Handige tips gevraagd voor een kat met een gebroken poot?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Re: Handige tips gevraagd voor een kat met een gebroken poot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:41

Ja ik ben ook echt blij met de dierenarts :D Over de complicaties kan ik natuurlijk nog niets zeggen (tot nu toe ziet het er goed uit), maar ook een kat op 3 poten loopt mank.. Ik heb van het weekend tig filmpjes zitten bekijken van katten op 3 poten, om ons te helpen bij de beslissing van wel of niet poot eraf. Maar het zag er niet altijd even gemakkelijk uit. Onze kat loopt nu (met poot in het verband) al makkelijker dan veel van die 3 potige katten. Het pootje wordt misschien iets korter, maar hij heeft er wel steun aan. Maarja het blijft afwachten hoe het zich ontwikkeld :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:33

de steun is op zich niet zo belangrijk (ook niet of die wat langer of korter is-, maar vooral de flexibiliteit, en de kracht dat hij er kan op zetten wanneer de poot geplooid is (in de zin om te klimmen en dergelijke)
een stevige maar stijve poot is ideaal om op te staan, lukt wel om mee te lopen, maar is bagger om te klimmen.
liever dezelfde poot met wat minder kracht, maar dat die hem wel nog fijn kan plooien (hangt er natuurlijk ook vanaf, een kat dat niet buitenkomt heeft dat minder nodig dan een binnenhuiskat)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:51

Ik heb ook een kreupeltje rondscharrelen hier. Na een ongeluk vorig jaar heeft ze een lamme achter-onderpoot met klapvoetje.
Ook ik heb mezelf afgevraagd "amputeren of niet" maar de DA is helder geweest. Amputatie is niet erg, maar reken op slijtage van de andere heup. Omdat mijn kat pas 2 is is de hoop dat ze een heel aantal jaren eerst de ene heup verslijt, waarna het pootje er alsnog af gaat en ze verder kan op 1 pootje.

Het manke pootje zit soms wel in de weg, maar ze steunt er veel op, gebruikt het echt (hoewel raar).
Mocht je specifieke dingen willen weten over mankepootjes: kom maar op hoor :)
([BB-ITP] [vid] Here comes Trouble, 11 maanden na het ongeluk voor de laatste filmpjes)