Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wilawander schreef:Als de hond medisch gezien in orde is dan kan een verhuizing erg goed doen. Vaak is er toch ergens wat fout gegaan in de opvoeding. Een hond word niet geboren met een kronkel. Inslapen vind ik dan de makkelijkste oplossing.
maar het asiel ook geen optie. ik zou dan zelf op zoek gaan naar een passend baasje.

saroanda schreef:Verder ben ik het met je eens dat het online moeilijk beoordelen is wat iemand moet doen.
Shirley schreef:Alsof ze op een boerderij zitten te wachten op een hond met zulk gedrag ... ook daar lopen mensen en kinderen en andere dieren
Of hij moet de hele dag in een kennel ?
mijn oudjes vinden de kennis denk ik heilig ofzo maar ze had van mij al de flinke waarheid gehoord via de telefoon maja sommige mensen zijn heel goed in manipuleren enzo en heel erg door drammen
snap ook niet dat mijn ouders gewoon zeggen van t is gewoon genoegxxCYNNxx schreef:Kan dus best zijn dat jullie hond helemaal geen kronkel heeft, maar gewoon het verkeerde thuis voor hem heeft. Kan die niet naar een boerderij ofzo...of iemand die hobbymatig schapen hoed of zoiets. Want klinkt aan de ene kant ook als een hond die gewoon te sterk instinct heeft voor het werken...waar het ras tenslotte ook voor gefokt is.