Zo trots op mezelf :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:10

Super dat je juist voor deze kat kiest!
Nu kan zij met een gerust hart naar het verzorgingshuis. Het is inderdaad al zo verdrietig als mensen hun dier moeten laten gaan omdat ze er zelf niet meer voor kunnen zorgen. Ik zou haar regelmatig op de hoogte houden over het wel en wee van Piekie. Hopelijk wordt hij 'goedgekeurd' door de dierenarts en kun je nog jarenlang genieten van hem!

Monster_tos

Re: Zo trots op mezelf :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:03

Dank jullie wel allemaal weer voor de leuke berichtjes!! Hoop dat bij de dierenarts alles goed is. Bewust kiezen voor een kat die medische zorg nodig heeft is financieel even niet haalbaar. Al krijgt ze natuurlijk alle zorg die nodig is als ze bij mij is!! En ook vanwege de kat van mijn ouders, wil geen ziektes over brengen. Maar ze zag er prima uit, dus heb er wel vetrouwen in :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:33

Miepie ( haar nieuwe naam :p ) is thuis :) Helaas niet zo gezond als.ik hoopte. Haar open neusje blijkt een tumor te zijn die haar huid wegvreet. Er is niks aan te doen, en lijkt of ze geen pijn heeft. Ze mag dus lekker bij mij blijven tot het niet meer gaat, dan laat ik haar inslapen :( Maar nu ga ik heerlijk van haar genieten! Ze ligt al heerlijk te slapen :D

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:46

Goed dat je eerst langs de DA ging voor een check-up. Ik vind het heel lief van je dat je haar toch wil nemen, ook heeft ze een probleem. Ik hoop dat ze nog lang goed blijft en dat jullie veel plezier hebben samen. Heb je foto's?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:47

+:)+ +:)+ topppie!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 16:25

Ja heb der ook gelijk laten chippen en ontwormen. Vlooien had ze gelukkig niet. Wel heel erge tandsteen, weet niet of daar nog wat aan te doen is?

Foto is helaas heel onduidelijk, gemaakt met telefoon en die flitst niet :(
Afbeelding

Ze vermaakt zich trouwens prima. Heb van het oude vrouwtje haar mandje mee gekregen, plus een hele stapel oude doeken die ze daar altijd in had :P Ze had doekje van nu speciaal niet gewassen zodat ze de geur zou herkennen. Maar ze leek het heel raar te vinden om haar mandje in die vreemd omgeving te vinden. Ze gaat er ook voor liggen op de vloerbedekking ipv in het mandje :P

Ze schreeuwde mij vannacht rond 5 uur wel wakker, heb haar toen maar even wat vlees gegeven en toen was ze de rest van de nacht stil. Hoop niet dat ze nu elke ochtend om 5 uur vlees verwacht :P Verder is ze heel rustig en slaapt veel. Ze is nog niet op schoot geweest, maar dat komt ook wel :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:34

Wat fijn dat jij dit oud dier nog een thuis wilt geven. Hopelijk blijt ze toch nog lang gezond bij je. Veel suc6 met haar en laat maar weten als ze bij op je schoot zit :)

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:08

Super goed van je ! Respect +:)+ +:)+

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 14:39

Wou jullie dit toch nog even laten weten, Miepie heb ik deze week laten inslapen. De tumor begon haar hersenen aan te tasten, en ze was echt op :( Vond enorm moeilijk, maar ben blij dat ik haar nog een tijdje een fijn leven heb kunnen geven.

Om Miepie in ere te houden heb ik zaterdag een afspraak bij het dierenasiel. Ik heb gevraagd of ze een kat hebben die volgens hun echt ongelukkig is in het asiel. En die hadden ze. Poes kan slecht tegen andere katten, en heeft daarom veel stress in het asiel. Daarnaast heeft ze een hele norse uitdrukking waardoor mensen haar niet snel nemen. Na deze woorden was ik gelijk om, Poes hoort bij mij :)

Ik ga zaterdag kijken, en als alles goed lijkt gaat ze gelijk mee. Sommige mensen vinden dit vrij snel na het overlijden van Miepie. Maar ik wil hiermee juist Miepie eren, door haar te leren kennen wil ik heel graag een ander oudje een kans bieden op een fijn thuis :)

Wou dit toch nog even met jullie delen!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:51

Ach meid wat jammer :(:) Je hebt de juiste beslissing genomen.

En ik vind het juist heel mooi om te horen dat je een andere kat een kans biedt! :j

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:13

Wat fijn dat je een update plaatst! Een paar dagen geleden zag ik je topic toevallig in mijn 'eigen berichten' lijst en dacht aan jullie weer. Je hebt Miep een fijne laatste fase van haar leven gegeven -- zo lief van je. Ook kende je haar niet heel lang, het is altijd moeilijk om ze los te laten. Sterkte met het verlies.

En je gaat een andere kat zijn leven beter maken! Je bent echt zo goed bezig Ik word heel blij van jou! Ben benieuwd wat voor kat hij is! Hou je ons op de hoogte?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:26

Waaw TS, knap dat jij hun dit nog gunt.
Spijtig dat Miep maar kort bij je heeft mogen zijn maar dat hoort er dan wel bij als we een ouder dier nemen.
Veel geluk met de nieuwe pluizenbol die bij jou zijn intrek mag doen ;)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 15:34

Dank jullie wel :)

Deze informatie heb ik gekregen van het asiel.

