dat ze dat niet moet doen. Je zei zelf al dat de kat binnen houden geen optie is. Misschien kun je een soort ren maken dat hij wel buiten kan maar niet naar de buren? Hebben mijn schoonouders ook, die katten hebben het prima naar hun zin daar en het is geloof ik niet zo duur. :)

en het is hartstikke leuk om zo'n reis te maken, zou ik ook heel graag willen! dat moet je natuurlijk niet laten om een kat. Je hebt netjes verzorging voor hem geregeld toch ;)
Laatst bijgewerkt door Magiccc op 24-11-12 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:50

Mijn kat besloot dat 1 slaaf niet genoeg is. Gevolg is dat ze ook regelmatig bij de buuf te vinden is. Nu is buuf ook een goede vriendin van me en gek op de kat een groot probleem is het niet. als ik weg ben mag de kat daar logeren. Dat is in mijn geval ideaal, en beiden zijn we er blij mee en poes ook. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij er niet blij mee bent. Het is immers jullie kat. Jammer dat de buuf niet mee wil werken en voor de kat is het alleen maar heel onduidelijk als zij hem binnen blijft halen. Ik kan niets anders bedenken dan met de buuf te praten en haar op andere gedachten te brengen. Wat een lastige situatie en ik hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:55

Persoonlijk zou ik nog even een flink hartig woordje met de buurvrouw gaan spreken en duidelijk aangeven dat je verdere stappen onderneemt als ze doorgaat met het binnenhouden van jouw kat.

En anders word het dus buurtje pesten en neem je contact op met "bonje met de buren" :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:57

Een kat kiest een huis.... Maar zelden omdat ze het thuis niet fijn hebben. Als ik mocht kiezen tussen een huis waar ik brokjes krijg of een huis waar ik biefstuk krijg, tja dan is de keus niet zo moeilijk.... Vooral niet voor een kat, die toch alleen maar denkt aan eten :Y)

Kat van m'n tante ging ook naar buren toe, lag daar prins heerlijk te slapen in de vensterbank, nadat hij een blikje vis op had.

TOT...

Die mensen daar mee stopten. Kat was binnen een week weer terug, want EIGENLIJK was het bij tante toch wel fijner, maarja vis is wel erg lekker.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:57

miekelover schreef:
vind het altijd knap dat mensen naar het lezen van dit bericht kunnen weten dat ik een slechte eigenaar ben.
is een mooie reis verboden zouden meer mensen moeten doen.

werk zelf bij de dierenarts heb alles voor mijn dieren over. ze krijgen genoeg goed eten en liefde. vind niet dat mensen zo kunnen oordelen dat ik een slechte baas ben.

de buurvrouw had nooit mijn kat binnen moeten laten. hij is wat brutaal.
sommige mensen snappen niet hoe het voelt als je huisdier ergens anders ook woont. ik schrijf dit niet voor niets want het doet me zeker wel iets. misschien was 6weken te lang maar mag men tegenwoordig hun droom niet achterna gaan.

maargoed hebben jullie advies niet meer nodig want dit is bokt die heel goed is om mensen te veroordelen.

Mijn steun heb je anders! Ik snap heel goed hoe rot je je voelt en wat een streek je geflikt wordt. Ik zou me er ook niet zomaar bij neerleggen. Sterkte, ik hoop dat je buurvrouw tot bezinning komt.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:59

saroanda schreef:
Persoonlijk zou ik nog even een flink hartig woordje met de buurvrouw gaan spreken en duidelijk aangeven dat je verdere stappen onderneemt als ze doorgaat met het binnenhouden van jouw kat.

En anders word het dus buurt pesten en neem je contact op met "bonje met de buren" :D

Haha ind. de kat is nu gelukkig binnen en ligt heerlijk op bed te spinnen. we verwennen haar met iets lekkers als de binnen komt. gaan we morgen weer een poging doen. kijken of ze open doet 9 van 10x niet terwijl ze thuis is. wordt vervolgd

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:00

Blijkbaar heeft katlief jou gedumpt.. Das hard maar zo zijn katten, en ja het is mij ook gebeurd dus ik heb wel degelijk ervaring. Maar afgezien van je erbij neerleggen doe je er niks aan. Katten hebben namelijk geen verplichtingen en ook geen baasjes dat denken wij mensen alleen maar..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:01

Wij zijn van de zomer 10 dagen op vakantie geweest, de buren hebben voor de katten gezorgd. Echter gaven die ze ook regelmatig wat lekker bij hun in de tuin, en lieten ze ze binnen lopen etc... Ik heb de rest van de zomer m'n katten niet veel meer gezien maar nu het weer koud is en de achterdeur bij de buren niet meer openstaat heb ik m'n katten weer terug. Mij boeit het niet zo want we gaan erg goed met de buren om en ik heb het druk zat met m'n kindje en de hond, en zij vonden hetook niet erg maar juist wel gezellig.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:02

Katten hebben geen verplichtingen maar buren wel. Dat heet respect hebben voor andermans eigendom.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:11

jiehaaa schreef:
Katten hebben geen verplichtingen maar buren wel. Dat heet respect hebben voor andermans eigendom.

Wat mij betreft heeft een eigenaar verplichtingen en niet de buurvrouw..... pfff de wereld op zijn kop

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:13

Ik zou me dr ook niet zo druk om maken. Als de kat het gezellig vind bij de buren laat je hem toch lekker? De kat is toch niet jouw persoonlijk eigendom? Het is een levend wezen die zelf ook nog één en ander in te brengen heeft.

Ik vind het het allerbelangrijkste dat het dier (of het nou paard, hond, kat, cavia kip of wat ander is) een prettig leven heeft. Als de kat het fijn vind 2 baasjes te hebben dat gun je het hem/haar toch? Snap niet waarom je per se wil dat de kat de hele dag bij jou in huis zit? :? Blijkbaar vind jij je eigen pleziertje van met de kat op schoot zitten belangrijker dan het leven van de kat zelf.

Ik vond het ook bijzonder dat je een wereldreis kan maken in 6 weken. En ook dat je de kat dan alleen laat en het gek vind dat hij andere baasjes heeft als je terug komt.. :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:13

Ik vind je ook geen slecht baasje, maar nogmaals, ik begrijp niet waarom je de kat wel helemaal wilt afstaan, maar niet min of meer wilt "delen" met de buurvrouw, terwijl de kat dit ook prettig schijnt te vinden ...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:14

snap dat sommige mensen het niet erg vinden de kat bij de buren. maar wij hebben al geen goede verstandshouding met elkaar. daarom wordt praten lastig omdat ze dat niet wilt en ontkend de kat in huis genomen te hebben. heb al tig keer gezegd neem zelf een kat. ik hoef geen kat. maar heeft zei het dan om mijn kat in huis te nemen omdat ik op vakantie ben geweest en duidelijk heb gemaakt dat ik dat niet wil hebben. als zei hem binnen haalt krijg ik niet de kans de kat bij mij te laten wennen. binnen houden ga ik die kat niet aandoen en ook niet in een ren doen. als zei de kat niet meer binnen haal dan gaat hij vast snappen niet meer welkom te zijn daar.