Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:08

Jellebie schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik laat deze kat niet wegrotten of wat dan ook. Ik heb de dierenarts vannochtend heel kort gesproken. We hebben maandag een belafspraak om te bespreken wat we het best kunnen doen, ook qua kosten en niet omdat ik geen geld wil uitgeven aan dit lieve diertje maar omdat wij heel veel van dit soort katten op de buurt hebben lopen en ik niet voor elke kat die 'toevallig' komt aanlopen een hele dierenarts rekening kan betalen. Als maandag nou blijkt dat de kosten bij de dierenarts te hoog gaan worden bel ik de dierenambulance voor advies. Ik hoop zelf dat ik hem gewoon door mijn eigen dierenarts kan laten opknappen zodat hij hier gewoon -gezond- van zijn boerderij leven kan blijven genieten.

Als deze kat iid zwanger blijkt te zijn is Maandag te laat!
Een kat die van afstand een rotte lucht bij zich heeft is al op sterven na dood
Zou echt nu meteen de Dierenabulance bellen
Ik zie geen reden om daarmee te wachten

Raponsje

Re: Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:10

unamie: Dat hoeft niet altijd.
De oude kat van mijn ouders had door zijn leeftijd rotte tandjes en dat rook ook niet bepaald fris en kon je ook van een afstand ruiken.

Mee naar de DA geweest en op een slecht gebit na was de kat gezond.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 16:16

unamie schreef:
Jellebie schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik laat deze kat niet wegrotten of wat dan ook. Ik heb de dierenarts vannochtend heel kort gesproken. We hebben maandag een belafspraak om te bespreken wat we het best kunnen doen, ook qua kosten en niet omdat ik geen geld wil uitgeven aan dit lieve diertje maar omdat wij heel veel van dit soort katten op de buurt hebben lopen en ik niet voor elke kat die 'toevallig' komt aanlopen een hele dierenarts rekening kan betalen. Als maandag nou blijkt dat de kosten bij de dierenarts te hoog gaan worden bel ik de dierenambulance voor advies. Ik hoop zelf dat ik hem gewoon door mijn eigen dierenarts kan laten opknappen zodat hij hier gewoon -gezond- van zijn boerderij leven kan blijven genieten.

Ik heb de dierenarts vanmorgen zoals ik eerder zei kort gesproken en die zei dat ze het niet noodzakelijk was om meteen langs te komen, en dat het prima na het weekend kon, daar probeer ik ook op te vertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:18

unamie schreef:
Jellebie schreef:

Dat is niet waar.. Oude katten of zieke katten die zichzelf niet goed kunnen verzorgen stinken ook, het is niet zo dat een stinkende kat binnen een dag dood is..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:43

Ze heeft een dike buik wat er op kan wijzen dat ze zwanger is én dan is er spoed!
Laatst bijgewerkt door unamie op 24-11-12 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:45

unamie schreef:
Ze heeft een dike buik wat er op kan wijzen dat ze zwanger is dan is er spoed!

Kan wijzen.. Kan ook zijn dat ze gewoon een goede ontwormingskuur nodig heeft.. Je bent nu een beetje paniek aan het zaaien en dat lijkt me niet nodig aangezien ts al contact met haar da heeft gehad

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:46

Een kat die een ontworming nodig heeft ruik je niet van een afstandje...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:46

een kat die zwanger is wel?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:48

Wel als de bevalling niet op gang komt en de kittens dood zijn..
ruikt naar rotte eieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:49

unamie schreef:
Een kat die een ontworming nodig heeft ruik je niet van een afstandje...

:+
Zieke kat kan zichzelf niet schoonhouden, gebit is niet helemaal in orde, vacht is vettig en vies, abces bijvoorbeeld, dat kan stinken hoor.. En ja ik spreek uit ervaring.. zelfs oude katten die verder niet ziek zijn maar waar het gebit niet meer goed van is kunnen stinken

Edit: als de kat zou moeten bevallen en er is iets mis dan is de kat niet helder meer en merk je dat echt wel aan het gedrag.. Dan was de titel waarschijnlijk "boze stinkende rare kat" geweest..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-12 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:50

ah ok, op die manier :)

Nou ja, het blijft gewoon lastig met een kat die niet van jezelf is.... we hebben nou eenmaal geen geldboompjes :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:51

Persoonlijk zou ik het risico nooit nemen
en als iemand mijn kat zou vinden in deze lichamelijke toestand zou ik het diegene zeer kwalijk nemen
dat ze niet direct medische hulp geboden heeft!

Dierenambulance kost niets!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:54

Ik zou het eerder mezelf kwalijk nemen dat ik niet beter op mijn kat gepast heb?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:56

Natuurlijk Marley maar daar heeft die Kat nu niets aan
Boerderijkatten zijn altijd welkom totdat ze geld gaan kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:01

unamie schreef:

TS heeft niet voor de katten gekozen, dat ze niet voor alle katten kan betalen lijkt mij dan ook logisch, ik zeg niet dat ze daardoor minder recht op hulp hebben maar je kan ts er niet op afrekenen dat die katten daar lopen, dat hebben ze aan die leuke eigenaren te danken die hun kat uit de auto zetten als ze hem zat zijn..
TS heeft contact gehad met haar da, denk dat die iets beter kan beoordelen of het spoed is of niet.. Daarnaast klopt het dus niet dat katten allee stinken als ze stervende zijn of dat er dode kittens in zitten, stinken kan veel oorzaken hebben..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:10

Eigenaar gevonden! Hij blijkt toch van de boerderij hier schuin tegen over te zijn.... Volgens hun kan ze niet zwanger zijn. Nu nog even bedenken hoe verder... Ze gaan echt niet met hun kat naar de dierenarts en die kat zit hier natuurlijk nog steeds, die is ook zeker niet van plan om weg te gaan. Ze is wel elke middag op de boerderij om melk te drinken, daarom was ze dus 's middags op pad.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:37

Wat een aparte mensen !
Heb je al met hen overlegd over een eventueel dierenartsbezoek ?
Je kunt nu met goed fatsoen t.o. die man niet maken om vol te houden dat het een zwervertje is natuurlijk ...