Poes: een gesteriliseerd poes met nors hoofdje maar best wel lief. Ze geeft alleen goed haar grenzen aan en wanneer ze klaar is met geaaid worden tikt ze je hand weg. Ze houdt niet van andere katten en zit nu alleen, daar is ze veel meer op haar gemak en heel tevreden. Poes is een echte binnenkat.
Op dit moment is Poes het slechtst op haar plek in het asiel omdat ze echt niet bij andere katten wil zijn en dan ook niet eet. Nu zit ze in een hokje helemaal alleen. Daar voelt ze zich wel stukken beter maar zo kunnen we haar niet altijd laten zitten. Daarom hopen we dat ze binnenkort snel weg kan en vanuit het hokje geplaatst kan worden.
Wegens haar norse uitdrukking wordt ze niet veel uitgekozen door mensen die op zoek zijn naar een kat.

Schrik niet, ze kijkt echt nors :')
http://dewissel.dierenbescherming.nl/asieldieren/kat/1/30949

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:46

Ach, wat jammer dat je zo snel afscheid hebt moeten nemen van Miepie, wel top dat ze haar laatste maanden bij jou heeft mogen slijten en niet in een asiel :(:) Veel plezier met je nieuwe kat! :D

Wij hebben ook sinds een paar maanden een 'tweedehandsje', een 3 jarige kater met kattenaids, maakte dus ook niet zoveel kans op adoptie maar hij is zo lief, we hadden ons geen leukere kat kunnen wensen :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:57

Benieuwd of ze altijd zo nors gaat kijken, vind het wel grappig zo :o
Vreemd dat ze het zo moeilijk heeft met andere katten, dan is het inderdaad een mooi geschenk om haar een rustigere omgeving te bieden.

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:02

super lief

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:37

awh die norse blik is wel schattig doet me denken aan deze kat :')

"Grumpy cat"
Afbeelding
Maar goed dat je weer een oudje hebt gekozen :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:44

Wat jammer dat Miepie maar zo kort bij je mocht wonen. Maar ze heeft vast wel een fijne tijd gehad bij jou en je hebt haar vorige baasje vast ook hel blij gemaakt door haar mee te nemen.
Ik vind het heel goed dat je op deze manier weer een nieuwe kat hebt uitgezocht. En wat maakt jou het uit dat de poes nors kijkt en misschien niet op schoot wil of niet zo vaak geaaid wil worden. Als jij op deze wijze zo'n afdankertje weer een fijn nieuw tehuis kan geven, is het toch goed. Alvast veel succes in het dierenasiel en laat even weten hoe het is gegaan met je nieuwe huisgenootje.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:55

Haha ja zo kijkt ze inderdaad precies!
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 10:20

Zoo het heeft even geduurd, maar hier toch een update :)

Poes is inmiddels een week bij mij, en ze is geweldig!
In het asiel was ze heel anders. Ik mocht haar aaien, maar niet meer als een paar tellen, toen begon ze uit te halen. En nors kijken!!! Poeh.. Maar ik had al een keuze gemaakt, mee ging ze! Ze zat in een bench van een meter bij een halve meter, logisch dat ze niet gelukkig was.

Thuis sloeg ze helemaal om, gelijk het hele huis door. Overal op en onder klimmen, en elke paar minuuten kwam ze miauwend op mij af rennen om wat kopjes te geven en dan ging ze verder op haar ondekkingstocht. Begin schrok ze nog wel vaak. Zodra ik op stond vloog ze onder het bed bijvoorbeeld.

De eerste nacht kwam ze bij mij in bed slapen, ze durfde nog niet echt alleen in de kamer te blijven.
Na die eerste nacht was het goed en bleef ze gewoon lekker op de bank liggen als ik op bed ging. Wel kwam ze nog regelmatig uit het niets miauwend op mij af rennen voor een aai. Net als of ze even bang was dat ik weg was en ze weer in het asiel was.

De laatste dagen is dit gelukkig helemaal over. Nors kijkt ze eigenlijk nooit meer, behalve als ik haar bijvoorbeeld straf als ze haar nagels in mijn meubels zet. Dan gaat ze boos in een hoekje naar mij zitten kijken. En boos kijken kan ze heel goed :P Maar duurt gelukkig nooit lang :)

Het is wel echt een kat met karakter. Ze komt regelmatig naast me zitten en slaat dan met haar pootje tegen mn arm, ze wil dan dat ik haar aai. Als ik haar negeer begint ze gewoon harder te slaan.
Ze ligt het liefst zo dicht mogelijk bij mijn gezicht, dus propt ze zich altijd op mijn borsten :P Nou heb ik daar aardig wat ruimte voor haar, en is ze gelukkig niet zo groot :P En het is een echte prater. Ze heeft regelmatig hele verhalen tegen me. Ben echt helemaal verliefd op der <3

Foto is niet zo duidelijk, maar ze is echt prachtig! Heel fijn, voornamelijk wit met een grijze vlek op haar koppie en nog een paar op haar lijf. Haar staart is prachtig grijs wit gemarmerd.

Afbeelding

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:07

Wat fijn dat ze al zo snel opbloeit bij jou!! Ze ligt er lekker lomp bij en dat is een goed teken. Dan voelt ze zich blijkbaar op haar gemak! Heerlijk beestje en veel plezier van haar!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:30

Leuk, leuk, leuk! Je hebt het - weer - zo goed gedaan!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 15:59

Jaa ben zo blij met haar :)
Gister avond heeft ze weer een tijd bij mij in bed gelegen, was laat thuis en dook dus gelijk mijn bed in.
Maar daar ging ze dus niet mee akkoord, aangezien ze haar portie aandacht nog niet gehad. Dan loopt ze dus achter me aan en kruipt naast mij op het kussen om nog even flink geaaid te worden.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:10

Ik kan heerlijk genieten van je updates ! Dus vooral doorgaan hahaha.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:11

Klinkt als een heerlijke kat met een flink karakter! Houd ik wel van, onze kat is ook zo. Zo te lezen heeft ze het helemaal naar d'r zin bij jou!