Triest voor het beestje !

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:42

Shirley schreef:
Wat een aparte mensen !
Je kunt nu met goed fatsoen t.o. die man niet maken om vol te houden dat het een zwervertje is natuurlijk ...

geen aparte mensen, het is gewoon een boer. Ken geen enkele boerderij hier in de buurt waarop het anders gaat (op 1 of 2 na), en geen enkele boer die ik hier uit de buurt ken die zou zeggen dat hij met deze kat naar de DA gaat, dan zullen ze al hun andere katten ook mee moeten nemen.

Ik neem maandag even goed contact op met mijn dierenarts, de kat woont nog steeds in mijn schuur en zolang hij hier zit zal ik ook een deel van de zorg op mij nemen. T is zo'n lieverd.
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 24-11-12 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:42

unamie schreef:

Dat is niet altijd helemaal waar, hoor unamie !

Wij hebben hier ook een "aankomenlopertje" die al jaren in ons hooi woont ( en 's winters gewoon binnen ;) ) en die krijgt dezelfde medische zorg als onze "eigen" kat !

Ik ben de mening toegedaan dat als ik hem hier niet wil, dat ik hem dan moet ik verjagen of op laten halen, anders valt hij toch onder mijn verantwoording en krijgt hij gewoon alle zorg die hij nodig heeft ( al dan niet vrijwillig }> )

Meneertje is zelfs nog kieskeurig wat voer aangaat en heeft zijn eigen merk :9

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:44

Hm, je wou wel op laten knappen en vervolgens bij jou laten wonen maar geen kosten uitgeven.
Dan zou ik hem ook niet op mijn boerderij willen.
Als er met de uitgezette kat bij mijn paarden (is via mij gegaan) iets zou zijn stel ik me toch echt aansprakelijk en is het mijn eigendom en gaat ze naar de dierenarts hoor.
Daar kies ik voor en ben blij dat die kat een huisje heeft en de instantie was ook blij.
Maar goed ieder eigen keus en mening.

Overigens, fijn dat de eigenaar is gevonden alhoewel hun er dus blijkbaar ook niks mee willen.
Kun je hem net zo goed hier brengen en laat ik hem wel door de dierenarts nakijken en behandelen om vervolgens te plaatsen bij ons.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:44

Jellebie schreef:
Shirley schreef:
Wat een aparte mensen !

geen aparte mensen, het is gewoon een boer. Ken geen enkele boerderij hier in de buurt waarop het anders gaat (op 1 of 2 na), en geen enkele boer die ik hier uit de buurt ken die zou zeggen dat hij met deze kat naar de DA gaat, dan zullen ze al hun andere katten ook mee moeten nemen.

Vragen kun je toch altijd ?
Nee heb je, ja kun je krijgen ...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:46

Geen enkel dier hoeft te lijden.
Als het een discussie moet zijn/is wie de kosten gaat dragen zou ik zeggen: ga als de wiedeweerga naar de dierenarts met dat beest en dan draag ik de kosten wel.

Of samen met justin4ever zie ik nu :+

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:47

justin4ever schreef:
Overigens, fijn dat de eigenaar is gevonden alhoewel hun er dus blijkbaar ook niks mee willen.
Kun je hem net zo goed hier brengen en laat ik hem wel door de dierenarts nakijken en behandelen om vervolgens te plaatsen bij ons.

_/-\o_

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:47

Kriel schreef:
Geen enkel dier hoeft te lijden.
Als het een discussie moet zijn/is wie de kosten gaat dragen zou ik zeggen: ga als de wiedeweerga naar de dierenarts met dat beest en dan draag ik de kosten wel.

Of samen met justin4ever zie ik nu :+

Ik wil ook wel bijdragen :j

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:50

justin4ever schreef:
Hm, je wou wel op laten knappen en vervolgens bij jou laten wonen maar geen kosten uitgeven.
Dan zou ik hem ook niet op mijn boerderij willen.
Als er met de uitgezette kat bij mijn paarden (is via mij gegaan) iets zou zijn stel ik me toch echt aansprakelijk en is het mijn eigendom en gaat ze naar de dierenarts hoor.
Daar kies ik voor en ben blij dat die kat een huisje heeft en de instantie was ook blij.
Maar goed ieder eigen keus en mening.

Hij mag in de schuur wonen, maar hij kan en mag niet bij mij in huis. Ik heb al drie katten, waarvan twee verwaarloosde boerderij katten in huis genomen en daar past er geen een bij. Ik snap ook niet waar je vandaan haalt dat ik niks voor hem wil betalen. Maar moet ik dan alle kosten op me nemen van elke kat die op de boerderijen niet goed word verzorgd? Ook ik heb geen geld boom...

Zoals ik eerder al zei heb ik maandag contact met de dierenarts, ga ik samen met hem kijken wat we voor deze kat kunnen doen. Ik laat deze kat echt niet verpieteren ookal heb ik de eigenaar gevonden, mochten mensen dat denken :)